You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 17:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #501292 Wysłany: 29 Sie 2011, 13:36; 
 Temat postu: Sam wkręca się na obroty, gasnie, nierówna praca - c.d ...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Witam.
Poradźcie coś bo ja już nie wiem :(
Wiem, zakładem podobny temat ale dyskusja zeszła na inne tory a chciałbym się szybko z tym uporać, bo drugi samochód w rodzinie też się psuje ( jeszcze gorzej bo punciak przynajmniej pali normalnie a tamten to szkoda gadać )
1.2 8v - sam się wkręca na obroty, przeważnie do 5tys, czasem mniej, czasem z nich spada czasem trzeba go gasić, podczas jazdy po odjęciu gazu nie spada z obrotów, na postoju po opadnięciu do jałowych potrafi zgasnąć ( wczoraj 2 razy ) poza tym nierówno pracuje na wolnych obrotach, ale to nie reguła czasem po chwili to znika.
Wczoraj osiągnął max świra, nie dało się praktycznie jechać, wszystkie objawy na raz :cry:
Błędów w ECU brak.
Dziś wziąłem kompa żaby porobic wykresy i jak na złosć dziś chodzi dobrze, raz tylko podniósł obroty i raz po zapaleniu troszkę nierówno chodził.
Poza tym dziś obroty trochę "piłeczkowały" tzn po wysprzęgleniu spadały do ok. 600 i potem odbijały się do ok.850.
Wymieniłem krokowego przedwczoraj ale nic to nie dało :(
Co to może być :?: TPS :?: Map sensor :?: Czujnik temp :?:, może lambda :?: jej wykres jest nieco dziwny, strzelisty, lata pomiędzy 0,8 ( max było 0,84) a 0,00 ale nie równomiernie, może skasować mu adaptację :?:
Pomóżcie :cry:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 

 
 Post #501296 Wysłany: 29 Sie 2011, 14:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Pokaż wykresy może ktoś doszuka się błędu, ja bym jeszcze sprawdził TPS i czujnik położenia wału. Oprócz tego powymieniałbym uszczelki przy przepustnicy i kolektorze ssącym, może gdzieś ciągnie "lewe" powietrze.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501298 Wysłany: 29 Sie 2011, 14:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
a wężyk od map sensora nie popękany?

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501308 Wysłany: 29 Sie 2011, 19:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Wężyk :?: , przecież do niego idzie wtyka, jeśli o nią chodzi i o kabelki to wyglądają Ok.
Co ma do tego czujnik wału :?:

Ciśnienie w dolocie - obroty.
Image

Kąt przepustnicy - ciśnienie.
Image

Poz. krokowego - obroty
Image

Lambda
Image

Lambda - kąt przepustnicy - obroty
Image

Obroty - ciśnienie ssania - przepustnica - lambda
Image

Obroty zero - ciśnienie skacze.
Image

Tu dostał świra ( po wysprzęgleniu obroty poszły w górę )
Image

[ Dodano: 29 Sie 2011 18:50 ]
Wstawiam wykresy sprzed chwili, dwa razy złapał kompletnego świra, kilka razy nie spadał z obrotów, na jałowym pracował dość równo.
Poza tym raz po ruszeniu i załadowaniu 2 biegu zaczęło go lekko trzepać i przestał reagować zbytnio na gaz, po wysprzęgleniu zgasł :!: :( ( tej chwili niestety nie uchwyciłem na wykresie )

Na wykresach opisane jest co i kiedy.

Czas ładowania cewek.
Image

Wykres lambdy.
Image

Najgorszy świr, dwa razy obroty skoczyły, raz do 4700 drugi maz do 5400, wykres obrotów, otwarcia przepustnicy ( w zaznaczonym okresie nie wciskałem gazu, mimo to kąt przepustnicy skoczył do 52 potem oscylował w granicach 3-12 stopni ) i cisnienia w dolocie.
Image

A tak z ciekwości, co to jest "napełnienie kanistra":?:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501387 Wysłany: 29 Sie 2011, 20:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Patrząc na te wykresy TPS mi wygląda na uwalonego. Wykres gdzie były skoki ciśnienia przy wyłączonym silniku raczej nic nie wskazuje - skoki o 1 mBar to co najwyżej błąd pomiarowy. Natomiast w momencie gdy obroty rosną, kąt przepustnicy jest wg mnie poza granicami w jakich powinien być na biegu jałowym i dlatego silnik się wkręca na obroty albo dławi. Taka jest moja teoria i warto byłoby podmienić tps na jakąś sprawną używkę ze szrotu albo od kogoś pożyczyć żeby wykluczyć tą część przy dalszych naprawach.

[ Dodano: 29 Sie 2011 20:01 ]
Po tym ostatnim wykresie się potwierdza, że nieotwarta przepustnica dla ECU jest otwarta.
Cytuj:
A tak z ciekwości, co to jest "napełnienie kanistra"Question

Poziom paliwa w zbiorniku, zazwyczaj FES pokazuje tutaj głupoty. Jeżeli chodzi o wykres lambdy to nie jest on dziwny bo masz skoki prędkości obrotowej i ciągłe zmiany składu mieszanki dlatego jest taki wykres

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501389 Wysłany: 29 Sie 2011, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Hmm, trudno będzie bo ze znajomych nikt nie ma punciaka, TPS'a nawet na allegro nie ma, trzeba będzie poszukać jakiegoś szrotu koło Krakowa, no nic oby to tylko to :)

Tylko czy TPS też by odpowiadał za gaśnięcie, nierówne obroty i poszarpywania :?:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501393 Wysłany: 29 Sie 2011, 20:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
TPS to nic innego jak specjalizowany potencjometr, który się porusza razem z przepustnicą, jeżeli jest zużyty to działa jak potencjometr od głośności w starym radiu który zamiast robić głośniej trzeszczy.

Jeżeli to się stało u Ciebie z TPS to komputer odbiera trzaski i wariuje, bez podmiany nie sprawdzisz czy on jest winny całemu zamieszaniu.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501410 Wysłany: 29 Sie 2011, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
Oryginalny TPS możesz kupić w ASO. Nr katalogowy to 71738921. Cena to około 70 zł Jedynie pytanie jak go wymienić??

_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501552 Wysłany: 30 Sie 2011, 10:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Rescuer da radę -> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... PHPSESSID= z krokowym dało rady to i z tym się uda.
No to jadę do ASO, bo obdzwoniłem już dziś 4 sklepy i nie mają.
Oby to tylko to było i nic więcej 8)

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501556 Wysłany: 30 Sie 2011, 11:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Jeszcze możesz nowe uszczelki przepustnicy dać - na pewno nie zaszkodzi, a skoro i tak przepustnicę będziesz zdejmował to dobrze byłoby wymienić.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501557 Wysłany: 30 Sie 2011, 11:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Uszczelki :?: Tam jest chyba tylko ta pod przepustnicą jedna jeśli mnie pamięć nie myli.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501560 Wysłany: 30 Sie 2011, 11:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No pomiędzy przepustnicą a kolektorem ssącym, ale też często walnięta jest ta na górze która łączy przepustnicę z filtrem powietrza, wpływu na działanie silnika dużego nie ma ale, jak będzie luźna lub spękana to silnik będzie brał powietrze z pominięciem filtra - więc silnik będzie łapał syf z powietrza.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501583 Wysłany: 30 Sie 2011, 12:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Aha no racja jest, ale na oko jest dobra :D
Mój tata nie mógł znaleźć do swojego Peugeota uszczelki pod przepustnice, nawet w ASO nie mieli, wreszcie wyciął ją z kartonu po mleku :D i jeździ już tak z 1000km i jest Ok :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501592 Wysłany: 30 Sie 2011, 12:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No niby tak, ale tutaj nie powinno być problemu, ja przy czyszczeniu przepustnicy wymieniałem uszczelkę i w ASO była bez problemu dostępna.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501599 Wysłany: 30 Sie 2011, 12:55; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Całą przepustnice używke kup :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501603 Wysłany: 30 Sie 2011, 13:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
ipIV teraz to już nie ma sensu bo wsadziłem nowego krokowego, tak że ekonomicznie by się nie opłacało, poza tym używki to loteria.
_marcin00_ a ile sobie życzą za nią w ASO :?:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501605 Wysłany: 30 Sie 2011, 13:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No ja mam inny silnik więc u mnie było około 25zł nie pamiętam dokładnie, ale 1,2 8V będzie tańsza, jak każda część do tego silnika.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501676 Wysłany: 30 Sie 2011, 19:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
TPS już zakupiony w ASO :D
W komplecie z nim była uszczelka pod przepustnicę i śruby przepustnicy - koszt 70,69zł.
Już założone, jak na razie jest Ok :E ale przejechałem tylko 8km.
Muszę się jeszcze jakoś dobrać do starego i zobaczyć co tam mogło być nie tak.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501679 Wysłany: 30 Sie 2011, 19:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
W starym pewnie będzie tona syfu tak jak na zdjęciach z konkurencyjnego forum do którego link dałeś wcześniej.

Jeżeli na razie jest dobrze to miejmy nadzieję że tak zostanie :wink:

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501917 Wysłany: 04 Wrz 2011, 19:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
No właśnie rozebrałem stary i nie było tam żadnego syfu, tylko pełno było w środku oleju - smaru jakiegoś, może to przez to.
Najechane już 42km od wymiany i jest całkowicie Ok :D

[ Dodano: 04 Wrz 2011 18:07 ]
Najechane już 400km - 100% Ok :D , topic można zamknąć, thenks :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO