|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 01:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lioton |
#501292 Wysłany:
29 Sie 2011, 13:36; Temat postu: Sam wkręca się na obroty, gasnie, nierówna praca - c.d ... |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Witam.
Poradźcie coś bo ja już nie wiem
Wiem, zakładem podobny temat ale dyskusja zeszła na inne tory a chciałbym się szybko z tym uporać, bo drugi samochód w rodzinie też się psuje ( jeszcze gorzej bo punciak przynajmniej pali normalnie a tamten to szkoda gadać )
1.2 8v - sam się wkręca na obroty, przeważnie do 5tys, czasem mniej, czasem z nich spada czasem trzeba go gasić, podczas jazdy po odjęciu gazu nie spada z obrotów, na postoju po opadnięciu do jałowych potrafi zgasnąć ( wczoraj 2 razy ) poza tym nierówno pracuje na wolnych obrotach, ale to nie reguła czasem po chwili to znika.
Wczoraj osiągnął max świra, nie dało się praktycznie jechać, wszystkie objawy na raz
Błędów w ECU brak.
Dziś wziąłem kompa żaby porobic wykresy i jak na złosć dziś chodzi dobrze, raz tylko podniósł obroty i raz po zapaleniu troszkę nierówno chodził.
Poza tym dziś obroty trochę "piłeczkowały" tzn po wysprzęgleniu spadały do ok. 600 i potem odbijały się do ok.850.
Wymieniłem krokowego przedwczoraj ale nic to nie dało
Co to może być  TPS  Map sensor  Czujnik temp  , może lambda  jej wykres jest nieco dziwny, strzelisty, lata pomiędzy 0,8 ( max było 0,84) a 0,00 ale nie równomiernie, może skasować mu adaptację
Pomóżcie 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
|
|
_marcin00_ |
#501296 Wysłany:
29 Sie 2011, 14:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#501298 Wysłany:
29 Sie 2011, 14:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#501308 Wysłany:
29 Sie 2011, 19:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Wężyk  , przecież do niego idzie wtyka, jeśli o nią chodzi i o kabelki to wyglądają Ok.
Co ma do tego czujnik wału
Ciśnienie w dolocie - obroty.
Kąt przepustnicy - ciśnienie.
Poz. krokowego - obroty
Lambda
Lambda - kąt przepustnicy - obroty
Obroty - ciśnienie ssania - przepustnica - lambda
Obroty zero - ciśnienie skacze.
Tu dostał świra ( po wysprzęgleniu obroty poszły w górę )
[ Dodano: 29 Sie 2011 18:50 ]
Wstawiam wykresy sprzed chwili, dwa razy złapał kompletnego świra, kilka razy nie spadał z obrotów, na jałowym pracował dość równo.
Poza tym raz po ruszeniu i załadowaniu 2 biegu zaczęło go lekko trzepać i przestał reagować zbytnio na gaz, po wysprzęgleniu zgasł  ( tej chwili niestety nie uchwyciłem na wykresie )
Na wykresach opisane jest co i kiedy.
Czas ładowania cewek.
Wykres lambdy.
Najgorszy świr, dwa razy obroty skoczyły, raz do 4700 drugi maz do 5400, wykres obrotów, otwarcia przepustnicy ( w zaznaczonym okresie nie wciskałem gazu, mimo to kąt przepustnicy skoczył do 52 potem oscylował w granicach 3-12 stopni ) i cisnienia w dolocie.
A tak z ciekwości, co to jest "napełnienie kanistra":?:
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#501387 Wysłany:
29 Sie 2011, 20:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Patrząc na te wykresy TPS mi wygląda na uwalonego. Wykres gdzie były skoki ciśnienia przy wyłączonym silniku raczej nic nie wskazuje - skoki o 1 mBar to co najwyżej błąd pomiarowy. Natomiast w momencie gdy obroty rosną, kąt przepustnicy jest wg mnie poza granicami w jakich powinien być na biegu jałowym i dlatego silnik się wkręca na obroty albo dławi. Taka jest moja teoria i warto byłoby podmienić tps na jakąś sprawną używkę ze szrotu albo od kogoś pożyczyć żeby wykluczyć tą część przy dalszych naprawach. [ Dodano: 29 Sie 2011 20:01 ]Po tym ostatnim wykresie się potwierdza, że nieotwarta przepustnica dla ECU jest otwarta.
Cytuj: A tak z ciekwości, co to jest "napełnienie kanistra"Question
Poziom paliwa w zbiorniku, zazwyczaj FES pokazuje tutaj głupoty. Jeżeli chodzi o wykres lambdy to nie jest on dziwny bo masz skoki prędkości obrotowej i ciągłe zmiany składu mieszanki dlatego jest taki wykres
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#501389 Wysłany:
29 Sie 2011, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Hmm, trudno będzie bo ze znajomych nikt nie ma punciaka, TPS'a nawet na allegro nie ma, trzeba będzie poszukać jakiegoś szrotu koło Krakowa, no nic oby to tylko to
Tylko czy TPS też by odpowiadał za gaśnięcie, nierówne obroty i poszarpywania 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#501393 Wysłany:
29 Sie 2011, 20:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
Rescuer |
#501410 Wysłany:
29 Sie 2011, 20:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Sie 2008, Posty: 168
|
Oryginalny TPS możesz kupić w ASO. Nr katalogowy to 71738921. Cena to około 70 zł Jedynie pytanie jak go wymienić??
_________________ Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#501552 Wysłany:
30 Sie 2011, 10:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#501556 Wysłany:
30 Sie 2011, 11:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#501557 Wysłany:
30 Sie 2011, 11:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#501560 Wysłany:
30 Sie 2011, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#501583 Wysłany:
30 Sie 2011, 12:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Aha no racja jest, ale na oko jest dobra
Mój tata nie mógł znaleźć do swojego Peugeota uszczelki pod przepustnice, nawet w ASO nie mieli, wreszcie wyciął ją z kartonu po mleku  i jeździ już tak z 1000km i jest Ok 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#501592 Wysłany:
30 Sie 2011, 12:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#501599 Wysłany:
30 Sie 2011, 12:55; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Całą przepustnice używke kup 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#501603 Wysłany:
30 Sie 2011, 13:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
ipIV teraz to już nie ma sensu bo wsadziłem nowego krokowego, tak że ekonomicznie by się nie opłacało, poza tym używki to loteria.
_marcin00_ a ile sobie życzą za nią w ASO 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#501605 Wysłany:
30 Sie 2011, 13:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#501676 Wysłany:
30 Sie 2011, 19:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
TPS już zakupiony w ASO
W komplecie z nim była uszczelka pod przepustnicę i śruby przepustnicy - koszt 70,69zł.
Już założone, jak na razie jest Ok  ale przejechałem tylko 8km.
Muszę się jeszcze jakoś dobrać do starego i zobaczyć co tam mogło być nie tak.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#501679 Wysłany:
30 Sie 2011, 19:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#501917 Wysłany:
04 Wrz 2011, 19:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
No właśnie rozebrałem stary i nie było tam żadnego syfu, tylko pełno było w środku oleju - smaru jakiegoś, może to przez to.
Najechane już 42km od wymiany i jest całkowicie Ok [ Dodano: 04 Wrz 2011 18:07 ]Najechane już 400km - 100% Ok  , topic można zamknąć, thenks 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|