|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Bytuś |
#510229 Wysłany:
10 Paź 2011, 13:25; Temat postu: Swap silnika z PIIFL do PII |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
Idąc za poradom lakikwap postanowiłem założyć temat.
Zaczynając od początku; kumplowi posypały sie zawory uszkadzając tłoki i postanowił zrobić swap. Upatrzył sobie silnik tylko, że on jest z PIIFL a on ma PII i teraz pytanie czy silnik z FL będzie bez żadnych problemów pasował do jego kropka ?
_________________
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Linda |
#510465 Wysłany:
11 Paź 2011, 17:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Miasto Włókniarzy Rejestracja: 01 Lut 2011, Posty: 250 Pomógł: 3
|
taki sam motór? nie powinno być najmniejszych problemów. :ok:
podług mnie to nawet do 1.2 16v można by 1.4 włożyć i ogarnąć na elektronice z 1.2:)
_________________ Abaut 8v 5d
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#510474 Wysłany:
11 Paź 2011, 18:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
zapomniałem dodać że chodzi o silnik 1.2 8v. Tego co się dowiedziałem to jedna różnica jest w wielkości filtra oleju; w PIIFL jest większy, ale mi gównie chodzi o to czy będzie wszystko pasowało do reszty starych podzespołów (do skrzyni, łapa silnika )
_________________
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#510536 Wysłany:
11 Paź 2011, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
będzie banglać, byle to był ten sam silnik  Tj nie ten z korkiem oleju-zakrętką  Tam osprzęt moze nie pasować
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Linda |
#510811 Wysłany:
12 Paź 2011, 23:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Miasto Włókniarzy Rejestracja: 01 Lut 2011, Posty: 250 Pomógł: 3
|
hmm.. a coś więcej? ciekawi mnie temat co się z osprzętem pozmieniało 
_________________ Abaut 8v 5d
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#510816 Wysłany:
12 Paź 2011, 23:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#510817 Wysłany:
13 Paź 2011, 00:20; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
koło pasowe szersze (nie koniecznie musi podejść stare), łapa silnika z paskiem rozrządu 15mm nie podejdzie itp.
Przyjrzysz się to więcej tego wychwycisz 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Linda |
#510834 Wysłany:
13 Paź 2011, 08:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Miasto Włókniarzy Rejestracja: 01 Lut 2011, Posty: 250 Pomógł: 3
|
niestety nie mam nigdzie nowszej ósemki do podejrzenia
ale kolektory, kompy są te same? czy też mogą robić problemy?
Czyli generalnie wychodziłoby, że taka przekładka też jest możliwa, tylko więcej gratów trzeba skompletować?
_________________ Abaut 8v 5d
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#510908 Wysłany:
13 Paź 2011, 15:44; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Linda napisał(a): , tylko więcej gratów trzeba skompletować?
tak
Ale jak wsadzamy 1,2 8V to nie ma sensu się w to pakować z powodu korka oleju i ponoć nie cieknącej uszczelki pokrywy.
No i obudowa filtra moze nie pasować do pokrywy. chodzi o stopki o które się o nią opiera.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Linda |
#510911 Wysłany:
13 Paź 2011, 15:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Miasto Włókniarzy Rejestracja: 01 Lut 2011, Posty: 250 Pomógł: 3
|
nie mówię, że ma czy nie ma sensu, tylko pytałem o różnice w osprzęcie
zresztą stare typy chyba łatwiej dostać i bardziej p'n'p
a jak już się bawić w kompletowanie gratów to chyba w coś większego  tylko tutaj body z kolei może marudzić? 
_________________ Abaut 8v 5d
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#510919 Wysłany:
13 Paź 2011, 16:25; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Linda napisał(a): a jak już się bawić w kompletowanie gratów to chyba w coś większego Very Happy tylko tutaj body z kolei może marudzić? Razz
to w 1,4 16V, tylko razem z elektryką całą
Albo tjeta  mechanicznie ta sama robota, ale elektryka we własnym zakresie raczej nie do opanowania 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#510937 Wysłany:
13 Paź 2011, 18:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
Linda |
#511050 Wysłany:
13 Paź 2011, 23:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Miasto Włókniarzy Rejestracja: 01 Lut 2011, Posty: 250 Pomógł: 3
|
cholera coraz bardziej mnie namawiacie na 100HP w moim pudle
zwłaszcza, że 16ki 1,2 i 1.4 chyba nie różnią się tak mocno i na upartego można pociągnąć to na serii ECU 
_________________ Abaut 8v 5d
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#511056 Wysłany:
14 Paź 2011, 00:21; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Linda napisał(a): cholera coraz bardziej mnie namawiacie na 100HP w moim pudle Rotfl zwłaszcza, że 16ki 1,2 i 1.4 chyba nie różnią się tak mocno i na upartego można pociągnąć to na serii ECU Twisted Evil rozwalony anglik fl 1,4 16V - świetny i tani dawca  za cene silnika z osprzętem w pl całe auto Jak by to co zostanie posprzedawać za 1/2 ceny to niewykluczone że na + się wyjdzie. Oczywiście założenie że robi się samemu. [ Dodano: 14 Paź 2011 00:11 ]Jakby silnik mi się wy.... znaczy się miał dość tego świata, to tak bym zrobił, ale nic na to nie wskazuje [ Dodano: 14 Paź 2011 00:14 ]1,4 to jedyna sensowna opcja jak się w coś takiego bawić bo 1.2 8V czy 16V to jeden kit  ja różnicy praktycznie nie odczuwam... tzn odczułbym w cenach części [ Dodano: 14 Paź 2011 00:21 ]mariuz napisał(a): Body są raczej niezależne od wersji silnikowej
code code  taniej kupić body z pastylkami immo niż przekodować 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#511098 Wysłany:
14 Paź 2011, 10:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Niby że jak podmienie sobie w w swoim bodykompa to przestanie mi banglać silnik? Mimo tego, że sie będą zgadzały kluczyki z kompem? Kaszana
BTW.
W puncie do halogenów nie miałem wiązki, nie było styku w kompie, a funkcja jest.
W pandzie wiązka do bagażnika jest, pin w body jest, a cwaniaki programowo wyłączyli klamkę elektryczną 
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
Linda |
#511141 Wysłany:
14 Paź 2011, 13:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Miasto Włókniarzy Rejestracja: 01 Lut 2011, Posty: 250 Pomógł: 3
|
dlatego mi się seicento podobało
brak body, elektryka prosta i na lekko przerobionej wiązce z 900ki można odpalić nawet 16v 
_________________ Abaut 8v 5d
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#511194 Wysłany:
14 Paź 2011, 16:32; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
mariuz napisał(a): W puncie do halogenów nie miałem wiązki, nie było styku w kompie, a funkcja jest. W pandzie wiązka do bagażnika jest, pin w body jest, a cwaniaki programowo wyłączyli klamkę elektryczną normalne, ale ful wypasu nie masz w skrzynce bezpieczników  Skrzynka bezpieczników jest 2 klamerkami spięta z body. co do code, to trzeba wymieniać body, centralkę silnika i pastylki w kluczykach  Na to samo wyjdzie cenowo robiąc przekodowanie ale tu można sprzedać to co zostało  wiec i tak taniej  Przy zakupie tego trzeba pamiętać, żeby razem z tym kartę code też kupic  bo kluczyka nie dorobimy. [ Dodano: 14 Paź 2011 16:32 ]Linda napisał(a): dlatego mi się seicento podobało Very Happy
no sc mpi to już nie taka prosta sprawa  takie same 'kfiati' są.
ale starsze problemu nie ma, to samo PI.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Linda |
#511277 Wysłany:
14 Paź 2011, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Miasto Włókniarzy Rejestracja: 01 Lut 2011, Posty: 250 Pomógł: 3
|
ee tam.. moje było z MPI swapowane, kumplowi pomagaliśmy przy takim samym i dało radę
Więcej zabawy owszem, ale w ruch wiązki elektryczne ze sportinga i heja 
_________________ Abaut 8v 5d
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#520386 Wysłany:
14 Lis 2011, 16:56; Temat postu: Re: Swap silnika z PIIFL do PII |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
tak się zastanawiam czy jak by np od GP kupić dół silnika, głowice swoją dać czy by to pasowało p&p ?
_________________
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#520590 Wysłany:
14 Lis 2011, 18:15; Temat postu: Re: Swap silnika z PIIFL do PII |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
rozrząd jest inny [ Dodano: 14 Lis 2011 17:15 ]być może tak ale to by trzeba miec to na stole i wtedy sie przekonac 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#520643 Wysłany:
14 Lis 2011, 20:08; Temat postu: Re: Swap silnika z PIIFL do PII |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
właśnie tak patrzyłem i wydaje mi się że pasek i pompa wody jest taka sama
[ Dodano: 14 Lis 2011 19:08 ]
koło wału korbowego też raczej te same nie wiem jak tam koło rozrządu ale skoro pasek taki sam to i to powinno się jakoś zgrać
_________________
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|