|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pinio73 |
#584529 Wysłany:
27 Maj 2012, 12:08; Temat postu: Błąd P420 jakieś podpowiedzi oraz zamiennik kata czy warto ? |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Maj 2011, Posty: 3
|
Witam. Mam Punto II 1,2 8v benzyna 2001 - brak gazu przebieg 98k na liczniku, 130k na hodometrze - spalanie w trasie ok.18km/litr paliwa w/g wskazań na liczniku, po mieście ok. 12km/litr. Tankuję paliwo na stacji Orlen 95 lub 98, od kupna samochodu walczę z błędem P420. Do tej pory wymieniłem 2 sondę (używana), jak również potem zamieniłem sondy. Niestety bez rezultatu, co kilkaset km błąd się pojawia. W ASO gość był zdziwony tym błędem i tylko go wykasował. Chciałbym się dowiedzieć co powinienem jeszcze szukać bądź sprawdzić przed ewentualną wymianą kata. Oczywiście rozważam zakup używanego kata lub "zamiennika" za około 600 zł jak np: ten z aukcji http://allegro.pl/kat-katalizator-fiat-punto-ii-kolektor-euro-3-i2321798001.html. Tylko czy "zamiennik" odpowiada oryginałowi jeżeli ktoś ma już zamontowany tzn: - montaż (pasuje bez przeróbek) - sondy (prawidłowa emulacja sond przez co brak "checka"). Szczególnie interesuje mnie informacja od osoby która ma założony "zamiennik" - jaki i jak się sprawuje?. Do tej pory przeszukałem różne fora - informacje na temat błędu P420 się pojawiały,gorzej z rozwiązywaniem tego problemu - są podpowiedzi lecz w większości bez info jak się to zakończyło i co było rozwiązaniem tego błędu, o zamienniku już nie wspominając. Pozdrawiam.
Załączniki: |
Komentarz do pliku: Praca sond na luzie.
1.jpg [ 95.81 KiB | Obejrzany 2308 razy ]
|
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lioton |
#584601 Wysłany:
27 Maj 2012, 19:21; Temat postu: Re: Błąd P420 jakieś podpowiedzi oraz zamiennik kata czy war |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Wykres wygląda Ok. Twoje spalanie też Ok, zależy od stylu jazdy ale ogólnie Ok. Może elektronika sama w sobie trochę nadgorliwa  i zgłasza, że kat niedrożny choć jest inaczej. Jak odczucia z jazdy  Muli i przyśpiesza ok  Jak reakcja na gaz  Zamiennik jest Ok, tak na oko powinno obejść się bez spawania ale głowy nie dam 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
pinio73 |
#584615 Wysłany:
27 Maj 2012, 20:21; Temat postu: Re: Błąd P420 jakieś podpowiedzi oraz zamiennik kata czy war |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Maj 2011, Posty: 3
|
Thx za odpowiedź. Jak wcisnę pedał gazu do oporu przy biegu 4-5 powiedzmy przy 60-80km/h w zależności od biegu, to troszkę musi potrwać zanim zacznie włazić na obroty i nabierać prędkości. Więc przed wyprzedzaniem, muszę go bujnąć, bo inaczej "na szybko" nic nie wyprzedzę ja mu w pedał a on "stoi" czyli nie nabiera szybkości. Chociaż nie wiem czy to taka przypadłość kropka czy nie, gdyż na innym kropku nie jeździłem. Jazda na 95 a 98 to jest duża różnica dla niego w zbieraniu się. Problem też mam przy ruszaniu, zbyt małe dodanie gazu to pada dot. 1 lub 2 biegu (pewnie przepustnica troszkę jest przybrudzona - rok temu była czyszczona przez mechanika, co nie miało wpływu na P420 - ale wtedy nic z sondami nie robiłem). Przy Twingo oraz dawno temu na Polonezie tego nigdy nie miałem (słuchałem silnik i przy zbliżonych obrotach spokojnie ruszały), chociaż z tego co czytałem kropki tak mają. Info dla tych co mają ochotę sondę odkręcać - 1 poszła z pomocą młoteczka, 2 sonda pomimo pryskania WD, przedłużek itd. dopiero pomogło podgrzanie gazami i bardzo delikatne wykręcanie do tyłu i z powrotem żeby jak najlepiej zachować gniazdo - uwaga sonda może być do wyrzucenia (ja miałem drugą na zamianę), przynajmniej gwinty na sondzie i w gnieździe się troszkę zniszczyły (gwintowałem go i jest ok).
Ostatnio edytowany przez pinio73, 27 Maj 2012, 20:28, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#584622 Wysłany:
27 Maj 2012, 20:26; Temat postu: Re: Błąd P420 jakieś podpowiedzi oraz zamiennik kata czy war |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
pinio73 napisał(a): Jak wcisnę gaz do oporu przy biegu 4-5, to troszkę musi potrwać zanim zacznie włazić na obroty Tak to każdy prawie  no chyba że ktoś doposażył sobie Twin Turbo Jesli wkręca się równomiernie to Ok. Chodziło mi bardziej o wrażenia z normalnej jazdy, a jak już o przyspieszanie chodzi to jak np. zbiera się z 1 , z 2 z małych biegów jak przyciśniesz. I jak pracuje na wolnych obrotach powiedz jeszcze. Jesli na wolnych pracuje Ok, czyli równo, zbiera się dobrze z małych biegów przy małej czy średniej prędkości to ja nie widzę tu symptomów zapchanego kata, Twoje spalanie jak już mówiłem jest akceptowalne.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
pinio73 |
#584624 Wysłany:
29 Maj 2012, 17:24; Temat postu: Re: Błąd P420 jakieś podpowiedzi oraz zamiennik kata czy war |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Maj 2011, Posty: 3
|
Na wolnych w miarę równomiernie, chociaż drżenie na miejscu kierowcy czuję może to już przeczulenie na cokolwiek. Z małych poza ruszaniem (szczególnie na rozgrzanym silniku) tak jak pisałem wcześniej jest problem, to już podczas jazdy jest ok. Jutro po 16-17 mogę wrzucić wykresy sond z krótkiej jazdy, oczywiście po jej odbyciu  Jeszcze rozważam 1 możliwość, chociaż nie wiem czy mam rację. Spód auta był zalany olejem (dostał w michę, wiem od sprzedającego). Możliwe że kata przegrzał, tylko czy taka interpretacja jest prawidłowa ? [ Dodano: 28 Maj 2012 16:34 ]Wykasowałem błąd, ale mam zupełnie inny odczyt sond niż ten z postu 1. Przed wykasowaniem błędu odczyty były zbliżone. Nie wiem dlaczego takie kwiatki wychodzą, zaznaczam, że przed tym odczytem z 1 postu miałem to samo. Po zamianie sond stał się cud, ale znowu wróciło do "normy" ? Czy cosik jest z napięciem ? [ Dodano: 29 Maj 2012 17:24 ]Mam także dane z analizatora spalin na biegu jałowym. CO 0,32 % CO2 14,18 % HC 168 ppm - wiem, że jest za wysokie O2 1% NO 0 PPM LAMBDA 1,030 COcor. 0,33%
Załączniki: |
4.jpg [ 92.41 KiB | Obejrzany 2261 razy ]
|
3.jpg [ 115.89 KiB | Obejrzany 2261 razy ]
|
2.jpg [ 101 KiB | Obejrzany 2261 razy ]
|
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|