|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
CryStep |
#504889 Wysłany:
13 Wrz 2011, 21:55; Temat postu: Ciężko pali, 2 błędy w kompie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Legnica/ Wrocław/Reggio Emilia(Italy) Rejestracja: 30 Sie 2011, Posty: 8
|
Witam wszystkich forumowiczów, jest to mój pierwszy post i niestety akurat w tym dziale.
Mój kropek (1.9 JTD, 80kucyków, 2002r, prawie 180 000tyś przebiegu) ma problemy z odpalaniem, niezależnie czy zimny czy ciepły, po prostu muszę trochę pokręcić i to zawsze tyle samo. Dodam że w ogóle nie kopci, silniczek pracuje bardzo równo, rozgrzany przyśpiesza bez zarzutu i nie ma zawahań mocy. Po podłączeniu do kompa pokazały się 2 standardowe błędy.
P0006 oraz P000A.
Nie wiem o co może chodzić, czy problem z odpalaniem może być spowodowany przez zawór EGR? Przepływomierz? Czy może czujnik temperatury?
I jeszcze jedna ciekawa sprawa, na 3 różnych programach, po odpaleniu auta, wykresy pokazują że temperatura silnika to 215 stopni a obroty na biegu jałowym 200/250rmp(chyba taki jest ten skrót).
Aż zadziwia mnie że tak ładnie chodzi, wbija się na obroty a ma problem z odpaleniem.
Może ktoś mógłby coś doradzić? Z góry dzięki!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
xONx |
#504891 Wysłany:
13 Wrz 2011, 22:07; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
CryStep napisał(a): I jeszcze jedna ciekawa sprawa, na 3 różnych programach, po odpaleniu auta, wykresy pokazują że temperatura silnika to 215 stopni
sprawdź czujnik temperatury i koniecznie czujnik obrotów wału [ Dodano: 13 Wrz 2011 21:07 ]sprawdź/wymień świece żarowe
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
CryStep |
#504897 Wysłany:
14 Wrz 2011, 11:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Legnica/ Wrocław/Reggio Emilia(Italy) Rejestracja: 30 Sie 2011, Posty: 8
|
Jutro postaram się to sprawdzić, dzięki za szybką odp.
a czy świece przy takich temperaturach jak mamy teraz nie są zbędne? W dieslach służą one jedynie do podgrzania komory(z tego co się orientuję), tym bardziej że marchewka zapala się na włączonym zapłonie, gaśnie po około 2 sekundach a po odpaleniu silnika jeszcze ani razu nie zamrugała.
Jeszcze jeden szczegół, nie wiem czy to normalne czy nie ale obrotomierz reaguje z delikatnym opóźnieniem, w sensie że jak jest na biegu jałowym i trzyma normalne obroty, to przy delikatnym dodawaniu gazu obrotomierz stoi w miejscu, obroty idą w górę i dopiero tak przy 1200 wskazówka się podnosi i potem już normalnie.
Do tego jeszcze temperatura zasysanego powietrza to około 199stopni
[ Dodano: 14 Wrz 2011 08:36 ]
Wygląda na to że czujnik temperatury jest w porządku, wentylatory normalnie się uruchamiają, i na desce rozdzielczej prawidłowo pokazuje temperaturę. Może to bardziej chodzi o ten zasysanego powietrza? W którym miejscu się on znajduje? I tak samo, gdzie znajdę czujnik od położenia wału?
[ Dodano: 14 Wrz 2011 08:45 ]
a może to faktycznie wina zaworu paliwa że muszę pokręcić aż napompuje odpowiednie ciśnienie?
[ Dodano: 14 Wrz 2011 10:38 ]
Z tyłu silnika, jakieś 30cm pod filtrem paliwa, wisi jakaś wtyczka, od czego ona może być? zamieszczam zdjęcie

|
|
Góra |
|
 |
Grzelus88 |
#505044 Wysłany:
14 Wrz 2011, 17:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 30 Sie 2011, Posty: 35
|
Witam.
Dołączę się do tematu kolegi. Punto 1,2 - 16V
Także mam problem z odpalaniem nieważne czy na zimnym czy na ciepłym silniku. Czasem potrafi odpalać normalnie za każdym razem a często mu się zdarza zakręcić z 5-10 razy i dopiero z rozpędem odpali.
Wiecie jaka przyczyna może być? czy to rozrusznik czy może alternator? bo nie wiem za co się wziąść..
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
CryStep |
#505050 Wysłany:
14 Wrz 2011, 17:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Legnica/ Wrocław/Reggio Emilia(Italy) Rejestracja: 30 Sie 2011, Posty: 8
|
Może masz zasyfiony układ paliwa i czasem Ci go przytka?
|
|
Góra |
|
 |
Grzelus88 |
#505057 Wysłany:
14 Wrz 2011, 17:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 30 Sie 2011, Posty: 35
|
hmm.. w 100% nie jestem pewny , myśle ze przeczyścił go mój mechanik, bo jest bo wymianie UPG wraz ze wszystkimi uszczelniaczami i kompletnym rozrządem..
|
|
Góra |
|
 |
CryStep |
#505193 Wysłany:
15 Wrz 2011, 12:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Legnica/ Wrocław/Reggio Emilia(Italy) Rejestracja: 30 Sie 2011, Posty: 8
|
Widzę że na moje pytania nikt nie zna odp lub chociażby domysłów.
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#505197 Wysłany:
15 Wrz 2011, 12:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
CryStep tym kabelkiem sie nie przejmuj. Na forum już był poruszany temat o nim ale nie pamiętam od czego on jest. poszukaj sobie
_________________
|
|
Góra |
|
 |
yak |
#505204 Wysłany:
15 Wrz 2011, 13:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków Rejestracja: 31 Gru 2010, Posty: 43
|
A sprawdzales luzy na zaworach? Jesli sa za ciasne to wtedy jest problem z uruchomieniem silnika. W Punto 1.9JTD 8V sprawdza sie je co 100000km.
|
|
Góra |
|
 |
CryStep |
#505219 Wysłany:
15 Wrz 2011, 13:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Legnica/ Wrocław/Reggio Emilia(Italy) Rejestracja: 30 Sie 2011, Posty: 8
|
o:) dzięki wielkie za odpowiedzi, podjadę do mechanika i zobaczymy jak tam z tymi luzami na zaworach. Szczerze mówiąc autko kupiłem niecały miesiąc temu więc nie mam pojęcia czy były sprawdzane czy nie;)
|
|
Góra |
|
 |
Grzelus88 |
#505295 Wysłany:
15 Wrz 2011, 18:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 30 Sie 2011, Posty: 35
|
CryStep Próbowałem się dostać do pompy paliwa, ale problem jest oczywiście z białym korkiem , napociłem się a ten ani drgnął 
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#505298 Wysłany:
15 Wrz 2011, 18:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|