|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
stafff |
#612036 Wysłany:
14 Wrz 2012, 18:02; Temat postu: Alternator czy regulator napięcia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kępno - Pyrlandia Rejestracja: 09 Lut 2011, Posty: 185
|
Mam problem z moim PII. Wszytko zaczęło się wczoraj kiedy to po odpaleniu silnika zaświeciła się czerwona kontrolka akumulatora. Następnie przestało działac wspomaganie kierownicy. Zawołałem kumpla i zmierzyliśmy napięcie na aku. Okazało się, że jest ~16!
Długo nie czekałem, zadzwoniłem do mechanika. On wskazał na regulator napięcia.
Zaryzykowałem i musiałem jeszcze dojechać dziś do pracy. Dojeżdżając zaczęły migac kontrolki(abs, poduchy itd). Czyli tym razem altek podawał za małe napięcie. Po pracy auto ledwo odpaliło(rozładowany aku). Na dodatek pod samym domem silnik stracił moc, a odzyskał ją po tym jak wyłączyłem światła.
Teraz pytanie do Was, czy winny tego jest regulator napięcia, czy cały alternator, a może jeszcze coś innego??
Z góry dzięki za porady.
_________________ Moje PII 5D HLX 80KM >> http://fiatpunto.com.pl/post464654.html#464654
|
|
Góra |
|
 |
|
|
BogdanK |
#612119 Wysłany:
14 Wrz 2012, 22:35; Temat postu: Re: Alternator czy regulator napięcia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Wygląda to na niesprawny regulator napięcia, ale sprawdź również napięcie na zaciskach alternatora (powinno być możliwie zbliżone do 13,6V a 14,4V).
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#612230 Wysłany:
15 Wrz 2012, 14:28; Temat postu: Re: Alternator czy regulator napięcia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Przy uszkodzonym regulatorze napięcia często notowałem właśnie napięcia na poziomie 16 a nawet prawie 18V. Co z Twojego opisu wskazuje na jego uszkodzenie, druga sprawa to rozładowanie akumulatora, prawdopodobnie zużyte są również szczotki węglowe, tak czy owak alternator będzie wymagał przeglądu. Polecam temat Kolegi pmx007pl topic37324.html
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|