You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 17:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #586992 Wysłany: 04 Cze 2012, 18:41; 
 Temat postu: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 16 Kwi 2010,
Posty: 234
Witam
Byłem dzisiaj na mierzeniu ciśnienia na cylindrach i okazało się że ciśnienie na 4 cylindrze jest niższe.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Wykres ciśnienia na cylindrach


Mechanik stwierdził że może to być wina uszczelniacza zawodowego jako że od 40k mam LPG. Czy to może być prawda? Wycenił wymianę jako prawie 1000 zł, ponieważ trzeba zdjąć głowicę itd. Ja widzę że jest inna metoda pokazana na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=RIGjkj67Ljg. Co o tym myślicie czy ktoś wymieniał tak uszczelniacze?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #587070 Wysłany: 04 Cze 2012, 20:24; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Możliwe.
Ktoś tutaj coś słyszałem próbował robić to bez sciągania ale aki był efekt to :?
Tak jak na tym filmie na pewno nie da rady, a szkoda, Francuzi dobrze pomyśleli, bez kombinowania z płytkami itp.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587087 Wysłany: 04 Cze 2012, 20:57; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
slimaq napisał(a):
Wycenił wymianę jako prawie 1000 zł

hahah tyle to by chyba w ASO nie wycenili.
slimaq napisał(a):
Ja widzę że jest inna metoda pokazana na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=RIGjkj67Ljg. Co o tym myślicie czy ktoś wymieniał tak uszczelniacze?

ponoć się da ale jest bardzo ciężko,

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587128 Wysłany: 04 Cze 2012, 21:50; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 16 Kwi 2010,
Posty: 234
No byłbym wdzięczny za info kto tak wymieniał. A myślicie że mogą to być uszczelniacze?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587250 Wysłany: 05 Cze 2012, 00:30; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
500 mnie kosztowała regenracja całej głowicy. + do tego demontaż głowicy i nowe uszczelki. razem jakieś 600-700zł. 1000 to dużo jak na samą wymianę uszczelniaczy.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587273 Wysłany: 05 Cze 2012, 08:28; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 16 Kwi 2010,
Posty: 234
Wiesz, bardzo by mi zależało żeby wymienić to bez ściągania głowicy. Ostatnio włożyłem w niego dość sporo więc nie jest to dla mnie wesoła nowina:) Wiem, że mając auto trzeba liczyć się z kosztami, ale może tym razem uda się troche zaoszczędzić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587276 Wysłany: 05 Cze 2012, 08:40; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec
Rejestracja: 06 Sty 2009,
Posty: 411
Pomógł: 2
Ja ostatnio za wymianę UPG zapłaciłem 550zł wszystkimi uszczelkami, z planowaniem i wymianą uszczelniaczy zaworów właśnie, bo stwierdziłem, skoro już głowica zrzucona to te dodatkowe 50 zł jest niczym przy ewentualnej wymianie od zera.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587278 Wysłany: 05 Cze 2012, 08:54; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 16 Kwi 2010,
Posty: 234
OK, już wiem że można taniej zrobić to zdejmując głowicę, ale po pierwsze czy to w moim przypadku kwestia uszczelniacza? Po drugie post582870.html?hilit=uszczelniacze%20zaworowe#p582870 w tym wątku jakiś mechanik zrobił to dużo taniej jak 550 zł i wymienił same uszczelniacze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587484 Wysłany: 05 Cze 2012, 19:31; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
slimaq, próba olejowa była robiona ?
jeszcze możesz odkręcić kolektor wydechowy i zobaczyć czy jest mokro od oleju w środku jeśli tak to raczej uszczelniacze

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587638 Wysłany: 06 Cze 2012, 08:31; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 16 Kwi 2010,
Posty: 234
Próba olejowa była robiona. To ta druga 4, wzrost ciśnienia był o pół bara. Ale czy uszczelniacze zaworowe mogą wogóle wpłynąć na kompresje?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587649 Wysłany: 06 Cze 2012, 08:47; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
slimaq napisał(a):
Próba olejowa była robiona. To ta druga 4, wzrost ciśnienia był o pół bara

to raczej UPG można wykluczyć, jak masz czas to zrób tak jak ci napisałem odkręć kolektor wydechowy i zajrzyj do gniazda zaworu czy jest mokro, jak będzie mokro to masz przyczynę

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587652 Wysłany: 06 Cze 2012, 09:14; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 16 Kwi 2010,
Posty: 234
możesz pokazać na jakimś foto co odkręcić? Można przez kolektor dostać się do gniazda? Jeśli będzie mokra to od oleju? Otwarte zostaje pytanie czy uszczelniacze mają wpływ na kompresje?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587669 Wysłany: 06 Cze 2012, 09:43; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
largeimg,IMG_4cb0a58d9f0471189.jpg
foto by ipiv

jak odkręcisz to zajrzyj do wnętrza otworu na 4 cylindrze i będziesz widział czy jest mokro od oleju

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587683 Wysłany: 06 Cze 2012, 10:53; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 16 Kwi 2010,
Posty: 234
ale czy ma to wpływ na kompresje?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587998 Wysłany: 07 Cze 2012, 13:59; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Właśnie chyba za bardzo nie ma wpływu, a jeśli ma to nie duży. Przecież ciśnienie w cylindrze wytwarza się podczas zamkniętych zaworów. Największy wpływ mają raczej gniazda zaworowe i grzybki zaworowe. One na gazie czasami dostają po tyłku. Chyba mechanik źle się wyraził. Uszkodzone uszczelniacze trzonków zaworów objawiały by się kopceniem z wydechu i zwiększonym zużyciem oleju. Sprawdź jeszcze luzy zaworowe. Możliwe że zawory są ''podparte'' przez zbyt mały luz zaworowy.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #588168 Wysłany: 08 Cze 2012, 08:24; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 16 Kwi 2010,
Posty: 234
Luzy były regulowane 1000 km temu. Więc może do wymiany są gniazda. A w tym temacie trzeba zdjąć głowicę?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #588219 Wysłany: 08 Cze 2012, 11:44; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Nie obejdzie się bez zdjęcia.
Luzu nigdy nie zaszkodzi sprawdzić, a to kwestia 15 minut.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #588873 Wysłany: 10 Cze 2012, 18:24; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 16 Kwi 2010,
Posty: 234
No po sprawdzeniu luzów wszystko jest ok. Pewnie to wypalone gniazdo zaworowe. Jak będzie brać już za dużo oleju to wtedy się nad tym zastanowię na razie nie ma tragedii.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO