|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 02:19
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Maciek.sw |
#52119 Wysłany:
08 Paź 2007, 22:36; Temat postu: Rozrząd w Punto 55 1.1 bezkolizyjny czy kolizyjny? |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 08 Paź 2007, Posty: 3
|
Witam,
mam następujący problem z Punto 55 1.1 rocznik 97 stan licznika 55 tys (pewny przebieg).
2 tygodnie temu auto zostało zaparkowane bez żadnych problemów. Po tym czasie była próba uruchomienia silnika. Kontrolki się paliły, ale rozruszmik nie kręcił. Na pożyczonym prądzie rozrusznik dalej nie kręcił. Do auta przyjechał elektryk. Pooglądał, popatrzył, powiedział że musi auto zholowac na warsztat co też zrobił. Potem był telefon, że to nie problem rozrusznika, a rozrządu (przeskoczył) i prawdopodobnie silnik jest uszkodzony. Czytałem posty na forum podobno silniki 1.1 8 zaworów sa bezkolizyjne. Zadzwoniłem do serwisu, prosze o sprawdzneie tego po nr silnika - odpowiedź nie trzeba nic sprawdzać bo wszystkie takie silniki są bezkolizyjne. Jadę do warsztatu facet mówi jak wyżej, ja mu co przeczytałem i usłyszałem, on mi na to że wału ruszyć nie można. Ustliliśmy że rozkręca silnik i sprawdza co się stało. I dostałem właśnie telefon że jednak pokrzywione zawory.
Co u licha - mechanik zmyśla, czy jednak kolizyjny rozrząd.
Proszę o pomoc. Może ktoś miał podobny przypadek.
_________________ Maciek
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#52126 Wysłany:
08 Paź 2007, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
to niech ci pokaże te pokrzywione zawory  Weź aparat i wrzuć fotki na forum, bo jakoś w to nie wierze
Maciek.sw napisał(a): rozrządu (przeskoczył)
Przeskoczyć może jedynie:
a) pasek jest za słabo napięty
b) odpalanie na popych
maksymalnie o 2-3 ząbki ale nie o 90* (z 10 zebów?) żeby doszło do kolizji
Po drugie skoro zgasiłeś go i potem nie odpalił to na mój gust nie rozrząd. [ Dodano: 08 Paź 2007 22:54 ]jest jeszcze jedna opcja:
głowica była splanowana i zrobił się kolizyjny, ale i tak moim zdaniem do kolizji może dojść tylko w przypadku zerwania paska rozrządu.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#52132 Wysłany:
08 Paź 2007, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
ipIV napisał(a): moim zdaniem do kolizji może dojść tylko w przypadku zerwania paska rozrządu. potwierdzam ipIV napisał(a): maksymalnie o 2-3 ząbki ale nie o 90* (z 10 zebów?) żeby doszło do kolizji potwierdzam
tak jak mówi ipIV moim zdaniem jeśli pasek sie nie zerwał to nie ma możliwości pokrzywienia zaworów
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
Maciek.sw |
#52138 Wysłany:
08 Paź 2007, 23:31; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 08 Paź 2007, Posty: 3
|
Dzięki za odpowiedź. Pasek na pewno nie był zerwany - widziałem. Ponoć przeskoczył - o ile nie wiem? Ale podobnie słyszałem w serwisie góra o 2-3 zęby.
W ogóle dziwna sprawa.  Żadnych problemów a po 2 tygodniach stania nie można odpalić i wał główny zablokowany. Nic przy aucie nie było robione - po prostu stał pod domem.
_________________ Maciek
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#52144 Wysłany:
08 Paź 2007, 23:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Jak dla mnie mógł elektromagnes pójść. A samochód najlepiej weź do innego mechanika!!! Ten którego masz to bym olał!!!! Jakisz oszust lub naciągacz...
Jeśli pasek przeskoczył te 2-3 zęby to nawet w kolizyjnym silniku nic się nie stanie.
Co do planowania: głowica jest planowana o ok 0,15-0,2mm czyli to też nie ma bezpośredniego wpływu na kolizyjność zaworów...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#52146 Wysłany:
08 Paź 2007, 23:57; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): jeśli pasek przeskoczył te 2-3 zęby to nawet w kolizyjnym silniku nic się nie stanie.
ba, nawet będzie chodzić, tylko spalanie będzie większe ale będzie mulić 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Pawelbrz |
#52291 Wysłany:
09 Paź 2007, 12:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Killarney, Irlandia Rejestracja: 09 Lip 2007, Posty: 105
|
Dobrym pomyslem bylaby lista warsztatów, do ktorych NIE jezdzimy  Mozna by wtedy podac dane tego mechanika i zrobic mu "reklame", znajac realia lista z adresami szybko by sie rozrosla - niestety
Oczekujemy na fotki i opis przebiegu sytuacji.
_________________ mk1 SX 1.2 60KM '99 z kierownica po prawej stronie
|
|
Góra |
|
 |
cosmit17 |
#52355 Wysłany:
09 Paź 2007, 18:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chrzanów woj.małopolskie Rejestracja: 25 Wrz 2007, Posty: 28
|
niestety w naszym kraju coraz wiecej tzw. "mechanikow" uczy sie od rzadu
sorki ze stary temat odkopuje
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#52377 Wysłany:
09 Paź 2007, 19:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Pawelbrz napisał(a): Dobrym pomyslem bylaby lista warsztatów, do ktorych NIE jezdzimy  Mozna by wtedy podac dane tego mechanika i zrobic mu "reklame", znajac realia lista z adresami szybko by sie rozrosla - niestety  Oczekujemy na fotki i opis przebiegu sytuacji.
Pawelbrz to nic nie da. Trzeba by było na bramie warsztatu napisać "oszust" to może by pomogło...
Znasz osoby co przed odwiedzeniem warsztatu zaglądają do netu?? Sprawa czysto losowa....
Czekam na fotki "pogiętych" grzybków i oczywiście tłoków...
A i jeszcze jedno... Jak koleś się nie przyzna to sprawe do rzecznikia praw konsumentów skierować. Z oszustami trzeba krótko...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
pawel_p1 |
#52513 Wysłany:
09 Paź 2007, 22:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lublin Rejestracja: 04 Sie 2007, Posty: 256
|
z tego co ja czytałem kiedys na forum to silniki 8 zaworowe są bezkolizyjne
_________________ punto 1.2 75 ELX 214000km subaru legacy outback AWD 2,5B
**ZAPRASZAM ** topic2522.html **ZAPRASZAM**
|
|
Góra |
|
 |
Pawelbrz |
#52643 Wysłany:
10 Paź 2007, 12:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Killarney, Irlandia Rejestracja: 09 Lip 2007, Posty: 105
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#53288 Wysłany:
12 Paź 2007, 10:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Jeśli chodzi o rozrząd w mk1 55 to mi rozsypał się napinacz pasek spadł i gdzieś sobie wisiał... nie myślałem że to rozrząd bo nastąpiło to przy odpaleniu i jeszcze trochę nim pokręciłem, zrobiłem też kilka innych czynności, które w innym aucie doprowadziły do rozsypania się kilku rzeczy... Na szczęście mechanik powiedział coś co pamiętam do dziś: " ciesz się że masz Punto..." Wymiana paska i napinacza po poł godziny w warsztacie śmigałem dalej... Podsumowując moje wypociny silnik 8v jest bezkolizyjny
|
|
Góra |
|
 |
marcinomm |
#53361 Wysłany:
12 Paź 2007, 13:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: legnica Rejestracja: 11 Cze 2007, Posty: 5
|
a jak strona od skrzyni biegów, tj sprzęgło koło zamachowe
_________________ punciak 1.1s 97r
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#53604 Wysłany:
12 Paź 2007, 22:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
sprecyzuj pytanie
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
marcinomm |
#53696 Wysłany:
13 Paź 2007, 10:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: legnica Rejestracja: 11 Cze 2007, Posty: 5
|
Może od tej strony coś blokuje jakaś śruba się rozkręciła,jak działa pedał sprzęgła, i czy dałeś mu do wiwatu na ostatniej jeżdzie?
_________________ punciak 1.1s 97r
|
|
Góra |
|
 |
Maciek.sw |
#58251 Wysłany:
27 Paź 2007, 00:06; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 08 Paź 2007, Posty: 3
|
Witam,
wszystkim bardzo dziękuję za informację. Niestety nie mogę powiedzieć jak zakonczyła się sprawa (auto oczywiście jeździ). Auto nie było moje i poproszono mnie, abym nie robił "dymu". Miałem tylko jedną rozmowę z mechanikami i wiem, że kłamali w kilku innych sprawach. Poruszana w postach sprawa skrzyni lub sprzęgła też mi przyszła do głowy. Niestety podstawowym błedem było oddanie auta przez właściciela do nieznanego mechanika, który szybko rozebrał pół auta. Wszystkim dziękuję raz jeszcze za pomoc.
_________________ Maciek
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#74558 Wysłany:
25 Gru 2007, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Maciek.sw napisał(a): Kontrolki się paliły, ale rozruszmik nie kręcił. Na pożyczonym prądzie rozrusznik dalej nie kręcił.
A czy było stukniecie bendiksa? Czy przygasły kontrolki na skutek dużego prądu pobieranego przez zblokowany rozrusznik?
Ludzie uczcie się zasad działania elementów pojazdu, a nie bedą was chohsztaplerzy oszukiwać.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|