You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #494460 Wysłany: 31 Lip 2011, 21:12; 
 Temat postu: Alternator
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 16 Wrz 2009,
Posty: 31
Tak na szybko:

http://allegro.pl/alternator-fiat-punto-oryginal-magneti-marelli-i1730369838.html

Warto?
Będzie mi pasował? 1.2 75 ELX 95r
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #494546 Wysłany: 01 Sie 2011, 10:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
jest warty tej kasy i będzie pasował.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #496717 Wysłany: 10 Sie 2011, 10:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 22 Lip 2011,
Posty: 29
ja od siebie mogę polecić taki alternator firmy HC-Parts, mam go zamontowane w swoim autku i mogę z czystym sumieniem polecić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #496968 Wysłany: 11 Sie 2011, 08:23; 
 Temat postu: Alternator do PI od CC
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 11 Sie 2011,
Posty: 1
W zeszłym tygodniu wymieniłem alternator prewencyjnie ! Poprzedni już gwizdał po deszczu. założyłem alternator od CC 1.1 (kupiłem regenerowany). Pasuje idealnie, różnica tylko w mocowaniu - nie ma wspornika od strony elektroniki, czyli tylko dwie śruby od strony koła pasowego.

_________________
PI SX/75 + LPG sekw.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508637 Wysłany: 01 Paź 2011, 17:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Kupować nowy alternator (profesjonalnie regenerowany) za około 150 pln czy regenerować swój? :E

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508727 Wysłany: 01 Paź 2011, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: sosnowiec
Rejestracja: 19 Cze 2011,
Posty: 175
Pomógł: 1
zależy co ci padło. regeneruj...

_________________
ASO ASO ASO ASO ASO


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508795 Wysłany: 02 Paź 2011, 11:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Jeżeli wirnik, łożyska, uzwojenie stojana jest w dobrym stanie, to warto w swój inwestować.Wymienisz co najwyżej urzadzenie prostownicze lub regulator napięcia. Gorzej jak pękła obudowa. Z tanimi regenerowanymi daj sobie spokój. Profesjonalnie regenerowane są w cenie powyżej 200 zl. i takie warto kupić. Sam to przechodziłem.
Bardzo ważne: odłącz akumulator przed odkręceniem alternatora.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509672 Wysłany: 05 Paź 2011, 21:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
To wiem czech22 że akumulator mam odłączyć bo odkręcałem alternator już ale z kanałem w garazu. Teraz jestem poza domem w szczecinie i nie mam dostępu do kanału gdzie mogę auto zostawić na dluzszy czas, dzien lub noc i nie wiem jak wyciągnąć ten alternator z auta bez kanału. Śruby, które trzymają alternator odkręce jakoś już mam pomysł ale śruby, które trzymają przewody które wychodzą z alternatora to nie wiem jak się do nich dostać, jak je odkręcić bez kanału.... :E

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509710 Wysłany: 06 Paź 2011, 06:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Nie ma żadnego problemu z odkręceniem śrub, zarówno mocujących i przewodów. Ważne aby mieć nasadowe klucze. Do śrub trzymających przewody potrzebne są nasadowa 12mm i 8 mm. Można odkręcić najpierw przewody, bez problemu sięgniesz. Można po odkręceniu alternatora trzymać go jedną ręką pionowo, a drugą odkręcić przewody. Wyciągasz go w pionie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509724 Wysłany: 06 Paź 2011, 08:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
może dostęp będzie od strony kola zdejm i odchyl nadkole w 1.1 powinno być miejsca hoho

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509734 Wysłany: 06 Paź 2011, 10:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SOSNOWIEC
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 101
punto 1.6 napisał(a):
może dostęp będzie od strony kola zdejm i odchyl nadkole w 1.1 powinno być miejsca hoho


Nie ma potrzeby zdejmowania koła.
Miejsca jest na tyle, że można to zrobić bez zbędnej robiórki auta.
Tak jak pisał kolega wyżej klucze w dłoń i jazda.
Potrzebna jeszcze dla ułatwienia wykręcania i wkręcania nakrętek
grzechotka.

_________________
CZERWONE PUNTO ZAGŁĘBIA SX55-97-Uważaj na szwagra.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509754 Wysłany: 06 Paź 2011, 12:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
bez kanału w 1.1 można wyjąc alternator do góry?

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509760 Wysłany: 06 Paź 2011, 13:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
czech22 Spoko rozumiem, dzięki :D nasadki i grzechotke mam :wink: Ja go wyjmę przez wlot tam gdzie koło prawe jest, od góry się raczej nie da go wyjąć, mało miejsca.

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509781 Wysłany: 06 Paź 2011, 15:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SOSNOWIEC
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 101
Białastrzała97S napisał(a):
czech22 Spoko rozumiem, dzięki :D nasadki i grzechotke mam :wink: Ja go wyjmę przez wlot tam gdzie koło prawe jest, od góry się raczej nie da go wyjąć, mało miejsca.


Wyjmiesz go od góry.

_________________
CZERWONE PUNTO ZAGŁĘBIA SX55-97-Uważaj na szwagra.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509813 Wysłany: 06 Paź 2011, 18:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
odkręcasz altka delikatnie przekręcasz śrubami do góry i odkręcasz 2 przewody , lekko manewrując wyciągasz bez problemu do góry.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509869 Wysłany: 07 Paź 2011, 19:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Dzięki chłopaki za pomoc :wink: Muszę to zrobić na dniach kurde bo nowy akumulator mam i go zajadę takim niskim ładowaniem :? :(

[ Dodano: 07 Paź 2011 18:25 ]
Mam alternator w domu :D Wszystko zacząłem rozkręcać powoli ale stanęłem na jednej rzeczy najważniejszej bo chcę wyczyścić powierzchnie stojana i wirnika bo lożyska są ok nic nie piszczy nie trze i pytanie - jak rozdzielić stojan i wirnik alternatora? Trzeba odkręcać rolkę na której trzyma się pasek? :E Czy jest jakiś inny sposób... :? Bo jeżeli tego nie zrobię to zaniosę alternator do profesjonalnego mechanika, który regeneruje alternatory...

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510223 Wysłany: 10 Paź 2011, 12:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Tak, należy odkręcić koło pasowe. Imbus 8, klucz oczkowy wygięty 24. Sciągacz. Wcześniej należy odlutować końcówki stojana. O ile wszystko jest w porządku, nic nie trze, nie ma luzu, to nie ma potrzeby to rozkręcać. Nic nie da czyszczenie. Tak w ogóle sprawdziłeś ładowanie przy wyściu z alternatora :?: Prawdopodobnie będziesz miał problem z regulatorem napięcia, bądż urządzeniem prostowniczym. Sprawdż szczotki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510237 Wysłany: 10 Paź 2011, 14:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Alternator okazuje się sprawny (sprawdzony przez fachowca) kabel między alternatorem, a akumulatorem wyczyszczony więc nie wiem o co chodzi czemu ładowanie jest 13,5-13,6.... :?

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510241 Wysłany: 10 Paź 2011, 14:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
a ile na wyjściu z altka?

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510746 Wysłany: 12 Paź 2011, 19:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Nie mierzyłem na wyjściu z altka bo nie wiem gdzie "patyczki" miernika przyłożyć :P
Na wolnych obrotach, na światłach mijania, dmuchawa na 1, i światło przeciwmgielne tylne i ładowanie dokładnie 13,57-13,58
Na wolnych obrotach bez niczego 13,8 - 13,85
Pomiary przy akumulatorze.

Wydaję mi się, że te 0,2 - 0,4 wolta ucieka mi przez masę. Jedną masę obok akumulatora zlokalizowałem, wyczyściłem. Jest jeszcze jakaś gdzieś? Bo nie mogę znaleźć, a ponoć gdzieś jest masa do silnika :E

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510810 Wysłany: 12 Paź 2011, 23:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Napięcie z alternatora mierzy się bezpośrednio w następujący sposób.
Plus przykładasz do miejsca< gdzie przyłączony jest gruby kabel< minus do masy silnika, np głowicy. To wszystko.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510877 Wysłany: 13 Paź 2011, 22:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
czech22 Dzięki ;) Dzisiaj sprawdzę. A druga masa wie ktoś gdzie jest? ;)

[ Dodano: 13 Paź 2011 21:13 ]
Znalazłem drugą masę :D Jest przykręcona do skrzyni biegów dokładnie pod akumulatorem (trzeba odkręcić podstawe pod akumulator aby się do niej dostać) ;) Oraz jeszcze jedna masa jest przykręcona z przodu lewej strony podstawy pod akumulator ;) Te dwie masy również wyczyściłem. Ładowanie na wolnych bez świateł 13.85, ze światłami 13,7... Miernik z marketu :D Ładowanie z alternatora sprawdzę jutro ;)

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO