|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
arekk1992 |
#443599 Wysłany:
21 Lut 2011, 20:26; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 15
|
do 2,8 tak slabo idzie, a potem ma kopa [ Dodano: 21 Lut 2011 19:24 ]od 2 tys jakos juz idzie, ale takie kopa ma od 2,8 obr gdzies [ Dodano: 21 Lut 2011 19:26 ]jak zdejmie sie noge z gazu to szarpie, ale ponoc to ten typ tak ma
|
|
Góra |
|
|
|
|
domin45670 |
#443605 Wysłany:
21 Lut 2011, 20:31; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
oko21 miał na myśli zamulanie nie związane z charakterystyką silnika, czyli czy coś się zmieniło od czasu kupna? Czy występują jakieś nieprawidłowości w pracy jednostki napędowej?
Cytuj: jak zdejmie sie noge z gazu to szarpie, ale ponoc to ten typ tak ma
Jak się zdejmie nogę z gazu to zaczynamy hamowanie silnikiem. Szarpanie występuje dopiero poniżej 1000 obr./min. Przy wyższych obrotach jest to oznaka jakiejś usterki.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
arekk1992 |
#443611 Wysłany:
21 Lut 2011, 20:39; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 15
|
czasem nie rowna praca, ale to na wolnych obrotach i jak jest zimny. i takie odciecie gazu - szarpniecie jak sie noge zdejmie. moze to sie jeszcze przydac ze przy zimnym silniku pokazuje spalanie chyba dobre, a jak sie juz rozgrzeje to juz zle
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#443613 Wysłany:
21 Lut 2011, 20:42; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Wróżenie. To może być wszystko i nic (np. jakaś drobna pierdółka). Podepnij pierw pod kompa, może rozwiązanie problemu jest w zasięgu ręki (zapisany błąd).
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
arekk1992 |
#443699 Wysłany:
21 Lut 2011, 23:09; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 15
|
|
Góra |
|
|
djrusso |
#443822 Wysłany:
22 Lut 2011, 11:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
Damian przyznaje racje, trochę popłynąłem, nie do końca zrozumiałem temat ;/ Fakt podczas zdejmowania nogi z gazu i hamowaniu silnikiem spada i utrzymuje się na poziomie 2l/100 - Norma.
_________________ Fiat Punto 2 FL 2004 1.2 8V 60KM 5D
|
|
Góra |
|
|
arekk1992 |
#444910 Wysłany:
24 Lut 2011, 21:34; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 15
|
wracam do tematu, czemu komputer pokazuje dobre spalanie jak jest zimny silnik ??
|
|
Góra |
|
|
oko21 |
#444935 Wysłany:
24 Lut 2011, 22:15; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Temperatura silnika nie ma tu nic do rzeczy. Wskazania spalania nie zależą od temperatury.
|
|
Góra |
|
|
arekk1992 |
#445052 Wysłany:
25 Lut 2011, 01:33; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 15
|
no dobrze, ale wlasnie tylko wtedy nie schodzi do tych 2 l podczas normalnej jazdy. przy 65 km./h jest 2,7 l na 100 km.
|
|
Góra |
|
|
tomaszkowal89 |
#445054 Wysłany:
25 Lut 2011, 01:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 23 Gru 2010, Posty: 168
|
na zimnym silniku nie schodzi do 2l po puszczeniu gazu moze dlatego że jest jeszcze na ssaniu ?
Np u mnie na zimnym jak sie rozpędzam to komputer pokazuje 25l. Na ciepłym jak jade np z prędkością 70km/h na 5 biegu i prawie nie używam gazu to pokazuje np 2.7-3l. Podczas jazdy na biegu bez użycia gazu komputer pokazuje 2l.
|
|
Góra |
|
|
djrusso |
#445076 Wysłany:
25 Lut 2011, 09:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
Identycznie jest u mnie, przyznaje. Norma.
_________________ Fiat Punto 2 FL 2004 1.2 8V 60KM 5D
|
|
Góra |
|
|
Paul123 |
#445419 Wysłany:
26 Lut 2011, 00:24; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 94
|
Można sobie jechać 5km/h albo 150km/h i tak wszystko zależy od warunków otoczenia w danym momencie np. kątu nachylenia drogi (równa droga praktycznie nigdy nie jest równa), wiatru itp. a za czym idzie kątu otwarcia przepustnicy.
1. Wystarczy jechac po tej niby równej drodze w jedną stronę i jadąc stałą prędkością np. 80km/h będzie pokazywało spalanie 5,5l a jadąc spowrotem będzie pokazywało np. 4,5l, wystarczy, że droga jest nachylona na danym odcinku pod jakims minimalnym kątem i juz wskazania sa różne, a to czy droga jest równa czy nie nie widac "gołym okiem" z samochodu.
2. Wystarczy jechać 80km/h ze stałą prędkościa starając się trzymać pedał gazu nieruchomo i np. wskazanie będzie 4,8l po czym troszeczkę dodac gazu, wtedy spalanie podskoczy do powiedzmy 5,5l a auto dalej pojedzie tą samą prędkością, będzie się rozpędzało tak powoli, że wręcz niezauważalnie na krótkim odcinku drogi.
Ogólnie w 2FL jest tak, że po całkowitym puszczeniu pedału gazu podczas jazdy na biegu, czyli podczas hamowania silnikiem, spalanie pokazuje 2l/100km, podczas jazdy na luzie pokazuje tak samo, nigdy nie będzie pokazywało 0l/100km. Jeśli samochód się zatrzyma, wtedy komputer nie pokazuje żadnego spalania tylko poziome kreski --- . Przy ruszaniu pokazuje max co może czyli 25l/100km, jest to wartość CHWILOWA w danym momencie i jest jak najbardziej prawdziwa. Jeśli ktoś nie wierzy w taki wynik, niech zatankuje zbiornik do pełna, skasuje licznik od kilometrów i rusza i hamuje na pierwszym biegu przez 100km (czyli chyba przez tydzien 24h ) to sie przekona ile mu auto spali, wystarczy troche po miescie pojezdzic i pare razy ruszyc i sie zatrzmac i juz spalanie sie zwiększa.
Co do tego dziwnego spalania 2l/100km to wydaje mi się, ze gdzies w okolicach przepustnicy musi byc jakiś czujnik tego spalania i może masz go zanieczyszczony użytkowaniem i upływem czasu (w układzie dolotowym często potrafi robić się taki czarny, suchy delikatny nagar, który należy co jakis czas wyczyścić).
Są to moje prywatne przemyślenia i teorie związane z 1,5 rocznym użytkowaniem tego samochodu i wcale nie musi sie ktos z tym zgadzac, kazdy może uważac inaczej.
_________________ Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me
|
|
Góra |
|
|
arekk1992 |
#445437 Wysłany:
26 Lut 2011, 01:22; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 15
|
a moze ktos wie jak ten czujnik wyglada i czy wgl istnieje ??
|
|
Góra |
|
|
oko21 |
#445506 Wysłany:
26 Lut 2011, 13:12; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
|
Góra |
|
|
arekk1992 |
#445625 Wysłany:
26 Lut 2011, 17:11; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 15
|
to jest manual do benzyny, w dieslu bedzie podobnie ??
|
|
Góra |
|
|
oko21 |
#445628 Wysłany:
26 Lut 2011, 17:16; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Aaaa, to Ty masz diesla.
arekk1992 napisał(a): w dieslu bedzie podobnie ??
Niestety nie wiem. Musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto się zna na dieslach.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#445635 Wysłany:
26 Lut 2011, 17:25; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
oko21 napisał(a): Temperatura silnika nie ma tu nic do rzeczy. Wskazania spalania nie zależą od temperatury. Ma Silnik jedzie na bogatszej mieszance Na pewno pali więcej, ale co komp pokaże to nie wiem Paul123 napisał(a): 1. Wystarczy jechac po tej niby równej drodze w jedną stronę i jadąc stałą prędkością np. 80km/h będzie pokazywało spalanie 5,5l a jadąc spowrotem będzie pokazywało np. 4,5l, wystarczy, że droga jest nachylona na danym odcinku pod jakims minimalnym kątem i juz wskazania sa różne, a to czy droga jest równa czy nie nie widac "gołym okiem" z samochodu. Słusznie Paul123 napisał(a): Co do tego dziwnego spalania 2l/100km to wydaje mi się, ze gdzies w okolicach przepustnicy musi byc jakiś czujnik tego spalania i może masz go zanieczyszczony użytkowaniem i upływem czasu (w układzie dolotowym często potrafi robić się taki czarny, suchy delikatny nagar, który należy co jakis czas wyczyścić). Nie ma czujnika spalania Komp oblicza je na podstawie czasu wtrysku, prędkości itd. 2,00/100 jest wartością fikcyjną, po prostu komp jest tak zaprogramowany że jak spalanie chwilowe jest niższe lub równe 2l pokazuje 2. Przy hamowaniu silnikiem w rzeczywistości spalanie wynosi jak w pysk strzelił 0,00l Przy jeździe na luzie z tego co pamiętam w przypadku 1,2 8V wynosi 0,7l/h. A ten nagar to nic innego jak paprochy które przepchały się przez filtr powietrza i przykleiły przez opary oleju z odmy. Paul123 napisał(a): Przy ruszaniu pokazuje max co może czyli 25l/100km
Może być nawet większe w rzeczywistości
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
oko21 |
#445637 Wysłany:
26 Lut 2011, 17:29; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
ipIV napisał(a): Ma Smile Silnik jedzie na bogatszej mieszance Wink Na pewno pali więcej, ale co komp pokaże to nie wiem Wink
Więcej pali, to jasne. Ale komputer powinien pokazywać "rzeczywiste" spalanie, a nie "z ciepłego" silnika. O to mi chodziło. Wiem, że na zimnym jest "ssanie"
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#445638 Wysłany:
26 Lut 2011, 17:40; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
arekk1992 napisał(a): to jest manual do benzyny, w dieslu bedzie podobnie ?? silnik wysokoprężny nie ma przepustnicy Klapa gasząca może zmylić ale służy do zdławienia silnika przy wyłączaniu go. Podczas jazdy jest maksymalnie otwarta i zamyka się na chwile przy gaszeniu silnika. Moc silnika z zapłonem iskrowym jest regulowana ilością powietrza i odpowiednio więcej podaje sie paliwa, moc w silniku z ZS jest regulowana tylko ilością paliwa. [ Dodano: 26 Lut 2011 16:40 ]oko21 napisał(a): Więcej pali, to jasne. Ale komputer powinien pokazywać "rzeczywiste" spalanie, a nie "z ciepłego" silnika. O to mi chodziło. Wiem, że na zimnym jest "ssanie
Jak do obliczeń spalania bierze rzeczywisty czas wtrysku powinien pokazać większe spalanie. Na biegu jałowym przy zimnym silniku ~0*C czas wtrsyku wynosi w 1.2 ok. 4ms i stopniowo spada, aby się ustalić przy 70*C w okolicach 3ms. Podczas jazdy nie wiem jak to wygląda ale jak różnica dalej wynosi 1ms a przy max otwartej przepustnicy mamy czas wtrysku rzędu 10-15ms to różnica w spalaniu może być niezauważalna Nie bawiłem się w sprawdzanie tego na zimnym silniku
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
arekk1992 |
#447237 Wysłany:
01 Mar 2011, 20:33; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 15
|
witam, dzis odkrylem cos nowego z tym spalaniem, mianowicie komputer pokazuje podejrzewam dobre spalanie jak sie ze tak powiem zatnie. jadac na 2 przy 20 km/h pokazywal 4 litry na 100. pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
J-zon |
#568712 Wysłany:
08 Kwi 2012, 14:26; Temat postu: Re: Komputer pokladowy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciej
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole/Wrocław Rejestracja: 28 Gru 2011, Posty: 471
|
Słuchajcie, czy ktoś wie lub może orientował się kiedyś, czy jest możliwość "przeszczepienia" komputera pokładowego z wersji Dynamic do niższych? Jak głosi instrukcja jest to konkretnie wyświetlacz wielofunkcyjny rekonfigurowany, który pokazuje np. temperaturę. Zamieszczam fotkę zegarów z wersji 2 FL Sporting. Czy byłby to jakiś wielki problem lub koszt? Oczywiste jest, że wiązałoby się to z montażem czujnika temperatury zewnętrznej, ale pewnie coś jeszcze. Będę wdzięczny za poradę.
_________________ Zobacz moje Punto II FL: http://fiatpunto.com.pl/topic32739.html Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
|
oko21 |
#590317 Wysłany:
15 Cze 2012, 10:09; Temat postu: Re: Komputer pokladowy |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
J-zon napisał(a): czy jest możliwość "przeszczepienia" komputera pokładowego z wersji Dynamic do niższych? Na pewno wiąże się to z wymianą zegarów. Co dalej? Nie wiem. Sam ma mam w tej chwili podobny dylemat. Co ciekawe, w Pandach wystarczy wymienić licznik na wersję Dynamic lub Emotion lub ten z Pandy 100HP, dołozyć czujnik temperatury, wyosiować i wszystko działa. Jeśli u nas jest podobnie, to wystarczy upolować licznik ze sportasia i wuala. Powinno działać, ale czasami mam wrażenie, ze w Punto wszystko jest inaczej.
|
|
Góra |
|
|
Sonar |
#590427 Wysłany:
15 Cze 2012, 15:56; Temat postu: Re: Komputer pokladowy |
|
|
Magik liczników |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 17 Gru 2011, Posty: 324 Pomógł: 3
|
Jeżeli liczniki są na takich samych procesorach to można wyciągnąć wsad z licznika z taka funkcja i władować do normalnego.
|
|
Góra |
|
|
oko21 |
#590430 Wysłany:
15 Cze 2012, 16:18; Temat postu: Re: Komputer pokladowy |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Prościej wymienić cały licznik.
|
|
Góra |
|
|
Sonar |
#590435 Wysłany:
15 Cze 2012, 16:24; Temat postu: Re: Komputer pokladowy |
|
|
Magik liczników |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 17 Gru 2011, Posty: 324 Pomógł: 3
|
Jak masz interfejs odpowiedni to nie trzeba, J-zon, namówię na to może
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|