|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
maciek3131 |
#566833 Wysłany:
03 Kwi 2012, 11:15; Temat postu: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 18 Lis 2009, Posty: 98
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#566834 Wysłany:
03 Kwi 2012, 11:17; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#566836 Wysłany:
03 Kwi 2012, 11:18; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
podstawowa sprawa czy ten płyn ucieka Ci do oleju, sprawdzałeś poziom ? czy się nie zwiększył ? masło na korku nie musi oznaczać UPG
|
|
Góra |
|
 |
maciek3131 |
#566839 Wysłany:
03 Kwi 2012, 11:21; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 18 Lis 2009, Posty: 98
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#566841 Wysłany:
03 Kwi 2012, 11:23; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
maciek3131 napisał(a): Poziom oleju sie nie zwiększył a nawet zmniejszył minimalnie Albo razem z płynem ucieka i jest spalany. Jakby to było przez pompę to by było łatwo sprawdzić - odpal silnik na 5-10 min i patrz czy będzie kałuża pod silnikiem.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
maciek3131 |
#566843 Wysłany:
03 Kwi 2012, 11:26; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 18 Lis 2009, Posty: 98
|
STax napisał(a): maciek3131 napisał(a): Poziom oleju sie nie zwiększył a nawet zmniejszył minimalnie Albo razem z płynem ucieka i jest spalany. Jakby to było przez pompę to by było łatwo sprawdzić - odpal silnik na 5-10 min i patrz czy będzie kałuża pod silnikiem. No własnie tak robiłem i żadnej plamki. A może płyn ucieka jak sie jedzie i pompa jest w ruchu a nie na postoju ? A noi jeszcze jeden problem samochód grzeje sie na postoju. Jak stoję w miejscu po trasie , w 4 minuty dochodzi to momentu jak włącza sie wentylator.
_________________
Mój Punciak http://fiatpunto.com.pl/topic21084.html
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#566845 Wysłany:
03 Kwi 2012, 11:32; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
maciek3131 napisał(a): A może płyn ucieka jak sie jedzie i pompa jest w ruchu Pompa jest w ruchu zawsze jak jest silnik odpalony  Przytrzymaj go na postoju chwilę na obrotach, jak nic nie skapnie, to na pewno nie pompa. maciek3131 napisał(a): A noi jeszcze jeden problem samochód grzeje sie na postoju. Jak stoję w miejscu po trasie , w 4 minuty dochodzi to momentu jak włącza sie wentylator. IMHO to nie problem, tylko norma. [ Dodano: 03 Kwi 2012 11:32 ]Po to właśnie jest wentylator, żeby zastępował ruch powietrza wywołany jazdą 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
raxor19 |
#566849 Wysłany:
03 Kwi 2012, 11:51; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Łańcut Rejestracja: 11 Wrz 2011, Posty: 271 Pomógł: 2
|
Jak nie masz żadnych wycieków z silnika to prawdopodobnie płyn jest spalany i masz do wymiany uszczelke pod głowicą.
A jaki masz przebieg i czy uszczelka była juz wymieniana?
_________________ Krótka historia mojej małej motoryzacji Było: Fiat Cinqecento 704 cm³ , 23 kW/31 KM Było: Ford Fiesta MKIII 1.1cm³ 50KM Było: Honda Civic V D15B3, SOHC, 16V, 1493 cm, 94 KM Było: Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm ----------------------------------------------------------- Obecnie jest! : Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm + PODTLENEK LPG ------------------------------> topic40652.html <-------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
kelek |
#566867 Wysłany:
03 Kwi 2012, 12:36; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 19 Gru 2011, Posty: 372 Pomógł: 6
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#566949 Wysłany:
03 Kwi 2012, 18:56; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
kelek nie zawsze. Jak auto jeździ głównie na krótkich dystansach, po mieście, a zwłaszcza w niskich temperaturach, to też ma prawo się zrobić majonez na korku i nie koniecznie oznacza to, że UPG się skonczyła. A masz tłuste oka w płynie chlodniczym [rosół] ?? Jak tam z mocą auta, wszystko ok ?
|
|
Góra |
|
 |
maciek3131 |
#566969 Wysłany:
03 Kwi 2012, 21:09; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 18 Lis 2009, Posty: 98
|
|
Góra |
|
 |
raxor19 |
#567088 Wysłany:
03 Kwi 2012, 23:10; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Łańcut Rejestracja: 11 Wrz 2011, Posty: 271 Pomógł: 2
|
maciek3131 napisał(a): Oki wiec zdecydowałem sie na wymianę UPG. I tak go rozbieram i tak wiec wymiana UPG nie zaszkodzi  I teraz pojawia sie moje pytanie. Planuje splanować głowice, odrazu zastanawiałem sie zeby splanowac ja ,,ostro,,. Czytałem o planowaniu głowic i nie moge sie doczytać o ile trzeba ja ,, ściąć,, . czytałem ze STax robił porting i o 1mm za mało. Możesz mi powiedzieć jak to sie odbywa ? I o ile ja zmniejszyć ? Dziękuję  Po co na ostro? "ściąć" tzn zabielić na urządzeniu przypominajacym frezarkę, jeżdżącym po głowicy papierem ściernym o małej granulacji aby zebrać resztki starej uszczelki i żeby nowa dobrze siadła. A im więcej bedzie zpalnowane tym masz mniejsza komore spalania i automatycznie większe ciśnienie i "mocniejszy silnik" Tylko pamiętaj że jak będzie za dużo zpalnowane to możesz przeciążyć silnik.
_________________ Krótka historia mojej małej motoryzacji Było: Fiat Cinqecento 704 cm³ , 23 kW/31 KM Było: Ford Fiesta MKIII 1.1cm³ 50KM Było: Honda Civic V D15B3, SOHC, 16V, 1493 cm, 94 KM Było: Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm ----------------------------------------------------------- Obecnie jest! : Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm + PODTLENEK LPG ------------------------------> topic40652.html <-------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
maciek3131 |
#567104 Wysłany:
03 Kwi 2012, 23:54; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 18 Lis 2009, Posty: 98
|
raxor19 napisał(a): maciek3131 napisał(a): Oki wiec zdecydowałem sie na wymianę UPG. I tak go rozbieram i tak wiec wymiana UPG nie zaszkodzi  I teraz pojawia sie moje pytanie. Planuje splanować głowice, odrazu zastanawiałem sie zeby splanowac ja ,,ostro,,. Czytałem o planowaniu głowic i nie moge sie doczytać o ile trzeba ja ,, ściąć,, . czytałem ze STax robił porting i o 1mm za mało. Możesz mi powiedzieć jak to sie odbywa ? I o ile ja zmniejszyć ? Dziękuję  Po co na ostro? "ściąć" tzn zabielić na urządzeniu przypominajacym frezarkę, jeżdżącym po głowicy papierem ściernym o małej granulacji aby zebrać resztki starej uszczelki i żeby nowa dobrze siadła. A im więcej bedzie zpalnowane tym masz mniejsza komore spalania i automatycznie większe ciśnienie i "mocniejszy silnik" Tylko pamiętaj że jak będzie za dużo zpalnowane to możesz przeciążyć silnik. Dokładnie  I teraz tak o ile mozna ja ,,zabielić,, zeby przybrać na mocy i nie stracić na trwałości ? Czy sa jakieś określone wymiary, normy ? Czytałem ze można zebrać ok 1,5 mm.
_________________
Mój Punciak http://fiatpunto.com.pl/topic21084.html
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#567135 Wysłany:
04 Kwi 2012, 08:34; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
U mnie jest zebrane ok 1mm i efekt jest delikatny. Jakbym miał to robić teraz to bym 1,5-2mm zebrał. Tylko wtedy koniecznie nowe śruby głowicy i pilnować czy nie ma spalania stukowego. Przy LPG odradzał bym duże planowanie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
maciek3131 |
#567141 Wysłany:
04 Kwi 2012, 09:28; Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem ? :( Zdjęcia |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 18 Lis 2009, Posty: 98
|
STax napisał(a): U mnie jest zebrane ok 1mm i efekt jest delikatny. Jakbym miał to robić teraz to bym 1,5-2mm zebrał. Tylko wtedy koniecznie nowe śruby głowicy i pilnować czy nie ma spalania stukowego. Przy LPG odradzał bym duże planowanie. Tak tak nowe śruby będą. Czyli bezpiecznie będzie ściąć 1,5 mm ? Regulowałeś od razu zawory ?
_________________
Mój Punciak http://fiatpunto.com.pl/topic21084.html
|
|
Góra |
|
 |
pmx007pl |
#575842 Wysłany:
28 Kwi 2012, 09:29; Temat postu: Uszczelka pod głowicą, maź pod korkiem - nie zawsze. |
|
|
1) W planowaniu chodzi tylko i wyłącznie o to, aby usunąć ewentualne nierówności (to nie jest dogmat religijny, one nie zawsze wystąpią w stopniu mającym spowodować problemy, są przypadki, że UszczelkęPodGłowicą wymieniano bez planowania i wszystko było OK). Czyli odciski spowodowane starą uszczelką, usuwa się po to, aby nowa była szczelna. Nie ma tu czegoś takiego jak "norma", logicznie lepiej nie bawić się w "tuning", tylko zebrać jak najmniej, byle wyrównać wgniecenia. Nie przejmuj się tym, że ktoś zgrywa "fachowca" i licytuje się z innymi, że trzeba zdjąć 0,50 mm, a inny mu na to, że 1,00 (a dlaczego nie np. 0,75 mm, to jakaś "gorsza" wartość, muszą być skoki w krokach co pół mm, numerologia?). 2) To, kiedy włącza się wentylator (poza sprawnością czujnika i warunkami pracy silnika, czyli jak długo, jak szybko i z jakim obciążeniem jechał, przy jakiej temperaturze i wilgotności powietrza), zależy też od stanu chłodnicy (osady wewnątrz i brud na zewnątrz). U mnie po wymianie chłodnicy (wentylator i czujnik przełożony ze starej) w tych samych warunkach trzeba czekać wyraźnie dłużej na włączenie się wiatraka = nowa chłodnica lepiej chłodzi. 3) Jeśli płynów (olej, chłodzenie) nie ubywa w szybkim tempie, nie mieszają się wyraźnie ze sobą, nie ma kałuż pod samochodem, nie dymi wydech oraz silnik nie stracił osiągów, to można się wstrzymać z remontami (a przynajmniej szukać na początek podzespołów/układów na zewnątrz silnika, a nie od razu "UPG"). Co do dziwnych mazi, dodam inną opcję: w obiegu chłodzenia przy wymianie płynu można wzburzyć osady ze środków do uszczelniania chłodnic/nagrzewnic, często mają one konsystencję "kawy z mlekiem" i takie właśnie coś (tłusta brązowa pianka/galaretka) może nam wypłynąć na powierzchni płynu w zbiorniku wyrównawczym. Można się przestraszyć...
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|