|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 23:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Tomhawk1 |
#584241 Wysłany:
26 Maj 2012, 09:07; Temat postu: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Sie 2011, Posty: 271 Pomógł: 1
|
Po wymianie simeringa wałka rozrządu dalej cieknie olej stamtąd. Co z tym zrobić?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
rzel |
#584242 Wysłany:
26 Maj 2012, 09:12; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
jeżeli jesteś pewien że olej leci dokładnie stamtąd, to kupić nowy, wyczyścić miejsce po starym i założyć nowy - można popuścić trochę wałek rozrządu na podporach wału, by simmering wlazł tam gdzie ba być bez problemów Autor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
 |
Tomhawk1 |
#584243 Wysłany:
26 Maj 2012, 09:17; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Sie 2011, Posty: 271 Pomógł: 1
|
tak stamtąd. czyli może być nadal lipny simering?
|
|
Góra |
|
 |
pmx007pl |
#584246 Wysłany:
26 Maj 2012, 09:25; Temat postu: Wywinięta warga simmeringu. |
|
|
Raczej "lipnie" założony, jak reszta rzeczy, które napsułeś tam przy okazji (i do każdej będziesz zakładać osobny temat?). Tu nie można było dodać nowego problemu: http://fiatpunto.com.pl/topic35901.html  -------------------- Moderatorzy proszeni o połączenie tematów. -----------------------------
|
|
Góra |
|
 |
michu0802 |
#584251 Wysłany:
26 Maj 2012, 10:27; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 1618 Pomógł: 9
|
pmx007pl spokojnie, człowiek uczy się na błędach a forum jest po to aby pytać, dyskutować, dowiadywać się itd
_________________ FIAT PUNTO I 1998r. 185 000
|
|
Góra |
|
 |
raxor19 |
#584258 Wysłany:
26 Maj 2012, 10:50; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Łańcut Rejestracja: 11 Wrz 2011, Posty: 271 Pomógł: 2
|
Kilka powodów wycieku:
źle założony przegrzany silnik bardzooo duży przebieg (wyrobiony rowek na wałku tam gdzie jest zimmering) wadliwy zimmering
_________________ Krótka historia mojej małej motoryzacji Było: Fiat Cinqecento 704 cm³ , 23 kW/31 KM Było: Ford Fiesta MKIII 1.1cm³ 50KM Było: Honda Civic V D15B3, SOHC, 16V, 1493 cm, 94 KM Było: Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm ----------------------------------------------------------- Obecnie jest! : Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm + PODTLENEK LPG ------------------------------> topic40652.html <-------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Tomhawk1 |
#584270 Wysłany:
26 Maj 2012, 11:53; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Sie 2011, Posty: 271 Pomógł: 1
|
Okazało się, że jest wytarty wałek rozrządu. Czyli na to się już nic nie zrobi?
|
|
Góra |
|
 |
graczyk |
#584272 Wysłany:
26 Maj 2012, 12:01; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: artur
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HLX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 05 Mar 2012, Posty: 2280 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
raxor19 |
#584283 Wysłany:
26 Maj 2012, 13:05; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Łańcut Rejestracja: 11 Wrz 2011, Posty: 271 Pomógł: 2
|
graczyk napisał(a): a jak byś spróbował dokupić jakiś zamiennik (simering) ciupkę grubszy Nie ma czegoś takiego jak grubszy zimmering... Wszystko jest robione pod wymiar producenta. [ Dodano: 26 Maj 2012 13:04 ]Tomhawk1 napisał(a): Okazało się, że jest wytarty wałek rozrządu. Czyli na to się już nic nie zrobi? To znaczy ze masz duuuży przebieg, na pewno grubo ponad 200tys U mnie przy 324tys znalazłem przyczyne lania spod zimmeringa. U mnie tez był wytarty lało kropla-dwie przez noc, wyciagnolem go i włożyłem z powrotem, i chyba gdzieś trafił w ten "rowek" i juz nie lało. Później kupiłem używany wałek i bez niczego założył mi mechanik i nie leje. Także możesz spróbować wyciągnąc i włożyć moze akurat trafi a jak nie to szukaj wałka bo z tego raczej nic nie będzie...
_________________ Krótka historia mojej małej motoryzacji Było: Fiat Cinqecento 704 cm³ , 23 kW/31 KM Było: Ford Fiesta MKIII 1.1cm³ 50KM Było: Honda Civic V D15B3, SOHC, 16V, 1493 cm, 94 KM Było: Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm ----------------------------------------------------------- Obecnie jest! : Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm + PODTLENEK LPG ------------------------------> topic40652.html <-------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
nionio944912 |
#584323 Wysłany:
26 Maj 2012, 18:56; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 25 Lut 2012, Posty: 493 Pomógł: 12
|
ja też zmieniałem i delikatnie sączy się ale nie kapie na postoju i wydaje mi się że co raz słabiej leci po za tym tyle co wyleci przez ten simmering to prawie co nic  (miska chociaż nie rdzewieje  )
_________________ W czarnej Kropie jest MOC ! około 59KM 5,5-6L - 100km topic34110.html
|
|
Góra |
|
 |
Tomhawk1 |
#584332 Wysłany:
26 Maj 2012, 19:24; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Sie 2011, Posty: 271 Pomógł: 1
|
zmieniłem simmering na nowy, wałek troche wytarty a licznikowo przebiegu ma 161k tys a na ile to prawda to nie wiem. przy okazji zmieniłem też pompe wody. zobaczymy czy będzie lało dalej olejem czy nie. a stuki jak byly tak są.
|
|
Góra |
|
 |
graczyk |
#584335 Wysłany:
26 Maj 2012, 19:43; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: artur
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HLX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 05 Mar 2012, Posty: 2280 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
raxor19 |
#584514 Wysłany:
27 Maj 2012, 10:11; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Łańcut Rejestracja: 11 Wrz 2011, Posty: 271 Pomógł: 2
|
Tomhawk1 napisał(a): zmieniłem simmering na nowy, wałek troche wytarty a licznikowo przebiegu ma 161k tys a na ile to prawda to nie wiem. przy okazji zmieniłem też pompe wody. zobaczymy czy będzie lało dalej olejem czy nie. a stuki jak byly tak są. Licznikowo 161 a tak na prawde? Ile byl krecony? Chyba za był katowany...
_________________ Krótka historia mojej małej motoryzacji Było: Fiat Cinqecento 704 cm³ , 23 kW/31 KM Było: Ford Fiesta MKIII 1.1cm³ 50KM Było: Honda Civic V D15B3, SOHC, 16V, 1493 cm, 94 KM Było: Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm ----------------------------------------------------------- Obecnie jest! : Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm + PODTLENEK LPG ------------------------------> topic40652.html <-------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Tomhawk1 |
#584520 Wysłany:
27 Maj 2012, 13:15; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Sie 2011, Posty: 271 Pomógł: 1
|
rodzice kupili go 6 lat temu i mial przejechane 108k km, teraz ja przejąłem ten samochód i ma 161k czyli przejechane w rodzinie bylo nim niecałe 60k km, wiem o nim praktycznie wszystko, jak było jeżdżone a by,lo delikatnie i jak widać nie dużo, co było wymieniane też wiem..
nie wiem jaki mogłby być faktyczny przebieg 6 lat temu..
[ Dodano: 27 Maj 2012 13:15 ]
miałem dziś 5minut no to wyciągnąłem stary simmering z pudelka ktore bylo w garazu, sprezynke wyciagnąłem i probowalem rozpiać, rozkrecic i okazalo sie ze jest tak zespojna ze nie da sie jej skrocic.
|
|
Góra |
|
 |
pmx007pl |
#584792 Wysłany:
28 Maj 2012, 13:23; Temat postu: Po wymianie dalej cieknie - wałek do wymiany, napawania. |
|
|
raxor19 napisał(a): Nie ma czegoś takiego jak grubszy simmering... Wszystko jest robione pod wymiar producenta. Są firmy dorabiające uszczelnienia na wymiar (można zamówić inny niż znormalizowany). A "pod wymiar producenta" to Fiat wymyślił wałek, aby można było zastosować znormalizowany simmering (bo pewnie miałeś na myśli odwrotną sytuację, że niby uszczelniacze są "specjalne", robione pod wałek?). To samo z łożyskami (nie ma czegoś takiego jak "łożysko do Punto", to jest część znormalizowana i to samo łożysko będzie w przynajmniej kilku różnych markach i modelach). Tomhawk1 napisał(a): Okazało się, że jest wytarty wałek rozrządu. Czyli na to się już nic nie zrobi? Rozwiązania są proste. Znalezienie bardziej ciasnego uszczelniacza (lub dorobienie). Albo wymiana wałka na taki w lepszym stanie (nowy lub używany). Albo napawanie wytartego rowka w wałku + toczenie/szlif i polerowanie. Taką prostą rzecz zrobi (powinien potrafić to zrobić) każdy warsztat posiadający spawarkę TIG, tokarkę (i/lub odpowiednią szlifierkę) i trochę zabawek do polerowania. Ale taniej będzie chyba zmienić wałek na lepszy (byle kupować osobiście, nie przez internet, i na miejscu porównać ze swoim). Ostatnia szansa, jeśli jest pole manewru, to pozycja simeringa na wałku, ustawić go tuż przed lub za wytartym rowkiem. Autor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
 |
Tomhawk1 |
#585577 Wysłany:
30 Maj 2012, 20:46; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Sie 2011, Posty: 271 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
nionio944912 |
#585595 Wysłany:
30 Maj 2012, 20:52; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 25 Lut 2012, Posty: 493 Pomógł: 12
|
zawory napier... koniecznie ustaw przerwy na wałku a jak to nie pomoże to głowica do regeneracji 
_________________ W czarnej Kropie jest MOC ! około 59KM 5,5-6L - 100km topic34110.html
|
|
Góra |
|
 |
Tomhawk1 |
#585609 Wysłany:
30 Maj 2012, 21:25; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Sie 2011, Posty: 271 Pomógł: 1
|
do regeneracji czyli co jest zepsute?
|
|
Góra |
|
 |
nionio944912 |
#585614 Wysłany:
30 Maj 2012, 21:34; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 25 Lut 2012, Posty: 493 Pomógł: 12
|
na początku wyreguluj luzy na zaworach, jeżeli nie pomoże to np wyrobione gniazda lub zawory zdeformowane itp itd ale stawiam że gdzieś za duża przestrzeń jest na zaworach i dlatego klekocze, były przypadki że cewki strzelały od przebicia ale nie zaszkodzi zrobić regulacje luzów na zaworach bo co ileś km powinno taką czynność się przeprowadzać(jak dobrze pamiętam to co 60 000km)
_________________ W czarnej Kropie jest MOC ! około 59KM 5,5-6L - 100km topic34110.html
|
|
Góra |
|
 |
Tomhawk1 |
#585620 Wysłany:
30 Maj 2012, 21:41; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Sie 2011, Posty: 271 Pomógł: 1
|
do nastepnej soboty nie zdaze tego zrobic. mozna tak jeździc?
|
|
Góra |
|
 |
nionio944912 |
#585626 Wysłany:
30 Maj 2012, 21:58; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 25 Lut 2012, Posty: 493 Pomógł: 12
|
można wszystko, tylko żebyś się nie zdziwił że koszta naprawy się zwiększą bo np wałek się wyrobi lub co gorsza z zaworami Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ W czarnej Kropie jest MOC ! około 59KM 5,5-6L - 100km topic34110.html
|
|
Góra |
|
 |
Tomhawk1 |
#585629 Wysłany:
01 Cze 2012, 12:47; Temat postu: Re: Po wymianie dalej cieknie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Sie 2011, Posty: 271 Pomógł: 1
|
no nic, moze przez ten weekend sie nic nie stanie bo mam pare km do zrobienia, a w tyg oddam samochod do mechanika.
[ Dodano: 01 Cze 2012 12:47 ]
mechanik wczoraj widział/słyszał punciaka. mówi że co mogło się stać to mogła się szklanka zawiesić lub jakis popychacz.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|