|
Obecny czas: 13 Maj 2024, 10:16
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
silentner |
#134952 Wysłany:
13 Cze 2008, 15:22; Temat postu: wymiana tylnych amortyzatorów |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Węgrów Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 26
|
Witam!
Zamierzam wymienić sobie tylne amorki. Muszę to zrobić, gdyż jak się okazało to właśnie one są powodem złego prowadzenia się na koleinach.
Chciałbym to zrobić samodzielnie. Wyczytałem na forum, że potrzebne są do tego klucze nasadowe 16 i 18. Czytając książkę "Fiat Punto naprawa i obsługa" dowiedziałem się, że aby zdjąć i zamontować amortyzator tylny konieczne jest "ściśnięcie amortyzatora za pomocą podnośnika hydraulicznego podpierającego od spodu wahacz zawieszenia". Takiego podnośnika to ja nie posiadam wiec pytanie jest czy to jest konieczne... Nie chce mi się wydawać na robociznę 70zł kiedy to są tylko 2 śruby na osi + zdjęcie kół...
|
|
Góra |
|
|
|
|
ZAKRZA |
#134975 Wysłany:
13 Cze 2008, 16:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
Witam Jest to bardzo proste potrzebny Ci będzie kanał i lewarek najlepiej hydrauliczny nic więcej poradzisz sobie spokojnie.
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
|
voyteac |
#135052 Wysłany:
13 Cze 2008, 20:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 159
|
kanał lub pare cegiel i wygodny dywanik
|
|
Góra |
|
|
STax |
#135155 Wysłany:
14 Cze 2008, 00:30; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
A lewarek hydrauliczny można z powodzeniem zastąpić zwykłym ręcznym (tylko wtedy auto trzeba czymś innym podstawić), wahacz nie jest ciężki.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#135395 Wysłany:
15 Cze 2008, 01:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
ja wymieniałem ostatnio - 20 minut, kanał bez lewarka i zdejmownania kół,
grzechotka + gięta przedłóżka + bity raczej 17 i 19
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
BooMbeL |
#142974 Wysłany:
08 Lip 2008, 14:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 130
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#142987 Wysłany:
08 Lip 2008, 14:56; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#143830 Wysłany:
11 Lip 2008, 01:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
problemem może sie okazać dostęp do tej śruby nad tłumikiem bez zdejmowania go
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#143834 Wysłany:
11 Lip 2008, 01:21; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
wojcio |
#150224 Wysłany:
27 Lip 2008, 17:09; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: okol. Przeworska Rejestracja: 12 Lut 2008, Posty: 18
|
Ja też wymieniałem bez zdejmowania kół. Lewarkiem musiałem trochę podnieść, bo nie mam kanału. Tłumik musiałem opuścić na dół, ale to pewnie właśnie z braku kanału było ciasno i przeszkadzał.
_________________ punto 1,1 SX 1997 benzyna+lpg
|
|
Góra |
|
|
LordVan |
#293003 Wysłany:
27 Wrz 2009, 14:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Brzeszcze Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 186
|
a jak dostać się do górnej śruby, która przykryta jest wykładziną? mniemam, że ta druga śruba istnieje, tak jak w Uno
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#293121 Wysłany:
27 Wrz 2009, 21:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Do wszystkiego jest dostęp z dołu. To nie Uno gdzie mocowanie było w kielichu w środku...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
LordVan |
#293706 Wysłany:
29 Wrz 2009, 13:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Brzeszcze Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 186
|
da się w takim razie wymienić amortyzator tylni bez kanału i własnymi siłami?
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#293765 Wysłany:
29 Wrz 2009, 15:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Da się. Tylko nasadka 16 albo 18 bo teraz nie pamiętam. Może nawet oba...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
przemo0018 |
#524906 Wysłany:
29 Lis 2011, 16:09; Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 19 Lis 2011, Posty: 83
|
a amortyzatory są przykręcone do wahacza śrubą i nakrętką czy śruba wchodzi w wahacz?? A do nadwozia amortyzator przykręcony jest śrubą i nakrętką czy śruba wchodzi w nadwozie???
|
|
Góra |
|
|
Courage |
#524907 Wysłany:
29 Lis 2011, 16:17; Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów |
|
|
Kukurydza |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
Sama śruba i tu i tu. Ja ostatnio zmieniałem, to bez zdejmowania kół, auto na poduszce - taki podnosnik na jakim koła zmieniają. Pod wahacz żaba i jazda... A tłumik zrzuciłem na ostatnim haku dla świetego spokoju... Czas operacji - ok. 1 h na spokojnie + 2 piwa
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
|
maciekz89 |
#562829 Wysłany:
24 Mar 2012, 12:06; Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Maciek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Sokółka Rejestracja: 01 Maj 2011, Posty: 43
|
Ja miałem problem z amortyzatorami. Chodzi o to że dolne śruby trzymające amorki się wykręcały. Mechanik sam dorobił śruby, bo ciężko było dostać, dał podkładki sprężynowe, a i tak co jakiś czas muszę dokręcać. Ciekawi mnie czy ten amortyzator jest w ogóle sprawny, bo jak mi się dwa odkręciły to w sumie starczyło wkręcić śrubę, więc nie było trzeba żadnych lewarków/podnośników. Jadę w poniedziałek do mechanika, niech sprawdzi wszystko, bo strasznie stuka i buja na zakrętach, tak jakby amorki były niesprawne (co dziwne, jak sam go rozbujam to od razu przestaje się bujać).
_________________
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#563064 Wysłany:
24 Mar 2012, 22:26; Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Kup oryginalne śruby do przykręcania amorków to nie będzie się odkręcać. Mechanik w ASO był że stwierdził że ciężko dostać?... Co do ich montażu amorków z tyłu to nie ma potrzeby na dodatkowe narzędzia niż klucze do śrub. Na upartego można wymienić mając klucze kładąc się pod auto. Amortyzator to nie sprężyna by trzeba było ściągacz by go ścisnąć.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Courage |
#563212 Wysłany:
25 Mar 2012, 09:52; Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów |
|
|
Kukurydza |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
dzikidaniel napisał(a): Co do ich montażu amorków z tyłu to nie ma potrzeby na dodatkowe narzędzia niż klucze do śrub. Na upartego można wymienić mając klucze kładąc się pod auto. Amortyzator to nie sprężyna by trzeba było ściągacz by go ścisnąć. Ja zmieniałem również spręzyny, ale żadnych ściągaczy nie używałem
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
|
pmx007pl |
#563882 Wysłany:
26 Mar 2012, 21:28; Temat postu: Nie ma problemu. |
|
|
Dokładnie (potwierdzam zdanie poprzedników - jeśli ktoś potrzebuje wielu zgodnych opinii, aby się zmobilizować do samodzielnej naprawy), że tylne sprężyny w małych samochodach typu Uno/Punto, są na tyle słabe, że dorosły, zdrowy chłop da sobie z nimi radę bez specjalnych ściągaczy do sprężyn (może będzie sobie trzeba nieco pomóc lewarkiem, nie ważne jakim, hydrauliczny, czy klasyczny trapez na korbkę, albo jakąś dźwignią typu łom/deska/rura). Przeszkodą (ale do pokonania jak się chce) mogą być oczywiście stare zardzewiałe śruby i dostęp do nich (układ wydechowy i wrażliwe sztywne przewody hamulcowe, szczególnie stalowe oryginały - uważać, aby ich nie naruszyć, bo się skończy wymianą całości od pompy do koła). Po to przed każdą taką naprawą, zalecane jest wcześniej przez kilka dni pod rząd (starczy raz dziennie) pryskanie śrub, które będziemy ruszać, jakimś penetrantem (w typie "WD-40"). Zaskoczeniem dla niektórych mogą być też "nietypowe" rozmiary łbów śrub/nakrętek, spoza popularnego szeregu, czyli np. łby 11, 14, 16, 18 (powyżej 20 też trafiają się "odstępstwa" od "normy"). Popularne zestawy nasadki + pokrętło nie mają wszystkich numerów (podobnie jak z imbusami, przeważnie podstawowy zestaw nie ma klucza 7 mm, a to popularne w autach grupy VW). Ogólnie, to warto mieć komplet nasadek (wszystkie numery od 8 do 32), żeby się w przyszłości więcej nie zdziwić. Oczywiście duże numery, czyli 30 i 32 (np. nakrętki półosi, w Uno 30, w Punto 32) także w większym systemie, 3/4" (bo popularne 1/2" nie da rady, pękają klucze i rozpruwają się nasadki).
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#563912 Wysłany:
26 Mar 2012, 21:55; Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
pmx007pl, tyle że jakby mocne sprężyny nie były to w Punto budowa tylnego zawieszenia jest taka że i tak je się wyciągnie korzystając z lewarka i dwóch kluczy.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
pmx007pl |
#563934 Wysłany:
26 Mar 2012, 22:17; Temat postu: Samodzielna naprawa samochodu nie hańbi. |
|
|
OK. To plus dla nas (użytkowników Punto). Chodzi o to, aby przekonać niezdecydowanych, że to się da zrobić samodzielnie, bez super wyposażenia, dostępu do kanału, i nie wiadomo czego jeszcze (jak ktoś jest nastawiony negatywnie, to zawsze znajdzie powód, aby oddać auto do warsztatu, usprawiedliwienie, że "nie mógł" tego dokonać i "musiał" zapłacić).
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#564088 Wysłany:
27 Mar 2012, 15:50; Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Rick |
#756014 Wysłany:
26 Gru 2014, 13:30; Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Rick
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 20 Gru 2014, Posty: 36
|
Witam, Czy jak nie ścisnę sprężyny zawieszenia wahacza tylnego - nie odkręcę amortyzatora? Musi być ściśnięta czy można wykręcić bezproblemowo?
|
|
Góra |
|
|
Dafit |
#756020 Wysłany:
26 Gru 2014, 13:47; Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dawid
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 27 Cze 2013, Posty: 738 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|