You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 30 Wrz 2014, 23:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #623581 Wysłany: 01 Lis 2012, 23:00; 
 Temat postu: Problem z DPF w Punto EVO 1.3 mjet
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Międzyrzec Podlaski
Rejestracja: 13 Sie 2011,
Posty: 7
Witam, piszę ponieważ mam problem z autem mojej kobiety, Fiat Punto EVO silnik 1.3 mjet, 86 koni wg instrukcji, rok 2010, przebieg 42 tyś km. Problem polega na tym że prawdopodobnie (wg wskazań KTS BOSCH) zapchał się DPF, i dziwi mnie to tym bardziej iż auto w ciągu ostatnich 15 miesięcy kiedy jest w naszym posiadaniu zrobiło 32 tyś km, i raczej nie miało opcji się "zamulić" jeżdżone dość dynamicznie. Po odpaleniu wyświetla kontrolkę CHECK ENGINE i taki Trójkąt z wykrzyknikiem w środku(żółty) dodatkowo na wyświetlaczu pojawia się komunikat "SYSTEM STOP&GO NIEDOSTĘPNY, SKONTROLOWAĆ SILNIK" dodam że auto jeździ całkiem normalnie, spalanie, przyspieszenie w normie, jak zawsze. Praktycznie gdyby kontrolki nie zaświeciły to nic bym nie zauważył. Po podłączeniu pod komputer pokazał o błąd dotyczący DPF-u, zapchanie filtra wg wskazań komputera 52%, po tym przejechałem ok 50 km na trzecim biegu cały czas powyżej 100 na godzinę, tj 3500-4000 obrotów, miało pomóc, ale niestety nic nie dało, ba po ponownym podłączeniu komputera wyszło że filtr zabił się jeszcze mocniej i już jest 58%. Jadę jutro do ASO, może coś poradzą. Czy ktoś miał już taki problem?? I czy jest możliwe aby w młodym aucie z małym przebiegiem i zaznaczam, normalnie eksploatowanym (120 km w dwie strony do pracy) poza miastem, jazda dynamiczna. Mogło dojść do zapchania DPFu???

_________________
Siema!!! ;)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #623599 Wysłany: 01 Lis 2012, 23:58; 
 Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki
Rejestracja: 06 Mar 2008,
Posty: 691
Pomógł: 6
I dlatego cieszę się że nie mam tego ustrojstwa.

_________________
Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r.
Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r.
Zielone MK1 1.6 88KM 1995r.
Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

Image

PuntoMazowszeTeam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623693 Wysłany: 02 Lis 2012, 17:17; 
 Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Międzyrzec Podlaski
Rejestracja: 13 Sie 2011,
Posty: 7
nie proszę tu o teksty typu cieszę się że nie mam tego ustrojstwa tylko o faktyczną pomoc. byłem w Aso, stopień zabicia filtra to 78% wg examinera. Procedura wypalania nie dawała się uruchomić. Komputer pokazywał błąd ciśnienia na czujnikach przy filtrze i wywalało tj nie dawało to przeprowadzić wypalania. I co teraz?? albo zamiennik za 1500zł albo wywalenie tego gówna i emulator, kasa podobna. Co lepsze?? A może ktoś ma jakiś inny patent.

_________________
Siema!!! ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623711 Wysłany: 02 Lis 2012, 18:40; 
 Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie
Rejestracja: 07 Mar 2011,
Posty: 407
Pomógł: 1
Piotrek_MC napisał(a):
nie proszę tu o teksty typu cieszę się że nie mam tego ustrojstwa tylko o faktyczną pomoc. byłem w Aso, stopień zabicia filtra to 78% wg examinera. Procedura wypalania nie dawała się uruchomić. Komputer pokazywał błąd ciśnienia na czujnikach przy filtrze i wywalało tj nie dawało to przeprowadzić wypalania. I co teraz?? albo zamiennik za 1500zł albo wywalenie tego gówna i emulator, kasa podobna. Co lepsze?? A może ktoś ma jakiś inny patent.


Ja bym wywalił, dasz zamiennik i za jakiś czas znowu się zapcha

_________________

17 cali i gleba, nic mi więcej nie potrzeba :
)
GP 1.4 8v Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623713 Wysłany: 02 Lis 2012, 18:57; 
 Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3666
Pomógł: 5
Piotrek_MC napisał(a):
nie proszę tu o teksty typu cieszę się że nie mam tego ustrojstwa
Osobiście to bym prosił o zmianę tytułu na zgodny z regulaminem.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Image Image Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623966 Wysłany: 03 Lis 2012, 19:51; 
 Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Międzyrzec Podlaski
Rejestracja: 13 Sie 2011,
Posty: 7
_wladimir_ napisał(a):
Osobiście to bym prosił o zmianę tytułu na zgodny z regulaminem.

chciałem zmienić temat na coś Typu, problem z DPF w EVO ale niestety nie wiem jak to zrobić.

_________________
Siema!!! ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623970 Wysłany: 03 Lis 2012, 20:00; 
 Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie
Rejestracja: 17 Lis 2009,
Posty: 1126
Wywalenie w tej samej cenie będziesz miał, i zapomnisz co to dpf

_________________
2001 r 1.2 8v LpG+PB:)
topic22136.html

Kropek GP - Włoszczyzna
post432985.html#432985

Croma
topic36517.html

Fiat Freemont
topic42831.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #624035 Wysłany: 03 Lis 2012, 23:57; 
 Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Międzyrzec Podlaski
Rejestracja: 13 Sie 2011,
Posty: 7
no tak, tyle wiem, tylko gdzie to zrobić żeby ktoś mi czegoś nie zepsuł :) czy ma ktoś jakiś konkretny namiar na dobrego fachowca? i jeszcze jedno, czy po wywaleniu DPFa wszystko będzie chodzić jak trzeba?? chodzi mi np o STOP&GO??

_________________
Siema!!! ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #624054 Wysłany: 04 Lis 2012, 01:11; 
 Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 8508
Pomógł: 40
A co na to SKP?

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' topic5545.html
ImageImageImageImageImageImage
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #624071 Wysłany: 04 Lis 2012, 02:06; 
 Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
Piotrek_MC napisał(a):
no tak, tyle wiem, tylko gdzie to zrobić żeby ktoś mi czegoś nie zepsuł :) czy ma ktoś jakiś konkretny namiar na dobrego fachowca? i jeszcze jedno, czy po wywaleniu DPFa wszystko będzie chodzić jak trzeba?? chodzi mi np o STOP&GO??
Podjedź do Cinka to w jednej cenie wywali DPF, wyłączy EGR i jak będziesz chciał zrobi remap, parę koni więcej zawsze się przyda. Po programowym usunięciu DPF silnik pracuje bez problemu, tak jak wersja która fabrycznie nie ma tego ustrojstwa.

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628602 Wysłany: 29 Lis 2012, 22:30; 
 Temat postu: Re: Problem z DPF w Punto EVO 1.3 mjet
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Międzyrzec Podlaski
Rejestracja: 13 Sie 2011,
Posty: 7
hej, powracam do tematu, znalazłem na googlach informację że do filtra DPF potrzebny jest tzw ojel LOW SAPS, i teraz pytanie, olej zmieniam co 10 tyś a ostatnie dwie wymiany wykonałem na oleju CASTROL EDGE 5W30, czy to możliwe że ten olej nie spełnia tej normy i od tego zapchał mi się filtr?? innego wytłumaczenia znaleźć nie potrafię?? może wypowie się ktoś kto ma więcej pojęcia na ten temat??

_________________
Siema!!! ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628610 Wysłany: 29 Lis 2012, 22:44; 
 Temat postu: Re: Problem z DPF w Punto EVO 1.3 mjet
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9410
Pomógł: 33
zerknij na blat jaki posiada ten olej, czy się w ogóle nadaje do tego auta z tym filtrem, nie każdy olej podejdzie ... poza tym nie wiem jak w Fiatach jest ,ale przy wymianie oleju robi się jej wykasowanie poprzez podłączenie "komputera" , korekta dawki wtryskiwaczy itp. ... nie wiem czy w Fiatach też to jest, ale Mazda tak ma a to jest uparte auto pod względem DPF , Mercedes znowu to prosta sprawa :)

_________________
.:Trance is a natural drug that will heal us all:.
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Jeżeli pomogłem - kliknij "Pomógł" - biję się o Złotą Patelnię
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E PLASTI-DESIGN :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628653 Wysłany: 30 Lis 2012, 05:02; 
 Temat postu: Re: Problem z DPF w Punto EVO 1.3 mjet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4869
Pomógł: 38
ja kompletnie nic nie robie z DPF, olej Motul X-cess lub x-clean nie pamietam. Serwis olejowy owszem trzeba w komputerze kasować ponieważ komputer wg skomplikowanego algorytmu oblicza zużycie oleju i moze sie okazać że 1000km od wymiany bedzie migała kontrolka oleju i info o konieczności wymiany.

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO