You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #593944 Wysłany: 27 Cze 2012, 18:49; 
 Temat postu: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: SzczytNO
Rejestracja: 20 Lis 2011,
Posty: 23
Witam ! Posiadam punto II z 2001r . Silnik 1.2 16v. Przebieg 138 tys km.
Opis problemu:

Od jakiegoś tygodnia zauważyłem że ubywa mi płyn chłodniczy. Staram sie kontrolowac stan niemal że po każdej jezdzie. W razie potrzeby uzupełniam .
Następny problem to silnik który chodzi po odpaleniu na 3 cylindrach . dopiero po kilku chwilach od odpalenia i małej przegazówce chodzi prawidłowo. Od czasu do czasu przy przyspieszaniu silnik szarpie po czym kilka razy błyska pomarańczowy "check". Dzieje się tak również jak pada deszcz.

Dodatkowo wspomne że wymieniano : świece (ok 15tys km temu bodajże NGK)
przewody zapłonowe sonda lambda (ok 20 tys km temu)

Jest to moje 1 auto także proszę o wyrozumiałość .

Liczę na waszą pomoc :)

Pozdrawiam wszystkich puntomaniaków !

_________________
Mój Kropek -> topic36572.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #593951 Wysłany: 27 Cze 2012, 19:08; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Z wydechu leci biały dymek?
NO_FIAT napisał(a):
"check"

Jaki jest kod błędu?

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #593954 Wysłany: 27 Cze 2012, 19:13; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: SzczytNO
Rejestracja: 20 Lis 2011,
Posty: 23
na zimnym czy ciepłym silniku musi leciec ten bieły dym z rury?

jak odczytać kod błędu?

_________________
Mój Kropek -> topic36572.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #593960 Wysłany: 27 Cze 2012, 19:22; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
NO_FIAT napisał(a):
na zimnym czy ciepłym silniku musi leciec ten bieły dym z rury?

Cały czas. Chyba, że jest chłodno na dworze, wówczas tylko ciepły.

NO_FIAT napisał(a):
jak odczytać kod błędu?

Laptopem przy użyciu kabla i stosownego oprogramowania. Skoro zapala się marchewa, to samochód ewidentnie chce Ci powiedzieć co mu dolega.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #593980 Wysłany: 27 Cze 2012, 20:52; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: SzczytNO
Rejestracja: 20 Lis 2011,
Posty: 23
na zimnym silniku nie dymi na biało .

Zapomniałem dopisać : zawsze wskazówka temperatury po rozgrzaniu stała na środku skali pomiedzy C a H. W ostatnim czasie zaczeła iśc ku górze . dochodzi na czerwona skale do 1 (z 3 cienkich kresek ostatnia gruba czerwona ) po czym włacza się wentylator i spada do połowy , w ciagu jazdy kilka razy tak oscyluje .

[ Dodano: 27 Cze 2012 19:13 ]

jutro sprawdze na ciepłym silniku.

[ Dodano: 27 Cze 2012 19:52 ]

macie jakieś przypuszczenia , sugestie?

_________________
Mój Kropek -> topic36572.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #594029 Wysłany: 27 Cze 2012, 21:57; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź, czy nie zebrała się tam jasna maź. Jeśli tak, to może to być UPG.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #594030 Wysłany: 27 Cze 2012, 22:01; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
UPG najprawdopodobniej, objawy niemal identyczne jak u mnie.

[ Dodano: 27 Cze 2012 22:01 ]

oko21 napisał(a):
Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź, czy nie zebrała się tam jasna maź. Jeśli tak, to może to być UPG.

To nie jest wyznacznikiem, u mnie ani poprzednio ani teraz nic pod korkiem się nie zbierało, bo płyn się nie mieszał z olejem, tylko wpadał do cylindra i był spalany.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #594035 Wysłany: 27 Cze 2012, 22:05; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
Ale często się ta maź pojawia. W Uno tak miałem. Płyn znikał, nie dymił a maź była.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #594036 Wysłany: 27 Cze 2012, 22:07; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
oko21, bo może źle się wyraziłem - jak jest taka maź to prawdopodobnie wskazuje na UPG. Ale jej brak, nie oznacza że wszystko jest ok ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #594037 Wysłany: 27 Cze 2012, 22:11; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
Spoko ;)

[ Dodano: 27 Cze 2012 22:10 ]

W każdym razie znikający płyn chłodniczy wskazuje na UPG.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #594042 Wysłany: 27 Cze 2012, 22:14; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Objawy wskazują na UPG, jak jeździłem UNO miałem tak samo, Puchnące przewody od płynu, odpalał na 3ch cylindrach potem działał na 4, jak się jeździło żadnego dymienia nie było, czasami ale to bardzo sporadycznie puścił minimalnie biały dymek, oczywiście co chwile zapowietrzała się i bulgotała nagrzewnica. Finał był taki że jak już strzeliła UPG na dobre to stawiałem zasłonę dymną za sobą na 100m :D

Niestety, ale NO_FIAT czeka cię wymiana uszczelki pod głowicą, tylko trzeba to zlecić jakiemuś solidnemu fachowcowi, 16ka jest kolizyjna, a jak ktoś to źle poskłada to będą jeszcze większe kłopoty.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #594045 Wysłany: 27 Cze 2012, 22:27; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: SzczytNO
Rejestracja: 20 Lis 2011,
Posty: 23
pod korkiem oleju ok . nic sie nie dzieje . nie ma "mazi " olej tez ok nie przybywa nie ubywa trzyma poziom .

[ Dodano: 27 Cze 2012 21:27 ]

a co z checkiem? zrobic UPG i obserwowac ? czy pojechać podłączyć pod kompa? orietujecie sie jaki koszt wymiany upg ? i ewentualnie diagnostyki kompem?

_________________
Mój Kropek -> topic36572.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #594048 Wysłany: 27 Cze 2012, 22:31; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Prawdopodobnie jest przepalona uszczelka pomiędzy kanałem płynu chłodniczego a cylindrem, stan oleju nie będzie się zmieniał a płyn będzie znikał do cylindra i dlatego odpala na 3 cylindry. Na potwierdzenie - pomiar kompresji silnika, cylinder który będzie miał znacznie niższe sprężanie będzie miał przepaloną uszczelkę.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #594050 Wysłany: 27 Cze 2012, 22:33; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
NO_FIAT napisał(a):
jaki koszt wymiany upg ?

400-500zł jeśli nie robisz sam.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #594197 Wysłany: 28 Cze 2012, 13:13; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: SzczytNO
Rejestracja: 20 Lis 2011,
Posty: 23
dziś trochę jezzdziłem . kropek na ciepłym silniku nie kopci na biało.
nastepne spostrzezenie to ze na dystansie 7-8km wentylator właczył sie ze 3 razy. zero dociagania , spokojna jazda 2-3tys obr.
na zewnatrz niecałe 20stopni. ma to związek z UPG??

_________________
Mój Kropek -> topic36572.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #594198 Wysłany: 28 Cze 2012, 13:17; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
NO_FIAT napisał(a):
nastepne spostrzezenie to ze na dystansie 7-8km wentylator właczył sie ze 3 razy. zero dociagania , spokojna jazda 2-3tys obr.
na zewnatrz niecałe 20stopni. ma to związek z UPG??

To ma związek z ubywaniem płynu, bo układ się zapowietrza i czujniki temperatury wariują.
A ubywanie płynu pewnie ma związek z UPG.
Odkręć odpowietrznik chłodnicy (w mk I to jej prawy górny róg, nie wiem jak w mk II). Jeśli na zimnym silniku zacznie przez odpowietrznik wyrzucać płyn to najprawdopodobniej UPG

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #594221 Wysłany: 06 Lip 2012, 18:20; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: SzczytNO
Rejestracja: 20 Lis 2011,
Posty: 23
układ odpowietrzałem już ze 2 razy od kiedy zaczął ubywać . auto póki co stoi . na dniach będzie kasa to umówie się do mechanika zobaczymy co powie . To napiszę co było zrobione i ile wyniosła naprawa.

[ Dodano: 06 Lip 2012 17:20 ]

UPG zrobiona :) koszt 300zł ( w tym robota, uszczelka i płyn chłodniczy) płynu póki co nie ubywa .
Ale to nie koniec, :( check nie zgasł poszarpywanie jest odczuwalne ale dużo mniej .
Na dodatek słyszę jakieś dziwne hmm.. "stękanie" ale to tylko na w pełni rozgrzanym silniku .

Skarbonka z tego mojego kropka :p

_________________
Mój Kropek -> topic36572.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #596642 Wysłany: 07 Lip 2012, 19:43; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v proszę o pomoc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
NO_FIAT napisał(a):
check nie zgasł poszarpywanie jest odczuwalne ale dużo mniej .
Polecam OBOWIAZKOWO zaopatrzyc sie w kabel diagnostyczny, samemu sprawdzisz co CHECK Ci chce przekazac - temat "Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów." tutaj topic20463.html ;) Poszarpywanie moze byc zwiazane z sonda lambda, cewka, swiecami, kablami wysokiego napiecia itp. Komputer Ci zwroci w czym problem, prawdopodobnie lambda pierwsza w kolektorze ssacym, zbyt bogata mieszanka, to sa tylko domysly, "wrozenie ze szklanej kuli". Podpiecie pod komputer powinno wskazac zrodlo problemow. Zauwaz, ze praktycznie kazdy mechanik zaczyna robote od wpiecia samochodu pod komputer, podobnie jak lekarz zaczyna diagnoze pacjenta od "nasluchania" stetoskopem ;)
NO_FIAT napisał(a):
Skarbonka z tego mojego kropka :p
Kazdy samochod, bez wyjatku, to skarbonka he...

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO