You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 01:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #628869 Wysłany: 01 Gru 2012, 19:22; 
 Temat postu: Problem z ładowaniem akumulatora, za duże napięcie.
Offline
Swój chłop
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 930
Panowie mam mały problem, dziś sprawdziłem jak wygląda ładowanie w moim aku, czy aby nie sypie się alternator, bo po zimnej nocy czasem jest ciężko odpalić auto.

Na włączonym silniku wartość wynosi:
17.88

Włączony silnik, światła i nawiew:
16.95

Wyłączony silnik i odbiorniki prądu:
17.00


co jest nie tak, co powinienem zrobić?
Odrazu mówię że licznik jest ok, bo chwilę po sprawdzeniu mojego auta sprawdzałem napięcie w lanosie, i było 14.40 :P

_________________
Grafitowy Mk1 1.1S (LPG) '98 <- zapraszam
Pomarańczowy Mk2 1.2 16V ELX '00 <- zapraszam

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #628870 Wysłany: 01 Gru 2012, 19:34; 
 Temat postu: Re: Problem z ładowaniem akumulatora, za duże napięcie.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Prawdopodobnie uległ uszkodzeniu regulator napięcia. Oczywiście podane przez Ciebie wartości są w V.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628872 Wysłany: 01 Gru 2012, 19:42; 
 Temat postu: Re: Problem z ładowaniem akumulatora, za duże napięcie.
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
AndyPol napisał(a):
Prawdopodobnie uległ uszkodzeniu regulator napięcia. Oczywiście podane przez Ciebie wartości są w V.

A jest on częścią alternatora.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628873 Wysłany: 01 Gru 2012, 19:51; 
 Temat postu: Re: Problem z ładowaniem akumulatora, za duże napięcie.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Uzupełnij wodą poziom elektrolitu w aku, bo pewnie dużo się wygotowało. I nie jeździj tak bo takie akcje mogą skończyć się eksplozją aku. Jak już musisz np. dojechać do warsztatu to zdejmij/przetnij pasek alternatora.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #628881 Wysłany: 01 Gru 2012, 20:29; 
 Temat postu: Re: Problem z ładowaniem akumulatora, za duże napięcie.
Offline
Swój chłop
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 930
AndyPol napisał(a):
Oczywiście podane przez Ciebie wartości są w V.

oczywiście :)

domin45670 napisał(a):
A jest on częścią alternatora.

z tego co widzę na allegro można taki regulator oddzielnie kupić i wymienić, na szczęście bo nie uśmiecha mi się wrzucić kolejnych 200-300 zł na altek..

ipIV napisał(a):
Uzupełnij wodą poziom elektrolitu w aku, bo pewnie dużo się wygotowało. I nie jeździj tak bo takie akcje mogą skończyć się eksplozją aku. Jak już musisz np. dojechać do warsztatu to zdejmij/przetnij pasek alternatora.

Tak zrobię, dobrze że ot tak z głupoty sprawdziłem, bo z tego co piszesz może się nieciekawie skończyć...

_________________
Grafitowy Mk1 1.1S (LPG) '98 <- zapraszam
Pomarańczowy Mk2 1.2 16V ELX '00 <- zapraszam

Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO