You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 13:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #498106 Wysłany: 16 Sie 2011, 21:39; 
 Temat postu: Pomocy - nierówna praca silnika, biały dym
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 16 Sie 2011,
Posty: 38
Witam, powtórzę może temat ale już różne opinie czytałem.


Punto 1,1 55 km 175 000 km

Od jakiegoś czasu, niezależnie czy silnik był zimny czy ciepły podczas zmiany biegów na wyższy delikatnie odczuwałem spadek mocy oraz szarpanie samochodu które na wyższych obrotach ustępowało. W dniu dzisiejszym po zjechaniu z trasy ok 8 km i ruszeniu ponownie samochód zaczął się dławić oraz chodzić na dwóch garach. Pierwsza cewka działała natomiast druga nie, przełożenie kabli z drugiej na pierwszą "sprawną" nie dało również żadnego efektu. Po przełożeniu wtyczek cewki i założeniu odpowiednich kabli na cewkach, ożyły wszystkie gary, wróciłem więc to ustawienia fabrycznego z wtyczkami i przewodami. Na każdym przewodzie jest iskra. Silnik zaczął nierówno pracować, jak poczciwy ursus, po przegazowaniu za samochodem widoczny był tylko biały dym a podczas jazdy szarpanie samochodu nie ustępowało. Co w tej sytuacji poradzicie ? Nie mam wiedzy na temat świec, ponieważ ja jako 2 wł ich nie ruszałem a widocznie błąd. Więc napewno pierwszym krokiem jaki zrobię to ich wymiana. Ale czy z doświadczenia Waszego, coś innego może być tutaj problemem ? Przewody ? Czy może jednak to cewki ?

Proszę o jakąś poradę.
Dawid


Góra
 Profil  
 

 
 Post #498138 Wysłany: 16 Sie 2011, 22:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 28 Lut 2011,
Posty: 8
bardzo możliwe że to uszczelka pod głowicą się kończy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #498174 Wysłany: 16 Sie 2011, 23:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
dokładnie może być UPG zobacz czy nie masz oleju w zbiorniczku płynu (większy poziom i czarna maź) albo płynu w oleju(większy poziom).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #498362 Wysłany: 17 Sie 2011, 19:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 16 Sie 2011,
Posty: 38
chyba już pewna wymiana UPG, podwyższona ilość oleju o zmniejszonej gęstości + śmietana pod korkiem wlewu. Czy może być to spowodowane uszczelnianiem chłodnicy środkiem w płynie ? Oraz jaki orientacyjnie jest koszt planowania głowicy ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #498376 Wysłany: 17 Sie 2011, 20:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
za planowanie pewnie gdzieś 100-150zł

[ Dodano: 17 Sie 2011 20:00 ]
notic napisał(a):
Czy może być to spowodowane uszczelnianiem chłodnicy środkiem w płynie ?

nie, zresztą takich środków nie powinno się stosować


Góra
 Profil  
 
 
 Post #498396 Wysłany: 17 Sie 2011, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 16 Sie 2011,
Posty: 38
już po wymianie świec i kabli , chodzi równiej, ale dalej siwy dym. Na drugim cylindrze jest woda - widoczne ślady przy świecy. Więc teraz czas na wymianę UPG, planowanie głowicy itp. Czy podczas tych czynności zwrócić na coś szczególnie uwagę ? Przy okazji decyduje się również wymienić nieszczęsną chłodnicę, proszę o radę czy ktoś ma doświadczenie z tym produktem w tej cenie?

http://allegro.pl/fiat-punto-i-1-1-lanc ... 28033.html

Dzięki wielkie za pomoc !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #498404 Wysłany: 17 Sie 2011, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
chłodnica jak chłodnica - lepsza taka niż twoja;
kup sobie nowe śruby głowicy jak będziesz robił UPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #498414 Wysłany: 17 Sie 2011, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 16 Sie 2011,
Posty: 38
Panowie,
czy przy wspomnianym przebiegu po planowaniu głowicy dalej zalać półsyntetykiem 10W40 ? 2 miesiące temu właśnie taki wlałem, poprzednio był shell - ja zmieniłem na GM. Czy pójść już w stronę mineralnego 15W40 ? Auto w sumie na już 14 lat.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #498423 Wysłany: 17 Sie 2011, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
jak nie bierze oleju, nie jakiś duużych nieszczelności pozostać jak najdłużej na 10W40, Mi zaraz stuknie 150tyś a leje Motula 10W40
więc nawet przy Twoim przebiegu został bym tak jak jest :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #498570 Wysłany: 18 Sie 2011, 14:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
ja mam ponad 160k i nadal na półsyntetyku i oby jak najdłużej :D

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #498577 Wysłany: 18 Sie 2011, 14:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Adam
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Star
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 134
Pomógł: 1
ja mam teraz 194k i dalej 10W40

_________________
Punto 1, 1.2 60 STAR 97r.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO