You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #584529 Wysłany: 27 Maj 2012, 12:08; 
 Temat postu: Błąd P420 jakieś podpowiedzi oraz zamiennik kata czy warto ?
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 29 Maj 2011,
Posty: 3
Witam.
Mam Punto II 1,2 8v benzyna 2001 - brak gazu przebieg 98k na liczniku, 130k na hodometrze - spalanie w trasie ok.18km/litr paliwa w/g wskazań na liczniku, po mieście ok. 12km/litr. Tankuję paliwo na stacji Orlen 95 lub 98, od kupna samochodu walczę z błędem P420. Do tej pory wymieniłem 2 sondę (używana), jak również potem zamieniłem sondy. Niestety bez rezultatu, co kilkaset km błąd się pojawia. W ASO gość był zdziwony tym błędem i tylko go wykasował.
Chciałbym się dowiedzieć co powinienem jeszcze szukać bądź sprawdzić przed ewentualną wymianą kata.
Oczywiście rozważam zakup używanego kata lub "zamiennika" za około 600 zł jak np: ten z aukcji http://allegro.pl/kat-katalizator-fiat-punto-ii-kolektor-euro-3-i2321798001.html.
Tylko czy "zamiennik" odpowiada oryginałowi jeżeli ktoś ma już zamontowany tzn:
- montaż (pasuje bez przeróbek)
- sondy (prawidłowa emulacja sond przez co brak "checka").
Szczególnie interesuje mnie informacja od osoby która ma założony "zamiennik" - jaki i jak się sprawuje?.
Do tej pory przeszukałem różne fora - informacje na temat błędu P420 się pojawiały,gorzej z rozwiązywaniem tego problemu - są podpowiedzi lecz w większości bez info jak się to zakończyło i co było rozwiązaniem tego błędu, o zamienniku już nie wspominając.
Pozdrawiam.


Załączniki:
Komentarz do pliku: Praca sond na luzie.

Góra
 Profil  
 

 
 Post #584601 Wysłany: 27 Maj 2012, 19:21; 
 Temat postu: Re: Błąd P420 jakieś podpowiedzi oraz zamiennik kata czy war
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Wykres wygląda Ok.
Twoje spalanie też Ok, zależy od stylu jazdy ale ogólnie Ok.

Może elektronika sama w sobie trochę nadgorliwa :D i zgłasza, że kat niedrożny choć jest inaczej.
Jak odczucia z jazdy :?: Muli i przyśpiesza ok :? Jak reakcja na gaz :?:

Zamiennik jest Ok, tak na oko powinno obejść się bez spawania ale głowy nie dam :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #584615 Wysłany: 27 Maj 2012, 20:21; 
 Temat postu: Re: Błąd P420 jakieś podpowiedzi oraz zamiennik kata czy war
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 29 Maj 2011,
Posty: 3
Thx za odpowiedź.
Jak wcisnę pedał gazu do oporu przy biegu 4-5 powiedzmy przy 60-80km/h w zależności od biegu, to troszkę musi potrwać zanim zacznie włazić na obroty i nabierać prędkości. Więc przed wyprzedzaniem, muszę go bujnąć, bo inaczej "na szybko" nic nie wyprzedzę ja mu w pedał a on "stoi" czyli nie nabiera szybkości. Chociaż nie wiem czy to taka przypadłość kropka czy nie, gdyż na innym kropku nie jeździłem.
Jazda na 95 a 98 to jest duża różnica dla niego w zbieraniu się.
Problem też mam przy ruszaniu, zbyt małe dodanie gazu to pada dot. 1 lub 2 biegu (pewnie przepustnica troszkę jest przybrudzona - rok temu była czyszczona przez mechanika, co nie miało wpływu na P420 - ale wtedy nic z sondami nie robiłem). Przy Twingo oraz dawno temu na Polonezie tego nigdy nie miałem (słuchałem silnik i przy zbliżonych obrotach spokojnie ruszały), chociaż z tego co czytałem kropki tak mają.
Info dla tych co mają ochotę sondę odkręcać - 1 poszła z pomocą młoteczka, 2 sonda pomimo pryskania WD, przedłużek itd. dopiero pomogło podgrzanie gazami i bardzo delikatne wykręcanie do tyłu i z powrotem żeby jak najlepiej zachować gniazdo - uwaga sonda może być do wyrzucenia (ja miałem drugą na zamianę), przynajmniej gwinty na sondzie i w gnieździe się troszkę zniszczyły (gwintowałem go i jest ok).


Ostatnio edytowany przez pinio73, 27 Maj 2012, 20:28, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #584622 Wysłany: 27 Maj 2012, 20:26; 
 Temat postu: Re: Błąd P420 jakieś podpowiedzi oraz zamiennik kata czy war
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
pinio73 napisał(a):
Jak wcisnę gaz do oporu przy biegu 4-5, to troszkę musi potrwać zanim zacznie włazić na obroty


Tak to każdy prawie :D no chyba że ktoś doposażył sobie Twin Turbo :mrgreen:
Jesli wkręca się równomiernie to Ok.

Chodziło mi bardziej o wrażenia z normalnej jazdy, a jak już o przyspieszanie chodzi to jak np. zbiera się z 1 , z 2 z małych biegów jak przyciśniesz.
I jak pracuje na wolnych obrotach powiedz jeszcze.

Jesli na wolnych pracuje Ok, czyli równo, zbiera się dobrze z małych biegów przy małej czy średniej prędkości to ja nie widzę tu symptomów zapchanego kata, Twoje spalanie jak już mówiłem jest akceptowalne.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #584624 Wysłany: 29 Maj 2012, 17:24; 
 Temat postu: Re: Błąd P420 jakieś podpowiedzi oraz zamiennik kata czy war
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 29 Maj 2011,
Posty: 3
Na wolnych w miarę równomiernie, chociaż drżenie na miejscu kierowcy czuję może to już przeczulenie na cokolwiek. Z małych poza ruszaniem (szczególnie na rozgrzanym silniku) tak jak pisałem wcześniej jest problem, to już podczas jazdy jest ok.
Jutro po 16-17 mogę wrzucić wykresy sond z krótkiej jazdy, oczywiście po jej odbyciu :)
Jeszcze rozważam 1 możliwość, chociaż nie wiem czy mam rację. Spód auta był zalany olejem (dostał w michę, wiem od sprzedającego). Możliwe że kata przegrzał, tylko czy taka interpretacja jest prawidłowa ?

[ Dodano: 28 Maj 2012 16:34 ]

Wykasowałem błąd, ale mam zupełnie inny odczyt sond niż ten z postu 1. Przed wykasowaniem błędu odczyty były zbliżone.
Nie wiem dlaczego takie kwiatki wychodzą, zaznaczam, że przed tym odczytem z 1 postu miałem to samo. Po zamianie sond stał się cud, ale znowu wróciło do "normy" ?
Czy cosik jest z napięciem ?

[ Dodano: 29 Maj 2012 17:24 ]

Mam także dane z analizatora spalin na biegu jałowym.
CO 0,32 %
CO2 14,18 %
HC 168 ppm - wiem, że jest za wysokie
O2 1%
NO 0 PPM
LAMBDA 1,030
COcor. 0,33%


Załączniki:



Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO