You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 20 Cze 2025, 06:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #607758 Wysłany: 27 Sie 2012, 19:50; 
 Temat postu: Silnik - wysokie nie spadające obroty...
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 27 Sie 2012,
Posty: 7
Witam,

Posiadam punciaka 1.2, ostatnio pojawił się problem i nie wiem, gdzie może leżeć przyczyna...
Po naciśnięciu gazu, obroty wskakują na wysokie i po puszczeniu pedału gazu silnik dalej pracuje i obroty spadają dopiero po kilku sekundach... Dodam też, że nie zawsze się tak dzieje.

Jeszcze gorzej jest przy ruszaniu, gdy obroty wyraźnie skoczą do góry samochód nie chce ruszyć, albo rusza z dużym oporem.

SZUKAŁEM PODOBNYCH SYTUACJI NA INTERNECIE ALE WSZYSTKIE SĄ ALBO NIE WYJAŚNIONE DO KOŃCA, LUB ŹLE OPISANE, LUB MAJĄ JUŻ KILKA LAT I NIE CHCE W TAKICH TEMATACH NA NOWO SIĘ WYPOWIADAĆ...


z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #607806 Wysłany: 27 Sie 2012, 22:30; 
 Temat postu: Re: Silnik - wysokie nie spadające obroty...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Mogl Ci pojsc czujnik TPS - czujnik polozenia przepustnicy / potencjometr przepustnicy. Roznie to nazywaja. Jezeli masz mozliwosc, zacznij od podpiecia pod komputer, zobacz jak ksztaltuja Ci sie obroty, w zaleznosci od "wdepniecia gazu". W programie zaznaczysz te dwie opcje, i porownasz, czy wspolgraja ze soba.

Tutaj masz linka do kabelka "Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów." - topic20463.html

Nie piszesz wersji silnika Twojego. Jezeli masz 1.2 16V, masz pedal gazu elektroniczny. Wtedy masz dodatkowa mozliwosc, ze pedal moze byc uszkodzony - "Pedał gazu w 1.2 16v" - post532488.html Jezeli masz 1.2 8V, masz pedal zwykly, sterowany linka, Ciebie nie bedzie ten temat dotyczyc.

Mozesz przeczyscic przepustnice, nie zaszkodzi, byc moze przepustnica Ci dziala skokowo, zawiesza sie "Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM" - topic10725.html

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #607851 Wysłany: 28 Sie 2012, 00:29; 
 Temat postu: Re: Silnik - wysokie nie spadające obroty...
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 27 Sie 2012,
Posty: 7
mario1978 ->

Na chwile obecną nie mam możliwości podpięcia samochodu pod komputer, ale postaram się to załatwić w najbliższym czasie, 50zł to nie duża suma, a zawsze taki sprzęt do diagnostyki się przyda na przyszłe lata.

Przepustnica była czyszczona i nie przyniosło żadnych efektów,
pedał gazu jest sterowany zwykła linką, więc pedał elektroniczny odpada, jednak mogę dodać, że od momentu kupna autka pedał gazu chodzi trochę dziwnie i bardzo lekko się wciska, może to powoduje jakieś błędy w pracy silnika czy jest to normalne dla tego typu samochodu ?

Postaram się w najbliższym czasie wymienić czujnik położenia przepustnicy, możliwe, że to własnie to padło,
Da się jakimś sposobem sprawdzić czy to właśnie ten czujnik jest uszkodzony czy tylko wymiana to pokaże ?


i tutaj jeszcze jedno pytanie, czy to może być wina silnika krokowego, który być może jest uszkodzony ?
na internecie sporo jest opinii na temat tego silniczka, jednak nikt nie miał identycznego problemu który został rozwiązany i opisany

jeszcze raz dziękuję i czekam na kolejne podpowiedzi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #607871 Wysłany: 28 Sie 2012, 08:07; 
 Temat postu: Re: Silnik - wysokie nie spadające obroty...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Powiem w skrocie. Masz dwoch podejrzanych. Dopoki sie za nich nie wezmiesz, ciagle beda pytania z Twojej strony. Czujnik TPS bym komputerem sprawdzil, zaleznosc obrotow od kata otwarcia przepustnicy. Jakbys gdzies znalazl, jak mozna go zdiagnozowac miernikiem, mialbys odpowiedz. Lub tez jezeli masz znajomego z kropka, z tym samym silniczkiem, moglbys podmienic, zobaczyc jak sie bedzie zachowywac.

Silnik krokowy nie zaszkodzi wyczyscic, podobno nie mozna go demontowac, ale magik zrobil niewykonalne - tu masz poradnik "[M]silnik krokowy czyszczenie-rozbieranie magneti-marelli PII/FL 1.2 8v " - http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... PHPSESSID=

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #607942 Wysłany: 28 Sie 2012, 11:14; 
 Temat postu: Re: Silnik - wysokie nie spadające obroty...
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Może przepustnica po prostu wymaga wyczyszczenia, dość częsty powód zawieszania się obrotów.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #607943 Wysłany: 28 Sie 2012, 11:16; 
 Temat postu: Re: Silnik - wysokie nie spadające obroty...
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
domin45670,
STR0NG napisał(a):
Przepustnica była czyszczona i nie przyniosło żadnych efektów,

;)

IMHO albo TPS, albo linka gazu się gdzieś wiesza.
Warto też sprawdzić, czy gdzieś lewego powietrza nie bierze.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #607948 Wysłany: 28 Sie 2012, 11:27; 
 Temat postu: Re: Silnik - wysokie nie spadające obroty...
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
STax, fakt ;)
Co do linki to ciężko powiedzieć, bo Kolega nie napisał jaki silnik. Jak 60 to może tak być, jak 80 to raczej odpada.
W zachodniopomorskim może ktoś się znajdzie kto by STR0NGowi podpiął Punciaka pod kompa.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #607954 Wysłany: 28 Sie 2012, 11:42; 
 Temat postu: Re: Silnik - wysokie nie spadające obroty...
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
domin45670 napisał(a):
Co do linki to ciężko powiedzieć, bo Kolega nie napisał jaki silnik. Jak 60 to może tak być, jak 80 to raczej odpada.
STR0NG napisał(a):
pedał gazu jest sterowany zwykła linką

;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #608007 Wysłany: 05 Wrz 2012, 21:38; 
 Temat postu: Re: Silnik - wysokie nie spadające obroty...
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 27 Sie 2012,
Posty: 7
Dobra, w weekendzie postaram się podpiąć samochód pod komputer, zobaczymy co wykaże.

Na razie to wszystko, jak coś się ruszy w pracy to dam tutaj odpowiedź, jeżeli nie, będę szukał innego powodu, przy waszej pomocy,

dziękuję :)

[ Dodano: 05 Wrz 2012 21:38 ]

witam ponownie,

prace ruszy się z lekkim opóźnieniem, jednak wyeliminowane zostały niespadające obroty. Po wymianie przepustnicy wraz z silniczkiem krokowym i zalanego przewodu od czujnika obroty wracają normalnie, lecz przy pracy w tym samochodzie został zauważony kolejny wyraźny problem... Mianowicie, gdy pedał gazu zostanie przytrzymany w 1 miejscu obroty dalej idą do góry. Przy normalnej jeździe nie sprawia to dużego problemu, bo i tak wciskając gaz chcemy ruszyć, ale musi to zostać naprawione w jak najszybszym czasie.

Czy ktoś z was miał taki problem, lub czy wie jaka może być tego przyczyna.
Może lewe powietrze ?

Dodam również, że punciak nie był jeszcze podpinany pod kompa.

z góry dziękuję za kolejne podpowiedzi i dorady,
dziękuję.

(przepraszam za post pod postem)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #609863 Wysłany: 05 Wrz 2012, 22:48; 
 Temat postu: Re: Silnik - wysokie nie spadające obroty...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
STR0NG napisał(a):
Dodam również, że punciak nie był jeszcze podpinany pod kompa.
To na co czekasz? Bez podpiecia pod komputer, to mozemy wrozyc dalej ze szklanej kuli... Podepnij pod kompa, jak nie wykaze bledow, zrob nagrywanie danych, moze cos wyjdzie na wykresie z parametrow. Masz linka do poradnika w PDF - http://www.download.mojakomorka.eu/1_fi ... erowa.html - jak nagrywac dane, opisane jest w rozdziale 3.4.6 "Wykres"

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #609870 Wysłany: 05 Wrz 2012, 23:23; 
 Temat postu: Re: Silnik - wysokie nie spadające obroty...
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 27 Sie 2012,
Posty: 7
przepraszam, że pytam

http://allegro.pl/komplet-fiat-alfa-lan ... 20106.html

to chodzi o taki kabelek do podpięcia pod kompa ?
nie chciałbym kupić złego :) (mam już pieniążki do wydania na ten samochód, więc mogę zamawiać już teraz.)

wyżej wyczytałem, że musi to być kabel VAG KKL, teraz się tylko upewniam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #609872 Wysłany: 05 Wrz 2012, 23:32; 
 Temat postu: Re: Silnik - wysokie nie spadające obroty...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Albo przeczytasz moj poradnik, albo ten watek topic20463.html wybierz co bedzie Ci wygodniej. Wszystko zalezy jaki masz silnik. Z Twojego opisu wiem, ze masz PUNTO II 3d w benzynie. Ale nie wiem jaki silnik? Jak odpiszesz, to Ci potwierdze lub ktos inny, kto akurat bedzie dostepny. Na pewno to co piszesz, ale bez 3-pinowego adaptera, ktory jest dla starszych kropek. Tobie wystarczy w zupelnosci ten http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -obd2.html Zobacz do mojego poradnika, wyzej masz do niego namiary - rozdzial 1.1 "Zestawienie obsługiwanych modeli - 1.1. Jak szukać swojego modelu". 3 strona poradnika wszystko wyjasnia :wink:

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #612716 Wysłany: 16 Wrz 2012, 22:47; 
 Temat postu: Re: Silnik - wysokie nie spadające obroty...
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 27 Sie 2012,
Posty: 7
Witam ponownie :)

Samochód został dziś podłączony pod kompa (w końcu :D)
Wcześniej nie było wystarczająco dużo czasu, żeby tym się zająć...

Po zrobieniu kilku testów i wykasowaniu błędów związanych z położeniem przepustnicy wszystko chodzi jak powinno :)
Obroty wracają na niziutkie, nie zacinają się i samochód śmiga jak nowy

To chyba tyle na ten temat, jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi i pomoc przy podłączeniu pod kompa
Mam nadzieję, że temat się kiedyś przyda innym, z podobnym problemem (tak jak pisze wyżej - wymiana przepustnicy + silniczka krokowego i zalanego czujnika położenia przepustnicy oraz wykasowanie błędu wszystko naprawiło)

Dziękuję i pozdrawiam :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO