You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #458178 Wysłany: 31 Mar 2011, 23:31; 
 Temat postu: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myślibórz
Rejestracja: 29 Lis 2010,
Posty: 293
Pomógł: 6
Witam;).
Szukam , szukam i nic znaleźć nie mogę o tym silniku 1.6 , wszędzie 1.2 i 1.1 :D.
Problem mam taki : gdy auto zimne wszystko jest OK. Natomiast gdy jest już rozgrzane to np mam 2bieg i 1000obr , wciskam 1/4 gazu no i z wzrostem obrotów przy 2200 auto zaczyna tak jak by delikatnie przygasać , szarpać czy coś , przejdzie powoli od 2200 do 2500 i potem już jest OK. Gdy dam gaz do końca jest ok nie czuć żadnego szarpnięcia.
Do tej pory wiem że nie jest to wina :
-Sondy
-Krokowca
-Brudnej przepustnicy
-lewego powietrza
-kabli WN.

Kolega dał mi do myślenia że może EGR zrąbany i truje się własnymi spalinami ? Wywalał ktoś to w 1.6 ? Może warto spróbować ?

ps. kilka tygodni temu któryś z kolegów z forum pisał o takim przerywaniu ale niestety nie mogę znaleźć tego tematu :(

_________________
Fiat Punto 1.6 Sporting


Góra
 Profil  
 

 
 Post #458180 Wysłany: 31 Mar 2011, 23:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Typowy objaw EGR. Co da się zrobić? Wymienić. Może by udało się zaślepić ale diabli wiedzą z jakim skutkiem by się to udało...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458183 Wysłany: 31 Mar 2011, 23:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myślibórz
Rejestracja: 29 Lis 2010,
Posty: 293
Pomógł: 6
Czyli jednak miał racje.
Wymienić ? Na allegro tego nie ma a w IC 580zł.

Tam przy tym EGR jest wtyczka , jak siś ją odłśczy to coś siś powinno zmieniać w pracy silnika ? Jutro to wykręcę i zobaczę czy da się to jakoś zaślepić.

[ Dodano: 31 Mar 2011 22:52 ]
I jeszcze pytanie jak ktoś się orientuje, czy wystarczy zaślepić te kanaliki które widać po odkręceniu EGR czy trzeba też ten wężyk który do niego wchodzi zaślepiać ?

_________________
Fiat Punto 1.6 Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458261 Wysłany: 01 Kwi 2011, 13:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 15 Gru 2010,
Posty: 62
Pomógł: 1
Kumpel miał coś podobnego w Bravie i winną takieg był filtr paliwa.

_________________
Fiat Punto 1.2 SX 75.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458511 Wysłany: 02 Kwi 2011, 01:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myślibórz
Rejestracja: 29 Lis 2010,
Posty: 293
Pomógł: 6
Zaślepiłem ten EGR ale nic to nie pomogło ;/.
Już nie mam sił co z tym zrobić, sonda dobra , filtr paliwa/powietrza też.
Może coś pomoże : Auto gdy dojdzie do temperatury 90st to po ok 5minutach jazdy zapala się kontrolka wtrysku ;/. Jak zgasze i odpale silnik to kontrolka się nie świeci ale jak pojeżdze z 5min to się zapala...
Niewiem czy jest to z tym związane ale nawet jak kontrolka jeszcze nie świeci to kropek poszarpuje przy 2000obr.
Najbardziej czuć to gdy go zamule pod górke i mam piaty bieg i zbliżam się do 2tyś obr , to wtedy prakrycznie nie ma siły wyżej się wkręcać , a 2 miesiace temu było normalnie.

Może przepustnica brudna ? Ale tą klapkę czyściłem także niewiem. Najbardziej mnie nurtuje dlaczego wtrysk sie zapala.
Cewka też odpada bo zawsze chodzi na 4cylindry no chyba ze podczas tego szarpnięcia któryś przestaje funkcjonować w co wątpie.

_________________
Fiat Punto 1.6 Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458558 Wysłany: 02 Kwi 2011, 10:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
Hejka, skoro pali Ci się kontrolka wtrysku to znaczy, że komputer rejestruje błąd w którymś z czujników. Możesz podjechać do kogoś kto Ci to będzie w stanie odczytać, albo kupić kabel KKL/Vag z adapterem na 3 piny i z laptopa użyć software star trek do odczytu błędów. Stare Kropki nie mają za wielu czujników monitorowanych, więc warto wiedzieć który wywala błąd :)

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458562 Wysłany: 02 Kwi 2011, 10:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
mrabraa, głupoty opowiadasz. VAG się nie połączy...

BolekPunto, a jak MAP? Sprawdzałeś czy jest ok? Wężyk cały?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458598 Wysłany: 02 Kwi 2011, 12:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myślibórz
Rejestracja: 29 Lis 2010,
Posty: 293
Pomógł: 6
Sprawdzałem , wężyk jest cały i szczelny. Zresztą obroty moge sobie na luzie ustawiać sztywno np 2tyś obr , czy 4 tyś obr a słyszałem że jak gdzieś lewe by łapał to bym nie ustawił na sztywno obrotów tylko by szalały.

A zna ktoś na 100% pewną rozpiske kolorów kabli wtyczki do sondy ?

Bo wychodzą takie :
Czerwony
Czarny
Fioletowo Czarny
Żółto czarny

Zakupiłem sonde BOSCH i połączyłem tak :
Biały z Czerwonym
Biały z Czarnym
Czarny z fioletowo czarnym
I szary z Żółto czarnym.

Może tu jest problem ?

[ Dodano: 02 Kwi 2011 11:28 ]
Tylko też sonde chyba można wykluczyć bo nawet jeśli odepne wtyczke to wtrysk sie nie świeci , zaświeca dopiero jak sie rozgrzeje.

A ten czujnik co zaznaczyłem na zdjęciu do czego on służy ?
Jak go odłacze to odrazu zapala wtrysk. Bo ten map sensor to ja mam pod plastikową osłoną blisko grodzi silnika. ps nie patrzcie na nie ład pod maską , zdjęcie jest z przed pół roku , już wsio ogarnięte ;))

Image

_________________
Fiat Punto 1.6 Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458616 Wysłany: 02 Kwi 2011, 13:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Ten czujnik jest od opar z filtra węglowego.

Co do sondy to powinieneś dostać rozpiskę jak to wygląda w połączeniu kabli z ori wiązką.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458658 Wysłany: 02 Kwi 2011, 17:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myślibórz
Rejestracja: 29 Lis 2010,
Posty: 293
Pomógł: 6
No właśnie nie dostałem;/

[ Dodano: 02 Kwi 2011 16:13 ]
Musze odłaczać akumulator jak odpiąłem wtyczke od sondy lambdy ?

_________________
Fiat Punto 1.6 Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458675 Wysłany: 02 Kwi 2011, 18:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Powinno się. Ja się jednak zapominam czasami i puki co nic się nie stało.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459063 Wysłany: 03 Kwi 2011, 14:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myślibórz
Rejestracja: 29 Lis 2010,
Posty: 293
Pomógł: 6
Problem przymulania od 2000obr zniknął. Postanowiłem wymienić świece i pomogło w 100% , ale wtrysk dalej się zapala po nagrzaniu silnika :((((.

_________________
Fiat Punto 1.6 Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459787 Wysłany: 05 Kwi 2011, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
dzikidaniel napisał(a):
mrabraa, głupoty opowiadasz. VAG się nie połączy...


DzikiDanielu, nie obrażaj mnie skoro nie sprawdziłeś :
http://www.nailed-barnacle.co.uk/coupe/startrek/startrek.html
Pewien pan posiadający Fiata Coupe stworzył soft do łączenia się za Komputerami od Coupe, a potem także do Punto, bo jego córka takim jeździ. Przecież chyba wiem co piszę - VAG jest tu tylko medium przesyłowym, wykorzystanym z racji na bezpośrednie wysyłanie (nie ma softwarowego protokołu).

@BolekPunto: kupujesz ten interfejs:
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-lancia-vag-adapter-3pin-pl-i1534512326.html

potem odwiedzasz podaną wyżej stronę, ściągasz odpowiedni software, zabierasz lapka do auta i diagnozujesz. Powodzenia :)

[ Dodano: 05 Kwi 2011 19:27 ]
no dobra, teraz zobaczyłem, że Tobie to jednak nic nie pomoże, bo centralka wtrysku jest innego typu w 1.6 :/ Pozostaje tylko euroscan+visa w takim razie :/

[ Dodano: 05 Kwi 2011 19:59 ]
Dobra, poszukałem w moich danych i podobno wtrysk powinien zapalać się przy odpalaniu, jeśli szwankują czujniki. Są tylko trzy wujątki od tej reguły: wadliwe koło foniczne, szwankujące cewki lub wtryski. Sprawdź szczelinę między czujnikiem położenia wału, a kołem pasowym, sprawdź cewki omomierzem, próbuj odpinać po jednym wtrysku - może coś wyjdzie. Koło foniczne ustawiasz przeprowadzając 3 razy pod rząd taką operację na rozgrzanym silniku: wcisnąć gaz aż dojdzie do 6000 obrotów i pozwolić mu samemu wrócić do ustabilizowanych jałowych. Po 3 razach gasisz auto, zostawiasz na 10 minut i po ponownym odpaleniu powinno być ok.

Aha i według moich papierów w tych samochodach Lambda była dwu-kablowa, typu nie podgrzewanego.

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459851 Wysłany: 05 Kwi 2011, 23:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
BolekPunto, albo lambda albo czujnik temp.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459872 Wysłany: 06 Kwi 2011, 00:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myślibórz
Rejestracja: 29 Lis 2010,
Posty: 293
Pomógł: 6
Lambda wymieniana 2 razy na nową , pierwsza felerna a druga wkońcu jest OK i działa i spalanie wkońcu spadło z 12-15litrów na normalne ok 8 :D aż nie moge uwierzyć jak wskaźnik paliwa powoli opada teraz.

Taka mała uwaga : zanim wymienicie sonde sprawdźcie czy macie mase w gwincie od sondy w rurze wydechowej. U mnie spowodowane korozją na łączeniach zabrakło już masy , ale itak starą sondę miałem uszkodzoną.

_________________
Fiat Punto 1.6 Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #530408 Wysłany: 19 Gru 2011, 16:03; 
 Temat postu: Re: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 8
mrabraa przeglądałem podaną stronę: http://www.nailed-barnacle.co.uk/coupe/ ... rtrek.html i nie mogłem znaleźć programu od punto90 :/

Ciekawostką jest, że przeglądałem listę samochodów wspieranych przez euroiscan:

http://www.auto-soft.pl/download/euroscan.pdf

Jest kilka wersji Punto90 albo ze sterownikiem GM albo Bosh MonoMotoric (taki sam jak w punto 85).
Ja mam kod silnika 176A9.000. Nie jestem pewny który to będzie sterownik ale być może byłby to Bosh a wiec fiatEcuScan w wersji 2 może dałby rade :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #530425 Wysłany: 19 Gru 2011, 16:53; 
 Temat postu: Re: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
1.6 ma GM. Boscha miało PGT.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #532441 Wysłany: 27 Gru 2011, 02:34; 
 Temat postu: Re: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 27 Mar 2011,
Posty: 408
BolekPunto napisał(a):
Lambda wymieniana 2 razy na nową , pierwsza felerna a druga wkońcu jest OK i działa i spalanie wkońcu spadło z 12-15litrów na normalne ok 8 :D


BolekPunto, w jaki sposób sprawdzałeś poprawność działania sondy ? Czy da radę sprawdzić to jakimś euroscanem ? A może jak bym pojechał do mojego gazownika to jak by się podłączył do kompa od LPG to by coś wykrył ? Kupowałeś nową, czy używkę ? Ewentualny koszt ? Czy są one BOSH-owskie ?

Mam taki problem, że jak jadę to czasem zapali się kontrolka wtrysków. Czasem się pali i zgaśnie, a czasem odpalę ponownie auto i już się nie zapali, albo tylko na krótko. Słyszałem, że jak się pali to komputer wdraża jakiś tryb awaryjny i pali wtedy krocie, bo sam dobiera mieszankę.

Dziwię się, bo auto strasznie dużo mi pali (według mnie). Na jednym zbiorniku LPG (32-34l) zrobię od 260-275 km, jednak trzeba odjąć ze 20 km na jazdę na Pb. Zanim założyłem instalację - nigdy nie udało mi się praktycznie zejść poniżej 10l, a próbowałem bawić się w niezły ecodriving - często nie przekraczałem 2k - 2,3k obrotów i wyższy bieg, a 5-tka przy 50-60 km/h. Jak założyłem LPG, łatwiej było sprawdzić spalanie, bo przejeżdżałem określoną liczbę km na zbiorniku i tankowanie na tej samej stacji do oporu. Zawsze spalanie wynosiło min 12,5 l latem, a teraz około 13,5 - 14 l LPG.

Obawiam się właśnie, że winę za to ponosi lambda.

btw. czy pozostawiłeś zaślepiony EGR ? Gdzie to się znajduje w naszych silnikach ? Słyszałem, że można nieco zmniejszyć spalanie i poprawić dolny zakres obrotów - nie mówię, że to działa, ale pytam z teoretycznego pkt. widzenia choćby możliwości minimalnej, nieodczuwalnej poprawy.

_________________
Punto 1.6 MPI Sporting

http://fiatpunto.com.pl/topic28791.html ---> Czarny diabeł ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #532449 Wysłany: 27 Gru 2011, 10:01; 
 Temat postu: Re: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 13 Lis 2011,
Posty: 8
Sprawdz cewkwe u mnie zapalała sie kontrolka wtrysku i auto było przymulone, wymieniłem cewke i jest ok.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #533697 Wysłany: 31 Gru 2011, 17:54; 
 Temat postu: Re: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
juhas19 ładnie ci chleje mi na butli wchodzi 32l i na tym robię 340km ,zajedź do gazownika jak podepnie pod kompa powinn0o mu pokazać napięcia sondy (napięcie od 0 do 1v ma się zmieniać kilka razy na sekundę

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #699157 Wysłany: 05 Lis 2013, 00:33; 
 Temat postu: Re: Przymulenie przy 2200-2500obr 1.6 MPI
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Artih
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Paź 2008,
Posty: 38
Czy ktoś zaślepiał EGR w Punto 1.6 8V ?

_________________
# Fiat Punto 90 ELX
# Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
# Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V
(żony)
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO