|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 18:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
krisek |
#527335 Wysłany:
07 Gru 2011, 21:08; Temat postu: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Kszyhu
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CB Rejestracja: 07 Gru 2011, Posty: 78 Pomógł: 1
|
witam! nie chce powielac tych samych postow, ale pewne pytania musze zadac:) czy jezeli stojac w korku grzeje sie silnik(zapala sie czerwona ikonka przy wskazniku temp), a we wnetrzu zimno jak w psiar.. to mozliwe ze mam walniety termostat? przewod do chlodnicy( u gory z prawej strony stojac przed autem) jest cieply a te dochodzace do nagrzewnicy dwa raczej chlodne. wentylator chlodnicy zalacza sie jak trzeba, a w plynie chlodniczym nie mam sladow oleju ani w oleju sladow plynu chlodniczego. jak stoje w korku to na luzie rosna obroty(tak do 1800). to tyle objawow. mial ktos podobny przypadek? co to moze byc? help;-)
_________________ czarna strzala-------------------------->
pozdrawiam, kszyh
--------------------------------------------- jest: punto II Czarna Kropka bylo: punto II + gaz Srebrna Kropka
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kristekk |
#527620 Wysłany:
08 Gru 2011, 21:07; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Wawa Rejestracja: 07 Wrz 2009, Posty: 71
|
Zazwyczaj, jak jest zimno jak w psiarni, to znaczy, że płyn spi****ł, ale skoro mówisz, że jest czysty, to znaczy że jest. Ja kiedyś w 16v miałem błąd w tablicy rozdzielczej. Silnik miał prawidłową temperaturę, a wskazówka pokazywała max. Tak jakby podziałka się przesunęła. Ciekawy przypadek, jak większość w kropkach... 
_________________ Fix It Again Tomorrow
Fehler In Allen Teilen
|
|
Góra |
|
 |
krisek |
#527625 Wysłany:
08 Gru 2011, 21:28; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Kszyhu
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CB Rejestracja: 07 Gru 2011, Posty: 78 Pomógł: 1
|
nom majster dzisiaj spojrzal swym sokolim okiem i orzekl ze to termostat... nie wiem czy na pewno sie nie pomylil, ale mowiac szczerze nie mam warunkow zeby za dlugo pogrzebac wiec musze chyba mu uwierzyc i miec nadzieje ze sie nie pomylil... kropasy to niezglebione zrodlo wiedzy o mozliwych usterkach w samochodach:)
_________________ czarna strzala-------------------------->
pozdrawiam, kszyh
--------------------------------------------- jest: punto II Czarna Kropka bylo: punto II + gaz Srebrna Kropka
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#527728 Wysłany:
09 Gru 2011, 10:32; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
Tomek040982 |
#527758 Wysłany:
09 Gru 2011, 13:18; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki Rejestracja: 06 Mar 2008, Posty: 696 Pomógł: 6
|
_marcin00_ napisał(a): Na zablokowanym termostacie byś miał ogrzewanie, zapowietrzony układ chłodzenia pewnie. Ale wtedy by mu wiatrak się nie załączał chyba.
_________________ Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r. Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r. Zielone MK1 1.6 88KM 1995r. Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

PuntoMazowszeTeam
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#527788 Wysłany:
09 Gru 2011, 16:39; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
mialem podobnie, termostat do wymiany prosty sposob na test dzialania poprawnosci termostatu, pisze z pamieci: odpalamy ZIMNY silnik, otwieramy maske i dotykamy weza ktory prowadzi od termostatu do chlodnicy (waz odpowiedzialny za DUZY OBIEG). Musi byc ZIMNY dopoki silnik sie nie zagrzeje. Jezeli waz odpowiedzialny za DUZY OBIEG bedzie sie nagrzewac, oznacza to, ze termostat przepuszcza. Zasada termostatu jest taka, ze na zimnym silniku termostat jest zamkniety i plyn chlodniczy jest tylko w malym obiegu (ciecz nie przeplywa przez chlodnice, jedynie przez blok silnika aby silnik sybciej sie zagrzal). Jak sie zagrzeje silnik i plyn chlodniczy osiagnie temperature otwarcia (ok. 85 st. C) wtedy termostat otwiera sie i idzie plyn chlodniczy poprzez waz ktorym srodek chlodzacy przechodzi na tzw. duzy obieg - blok silnika + chlodnica. A jezeli ktos dalej nie ufa, to trzeba zdemontowac termostat, wrzucic go do cieplej wody w garnku i zaczac gotowac wode. Przyda sie termometr do 100 st. C na ktorym bedziemy mogli zaobserwowac TEMPERATURE otwarcia termostatu. Sorki za bardzo prosty opis, pisalem z pamieci, sprawdzone na moim jak sie okazalo uszkodzonym termostacie. Przy okazji proponuje sprawdzic czy nie jest ZAPOWIETRZONY uklad chlodzenia - bulgotanie, przelewanie sie wody w okolicy schowka, itp. Jezeli masz problem z odpaleniem auta z ZIMNYM silnikiem, prawdopodobnie nadaje sie do wymiany czujnik temperatury plynu chlodzacego. Czujnik ten znajduje sie po lewej stronie od akumulatora, taki zielony gdzie wlozony jest w niego kabel. Rowniez mozna go prosto sprawdzic, wykrecic (klucz 19 gleboki) i zmierzyc opornosc w roznych temperaturach. Moim zdaniem to, o czym piszesz to TERMOSTAT mialem to, balem sie kosztow, wymienilem i kazdemu mowie wymiencie termostat. Lub skorzystaj z moich porad jak wyzej i sobie przed zakupem sprawdz, cieply waz duzego obiegu na zimnym silniku oznacza ze termostat jest otwarty juz przy letnim plynie chlodniczym.... [ Dodano: 09 Gru 2011 15:16 ]kristekk napisał(a): Zazwyczaj, jak jest zimno jak w psiarni, to znaczy, że płyn spi****ł, ale skoro mówisz, że jest czysty, to znaczy że jest. Ja kiedyś w 16v miałem błąd w tablicy rozdzielczej. Silnik miał prawidłową temperaturę, a wskazówka pokazywała max. Tak jakby podziałka się przesunęła. Ciekawy przypadek, jak większość w kropkach...  nie do konca sie pomylil  Sa dwa czujniki: jeden idzie na deske rozdzielcza, a drugi taki zielony idzie do komputera. Jeden od drugiego nie jest zalezny, i byc moze Ci oszukiwal ktorys z czujnikow. W zimie bardziej to wychodzi, bo z uszkodzonym czujnikiem temperatury plynu chlodzacego jest mocno utrudniony rozruch - wiem to z wlasnego doswiadczenia... Autor postu otrzymał pochwałę
Załączniki: |
Komentarz do pliku: wąż dużego obiegu prowadzi z termostatu do chłodnicy
waz_do_chlodnicy.jpg [ 76.42 KiB | Obejrzany 9311 razy ]
|
Komentarz do pliku: czujnik temperatury płynu chłodzącego - dane do komputera
zcujnik_temperatury_zielony.jpg [ 42.07 KiB | Obejrzany 9313 razy ]
|
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
Paul123 |
#527804 Wysłany:
09 Gru 2011, 17:26; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 94
|
mario1978 napisał(a): Moim zdaniem to, o czym piszesz to TERMOSTAT mialem to, balem sie kosztow, wymienilem i kazdemu mowie wymiencie termostat. Bez przesady z tymi kosztami, termostat do 1.2 8v kosztuje 30zł, zreszta do Fiatów części są śmiesznie tanie i to mi się bardzo podoba  Co do wymiany termostatu to też każdemu polecam jeśli coś jest nie tak z temp., bo ze sprawnym termostatem duzo rzeczy zmienia sie na + 
_________________ Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#527805 Wysłany:
09 Gru 2011, 17:36; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Paul123, ma racje koszt śmieszny i można go wymienić samemu w parę minut nawet pod blokiem
|
|
Góra |
|
 |
krisek |
#527816 Wysłany:
09 Gru 2011, 19:08; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Kszyhu
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CB Rejestracja: 07 Gru 2011, Posty: 78 Pomógł: 1
|
mario1978 po Twoim poscie wiele nie myslac kupilem termostat i sprawa mam nadzieje zalatwiona:) tylko troche duzo plynu musialem dolac co troszke mnie zaniepokoilo, bede obserwowac co dalej... btw w szczecinie chyba nigdzie termo nie kosztuje 30 zl:( 48 zl i to jeszcze z papierowa uszczelka;/ chyba, ze zna ktos w szc jakis dobry sklep?
_________________ czarna strzala-------------------------->
pozdrawiam, kszyh
--------------------------------------------- jest: punto II Czarna Kropka bylo: punto II + gaz Srebrna Kropka
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#527818 Wysłany:
09 Gru 2011, 19:18; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
krisek |
#527820 Wysłany:
09 Gru 2011, 19:22; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Kszyhu
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CB Rejestracja: 07 Gru 2011, Posty: 78 Pomógł: 1
|
wiadomka intercars, arwit, aso kolo mieszka. wiec w sumie zbytnio ogarnietych sklepow(hurtowni) w zs nie mam-dopiero poznaje miasto;)
_________________ czarna strzala-------------------------->
pozdrawiam, kszyh
--------------------------------------------- jest: punto II Czarna Kropka bylo: punto II + gaz Srebrna Kropka
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#527822 Wysłany:
09 Gru 2011, 19:36; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
krisek |
#527827 Wysłany:
09 Gru 2011, 19:38; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Kszyhu
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CB Rejestracja: 07 Gru 2011, Posty: 78 Pomógł: 1
|
no to bede juz wiedzial. dzieki. a jakis warsztat mozesz polecic?
_________________ czarna strzala-------------------------->
pozdrawiam, kszyh
--------------------------------------------- jest: punto II Czarna Kropka bylo: punto II + gaz Srebrna Kropka
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#527829 Wysłany:
09 Gru 2011, 19:41; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
z warsztatem to już gorzej
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#527840 Wysłany:
09 Gru 2011, 20:05; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Paul123 napisał(a): Bez przesady z tymi kosztami, termostat do 1.2 8v kosztuje 30zł, zreszta do Fiatów części są śmiesznie tanie i to mi się bardzo podoba W moim przypadku jako ze mam swojego punciaka od 2 miesiecy, pierwsze autko, pierwsza milosc  )))) Mam 1.2 16V wiec w moim wypadku termostat FEBI BILSTEIN zaplacilem 85 zl + 30 zl koszty wymiany. Jak pisze to moje pierwsze dziecko, wiec kupuje drozsze czesci, markowe po to aby mi posluzyl na dluzej. Z poczatku placilem praktycznie za wszystkie naprawy, a teraz widze ze konstrukcja puntolota jest bardzo prosta, wystarczy miec ksiazke "FIAT PUNTO II" WKiŁ taka bordowa jak na tej aukcji http://allegro.pl/fiat-punto-ii-sam-nap ... 48684.html, w niej jest opisane lopatologicznie. W ciagu tych 2 miesiecy wymienilem wiele rzeczy m.in termostat, bo kupilem autko tanio ale strasznie zaniedbane, ciesze sie ze moge pomoc i podzielic sie swoim doswiadczeniem. Obecnie juz wiele rzeczy robie samemu z ksiazka taka jak na aukcji krisek napisał(a): tylko troche duzo plynu musialem dolac co troszke mnie zaniepokoilo, bede obserwowac co dalej... i prawidlowo! Ok. pol litra plynu sie traci podczas wymiany termostatu. Wspomne o jednej waznej rzeczy: obserwuj codziennie przez pare dni poziom plynu chlodniczego w zbiorniczku wyrownawczym, (tam gdzie sie go wlewa). Moze Ci dalej ubywac zanim caly uklad sie odpowietrzy do konca. Ja tak mialem. Mechanik wymienil mi termostat, pol litra wlal Dynagel'u, a po kilku dniach zajrzalem z ciekawosci do zbiorniczka wyrownawczego bylo ponizej minimum... Uklad sie odpowietrzyl do konca podczas pracy silnika. Paul123 napisał(a): Co do wymiany termostatu to też każdemu polecam jeśli coś jest nie tak z temp., bo ze sprawnym termostatem duzo rzeczy zmienia sie na + Teraz juz to wiem, kumpel z pracy ma OPLA Astra dieselka i podejrzewal termostat (waz byl od razu letni, nie nagrzewal sie silnik, zimno w kabinie). Zobaczyl jak mi pieknie sie nagrzewa silnik w kilka chwil, waz zimny i tez wymienil termostat - calowal mnie po rekach  Pamietajcie panowie ze wszystkie samochody dzialaja w podobny sposob, roznia sie karoseria, wyposazeniem, funkcjonalnoscia. Ale zasada dzialania podzespolow jest praktycznie taka sama u sasiadow. Dlatego jak szukam i nie znajde nt. Punto szukam w innych markach rozwiazania problemu. krisek zajrzyj na chlodnice, to bardzo wazny element w samochodzie. Sprawdz czy metalowy grill jest czysty, nie ma kamieni czy innych rzeczy powbijanych tip. W pracy przedmuchalem od srodka na zewnatrz (od komory silnika na zewnatrz) sprezonym powietrzem. Na pewno liscie, smieci itp. nie sa dobrymi przyjaciolmi dla chlodnicy ktora z zasady ma miec jak najwieksza powierzchnie oddawania ciepla (radiator). Zima jeszcze nie nadeszla a juz mam kolejna robotke... Szlag trafil oring ktory laczy rure miedzy pompa wody a blokiem silnika. Tak jak opisane w tym watku http://autokacik.pl/showflat.php?Number ... 468&page=0 Objawia sie to tym, ze rano na zimnym silniku jest bulgotanie, przelewanie wody w schowku itp. Poprzez nieszczelnosc na oringu laczacym po kropelce splywa sobie plyn chlodniczy, szczegolnie widac to na filtrze oleju ktory jest mokry, bo nad nim jest wspomniany oring. Podczas jazdy jest ok, przelewanie wody znika. Dzieje sie tak dlatego, iz uklad zapowietrza sie, tworzy sie poduszka powietrzna, ubywa plynu chlodniczego ze zbiorniczka wyrownawczego. Koszt oringu ok. 6 zl w ASO, trzeba odkrecic rure na srubce z boku bloku silnika, wsadzic oring i rure i po sprawie. krisek jezeli zauwazysz powyzsze objawy to masz juz na nie odpowiedz jak usterki usunac.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Ostatnio edytowany przez mario1978, 10 Gru 2011, 10:24, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
krisek |
#527842 Wysłany:
09 Gru 2011, 20:07; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Kszyhu
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CB Rejestracja: 07 Gru 2011, Posty: 78 Pomógł: 1
|
dzieki Mario1978:) gdzies tam uslyszalem, ze plyn w sposob nie widoczny dla oka moze ubywac przez cylindry. moze ktos spotkal sie z takim przypadkiem?
_________________ czarna strzala-------------------------->
pozdrawiam, kszyh
--------------------------------------------- jest: punto II Czarna Kropka bylo: punto II + gaz Srebrna Kropka
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#527847 Wysłany:
09 Gru 2011, 20:23; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
zobacz czy do oleju nie ucieka, może być że poszło UPG
|
|
Góra |
|
 |
krisek |
#527852 Wysłany:
09 Gru 2011, 20:33; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Kszyhu
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CB Rejestracja: 07 Gru 2011, Posty: 78 Pomógł: 1
|
tez tak pomyslalem, ale nie olej jest czysty i tak samo w plynie chl. oleju tez nie mam; kolejne- samochod tez jakos specjalnie nie kopci wiec mam nadzieje, ze poki co upg jest ok.
_________________ czarna strzala-------------------------->
pozdrawiam, kszyh
--------------------------------------------- jest: punto II Czarna Kropka bylo: punto II + gaz Srebrna Kropka
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#527867 Wysłany:
10 Gru 2011, 10:23; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
krisek, mozna zobaczyc jak pisza powyzej: jezeli jest "smietana" pod korkiem oleju, w plynie chlodniczym jest olej itp. Dla calkowitej pewnosci ze uklad chlodzenia jest szczelny, mechanicy maja przyrzad do badania CO2 w ukladzie chlodzenia taki jak np. na tej stronie "Tester CO2 do badania szczelności układu chłodzenia" http://www.nokaut.pl/pozostale-akcesori ... zenia.html wtedy ma sie wykluczone na 100% niemalze laboratoryjnie  A w domowych warunkach polecam prosty test, ktory ja stosuje: zaparkuj auto z rozgrzanym silnikiem na plaskim terenie (najlepiej w suchym, np. garazu) i nie wylaczaj silnika! Podloz pod auto pod przegrode silnika karton, plastik lub cos innego aby jednoznacznie stwierdzic nastepnego dnia, ze jezeli bedzie mokre to bedziesz wiedziec ze cos Ci splywa, kapie z komory silnika, pozniej ewentualnie bedziesz szukac dokladnej przyczyny wycieku jezeli taka bedzie. Jak podlozysz pod komore silnika podklad zostawic autko na minutke, aby silnik pracowal, po to, aby pompa wody i inne czesci ruchome pracowaly podobnie jak podczas jazdy (lekkie przegazowki, zwiekszanie obrotow itp.). Przez ta minutke zasymulujesz ruch auta na trasie. Wylaczasz silnik, i kolejnego dnia wracasz i patrzysz na podlozone podklady pod komore silnika. Jezeli podlozony karton, platik itp. bedzie suchy oznacza to, ze nie masz wycieku i mozesz spac spokojnie. Jezeli sa mokre, oznaki wyciekow, nie pozostaje nic innego jak szukanie zrodla przeciekow plynu chlodniczego.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#528250 Wysłany:
11 Gru 2011, 13:55; Temat postu: Re: problem z przegrzaniem silnika i niedogrzanym wnetrzem |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
mario1978 napisał(a): jedynie przez blok silnika aby silnik sybciej sie zagrzal) Blok silnika i nagrzewnicę wnętrza krisek napisał(a): 48 zl i to jeszcze z papierowa uszczelka;/ http://allegro.pl/termostat-vernet-fiat ... 21127.htmltyle samo w sklepie dałem a właściwie 29  Papierowa uszczelka była fabrycznie, dla pewności obustronnie ją silikonem zajechać można  wojtass18 napisał(a): zobacz czy do oleju nie ucieka W punto jest to mało prawdopodobne ze względu na ułożenie kanałów, prędzej do cylindrów będzie uciekać 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|