|
Obecny czas: 25 Maj 2025, 06:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
roberto121 |
#627286 Wysłany:
22 Lis 2012, 16:56; Temat postu: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 07 Lis 2012, Posty: 22
|
Witam! Po wymianie termostatu sprawa wygląda tak. Jest zalany płyn chłodniczy do poziomu MAX. Po przejechaniu jakiejś odległości oraz zagrzaniu silnika, poziom znacznie się obniża( lekko nad kreską MINIMUM), natomiast po odkręceniu korka zbiorniczka wygląda jakby się odpowietrzał, i wtedy poziom płynu wraca do poziomu MAX. Czy to normalne?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lioton |
#627324 Wysłany:
22 Lis 2012, 20:48; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
I tak się powtarza za każdym razem  To, że po zagrzaniu sie obniża jest normalne, termo otwiera obieg i płyn zasysa w kanaliki. To, że po odkręceniu korka go podnosi  nie bardzo Zobacz czy w korku jest dziurka, powinna być. Odkręć korek, zagrzej silnik tak aby pociągnął płyn, jak pociągnie tak że spadnie poniżej połowy to dolej pod max.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#627329 Wysłany:
22 Lis 2012, 21:19; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
lioton napisał(a): To, że po zagrzaniu sie obniża jest normalne, termo otwiera obieg i płyn zasysa w kanaliki. chyba nie bardzo normalne, płyn chłodzący jak każda ciecz ma swoją rozszerzalność cieplną i po zagrzaniu powinna jego objętość się zwiększyć, w prawdzie nie wiele ale zawsze. lioton napisał(a): Odkręć korek, zagrzej silnik tak aby pociągnął płyn, jak pociągnie tak że spadnie poniżej połowy to dolej pod max. nigdy w życiu się czegoś takiego nie powinno robić, trzeba poczekać aż silnik ostygnie [ Dodano: 22 Lis 2012 20:18 ]roberto121, a jak tam z grzaniem ? długo się nagrzewa i czy ciepłe powietrze leci do środka, moim skromnym zdaniem jest to solidnie zapowietrzony układ
_________________
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#627338 Wysłany:
22 Lis 2012, 21:51; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Bytuś napisał(a): płyn chłodzący jak każda ciecz ma swoją rozszerzalność cieplną i po zagrzaniu powinna jego objętość się zwiększyć, w prawdzie nie wiele ale zawsze. Po zagrzaniu tak, ale jak wymieniasz to raczej nie wlejesz od razu tych 4 litrów Nalewasz dokąd dojdzie, odpalasz dopóki nie zassie, jak zassie to dolewasz znów i tak dopóki nie będzie już zasysał. Jak ostygnie to lekko opadnie, dolewasz pod max i gotowe Dlatego jeśli roberto121, na ciepłym ubywa to znaczy że zasysa płyn więc jest go mniej niż trzeba. Powinno być tak, że jak się zagrzeje powinno lekko wzrosnąc a nie ubyć zgodnie z tym, że : Bytuś napisał(a): płyn chłodzący jak każda ciecz ma swoją rozszerzalność ciepln Bytuś napisał(a): nigdy w życiu się czegoś takiego nie powinno robić, trzeba poczekać aż silnik ostygnie Herezje Może od biedy nie na pracującym silniku ale na wyłączonym to przecież go nie wywali bo niby jak a i nie zapowietrzy bo też nie ma jak 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
roberto121 |
#627340 Wysłany:
22 Lis 2012, 22:32; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 07 Lis 2012, Posty: 22
|
Przed chwilą jechałem jeszcze i miałem dziwną sytuacje, być może nie związaną z tematem. Auto normalnie straciło moc, ciężko było w ogóle się zebrać. Po jakimś czasie go troche przeciągnąłem, pedał w podłodze i dostał z powrotem mocy. Dojechałem do domu już normalnie, ale co przez ten czas mu się mogło stać? Zapchany EGR? Filtr Paliwa?
Bytuś, auto jest po niedawnej wymianie termostatu, grzeje się szybko. 6-7km i jest 90st
Co do braku mocy komp mi pokazał błąd przepływomierza. Dokładnie zapomnialem sprawdzić jaki był powód błędu, ale było coś "lamka nie świeci". A w logach się coś nie zapisało
|
|
Góra |
|
 |
BogdanK |
#627388 Wysłany:
23 Lis 2012, 00:37; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
roberto121 napisał(a): Co do braku mocy komp mi pokazał błąd przepływomierza. Dokładnie zapomnialem sprawdzić jaki był powód błędu, ale było coś "lamka nie świeci". A w logach się coś nie zapisało Objawy uszkodzonego przepływomierza: Najczęstszym objawem jest wyraźny spadek mocy silnika. Auto nie chce przyśpieszać. Towarzyszy temu też pogorszenie kultury pracy silnika. W niektórych samochodach objawy nie są dokuczliwe, sterownik może przejść na ustawienia domyślne i silnik pracuje w miarę poprawnie – pali się tylko kontrolka „check engine”. Sygnałem o złej pracy przepływomierza powietrza jest też niewłaściwy skład spalin i wyższe zużycie paliwa.
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#627403 Wysłany:
23 Lis 2012, 09:39; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
roberto121 napisał(a): Co do braku mocy komp mi pokazał błąd przepływomierza. Blad P0105? Taki jak ponizej? 
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
roberto121 |
#627405 Wysłany:
23 Lis 2012, 10:32; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 07 Lis 2012, Posty: 22
|
mario1978, właśnie nie zapisał mi się ten błąd w logach. Ale wydaje mi się że był to inny błąd. Bo tu masz P0105- Czujnik ciśnienia. A tam był Przepływomierz . Jak wywali mi go jeszcze raz to dokładnie sprawdze
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#627407 Wysłany:
23 Lis 2012, 11:17; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
roberto121 "czujnik ciśnienia powietrza" a "przepływomierz powietrza" może brzmieć podobnie, w zależności np. od wersji programu. Jeżeli dotyczy to przepływomierza powietrza, to trzeba go dobrze wyczyścić i wysuszyć. Jeżeli to nie to, to przepraszam za wtrącenie  roberto121 napisał(a): mario1978, właśnie nie zapisał mi się ten błąd w logach. Możesz mieć rację, gdyż raz tylko mi się w logach pojawił, kiedy samochód na bardzo dużych mrozach stał, wilgoć w czujniku zrobiła go kostką lodu, wtedy to wywaliło. A z tego co mi wiadomo, to mój czujnik już był "regenerowany" czyli czyszczony/suszony. Ten czujnik powietrza nie zawsze Ci wywali błąd.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
roberto121 |
#627411 Wysłany:
23 Lis 2012, 11:27; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 07 Lis 2012, Posty: 22
|
a czy ktoś by mógł zaznaczyć mi na jakimś foto gdzie jest dokładnie przepływomierz w 1.9 jtd?
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#627414 Wysłany:
23 Lis 2012, 11:37; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Pod tym linkiem, na rysunku czesc oznaczona jako 14. Po lewej stronie jest czujnik przeplywu powietrza. Wyjmij go, wyczysc/wysusz, sprawdz poprawnosc laczenia na wtyczce/kabelki. Byc moze to on powoduje Ci problemy, jezeli raz dal o sobie znac. Mialem podobnie, czyszczenie/wysuszenie rozwiazalo problemy. http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
roberto121 |
#627425 Wysłany:
23 Lis 2012, 13:53; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 07 Lis 2012, Posty: 22
|
mario1978, a więc tak wyjąłem przeplywomierz, przeczyscilem go troche. Ale jak widać chyba bez efektów Poniżej podaje log z parametrami podczas jazdy. Kosmiczny pomiar masy powietrza w porównaniu do normalnego. Na poczatku auto jechalo (brak mocy), potem nagle z powrotem wrociło do normy. Jak widać w logu. Kod: ECU ISO Code: FD 86 07 98 F7 2012-11-23 12:32:21 CONNECTED TO: FIAT PUNTO '99 1.9 JTD Bosch EDC15 Diesel Injection '99 (1.9) --------------------------------------------------------------
Kod ISO: FD 86 07 98 F7 Numer rysunku FIAT: 46789433 Nuemr HW: 0281001955 Wersja HW: 00 Numer SW: 1037351392 Wersja SW: 0000 Numer homologacji: 4N188 Data zaprogramowania: 08/18/2000
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 3 276,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 446,1 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 522,9 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 544,1 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,7 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,6 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,7 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,6 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 545,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 546,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 546,6 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 547,4 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 547,9 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 548,1 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 6 548,4 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 700,0 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 566,3 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 579,4 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 600,9 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 688,6 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 735,6 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 759,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 867,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 686,9 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 705,6 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 680,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 661,8 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 628,9 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 618,4 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 612,0 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 608,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 604,1 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 604,0 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 628,3 mg/i
READING ERROR CODES: 1: P0101 - Przeplywomierz Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem Usterka nie zostanie wykryta teraz. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce została aktywowana przez ten błąd.
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 613,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 620,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 620,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 620,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 620,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 620,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 620,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 620,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 620,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 620,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 620,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 620,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 620,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 620,2 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: 619,5 mg/i
READ PARAMETERS: Otwarcie zaworu EGR: 1,00 % Mierzona masa powiet.: mg/i
 Błąd przepływomierza
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#627426 Wysłany:
23 Lis 2012, 14:27; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
roberto121 napisał(a): Kosmiczny pomiar masy powietrza w porównaniu do normalnego. czyli sprawdzily sie moje przypuszczenia, ze to moze byc zwiazane z przeplywomierzem powietrza, co potwierdza blad na zalaczonym obrazku. P0101 - błąd przepływomierza (jakiś problem z charakterystyką pracy) - http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-ma ... 0220-8261/ Rowniez na forum pisali topic21436.html i tutaj post449542.html Musisz zaglebic sie w tych tematach, byc moze juz gdzies jest rozwiazanie Twojego problemu. roberto121 napisał(a): Na poczatku auto jechalo (brak mocy), potem nagle z powrotem wrociło do normy. Jak widać w logu. Pytanie co masz padniete, przeplywke czy tez moze masz jakas nieszczelnosc w ukladzie powietrza? "potem nagle z powrotem wrociło do normy", jak wiadomo zimne powietrze zmniejsza swoja objetosc, a cieple ma wieksza objetosc. Zimne powietrze ma wieksza zawartosc tlenu w tej samej objetosci. Pytanie czy ten "powrot do normy" ma zwiazek z przeplywomierzem (wtyczka/gniazdo/uszkodzona przeplywka), czy tez masz gdziesz dziurke/nieszczelnosc na zlaczeniu np., ze Ci zasysa "lewe powietrze" a przeplywka dobrze wykrywa przeplyw. Pytanie czy ma to zwiazek z temperatura zasysanego powietrza, kiedy i dlaczego jest ten "powrot do normy", jest chyba w programie taka funkcja, z tej relacji mozna cos wywnioskowac. Dobrze by bylo jakos sprawdzic szczelnosc ukladu powietrza, aby wykluczyc nieszczelnosci. Mozesz oczywiscie jezeli masz kase i chcesz wymienic przeplywke na nowa, koszt ok. 190 zl - http://www.unto.pl/przeplywomierz-fiat- ... -2242.html
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
roberto121 |
#627432 Wysłany:
23 Lis 2012, 17:21; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 07 Lis 2012, Posty: 22
|
mario1978, po kilku probach zauważyłem że w aucie wraca moc dopiero po rozgrzaniu silnika do ok 90st. Na zimnym jest straszna zamuła.
Czy ktoś miał taki sam problem?
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#627460 Wysłany:
23 Lis 2012, 20:03; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Byc moze blad ktory podales moze miec zwiazek z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza. Prawdopodobnie jest on zitegrowany z przeplywomierzem, najprosciej jest zadzwonic do ASO i dowiedziec sie, czy to prawda, oraz czy idziesz dobrym tropem. Chyba ze ktos z forum potwierdzi, ze tak jest. Wersja 1.9 D 60 KM ma przeplywomierz zintegrowany z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza - topic7870.html
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
roberto121 |
#627476 Wysłany:
23 Lis 2012, 21:16; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 07 Lis 2012, Posty: 22
|
mario1978, dzwoniłem do kumpla pracującego w serwisie Fiata, i on mówi że jest to raczej wina zaciętego EGRu
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#627495 Wysłany:
23 Lis 2012, 23:57; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
cieszy mnie to, ze masz juz podejrzanego i czas wyciagnac od niego zeznania  roberto121 napisał(a): jest to raczej wina zaciętego EGRu Recyrkulacja spalin i zawory EGR - http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... age=czytaj wstep juz daje do zrozumienia, ze z zaworami EGR nie jest latwo Cytuj: Z zaworami stosowanymi w układach recyrkulacji spalin jest taki kłopot, że ich niesprawność można wykryć tylko metodami pośrednimi.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
roberto121 |
#627548 Wysłany:
24 Lis 2012, 16:02; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 07 Lis 2012, Posty: 22
|
mario1978, próbowałem dzisiaj wykręcić tego EGRa i jest bardzo ciężki dostęp do wykręcenia dwóch śrub od spodu, dlatego zrezygnowałem z dalszych działań. Druga sprawa jest taka że odpinając wtyczkę od przepływomierza, auto dostaje mocy nawet na zimnym silniku. Tak więc sytuacja jest troche zakręcona, i nie wiadomo czy jest to wina czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu, czy jednak zawór EGR coś szwankuje.
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#627618 Wysłany:
24 Lis 2012, 22:12; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Tego to ja Ci juz nie powiem, jak pisalem masz podejrzanych, musisz teraz metoda prob-bledow oraz poszkac w internecie informacji, w jaki sposob w 100% zdiagnozowac przyczyne. Pisza ze bez przeplywomierza tez mozna jezdzic, ale nikt do konca na 100% nie potwierdzil ze jest to bezpieczne lub nie.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
talsen |
#670024 Wysłany:
26 Maj 2013, 01:03; Temat postu: Re: Zapowietrza się układ chłodzenia? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
Przyczyna może być bardziej banalna, Niedrożny zawór w korku zbiornika wyrównawczego.Ta płytka na sprężynce w korku musi się przy naciśnięciu uginać.U mnie pomogło i układ przestał się zapowietrzać.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|