You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 20:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #62249 Wysłany: 09 Lis 2007, 21:00; 
 Temat postu: branie oleju punto 1 lpg
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: gdańsk
Rejestracja: 08 Wrz 2007,
Posty: 17
Witam

Od pewnego czsu zauwazyłem że moje punto 1 1.1 lpg 130 kkm zużywa wiecej oleju ,około 330 ml na 1kkm , czy to normalne ,co to może być ile wasze biorą
dzięki za podpowiedzi


Góra
 Profil  
 

 
 Post #62308 Wysłany: 09 Lis 2007, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 159
hej..wlasnie mialem pisac post na ten sam temat...ja juz wlalem 1 litr po 4 tysiacach km i musze dolac bo mam minimum..gr...
pozdrwawiam

p.s. jak tak nie ma byc to jak ktos sie zna to prosze o porade


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62367 Wysłany: 10 Lis 2007, 01:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kędzierzyn
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 424
u mnie jest roznie,jak olej jest nowy to przez pewien czas nie ubywa go wogole ale z czasem tez musze dolewac. W ciagu roku srednio robie 12-15 tys km i w tym czasie ok 1l oleju dolewam i nie mam wyciekow lecz uszczelka pod klawiaturia troche sie poci

_________________
Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62381 Wysłany: 10 Lis 2007, 02:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: okolice Gliwic :)
Rejestracja: 23 Kwi 2007,
Posty: 131
Ja pomiędzy wymianami oleju dolewam około 0,7 litra oleju, ale nie wiecej.

A co do uszczelki pod klawiaturą to ciągle sie poci.
Tak myślałem ostatnio że co miesiąc trzeba by było wymieniać zestaw uszczelek?!

_________________
Punto I , silnik 1,1 - 55 koni , produkcja 1995 ,
141 999 tyś, prawie bezawaryjnie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62645 Wysłany: 11 Lis 2007, 10:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4866
Pomógł: 39
czytacie w moich myślach czy jak? :) ja od wymiany oleju przejechałem ok 4 tyś km i zuzyłem 5l oleju,oczywiście z tym co wlałem przy wymianie.Troszke mnie to denerwuje ale nie bede silnika z tego powodu rozbierał ;)

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62656 Wysłany: 11 Lis 2007, 10:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Braniewo
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 38
Branie oleju - jeżeli nie ma przecieków- to efekt zużycia pierścieni tłokowych, gładzie cylindrów raczej nie ulegaja szybkiemu zużyciu.
Moim pierwszym samochodem był 10 letni maluch- jak wybierałem sie w trasę np 20km to najpierw się zastanawiałem czy wystarczy oleju, a dopiero póżniej czy mam paliwo. Po wymianie pierścieni, które były totalnie wytarte problem zniknął.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62851 Wysłany: 11 Lis 2007, 20:34; 
 Temat postu: jaki koszt
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: gdańsk
Rejestracja: 08 Wrz 2007,
Posty: 17
A jaki może być koszt wymiany pierścieni ? ,
ten punto to mnie chyba wykończy jak nie uszczelka pod głowcą to teraz ten olej
Pozdrawiam


Ostatnio edytowany przez afi1, 11 Lis 2007, 20:37, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #62853 Wysłany: 11 Lis 2007, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4866
Pomógł: 39
same pierścienie nie powinny być drogie,ale żeby sie do nich dostać musisz własciwie cały silnik rozebrać

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62928 Wysłany: 11 Lis 2007, 23:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
ks napisał(a):
Branie oleju - jeżeli nie ma przecieków- to efekt zużycia pierścieni tłokowych, gładzie cylindrów raczej nie ulegaja szybkiemu zużyciu.

Pierścienie zużywają się ale nie po 130kkm :) No chyba że w PGT ;)
Ja raczej stawiał był na wyciek spod pokrywy zaworów ewentualnie uszczelniacze do wymiany.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63054 Wysłany: 12 Lis 2007, 12:16; 
 Temat postu: PIERŚCIENIE
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: gdańsk
Rejestracja: 08 Wrz 2007,
Posty: 17
Żadnych wycieków nie widać , ale miałem nieprzyjemna sytuację z termostatem i wywaliło uszczelkę pod głowicą , może wtedy został przegrzany :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63055 Wysłany: 12 Lis 2007, 12:18; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
poki co u mnie nie widze zadnego ubytku po 93tys jest ok :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63070 Wysłany: 12 Lis 2007, 13:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 205
a u mnie po 150Kkm cieknie kolo pompy wody i oglnei caly blok mam od oleju srednio leje 1lna 1000km

_________________
Punto 1 1,2(jedno punktowy wtrysk 60Km) 93rocznik 140000km. 3 dzwi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63101 Wysłany: 12 Lis 2007, 14:06; 
 Temat postu: CENA
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: gdańsk
Rejestracja: 08 Wrz 2007,
Posty: 17
dziś dzwoniłem do warsztatu cena za wymianę pierścieni 600 + koszt pierścieni i uszczelek czyli koło 800-900 , może lepiej cały silnik tyle że też żadnej gwarancji za stan


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63113 Wysłany: 12 Lis 2007, 14:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 917
U mnie gubił olej z pod wałka rozrządu i wyciekało go nawet sporo...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63176 Wysłany: 12 Lis 2007, 17:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 30 Lip 2007,
Posty: 442
Siemanko 8) widze,ze nie tylko ja mam taki problem :P tez mi znika olej z silnika,mam kropka zagazowanego z silnikiem 1,2 75km...u mnie olej przedostaje sie do filtra powietrza,a to swiadczy o marnym stanie uszczelniaczy zaworowych i prawdopodobnie pierscieni :? to ostatnie we fiacie kosztuje 450zl za komplet :x chyba ze zamiennik za 220...mam wiec dylemat czy kupic oryginal czy zamiennik...bO przecierz chce jeszcze pojezdzic :roll: uszczelka glowicy we fiacie 96zl,zamiennik polowe tanszy...mysle ze jezeli o to chodzi to moge sie skusic na org.,reszta czyli uszczelniacze zaworow,uszczelka pokrywy i na kolektory to sa juz groszowe sprawy...nie wiem tylko czy przy remoncie silnika potrzebuje cos jeszcze wymienic...jezeli ma ktos jakies doswiadczenia to prosze o podpowiedz :wink: pOzdrOo...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63206 Wysłany: 12 Lis 2007, 18:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
dzikidaniel napisał(a):
ks napisał(a):
Branie oleju - jeżeli nie ma przecieków- to efekt zużycia pierścieni tłokowych, gładzie cylindrów raczej nie ulegaja szybkiemu zużyciu.

Pierścienie zużywają się ale nie po 130kkm :) No chyba że w PGT ;)
Ja raczej stawiał był na wyciek spod pokrywy zaworów ewentualnie uszczelniacze do wymiany.

no jak sie kupuje uzywane auto to przebiegu nie ma co byc pewnym a przewaznie sa przekrecone z reszta punta maja juz 10 lat i wiecej to jak ktos jezdzil 20 tys rocznie to juz jest 200k chyba ze sie kupilo od kogos ze mozna byc pewnym co do przebiegu 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64121 Wysłany: 15 Lis 2007, 15:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Jeśli zamienniki są markowe to weź zamienniki :)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64265 Wysłany: 15 Lis 2007, 20:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 30 Lip 2007,
Posty: 442
A sa takie :?: no i gdzie takie dostane :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64442 Wysłany: 16 Lis 2007, 12:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Szukaj. Są takie tylko nie wiem czy do wszystkich marek..

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65360 Wysłany: 19 Lis 2007, 12:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Jeżeli silnik był przegrzany, to nie tylko pierścienie mogą być uszkodzone, ale i tłoki zdeformowane i powierzchnia cylindrów naruszone.
Mam właśnie ten problem, poprzedni właściciel silnik trochę przegrzał i silnik zaczął pić olej, tak około 1l/1000km.
Po rozbiórce zostały wymienione uszczelniacze na nóżkach zaworów i pierścienie tłokowe. Stare wyraźnie się zrobiły miękkie. Jednakże na bokach tłoków widać przytarcia, co sugeruje także minimalne przytarcie cylindrów. Silnik złożony i zużycie oleju jest ok 1l/200 km. :twisted:

Totalna porażka. Szykuje sie kolejna rozbiórka i próba "formowania" tłoków i ręcznego odtworzenia siatki na gładzi cylindrów, oraz kolejny komplet pierścieni.
Jak nie pomoże to wymiana silnika. Wymiana tłoków i cylindrów, a co za tym idzie wyciąganie silnika i rozbiórka bloku jest nieopłacalna.

Jaki wniosek? Nie przegrzać silnika!
Mialem kiedyś UNO FIRE, 260 tys przebiegu i zużycie oleju ok. 0,3 l/15 tys km i to chyba dlatego, że wychlapywał spod pokrywy rozrządu i aparatu zapłonowego.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65422 Wysłany: 19 Lis 2007, 17:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: okolice Gliwic :)
Rejestracja: 23 Kwi 2007,
Posty: 131
W moim kropku gazu nie było, nie ma i raczej nie będzie. A oleju to mi tak bierze 0,2 - 0,3litra na 8-9 tyś, to chyba nie jest źle?!

_________________
Punto I , silnik 1,1 - 55 koni , produkcja 1995 ,
141 999 tyś, prawie bezawaryjnie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66120 Wysłany: 22 Lis 2007, 11:59; 
 Temat postu: jaka prędkośc max
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: gdańsk
Rejestracja: 08 Wrz 2007,
Posty: 17
Mam jeszcze pytanie odośnie prędkości max waszych kropek 1,1 bo mój jedzie max 140-150 przy 80 na czwartym biegu silnik wyje jak by chciał wyskoczyć


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO