|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
bazyl27 |
#596763 Wysłany:
08 Lip 2012, 11:38; Temat postu: Re: Jaki alternator do grande bez klimy? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: suwałki Rejestracja: 05 Cze 2011, Posty: 169 Pomógł: 1
|
Czy te potencjometry przy pedale to jakas czesta usterka? Widzialem na all sa do kupienia, a przed chwilka dokonalem pomiaru napiecia w aucie no i wyszlo: 12.5 V auto zimne pierwsze odpalenie 13.9 V auto swiezo odpalone swiatla wylaczone 13.8 V auto swiezo odpalone wlaczone swiatla Nieznam sie zabardzo na. Tym ale chyba troszke malo tym bardziej ze podczas jazdy to jeszcze radio wentylator itp
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Piechuxt |
#596830 Wysłany:
08 Lip 2012, 17:44; Temat postu: Re: Jaki alternator do grande bez klimy? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Potencjometr przy pedale można winić raczej dopiero w momencie wykluczenia usterki czujnika położenia przepustnicy  No i napięcie masz za małe, bez obciążenia powinno dawać z 14.2V przynajmniej. Zmierz napięcie po odpaleniu świateł, nawiewu na maxa itp, jeśli jest walnięty regulator, to napięcie będzie przy każdym odbiorniku ostro spadać. Ale po co od razu zmieniać altka? Nie piszczy Ci czasem przy odpalaniu coś pod maską? Najpierw sprawdź stan klinów na pasku i jego naciąg, możesz poluzować troche śruby mocujące i go odepchnąć od silnika ile będziesz miał siły, nawet jakąś przedłużką i w takim położeniu dokręcić. Jak to nic nie da i napięcie nadal będzie takie samo, to będzie regulator napięcia do wymiany-koszt koło 50zł, robota prosta jak drut To są moje typy  sam temat niedawno przerabiałem-pęknięta obudowa nie zmieniała napięcia ładowania, trzymał powyżej 14V przy średnim obciążeniu, ale prądu mało dawał
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
bazyl27 |
#596834 Wysłany:
08 Lip 2012, 18:11; Temat postu: Re: Jaki alternator do grande bez klimy? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: suwałki Rejestracja: 05 Cze 2011, Posty: 169 Pomógł: 1
|
Jakos w tygodniu po kilkudniowym postoju piszczal pasek lniedawno z reszta byl wymieniany) i potem byl spokoj ostatnio mialem ostre wycie spod maski dzwiek znajomy bo kiedys mialem seicento i jak altek umieral wolal tak samo, tylko sprawa alternatora czy dedykowany do gp za 300 pln czy pasujacy na 90% od punto 2, roznica w cenie spora wiec jest nad czym sie zastanawiac
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#596837 Wysłany:
08 Lip 2012, 18:25; Temat postu: Re: Jaki alternator do grande bez klimy? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Hmm, skoro wyje, a pasek nowy, to mógł pęknąć, albo łożyska się kończą....jak tylko łożyska, to mały koszt naprawy, a jak obudowa, to może i lepiej wymienić na regenerowany od razu. Wyjmij go najlepiej, zakręć nim troche i zobacz czy kręci się swobodnie i nie ma dziwnych szumów i sprawdź obudowe dokładnie, te pęknięcia są grubości włosa, wzdłuż osi altka, jak nie będzie pęknięty, to przy montażu mozesz go mocniej naciągnąć od razu i wtedy sprawdzić napięcie ładowania 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
bazyl27 |
#596845 Wysłany:
08 Lip 2012, 19:10; Temat postu: Re: Jaki alternator do grande bez klimy? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: suwałki Rejestracja: 05 Cze 2011, Posty: 169 Pomógł: 1
|
Sam widzisz ze z ladowaniem nie najlepiej, obudowa 120 pln, lozyska okolo 50 byc moze regulator, moze uzwojenie a regenerowany 160 pln do tego gwarancja, jezeli szanowny kolega bylby w stanie zajrzec pod maske gp swojego brata i porownac alternatory punciakow byc moze wyjasniloby to wiele rzeczy 
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#596854 Wysłany:
08 Lip 2012, 19:50; Temat postu: Re: Jaki alternator do grande bez klimy? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Haha, Evo jest bratem mojego kropa...bo właścicielem jest ojciec, a on bratem mym nie jest  I dawno już wpadłem na ten pomysł, dawno także doszedłem do wniosku, że tam siedzi klima i jest zupełnie inne mocowanie altka  I może i fakt, lepiej od razu kupić regenerowany i mieć problem z głowy 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
bazyl27 |
#597156 Wysłany:
14 Wrz 2013, 13:28; Temat postu: Re: Jaki alternator do grande bez klimy? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: suwałki Rejestracja: 05 Cze 2011, Posty: 169 Pomógł: 1
|
Altek z mojego auta zostal wymontowany, dane z tabliczki to firma denso 14V 70A wiec ten za 165 pln bylby jak najbardziej odpowiedni mocowanie jest identyczne, po wstepnych ogledzinach pacjeta stwierdzono ze obudowa jest cala.i w maiare lekko sie obraca, profilaktycznie zostana wymienione lozyska poniewaz zachodzi podejrzenie ze moglo je troszke przylapac po dluzszym postoju
[ Dodano: 14 Wrz 2013 13:28 ]
Witam dzisiaj dopadła mnie znów usterka alternatora hałas niemiłosierny jakby ktoś coś zarzynał pod maską, po zdjęciu paska z alternatora cisza, więc założyłem stary(ten który pracował w aucie od nowości) i nastała cisza, w tym wyjętym postanowiłem wymienić łożyska bo uznałem że tylko łożyska mogą tak hałasować, po ponownym montażu znów hałas, totalnie niewiem co jest jakieś propozycje ???
|
|
Góra |
|
 |
lukasm |
#729253 Wysłany:
09 Maj 2014, 11:39; Temat postu: Re: Jaki alternator do grande bez klimy? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 10 Sie 2013, Posty: 16
|
|
Góra |
|
 |
taki--jeden |
#729255 Wysłany:
09 Maj 2014, 11:58; Temat postu: Re: Jaki alternator do grande bez klimy? |
|
|
Ja polecam kupić oryginalny i nieco mocniejszy nić masz. Ja miałem wsadzony 70A i wymieniłem na 120A, trafiła się okazja na allegro i cenowo wyszło taniej niż ten słabszy.
Jakbyś potrzebował to mogę odszukać fakturę od kogo to było kupowane (też z Allegro).
|
|
Góra |
|
 |
bazyl27 |
#729266 Wysłany:
09 Maj 2014, 14:12; Temat postu: Re: Jaki alternator do grande bez klimy? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: suwałki Rejestracja: 05 Cze 2011, Posty: 169 Pomógł: 1
|
ja zdecydowanie nie polecam regenerowanego, a już na pewno z firmy polstarter chyba z gdańska, zakupiłem u nich regenerowany alternator, po pierwsze odsyłałem im dwa razy bo nie był do tego auta, po drugie po gwarancji zaczoł chodzić jak czołg, co się okazało drugie łożysko to bliżej komutatora było najprawdopodobniej założone na jakiś klej który z czasem puścił i "zjadł"oś wirnika, skutkiem było udanie się do miejscowego znachora który dał nowy wirnik, nowe łożysko, nie takie jak wszędzie piszą, ma ono jeszcze jakieś oznaczenia dodatkowe i średnica wewnętrzna (to co zakłada się na oś) jest ciaśniejsza i siedzi ciasno na wirniku, po takiej regeneracji alternator działa do dzisiaj, podsumowując koszt: 30 pln*2 bo dwa razy wysyłałem do nich alternator (bo nie pasował do auta) 180 pln alternator regenerowany 120 pln (po znajomości) za regenerację regenerowanego alternatora podsumowując wyszło bardzo drogo
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|