You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2014, 17:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #134952 Wysłany: 13 Cze 2008, 15:22; 
 Temat postu: wymiana tylnych amortyzatorów
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Węgrów
Rejestracja: 03 Kwi 2008,
Posty: 26
Witam!
Zamierzam wymienić sobie tylne amorki. Muszę to zrobić, gdyż jak się okazało to właśnie one są powodem złego prowadzenia się na koleinach.
Chciałbym to zrobić samodzielnie. Wyczytałem na forum, że potrzebne są do tego klucze nasadowe 16 i 18. Czytając książkę "Fiat Punto naprawa i obsługa" dowiedziałem się, że aby zdjąć i zamontować amortyzator tylny konieczne jest "ściśnięcie amortyzatora za pomocą podnośnika hydraulicznego podpierającego od spodu wahacz zawieszenia". Takiego podnośnika to ja nie posiadam wiec pytanie jest czy to jest konieczne... Nie chce mi się wydawać na robociznę 70zł kiedy to są tylko 2 śruby na osi + zdjęcie kół...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #134975 Wysłany: 13 Cze 2008, 16:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
Witam :) Jest to bardzo proste potrzebny Ci będzie kanał i lewarek najlepiej hydrauliczny nic więcej poradzisz sobie spokojnie. :)

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #135052 Wysłany: 13 Cze 2008, 20:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 159
kanał lub pare cegiel i wygodny dywanik :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #135155 Wysłany: 14 Cze 2008, 00:30; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 22351
Pomógł: 108
A lewarek hydrauliczny można z powodzeniem zastąpić zwykłym ręcznym (tylko wtedy auto trzeba czymś innym podstawić), wahacz nie jest ciężki.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 21.12.13
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm 11,3s do 100km/h

Soprany ostre jak samurajskie miecze, bas głeboki jak tunele Vietcongu... Bo dobre CA to takie, z którego jest zadowolony właściciel :E
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #135395 Wysłany: 15 Cze 2008, 01:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1009
ja wymieniałem ostatnio - 20 minut, kanał bez lewarka i zdejmownania kół,
grzechotka + gięta przedłóżka + bity raczej 17 i 19

_________________
==== Punto '95 1.1 55KM+ 5D ====
http://fiatpunto.com.pl/topic1887.html
==== Marea Weekend '99 1.9JTD 105KM+ ====
http://fiatpunto.com.pl/topic17091.html
-->>części do TWOJEGO auta http://fiatpunto.com.pl/topic20554.html <<--


Góra
 Profil  
 
 
 Post #142974 Wysłany: 08 Lip 2008, 14:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 129
Też mnie w najbliższym czasie czeka wymiana amorków. Mam nadzieję, że nie napotkam większych problemów. :)

_________________
Fiat Grande Punto 2008r. 1.4 8v 202 000 km
Image
Fiat Seicento 1998r. 0.9 Sx 30 500 km
Fiat Punto 1995r. 1.2 75 Elx 130 650 km Sprzedany
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #142987 Wysłany: 08 Lip 2008, 14:56; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9330
Pomógł: 32
problemy jedynie chyba aby sruby odkrecic gdyz tam nic wiecej nie ma co by moglo problem sprawic :E

_________________
.:Trance is a natural drug that will heal us all:.
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Jeżeli pomogłem - kliknij "Pomógł" - biję się o Złotą Patelnię
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E PLASTI-DESIGN :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #143830 Wysłany: 11 Lip 2008, 01:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1009
problemem może sie okazać dostęp do tej śruby nad tłumikiem bez zdejmowania go

_________________
==== Punto '95 1.1 55KM+ 5D ====
http://fiatpunto.com.pl/topic1887.html
==== Marea Weekend '99 1.9JTD 105KM+ ====
http://fiatpunto.com.pl/topic17091.html
-->>części do TWOJEGO auta http://fiatpunto.com.pl/topic20554.html <<--


Góra
 Profil  
 
 
 Post #143834 Wysłany: 11 Lip 2008, 01:21; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9330
Pomógł: 32
ale da rade to zrobic bez zdejmowania go :E odpowiednie klucze i pojdzie :E

_________________
.:Trance is a natural drug that will heal us all:.
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Jeżeli pomogłem - kliknij "Pomógł" - biję się o Złotą Patelnię
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E PLASTI-DESIGN :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #150224 Wysłany: 27 Lip 2008, 17:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: okol. Przeworska
Rejestracja: 12 Lut 2008,
Posty: 18
Ja też wymieniałem bez zdejmowania kół. Lewarkiem musiałem trochę podnieść, bo nie mam kanału. Tłumik musiałem opuścić na dół, ale to pewnie właśnie z braku kanału było ciasno i przeszkadzał.

_________________
punto 1,1 SX 1997 benzyna+lpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #293003 Wysłany: 27 Wrz 2009, 14:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Brzeszcze
Rejestracja: 28 Sie 2008,
Posty: 178
a jak dostać się do górnej śruby, która przykryta jest wykładziną? mniemam, że ta druga śruba istnieje, tak jak w Uno :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #293121 Wysłany: 27 Wrz 2009, 21:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4149
Pomógł: 11
Do wszystkiego jest dostęp z dołu. To nie Uno gdzie mocowanie było w kielichu w środku...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam sporo części do MK1 --> PW


Góra
 Profil  
 
 
 Post #293706 Wysłany: 29 Wrz 2009, 13:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Brzeszcze
Rejestracja: 28 Sie 2008,
Posty: 178
da się w takim razie wymienić amortyzator tylni bez kanału i własnymi siłami?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #293765 Wysłany: 29 Wrz 2009, 15:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4149
Pomógł: 11
Da się. Tylko nasadka 16 albo 18 bo teraz nie pamiętam. Może nawet oba...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam sporo części do MK1 --> PW


Góra
 Profil  
 
 
 Post #524906 Wysłany: 29 Lis 2011, 16:09; 
 Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 19 Lis 2011,
Posty: 78
a amortyzatory są przykręcone do wahacza śrubą i nakrętką czy śruba wchodzi w wahacz??
A do nadwozia amortyzator przykręcony jest śrubą i nakrętką czy śruba wchodzi w nadwozie???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #524907 Wysłany: 29 Lis 2011, 16:17; 
 Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Offline
Kukurydza
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 2812
Pomógł: 4
Sama śruba i tu i tu.
Ja ostatnio zmieniałem, to bez zdejmowania kół, auto na poduszce - taki podnosnik na jakim koła zmieniają.
Pod wahacz żaba i jazda... A tłumik zrzuciłem na ostatnim haku dla świetego spokoju...

Czas operacji - ok. 1 h na spokojnie + 2 piwa :D

_________________
Czy masz już darmowe FFP Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #562829 Wysłany: 24 Mar 2012, 12:06; 
 Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Sokółka
Rejestracja: 01 Maj 2011,
Posty: 43
Ja miałem problem z amortyzatorami. Chodzi o to że dolne śruby trzymające amorki się wykręcały. Mechanik sam dorobił śruby, bo ciężko było dostać, dał podkładki sprężynowe, a i tak co jakiś czas muszę dokręcać. Ciekawi mnie czy ten amortyzator jest w ogóle sprawny, bo jak mi się dwa odkręciły to w sumie starczyło wkręcić śrubę, więc nie było trzeba żadnych lewarków/podnośników. Jadę w poniedziałek do mechanika, niech sprawdzi wszystko, bo strasznie stuka i buja na zakrętach, tak jakby amorki były niesprawne (co dziwne, jak sam go rozbujam to od razu przestaje się bujać).

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563064 Wysłany: 24 Mar 2012, 22:26; 
 Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4149
Pomógł: 11
Kup oryginalne śruby do przykręcania amorków to nie będzie się odkręcać. Mechanik w ASO był że stwierdził że ciężko dostać?...
Co do ich montażu amorków z tyłu to nie ma potrzeby na dodatkowe narzędzia niż klucze do śrub. Na upartego można wymienić mając klucze kładąc się pod auto. Amortyzator to nie sprężyna by trzeba było ściągacz by go ścisnąć.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam sporo części do MK1 --> PW


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563212 Wysłany: 25 Mar 2012, 09:52; 
 Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Offline
Kukurydza
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 2812
Pomógł: 4
dzikidaniel napisał(a):
Co do ich montażu amorków z tyłu to nie ma potrzeby na dodatkowe narzędzia niż klucze do śrub. Na upartego można wymienić mając klucze kładąc się pod auto. Amortyzator to nie sprężyna by trzeba było ściągacz by go ścisnąć.



Ja zmieniałem również spręzyny, ale żadnych ściągaczy nie używałem ;)

_________________
Czy masz już darmowe FFP Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563882 Wysłany: 26 Mar 2012, 21:28; 
 Temat postu: Nie ma problemu.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 15 Maj 2011,
Posty: 202
Pomógł: 3
Dokładnie (potwierdzam zdanie poprzedników - jeśli ktoś potrzebuje wielu zgodnych opinii, aby się zmobilizować do samodzielnej naprawy), że tylne sprężyny w małych samochodach typu Uno/Punto, są na tyle słabe, że dorosły, zdrowy chłop da sobie z nimi radę bez specjalnych ściągaczy do sprężyn (może będzie sobie trzeba nieco pomóc lewarkiem, nie ważne jakim, hydrauliczny, czy klasyczny trapez na korbkę, albo jakąś dźwignią typu łom/deska/rura).

Przeszkodą (ale do pokonania jak się chce) mogą być oczywiście stare zardzewiałe śruby i dostęp do nich (układ wydechowy i wrażliwe sztywne przewody hamulcowe, szczególnie stalowe oryginały - uważać, aby ich nie naruszyć, bo się skończy wymianą całości od pompy do koła).

Po to przed każdą taką naprawą, zalecane jest wcześniej przez kilka dni pod rząd (starczy raz dziennie) pryskanie śrub, które będziemy ruszać, jakimś penetrantem (w typie "WD-40").

Zaskoczeniem dla niektórych mogą być też "nietypowe" rozmiary łbów śrub/nakrętek, spoza popularnego szeregu, czyli np. łby 11, 14, 16, 18 (powyżej 20 też trafiają się "odstępstwa" od "normy"). Popularne zestawy nasadki + pokrętło nie mają wszystkich numerów (podobnie jak z imbusami, przeważnie podstawowy zestaw nie ma klucza 7 mm, a to popularne w autach grupy VW).
Ogólnie, to warto mieć komplet nasadek (wszystkie numery od 8 do 32), żeby się w przyszłości więcej nie zdziwić. Oczywiście duże numery, czyli 30 i 32 (np. nakrętki półosi, w Uno 30, w Punto 32) także w większym systemie, 3/4" (bo popularne 1/2" nie da rady, pękają klucze i rozpruwają się nasadki).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563912 Wysłany: 26 Mar 2012, 21:55; 
 Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4149
Pomógł: 11
pmx007pl, tyle że jakby mocne sprężyny nie były to w Punto budowa tylnego zawieszenia jest taka że i tak je się wyciągnie korzystając z lewarka i dwóch kluczy.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam sporo części do MK1 --> PW


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563934 Wysłany: 26 Mar 2012, 22:17; 
 Temat postu: Samodzielna naprawa samochodu nie hańbi.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 15 Maj 2011,
Posty: 202
Pomógł: 3
OK. To plus dla nas (użytkowników Punto). :) Chodzi o to, aby przekonać niezdecydowanych, że to się da zrobić samodzielnie, bez super wyposażenia, dostępu do kanału, i nie wiadomo czego jeszcze (jak ktoś jest nastawiony negatywnie, to zawsze znajdzie powód, aby oddać auto do warsztatu, usprawiedliwienie, że "nie mógł" tego dokonać i "musiał" zapłacić).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564088 Wysłany: 27 Mar 2012, 15:50; 
 Temat postu: Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7413
Pomógł: 164
ja swoje amory z tyłu zmieniałem na parkingu pod blokiem sam i dało rade :D

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO