You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 15:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #612036 Wysłany: 14 Wrz 2012, 18:02; 
 Temat postu: Alternator czy regulator napięcia?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kępno - Pyrlandia
Rejestracja: 09 Lut 2011,
Posty: 185
Mam problem z moim PII. Wszytko zaczęło się wczoraj kiedy to po odpaleniu silnika zaświeciła się czerwona kontrolka akumulatora. Następnie przestało działac wspomaganie kierownicy. Zawołałem kumpla i zmierzyliśmy napięcie na aku. Okazało się, że jest ~16!

Długo nie czekałem, zadzwoniłem do mechanika. On wskazał na regulator napięcia.

Zaryzykowałem i musiałem jeszcze dojechać dziś do pracy. Dojeżdżając zaczęły migac kontrolki(abs, poduchy itd). Czyli tym razem altek podawał za małe napięcie.
Po pracy auto ledwo odpaliło(rozładowany aku). Na dodatek pod samym domem silnik stracił moc, a odzyskał ją po tym jak wyłączyłem światła.

Teraz pytanie do Was, czy winny tego jest regulator napięcia, czy cały alternator, a może jeszcze coś innego??

Z góry dzięki za porady.

_________________
Moje PII 5D HLX 80KM >> http://fiatpunto.com.pl/post464654.html#464654 :)

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #612119 Wysłany: 14 Wrz 2012, 22:35; 
 Temat postu: Re: Alternator czy regulator napięcia?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Wygląda to na niesprawny regulator napięcia, ale sprawdź również napięcie na zaciskach alternatora (powinno być możliwie zbliżone do 13,6V a 14,4V).

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #612230 Wysłany: 15 Wrz 2012, 14:28; 
 Temat postu: Re: Alternator czy regulator napięcia?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Przy uszkodzonym regulatorze napięcia często notowałem właśnie napięcia na poziomie 16 a nawet prawie 18V. Co z Twojego opisu wskazuje na jego uszkodzenie, druga sprawa to rozładowanie akumulatora, prawdopodobnie zużyte są również szczotki węglowe, tak czy owak alternator będzie wymagał przeglądu.
Polecam temat Kolegi pmx007pl topic37324.html

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO