You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 13:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #602169 Wysłany: 04 Sie 2012, 20:59; 
 Temat postu: Bravo 1.9 JTD, zaolejone turbo
Witam wszystkich,
Podczas dzisiejszego montażu osłony ujrzałem turbosprężarkę umazaną wręcz olejem, jednak nie było niczego pod ręką, aby zrobić zdjęcie tego zaskakującego odkrycia, zwłaszcza jak na przebieg 60.000 kilometrów. Czy ktoś spotkał się już z takim zjawiskiem w 1.9 JTD? Zupełnie nie wiem, czy to problem z uszczelnieniem, czy turbina domaga się regeneracji.


Góra
  
 

 
 Post #602190 Wysłany: 04 Sie 2012, 23:15; 
 Temat postu: Re: Bravo 1.9 JTD, zaolejone turbo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 357
Pomógł: 5
a ile bierze ci oleju od wymiany do wymiany ? bo turbodiesle czesto sa lekko spocone olejem mi w 1.3 multijet mam lekko wilgotną rurę intercollera a to podobno ma tak byc bo przedostaje sie przy wysokich obrotach mgielka olejowa i to jest prawidłowo a ciebie jak np.ubywa 0,5 litra na 2-3 tys.to turbo przepuszcza a jak litr na 10-15 tys to wszysto masz w porzadku :)

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602259 Wysłany: 05 Sie 2012, 12:27; 
 Temat postu: Re: Bravo 1.9 JTD, zaolejone turbo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 17 Gru 2009,
Posty: 583
Sprawdź na http://www.fiatbravoklub.pl/forum/index.php

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 16v 95KM :D 2009
topic23830.html

topic22640.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602302 Wysłany: 05 Sie 2012, 15:15; 
 Temat postu: Re: Bravo 1.9 JTD, zaolejone turbo
fullxda, szczerze mówiąc problem został teraz zauważony, a wymiana tuż tuż, sprawdzę stan oleju i się zobaczy. Przy poprzedniej wymianie przez cały rok nie była konieczna dolewka. A teraz stan obniżył się o jakąś połowę miarki na bagnecie.

Damian0907, pod linkiem znalazłem tylko temat dotyczący uszczelki metalowej między turbo, a kolektorem. Poszukam jeszcze, ale małe szanse na coś konkretnego.


Góra
  
 
 
 Post #602327 Wysłany: 05 Sie 2012, 17:47; 
 Temat postu: Re: Bravo 1.9 JTD, zaolejone turbo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 357
Pomógł: 5
ja wprawdzie turbinę mam suchą ,tylko dolną rurę intercolera mam lekko wilgotną;sprawdż może opaski węży;wychodzących z turbiny bo te fabryczne fiatowskie cybanty to są do d... :> i załóż normalną za 1zł którą można dokręcić śrubokrętem i kluczem ,tam jest wysokie ciśnienie i może cybant fabryczny puszczać :evil:

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO