|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 07:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
STax |
#624280 Wysłany:
05 Lis 2012, 08:06; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
fenix8 napisał(a): adiKATO, zamiast 1.1 możesz włożyć bez żadnego przerabiania 1.0 lub 1.1; Jeszcze 1.2 spi można włożyć bez kombinacji
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
|
|
Angry_Us3r |
#624281 Wysłany:
05 Lis 2012, 08:10; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Jak już powierzać komuś swap, to lepiej 1.6 90 koni (pasuje całość), albo 1.6 16V Siena ale na łapach z 1.6 8V 90, dużo więcej nie skasuje a masz:
1)furtkę do uturbienia osprzętem z 1.4T 2)większą pojemność i moc
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
STax |
#624285 Wysłany:
05 Lis 2012, 08:25; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Angry_Us3r napisał(a): ak już powierzać komuś swap, to lepiej 1.6 90 koni (pasuje całość) Pasuje słupek na mocowania, ale trzeba wymienić cały osprzęt Angry_Us3r napisał(a): albo 1.6 16V Siena ale na łapach z 1.6 8V 90, Na pewno? Ktoś teraz robił taki swap i miał problem z mocowaniami właśnie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
adiKATO |
#624346 Wysłany:
05 Lis 2012, 16:17; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: adrian
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 17 Wrz 2012, Posty: 116 Pomógł: 3
|
wlasnie nie chce zeby mi to ktos robil. Chce sam i wlasnie nie moge sobie pozwolic zeby auuto dlugo stalo, wiec musi pojsc sprawnie. tan 1.2 wydaje mi sie rozsadne:)
_________________ przesiadka z punto na bravo... szesnastozaworowe lustro........
|
|
Góra |
|
|
STax |
#624383 Wysłany:
05 Lis 2012, 20:23; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
adiKATO napisał(a): tan 1.2 wydaje mi sie rozsadne:) To jest ABSOLUTNIE nierozsądne Wsadzasz do swojego 1.1 wałek rozrządu "866" z punto 75 i już będziesz miał to samo albo i lepiej co po swapie na 1.2 spi. A wałek za 100zł można dostać jak się dobrze poszuka.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
fenix8 |
#624395 Wysłany:
05 Lis 2012, 21:07; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: chrzanów Rejestracja: 20 Gru 2011, Posty: 267 Pomógł: 3
|
do listy rzela dodałbym jeszcze: - przepustnicę z całym osprzętem - nie pamiętam czy cewki są takie same ps. jak chcesz 1.1 to by się znalazł [ Dodano: 05 Lis 2012 21:07 ]STax, wolałbym 1.1 jakoś mnie te 5KM różnicy nie przekonuje Poza tym czy 1.2 spi nie ma innej głowicy niż 1.0/1.1 ?
_________________ Rzeczy niemożliwe wykonuje od razu Cuda zajmują mi trochę czasu West Coast Custom Fenix Garage - by Ortes Mechanika, Elektryka, Diagnostyka, Tuning Mechaniczny i Optyczny - priv MultiEcuScan & IawScan2 Club
|
|
Góra |
|
|
STax |
#624429 Wysłany:
05 Lis 2012, 23:19; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
fenix8 napisał(a): Poza tym czy 1.2 spi nie ma innej głowicy niż 1.0/1.1 ? Nie wiem jak 1.0, ale 1.1 ma praktycznie identyczną. Poza tym już całkiem bez sensu by było zmieniać dół, a zostawiać głowicę. fenix8 napisał(a): nie pamiętam czy cewki są takie same Te same.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#624431 Wysłany:
05 Lis 2012, 23:25; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
adiKATO napisał(a): wlasnie nie chce zeby mi to ktos robil. Chce sam i wlasnie nie moge sobie pozwolic zeby auuto dlugo stalo, wiec musi pojsc sprawnie. tan 1.2 wydaje mi sie rozsadne:) Kupujesz w takim razie komplet na swapa bądź całego dawcę po wypadku. W moim mniemaniu masz do wyboru 1.6, i 8V jeśli chciałbyś kiedyś turbić ( a ten silnik wytrzymują dużo a można to w niewielkich pieniądzach zrobić) bądź 16V jeśli wystarczy Ci od razu 105KM. Zmiana z SPI na jakiegokolwiek FIREa bez sensu...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
adiKATO |
#624577 Wysłany:
06 Lis 2012, 16:22; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: adrian
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 17 Wrz 2012, Posty: 116 Pomógł: 3
|
czyli w temacie swapa... jezeli nie chce od razu podwojenia mocy, wystarczy mi wymienic wałek rozrządu i bedzie ok? co sie zmieni i co jeszcze mi jest potrzebne?
_________________ przesiadka z punto na bravo... szesnastozaworowe lustro........
|
|
Góra |
|
|
fenix8 |
#624637 Wysłany:
06 Lis 2012, 20:48; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: chrzanów Rejestracja: 20 Gru 2011, Posty: 267 Pomógł: 3
|
STax, 1.0 i 1.1 (spi) różnią się tylko skokiem tłoka, są ze sobą w pełni wymienne.
adiKATO, co chcesz uzyskać? w jakim stanie reszta silnika? wiesz, tuning trzeba zacząć od uzyskania zdrowej serii, a potem podkręcać... pisałeś że niewiele mocy zostało. Może już nie ma kompresji, świece niedomagają itp. Najpierw zdrowa seria, potem tjun
_________________ Rzeczy niemożliwe wykonuje od razu Cuda zajmują mi trochę czasu West Coast Custom Fenix Garage - by Ortes Mechanika, Elektryka, Diagnostyka, Tuning Mechaniczny i Optyczny - priv MultiEcuScan & IawScan2 Club
|
|
Góra |
|
|
adiKATO |
#624672 Wysłany:
06 Lis 2012, 22:17; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: adrian
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 17 Wrz 2012, Posty: 116 Pomógł: 3
|
fenix8 napisał(a): STax, 1.0 i 1.1 (spi) różnią się tylko skokiem tłoka, są ze sobą w pełni wymienne.
adiKATO, co chcesz uzyskać? w jakim stanie reszta silnika? wiesz, tuning trzeba zacząć od uzyskania zdrowej serii, a potem podkręcać... pisałeś że niewiele mocy zostało. Może już nie ma kompresji, świece niedomagają itp. Najpierw zdrowa seria, potem tjun swiece mi doloza mocy? W moim przypadku tjun ma za zadanie zmniejszenie spalania i ogolnie troska o silnik. szkoda mi katowac 1.1 jak te same osiagi moze miec lekkim batem przy wiekszej mocy, bez rzniecia silnika.. nie? Dlatego chce zwiekszyc moc ale nie o bog wie ile... starczy mi tak z 20-30 km. bede bardzo zadowolony.. no i przy tym nie chce dlubac w calym silniku i nie chce w to wsadzic miliona zlotych... odnosnie reszty silnika nie wiem jak ma sie zachowywac zdrowy 1.1. Ma lekkie wycieki oleju spod miski olejowej. Da rade ruszyc bez gazu nawet z trojki. nie musze redukowac pod gorki.. v-max, zgodnie z tym co pisza chlopcy na forum mam w normie-czyli ok 160 na godzine. Nie byla sprawdzana kompresja ale jeden z forumowiczow zna poprzedniego wlasciciela samochodu(kuzyni) twierdzi ze autko nie bylo katowane. W co w sumie wierze. Widac ze podloga jest zrobiona i nie wierze ze ktos kto dbal o takie szczegoly, zapuscilby silnik. Wiec generalnie jesli mozna nie wielkim kosztem podniesc troszke moc w moim 1.1 to chetnie sie tym zajme ale nie chce robic kapitalki, bo po pierwsze nie ma na takie sprawy kasy a po drugie nie moge sobie pozwolic an to zeby samochod stal przez jakis dluzszy czas. Juz myslalem tak jak mi ktos pisla nad kupnem rozbitka i robienia. Na logike... nie oplaca mi sie to. Otoz policzmy ze za rozbite auto place ok1500zl. plus czesci, ktorych nie wklada sie ponownie. Wiec mamy ok 1700 zl. Poza tym auto na ok tydzien nie jedzdzi. Zwroci mi sie czesc za "odpady" z rozbitka. Ok, wiec liczmy, ze moge sprzrdac swojego punto za ok 2000 zl tak jak stoi. Wiec mam w tym momencie prawie 4000. a za taka kase mozna kupic juz punto z wiekszym silnikeim. Osobiscie dwa tygodnie temu widzialem fajne p2 z silnikiem 1.9diesel z klima i ogolnie w jakiejs bogatszej wersji, za 4400zl... wiec w sumie nie warto ladowac sie w koszta.
_________________ przesiadka z punto na bravo... szesnastozaworowe lustro........
|
|
Góra |
|
|
michu0802 |
#624682 Wysłany:
06 Lis 2012, 22:30; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 1618 Pomógł: 9
|
adiKATO, poczytaj o modach kolegi STax, (nie dyskutujmy chociaż tu o tym czy ma 75KM czy 80 )
_________________ FIAT PUNTO I 1998r. 185 000
|
|
Góra |
|
|
fenix8 |
#624709 Wysłany:
06 Lis 2012, 23:31; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: chrzanów Rejestracja: 20 Gru 2011, Posty: 267 Pomógł: 3
|
adiKATO, skoro tak, to jak pisze kolega wyżej, poczytaj o modach kolegi STax i będziesz pan zadowolony
_________________ Rzeczy niemożliwe wykonuje od razu Cuda zajmują mi trochę czasu West Coast Custom Fenix Garage - by Ortes Mechanika, Elektryka, Diagnostyka, Tuning Mechaniczny i Optyczny - priv MultiEcuScan & IawScan2 Club
|
|
Góra |
|
|
STax |
#624746 Wysłany:
07 Lis 2012, 08:14; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
adiKATO napisał(a): W moim przypadku tjun ma za zadanie zmniejszenie spalania To się wyklucza. Większa moc = większe spalanie w tym wypadku. Nie żeby od razu zaczął palić 10l/100km, ale troszkę (0,5-1l) więcej weźmie. Poszukaj, bo opisywałem to już chyba 100 razy Albo na mojego bloga zerknij. Wałek, kolektor wydechowy i przepustnica od punto 75 i już auto zupełnie inaczej jeździ. Ewentualnie najtańsza opcja to dziura w obudowie filtra, która się równie dobrze sprawdza...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
adiKATO |
#624881 Wysłany:
07 Lis 2012, 21:44; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: adrian
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 17 Wrz 2012, Posty: 116 Pomógł: 3
|
dziura? gdzie i jaka? :d
_________________ przesiadka z punto na bravo... szesnastozaworowe lustro........
|
|
Góra |
|
|
wieza87 |
#624886 Wysłany:
07 Lis 2012, 21:58; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Wodzisław Śląski Rejestracja: 12 Sie 2011, Posty: 1224 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
michu0802 |
#625045 Wysłany:
08 Lis 2012, 17:03; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 1618 Pomógł: 9
|
wieza87 napisał(a): czytałeś już temat STaxa to będzie długa lektura
_________________ FIAT PUNTO I 1998r. 185 000
|
|
Góra |
|
|
STax |
#625091 Wysłany:
08 Lis 2012, 21:08; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
michu0802 napisał(a): to będzie długa lektura Dlatego ja do bloga odysłam, tam jest wszystko w pigułce Ewentualnie 1. strona tematu, tam też wszystko wrzuciłem
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
posiew |
#637524 Wysłany:
14 Sty 2013, 05:55; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: daniel
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa (Lochow) Rejestracja: 15 Wrz 2012, Posty: 6
|
Geniusz inzynierii mechanicznej to ze mnie zaden, ale ma prosty chlopski rozum auta w wieku 15 lat i prawdopodobnie przy przebiegach w granicach 200.000km co do wieku adekwatne z nominalnych 55koni zostalo jakies 45 no gora 48KM... Podniesienie mocy do 100KM lub wiecej moze i jest wykonalne, (ale moim skromnym zdaniem to jawny absurd wzrost mocy o 150% tego nawet w "fast&furior" nie dokonali) bez gruntowniejszego zaingerowania w kondycje tlokow, pierscieni czy panewek tak wyzylowany silnik juz wiele kilometrow nie zrobi... Przeciez oczywiste jest ze taki wzrost potencjalu kazdy wykozystal by jak najlepiej potrafi, zatem wytworzone przeciazenia poprostu rozerwaly by uklad korbowo-tlokowy, juz nie wspominajac o chlodzeniu silnika ktorego temperatury przy ostrej przejazdzce plyn chlodniczy niema szansy zbic, do takich abstrakcji chlodzic trzeba takze olej... Tak diametralne podniesienie mocy jak z nominalnych 50KONI do 110KM nie jest ani rozsadne ani realne bez wielkich modow, a turbo jakie by nie bylo bez przygotowania odpowiednio efektywnego dolotu czy interkulera mocy napewno w takim stopniu nie podniesie, poza tym turbo daja rade obsluzyc tylko szybkie i wydajne wtryski... Wyliczac mozna jeszcze dlugo co trzeba w motorze zmienic zeby modyfikacja miala racje bytu,
[ Dodano: 14 Sty 2013 05:55 ]
Geniusz inzynierii mechanicznej to ze mnie zaden, ale ma prosty chlopski rozum auta w wieku 15 lat i prawdopodobnie przy przebiegach w granicach 200.000km co do wieku adekwatne z nominalnych 55koni zostalo jakies 45 no gora 48KM... Podniesienie mocy do 100KM lub wiecej moze i jest wykonalne, (ale moim skromnym zdaniem to jawny absurd wzrost mocy o 150% tego nawet w "fast&furior" nie dokonali) bez gruntowniejszego zaingerowania w kondycje tlokow, pierscieni czy panewek tak wyzylowany silnik juz wiele kilometrow nie zrobi... Przeciez oczywiste jest ze taki wzrost potencjalu kazdy wykozystal by jak najlepiej potrafi, zatem wytworzone przeciazenia poprostu rozerwaly by uklad korbowo-tlokowy, juz nie wspominajac o chlodzeniu silnika ktorego temperatury przy ostrej przejazdzce plyn chlodniczy niema szansy zbic, do takich abstrakcji chlodzic trzeba takze olej... Tak diametralne podniesienie mocy jak z nominalnych 50KONI do 110KM nie jest ani rozsadne ani realne bez wielkich modow, a turbo jakie by nie bylo bez przygotowania odpowiednio efektywnego dolotu czy interkulera mocy napewno w takim stopniu nie podniesie, poza tym turbo daja rade obsluzyc tylko szybkie i wydajne wtryski... Wyliczac mozna jeszcze dlugo co trzeba w motorze zmienic zeby modyfikacja miala racje bytu,
_________________ https://www.box.com/shared/wjp1lb1uqyfmz0kajvc6 Galeria gratów;-)
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#637558 Wysłany:
14 Sty 2013, 11:58; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
posiew, to jakieś wolne myśli czy głębsze przemyślenia? Bo jak to drugie to polecam zostać przy pierwszych 7 słowach i na tym zakończyć...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Pawel694 |
#638716 Wysłany:
18 Sty 2013, 17:53; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 31 Gru 2008, Posty: 44
|
Ostatnio wyliczałem w ilu PLN-ach by można było się zmieścić z turbo bez setup-u w 1500zł się idzie zmieścić na używanych częściach. Ogólnie części samemu idzie zrobić np flanszę pod kolektor lub zostawić seryjny kolektor i zrobić kryzę pod turbo (wystarczy znaleźć firmę która na wycinarkę laserową i zrobić rys. ze starego kolektora), tak samo sprawa wygląda z sandwich-em (flansze są też dostępne na allegro co jakiś czas). Turbina najtańsza była by z jakiegoś dostawczaka w dieslu, ale wtedy będzie się późno budzić i mniej wytrzymałe ze względów na temp spalania benzyny względem ON. Coolera i chłodnicę oleju też można by zaaplikować od jakiegoś busa. Z orurowanie nie ma problemów dostępność złączek i innych pierdół jest ogromna, tak samo sprawa się ma z zaworami upustowymi. Wiadomo trzeba mieć garaż znać się choć trochę i przed całym zabiegiem zbadać silnik panewki, luz osiowy, pierścienie, ciśnienie oleju, kompresje itd. A no i elektronika do 1.1 pasowało by włożyć kolektor z 1.2MPI z wtryskami,przepustnicą,komputerem, a na górę przepustnicy założyć wtryskiwacz od 1.1 żeby przy wyższych dołowaniach mieszanka była odpowiednia do tego co najmniej 3 barowa pompa paliwa powyżej bara pasowało by zmienić map sensor. Dół silnika trzeba zakuwać powyżej 150KM ale wcześniej pewnie padnie sprzęgło oraz hamulce, silnik przy "pałowaniu" też może długo nie pociągnąć. SWAP do 1.6 na start 100KM przy spalaniu 1.1 mniej problemów z LPG (tańsza instalacja niż do turbo) mniejsze ryzyko awari (choć z 16v różnie bywa ) i materiały eksploatacyjne są tańsze. Pewnie i tak o wielu rzeczach zapomniałem ale gdzieś mi listę wcięło z konkretnymi elementami i cenami do turbienia
_________________ Jest Fiat Punto GT 1994r 164 000Km Jest Fiat Punto S/ELX 1.2 75 1994r 101 990Km Jest Fiat Uno MK II 0.9 2001r. +LPG 156 000Km Jest Volkswagen Golf GT MK II 1.8 1991r. +LPG 267 000km
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#638720 Wysłany:
18 Sty 2013, 18:32; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Możesz rozpisać jak te 1500 zł zliczyłeś?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
STax |
#638721 Wysłany:
18 Sty 2013, 18:36; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Były kiedyś jakieś projekty gdzie ktoś tam w cc czy cs robił turbo za 1000 czy 1500zł i licząc same część MOŻE to być wykonalne, ALE wytrzymałość tego i jakość może być baaardzo różna, nie mówiąc o braku wystrojenia.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
fenix8 |
#638786 Wysłany:
18 Sty 2013, 22:18; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: chrzanów Rejestracja: 20 Gru 2011, Posty: 267 Pomógł: 3
|
w przypadku gazu wystrojenie może być bardzo, bardzo proste
_________________ Rzeczy niemożliwe wykonuje od razu Cuda zajmują mi trochę czasu West Coast Custom Fenix Garage - by Ortes Mechanika, Elektryka, Diagnostyka, Tuning Mechaniczny i Optyczny - priv MultiEcuScan & IawScan2 Club
|
|
Góra |
|
|
Pawel694 |
#638808 Wysłany:
18 Sty 2013, 23:40; Temat postu: Re: Swap 1.1 na ... ? Trudny wybór :) |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 31 Gru 2008, Posty: 44
|
dzikidaniel, znajomy się tym zajmuje zrobił już kilkanaście aut np PN 2.0 DOHC (jego auto moc 200KM), Honda, Accord, BMW e30 318i. Mówi że lepiej silnik zmienić jeżeli chce się mieć zapier*** 1.1 na turbo pali gdzieś w granicy 10-12l i trzeba go butować żeby mieć te 115KM. STax, Strojenie w V-tech-u w Krakowie od 600PLN wzwyż. Co do jakości to chyba tylko turbo może paść bo IC, chłodnica oleju, czy też same kolektory i orururowanie to nie wiem co byś musiał robić żeby to się sypnęło. fenix8, tak, ale założysz II generacje to masz zwężkę na dolocie, więc zostaje BLOS albo sekwencja + reduktor do turbo. Są ludzie którzy auto na turbo/biturbo stroją wyłącznie na gazie
_________________ Jest Fiat Punto GT 1994r 164 000Km Jest Fiat Punto S/ELX 1.2 75 1994r 101 990Km Jest Fiat Uno MK II 0.9 2001r. +LPG 156 000Km Jest Volkswagen Golf GT MK II 1.8 1991r. +LPG 267 000km
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|