|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
BolekPunto |
#458178 Wysłany:
31 Mar 2011, 23:31; Temat postu: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Witam;).
Szukam , szukam i nic znaleźć nie mogę o tym silniku 1.6 , wszędzie 1.2 i 1.1  .
Problem mam taki : gdy auto zimne wszystko jest OK. Natomiast gdy jest już rozgrzane to np mam 2bieg i 1000obr , wciskam 1/4 gazu no i z wzrostem obrotów przy 2200 auto zaczyna tak jak by delikatnie przygasać , szarpać czy coś , przejdzie powoli od 2200 do 2500 i potem już jest OK. Gdy dam gaz do końca jest ok nie czuć żadnego szarpnięcia.
Do tej pory wiem że nie jest to wina :
-Sondy
-Krokowca
-Brudnej przepustnicy
-lewego powietrza
-kabli WN.
Kolega dał mi do myślenia że może EGR zrąbany i truje się własnymi spalinami ? Wywalał ktoś to w 1.6 ? Może warto spróbować ?
ps. kilka tygodni temu któryś z kolegów z forum pisał o takim przerywaniu ale niestety nie mogę znaleźć tego tematu 
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dzikidaniel |
#458180 Wysłany:
31 Mar 2011, 23:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Typowy objaw EGR. Co da się zrobić? Wymienić. Może by udało się zaślepić ale diabli wiedzą z jakim skutkiem by się to udało...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#458183 Wysłany:
31 Mar 2011, 23:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Czyli jednak miał racje.
Wymienić ? Na allegro tego nie ma a w IC 580zł.
Tam przy tym EGR jest wtyczka , jak siś ją odłśczy to coś siś powinno zmieniać w pracy silnika ? Jutro to wykręcę i zobaczę czy da się to jakoś zaślepić.
[ Dodano: 31 Mar 2011 22:52 ] I jeszcze pytanie jak ktoś się orientuje, czy wystarczy zaślepić te kanaliki które widać po odkręceniu EGR czy trzeba też ten wężyk który do niego wchodzi zaślepiać ?
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
thompson91 |
#458261 Wysłany:
01 Kwi 2011, 13:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 15 Gru 2010, Posty: 62 Pomógł: 1
|
Kumpel miał coś podobnego w Bravie i winną takieg był filtr paliwa.
_________________ Fiat Punto 1.2 SX 75.
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#458511 Wysłany:
02 Kwi 2011, 01:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Zaślepiłem ten EGR ale nic to nie pomogło ;/.
Już nie mam sił co z tym zrobić, sonda dobra , filtr paliwa/powietrza też.
Może coś pomoże : Auto gdy dojdzie do temperatury 90st to po ok 5minutach jazdy zapala się kontrolka wtrysku ;/. Jak zgasze i odpale silnik to kontrolka się nie świeci ale jak pojeżdze z 5min to się zapala...
Niewiem czy jest to z tym związane ale nawet jak kontrolka jeszcze nie świeci to kropek poszarpuje przy 2000obr.
Najbardziej czuć to gdy go zamule pod górke i mam piaty bieg i zbliżam się do 2tyś obr , to wtedy prakrycznie nie ma siły wyżej się wkręcać , a 2 miesiace temu było normalnie.
Może przepustnica brudna ? Ale tą klapkę czyściłem także niewiem. Najbardziej mnie nurtuje dlaczego wtrysk sie zapala.
Cewka też odpada bo zawsze chodzi na 4cylindry no chyba ze podczas tego szarpnięcia któryś przestaje funkcjonować w co wątpie.
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
mrabraa |
#458558 Wysłany:
02 Kwi 2011, 10:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lut 2009, Posty: 168
|
Hejka, skoro pali Ci się kontrolka wtrysku to znaczy, że komputer rejestruje błąd w którymś z czujników. Możesz podjechać do kogoś kto Ci to będzie w stanie odczytać, albo kupić kabel KKL/Vag z adapterem na 3 piny i z laptopa użyć software star trek do odczytu błędów. Stare Kropki nie mają za wielu czujników monitorowanych, więc warto wiedzieć który wywala błąd 
_________________ Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#458562 Wysłany:
02 Kwi 2011, 10:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
mrabraa, głupoty opowiadasz. VAG się nie połączy...
BolekPunto, a jak MAP? Sprawdzałeś czy jest ok? Wężyk cały?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#458598 Wysłany:
02 Kwi 2011, 12:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Sprawdzałem , wężyk jest cały i szczelny. Zresztą obroty moge sobie na luzie ustawiać sztywno np 2tyś obr , czy 4 tyś obr a słyszałem że jak gdzieś lewe by łapał to bym nie ustawił na sztywno obrotów tylko by szalały.
A zna ktoś na 100% pewną rozpiske kolorów kabli wtyczki do sondy ?
Bo wychodzą takie :
Czerwony
Czarny
Fioletowo Czarny
Żółto czarny
Zakupiłem sonde BOSCH i połączyłem tak :
Biały z Czerwonym
Biały z Czarnym
Czarny z fioletowo czarnym
I szary z Żółto czarnym.
Może tu jest problem ?
[ Dodano: 02 Kwi 2011 11:28 ]
Tylko też sonde chyba można wykluczyć bo nawet jeśli odepne wtyczke to wtrysk sie nie świeci , zaświeca dopiero jak sie rozgrzeje.
A ten czujnik co zaznaczyłem na zdjęciu do czego on służy ?
Jak go odłacze to odrazu zapala wtrysk. Bo ten map sensor to ja mam pod plastikową osłoną blisko grodzi silnika. ps nie patrzcie na nie ład pod maską , zdjęcie jest z przed pół roku , już wsio ogarnięte  )

_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#458616 Wysłany:
02 Kwi 2011, 13:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Ten czujnik jest od opar z filtra węglowego.
Co do sondy to powinieneś dostać rozpiskę jak to wygląda w połączeniu kabli z ori wiązką.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#458658 Wysłany:
02 Kwi 2011, 17:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
No właśnie nie dostałem;/
[ Dodano: 02 Kwi 2011 16:13 ] Musze odłaczać akumulator jak odpiąłem wtyczke od sondy lambdy ?
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#458675 Wysłany:
02 Kwi 2011, 18:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Powinno się. Ja się jednak zapominam czasami i puki co nic się nie stało.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#459063 Wysłany:
03 Kwi 2011, 14:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Problem przymulania od 2000obr zniknął. Postanowiłem wymienić świece i pomogło w 100% , ale wtrysk dalej się zapala po nagrzaniu silnika  (((.
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
mrabraa |
#459787 Wysłany:
05 Kwi 2011, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lut 2009, Posty: 168
|
dzikidaniel napisał(a): mrabraa, głupoty opowiadasz. VAG się nie połączy...
DzikiDanielu, nie obrażaj mnie skoro nie sprawdziłeś :
http://www.nailed-barnacle.co.uk/coupe/startrek/startrek.html
Pewien pan posiadający Fiata Coupe stworzył soft do łączenia się za Komputerami od Coupe, a potem także do Punto, bo jego córka takim jeździ. Przecież chyba wiem co piszę - VAG jest tu tylko medium przesyłowym, wykorzystanym z racji na bezpośrednie wysyłanie (nie ma softwarowego protokołu).
@BolekPunto: kupujesz ten interfejs:
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-lancia-vag-adapter-3pin-pl-i1534512326.html
potem odwiedzasz podaną wyżej stronę, ściągasz odpowiedni software, zabierasz lapka do auta i diagnozujesz. Powodzenia [ Dodano: 05 Kwi 2011 19:27 ]no dobra, teraz zobaczyłem, że Tobie to jednak nic nie pomoże, bo centralka wtrysku jest innego typu w 1.6  Pozostaje tylko euroscan+visa w takim razie [ Dodano: 05 Kwi 2011 19:59 ]Dobra, poszukałem w moich danych i podobno wtrysk powinien zapalać się przy odpalaniu, jeśli szwankują czujniki. Są tylko trzy wujątki od tej reguły: wadliwe koło foniczne, szwankujące cewki lub wtryski. Sprawdź szczelinę między czujnikiem położenia wału, a kołem pasowym, sprawdź cewki omomierzem, próbuj odpinać po jednym wtrysku - może coś wyjdzie. Koło foniczne ustawiasz przeprowadzając 3 razy pod rząd taką operację na rozgrzanym silniku: wcisnąć gaz aż dojdzie do 6000 obrotów i pozwolić mu samemu wrócić do ustabilizowanych jałowych. Po 3 razach gasisz auto, zostawiasz na 10 minut i po ponownym odpaleniu powinno być ok.
Aha i według moich papierów w tych samochodach Lambda była dwu-kablowa, typu nie podgrzewanego.
_________________ Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#459851 Wysłany:
05 Kwi 2011, 23:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
BolekPunto, albo lambda albo czujnik temp.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#459872 Wysłany:
06 Kwi 2011, 00:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Lambda wymieniana 2 razy na nową , pierwsza felerna a druga wkońcu jest OK i działa i spalanie wkońcu spadło z 12-15litrów na normalne ok 8  aż nie moge uwierzyć jak wskaźnik paliwa powoli opada teraz.
Taka mała uwaga : zanim wymienicie sonde sprawdźcie czy macie mase w gwincie od sondy w rurze wydechowej. U mnie spowodowane korozją na łączeniach zabrakło już masy , ale itak starą sondę miałem uszkodzoną.
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
FlashGrzesiek |
#530408 Wysłany:
19 Gru 2011, 16:03; Temat postu: Re: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 8
|
mrabraa przeglądałem podaną stronę: http://www.nailed-barnacle.co.uk/coupe/ ... rtrek.html i nie mogłem znaleźć programu od punto90 Ciekawostką jest, że przeglądałem listę samochodów wspieranych przez euroiscan: http://www.auto-soft.pl/download/euroscan.pdfJest kilka wersji Punto90 albo ze sterownikiem GM albo Bosh MonoMotoric (taki sam jak w punto 85). Ja mam kod silnika 176A9.000. Nie jestem pewny który to będzie sterownik ale być może byłby to Bosh a wiec fiatEcuScan w wersji 2 może dałby rade 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#530425 Wysłany:
19 Gru 2011, 16:53; Temat postu: Re: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
1.6 ma GM. Boscha miało PGT.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
juhas19 |
#532441 Wysłany:
27 Gru 2011, 02:34; Temat postu: Re: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 27 Mar 2011, Posty: 408
|
BolekPunto napisał(a): Lambda wymieniana 2 razy na nową , pierwsza felerna a druga wkońcu jest OK i działa i spalanie wkońcu spadło z 12-15litrów na normalne ok 8  BolekPunto, w jaki sposób sprawdzałeś poprawność działania sondy ? Czy da radę sprawdzić to jakimś euroscanem ? A może jak bym pojechał do mojego gazownika to jak by się podłączył do kompa od LPG to by coś wykrył ? Kupowałeś nową, czy używkę ? Ewentualny koszt ? Czy są one BOSH-owskie ? Mam taki problem, że jak jadę to czasem zapali się kontrolka wtrysków. Czasem się pali i zgaśnie, a czasem odpalę ponownie auto i już się nie zapali, albo tylko na krótko. Słyszałem, że jak się pali to komputer wdraża jakiś tryb awaryjny i pali wtedy krocie, bo sam dobiera mieszankę. Dziwię się, bo auto strasznie dużo mi pali (według mnie). Na jednym zbiorniku LPG (32-34l) zrobię od 260-275 km, jednak trzeba odjąć ze 20 km na jazdę na Pb. Zanim założyłem instalację - nigdy nie udało mi się praktycznie zejść poniżej 10l, a próbowałem bawić się w niezły ecodriving - często nie przekraczałem 2k - 2,3k obrotów i wyższy bieg, a 5-tka przy 50-60 km/h. Jak założyłem LPG, łatwiej było sprawdzić spalanie, bo przejeżdżałem określoną liczbę km na zbiorniku i tankowanie na tej samej stacji do oporu. Zawsze spalanie wynosiło min 12,5 l latem, a teraz około 13,5 - 14 l LPG. Obawiam się właśnie, że winę za to ponosi lambda. btw. czy pozostawiłeś zaślepiony EGR ? Gdzie to się znajduje w naszych silnikach ? Słyszałem, że można nieco zmniejszyć spalanie i poprawić dolny zakres obrotów - nie mówię, że to działa, ale pytam z teoretycznego pkt. widzenia choćby możliwości minimalnej, nieodczuwalnej poprawy.
_________________ Punto 1.6 MPI Sporting
http://fiatpunto.com.pl/topic28791.html ---> Czarny diabeł
|
|
Góra |
|
 |
lukwoj21 |
#532449 Wysłany:
27 Gru 2011, 10:01; Temat postu: Re: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 13 Lis 2011, Posty: 8
|
Sprawdz cewkwe u mnie zapalała sie kontrolka wtrysku i auto było przymulone, wymieniłem cewke i jest ok.
|
|
Góra |
|
 |
punto 1.6 |
#533697 Wysłany:
31 Gru 2011, 17:54; Temat postu: Re: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl Rejestracja: 20 Lip 2010, Posty: 1775 Pomógł: 40
|
juhas19 ładnie ci chleje mi na butli wchodzi 32l i na tym robię 340km ,zajedź do gazownika jak podepnie pod kompa powinn0o mu pokazać napięcia sondy (napięcie od 0 do 1v ma się zmieniać kilka razy na sekundę
_________________ PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
|
|
Góra |
|
 |
Artih |
#699157 Wysłany:
05 Lis 2013, 00:33; Temat postu: Re: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Artih
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Paź 2008, Posty: 38
|
Czy ktoś zaślepiał EGR w Punto 1.6 8V ?
_________________ # Fiat Punto 90 ELX # Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 # Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (żony)
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|