You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #504889 Wysłany: 13 Wrz 2011, 21:55; 
 Temat postu: Ciężko pali, 2 błędy w kompie
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Legnica/ Wrocław/Reggio Emilia(Italy)
Rejestracja: 30 Sie 2011,
Posty: 8
Witam wszystkich forumowiczów, jest to mój pierwszy post i niestety akurat w tym dziale.

Mój kropek (1.9 JTD, 80kucyków, 2002r, prawie 180 000tyś przebiegu) ma problemy z odpalaniem, niezależnie czy zimny czy ciepły, po prostu muszę trochę pokręcić i to zawsze tyle samo. Dodam że w ogóle nie kopci, silniczek pracuje bardzo równo, rozgrzany przyśpiesza bez zarzutu i nie ma zawahań mocy. Po podłączeniu do kompa pokazały się 2 standardowe błędy.
P0006 oraz P000A.

Nie wiem o co może chodzić, czy problem z odpalaniem może być spowodowany przez zawór EGR? Przepływomierz? Czy może czujnik temperatury?

I jeszcze jedna ciekawa sprawa, na 3 różnych programach, po odpaleniu auta, wykresy pokazują że temperatura silnika to 215 stopni a obroty na biegu jałowym 200/250rmp(chyba taki jest ten skrót).

Aż zadziwia mnie że tak ładnie chodzi, wbija się na obroty a ma problem z odpaleniem.

Może ktoś mógłby coś doradzić? Z góry dzięki!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #504891 Wysłany: 13 Wrz 2011, 22:07; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
CryStep napisał(a):
I jeszcze jedna ciekawa sprawa, na 3 różnych programach, po odpaleniu auta, wykresy pokazują że temperatura silnika to 215 stopni

sprawdź czujnik temperatury i koniecznie czujnik obrotów wału

[ Dodano: 13 Wrz 2011 21:07 ]
sprawdź/wymień świece żarowe

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #504897 Wysłany: 14 Wrz 2011, 11:38; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Legnica/ Wrocław/Reggio Emilia(Italy)
Rejestracja: 30 Sie 2011,
Posty: 8
Jutro postaram się to sprawdzić, dzięki za szybką odp.

a czy świece przy takich temperaturach jak mamy teraz nie są zbędne? W dieslach służą one jedynie do podgrzania komory(z tego co się orientuję), tym bardziej że marchewka zapala się na włączonym zapłonie, gaśnie po około 2 sekundach a po odpaleniu silnika jeszcze ani razu nie zamrugała.

Jeszcze jeden szczegół, nie wiem czy to normalne czy nie ale obrotomierz reaguje z delikatnym opóźnieniem, w sensie że jak jest na biegu jałowym i trzyma normalne obroty, to przy delikatnym dodawaniu gazu obrotomierz stoi w miejscu, obroty idą w górę i dopiero tak przy 1200 wskazówka się podnosi i potem już normalnie.

Do tego jeszcze temperatura zasysanego powietrza to około 199stopni

[ Dodano: 14 Wrz 2011 08:36 ]
Wygląda na to że czujnik temperatury jest w porządku, wentylatory normalnie się uruchamiają, i na desce rozdzielczej prawidłowo pokazuje temperaturę. Może to bardziej chodzi o ten zasysanego powietrza? W którym miejscu się on znajduje? I tak samo, gdzie znajdę czujnik od położenia wału?

[ Dodano: 14 Wrz 2011 08:45 ]
a może to faktycznie wina zaworu paliwa że muszę pokręcić aż napompuje odpowiednie ciśnienie?

[ Dodano: 14 Wrz 2011 10:38 ]
Z tyłu silnika, jakieś 30cm pod filtrem paliwa, wisi jakaś wtyczka, od czego ona może być? zamieszczam zdjęcie
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505044 Wysłany: 14 Wrz 2011, 17:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Sie 2011,
Posty: 35
Witam.

Dołączę się do tematu kolegi. Punto 1,2 - 16V

Także mam problem z odpalaniem nieważne czy na zimnym czy na ciepłym silniku. Czasem potrafi odpalać normalnie za każdym razem a często mu się zdarza zakręcić z 5-10 razy i dopiero z rozpędem odpali.

Wiecie jaka przyczyna może być? czy to rozrusznik czy może alternator? bo nie wiem za co się wziąść..

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505050 Wysłany: 14 Wrz 2011, 17:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Legnica/ Wrocław/Reggio Emilia(Italy)
Rejestracja: 30 Sie 2011,
Posty: 8
Może masz zasyfiony układ paliwa i czasem Ci go przytka?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505057 Wysłany: 14 Wrz 2011, 17:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Sie 2011,
Posty: 35
hmm.. w 100% nie jestem pewny , myśle ze przeczyścił go mój mechanik, bo jest bo wymianie UPG wraz ze wszystkimi uszczelniaczami i kompletnym rozrządem..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505193 Wysłany: 15 Wrz 2011, 12:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Legnica/ Wrocław/Reggio Emilia(Italy)
Rejestracja: 30 Sie 2011,
Posty: 8
Widzę że na moje pytania nikt nie zna odp lub chociażby domysłów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505197 Wysłany: 15 Wrz 2011, 12:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
CryStep tym kabelkiem sie nie przejmuj. Na forum już był poruszany temat o nim ale nie pamiętam od czego on jest. poszukaj sobie

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505204 Wysłany: 15 Wrz 2011, 13:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków
Rejestracja: 31 Gru 2010,
Posty: 43
A sprawdzales luzy na zaworach? Jesli sa za ciasne to wtedy jest problem z uruchomieniem silnika. W Punto 1.9JTD 8V sprawdza sie je co 100000km.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505219 Wysłany: 15 Wrz 2011, 13:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Legnica/ Wrocław/Reggio Emilia(Italy)
Rejestracja: 30 Sie 2011,
Posty: 8
o:) dzięki wielkie za odpowiedzi, podjadę do mechanika i zobaczymy jak tam z tymi luzami na zaworach. Szczerze mówiąc autko kupiłem niecały miesiąc temu więc nie mam pojęcia czy były sprawdzane czy nie;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505295 Wysłany: 15 Wrz 2011, 18:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Sie 2011,
Posty: 35
CryStep Próbowałem się dostać do pompy paliwa, ale problem jest oczywiście z białym korkiem , napociłem się a ten ani drgnął :/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505298 Wysłany: 15 Wrz 2011, 18:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Grzelus88 Pisałem wiele razy, że serwisy mają do tego specjalne klucze. Tylko NIE JEDŹ DO ASO! W "normalnym" serwisie Ci poluzują tą nakrętkę i wezmą coś pomiędzy 0 a 20zł.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO