You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 08 Maj 2025, 07:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #643820 Wysłany: 07 Lut 2013, 00:42; 
 Temat postu: [Punto II] Powracające błędy silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Parę dni temu podczas zwykłej jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka „check engine”. Około tygodnia wcześniej zostały wymienione kable WN, cewka zapłonowa oraz świece. Przed zapalaniem się kontrolki i nawet po zaświeceniu auto jeździło dobrze. By nie ryzykować nie używałem auta przez parę dni i podjechałem do mechanika i podłączył auto pod kompa i oto rezultat:
Image
Mechanik błędy skasował, 2 dni był spokój i dziś kontrolka znów się zapaliła.
Dodam że auto jeździ dobrze, mało pali, nie szarpie, absolutnie nie ma żadnych problemów z nim. Tankowałem na Lotosie.
Co to może być? Czy można ztym jeździć?

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #643842 Wysłany: 07 Lut 2013, 09:26; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Powracające błędy silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
szamot666 napisał(a):
Około tygodnia wcześniej zostały wymienione kable WN, cewka zapłonowa oraz świece.
Wszystko masz sprawne w 100%? To co piszesz ma związek z zapłonem, a błędy które pokazałeś to wypadanie zapłonów. Chyba że to przypadek, zima i mrozy powodują wilgoć, instalacja elektryczna wtedy może mieć przebicia, a to początek problemów z układem zapłonowym. W skrócie: mieszanka się nie spala, nie ma iskry do zapłonu, komputer wykrywa błąd - wykrywa wypadnięcie zapłonu. Żółta kontrolka "check engine" zaczyna migać, kiedy są wypadające zapłony. Do sprawdzenia: alternator - akumulator - cewka zapłonowa - kable wysokiego napięcia - świece zapłonowe. Jeżeli tego nie ogarniesz, sprawa dla elektryka samochodowego, sprawy elektryczne do sprawdzenia.
szamot666 napisał(a):
Co to może być?
Błedy: P0300, P0301, P0302 i P0304 to wypadanie zapłonów - http://spec.pl/motoryzacja/naprawa-i-ek ... ia-zaplonu

P0420 - prawdopodobnie przez wypadanie zapłonów, niespalona mieszanka jest wykrywana w katalizatorze - post394487.html#p394487

Błąd U1602 - zapraszam do lektury - topic33433.html
szamot666 napisał(a):
Czy można ztym jeździć?
Tak, ale nie wskazane. W okresie zimowym pozwól silnikowi dłużej się zagrzać, zaczekaj 1-2 minuty zanim ruszysz. To pomaga na wypadanie zapłonów.

Masz 1.2 16V, chyba to norma że te silniczki zimą nie czują się najlepiej zaraz po odpaleniu. Przerabiałem wypadanie zapłonów w mojej szesnastce. Wyjściem z sytuacji było odczekanie 1-2 minut lub więcej, aż silnik się trochę zagrzeje, obroty ciut zejdą i dopiero w drogę. W porównaniu do 1.2 8V mamy dwa wałki rozrządu, na zimnym silniku klekocze, olej musi się zagrzać/nabrać lepkości i rozprowadzić, zawory poustawiać itd. Więc jeżeli od razu jedziesz, potęgujesz problemy. Spróbuj mojej propozycji.
szamot666 napisał(a):
By nie ryzykować nie używałem auta przez parę dni i podjechałem do mechanika i podłączył auto pod kompa
Szkoda kasy na mechanika, kup sobie interfejs diagnostyczny, samemu "badaj" swój samochód co go boli

Zapraszam do "źródełka" - post632868.html#p632868 i w razie problemów z ELM327 tutaj - topic28042.html Aby odczytać błędy zapisane dla silnika, poduszki powietrznej i ABS wystarczy Ci w zupełności to - http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -obd2.html i program ze strony http://www.multiecuscan.net

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #643891 Wysłany: 07 Lut 2013, 13:27; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Powracające błędy silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Mario1978 fachowo wszystko opisał :) (zmień mechanika, samo kasowanie błędów - to nie naprawa).

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #643929 Wysłany: 07 Lut 2013, 15:36; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Powracające błędy silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Jakie kable i świece wstawiłeś? Możliwe że nowe przewody są kiepskiej jakości i mają przebicia.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #643975 Wysłany: 29 Mar 2013, 23:05; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Powracające błędy silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Dziękuję Panowie za odpowiedzi.

Od początku: Sprawa wyglądała tak że to wypadanie zapłonów wystąpiło faktycznie zauważalnie ale ok. 2 tygodni wcześniej- podczas jazdy auto zaczęło najpierw szarpać podczas przyspieszania czemu towarzyszyło mruganie tej lampki. Niestety nie byłem w domu więc kontynuowałem jazdę, potem kontrolka zaczęła się już świecić na stałe, szarpanie narastało i samochód zgasł i nie dał się uruchomić. Odholowałem go do mechanika, wymienione zostały świece, kable WN i cewka także to wykluczam. Po tej wymianie lampka po raz pierwszy zapaliła się po tygodniu.

Miesiąc temu auto było u elektryka w celu naprawy rozrusznika i cała instalacja była sprawdzona łącznie z akumulatorem i jego ładowaniem i nie stwierdzono usterek poza samym rozrusznikiem.

Od czasu wymiany tych elementów zapłonu auto choć ze świeciącą się kontrolką jeździ dobrze, ma małe spalanie (7,04 l/100km), nie szarpie, dobrze odpala, osiągi są takie jak były wcześniej, a kontrolka się zapaliła po raz drugi. Błędy zostały za pierwszym razem skasowane tylko po to by poczekać czy znów się pojawią, no i się pojawiły. Dlatego z pozoru wszystko co mogło by być winne jest sprawdzone lub wymienione na nowe.

[ Dodano: 29 Mar 2013 22:05 ]

Temat do kosza: kupiłem sobie kabel diagnostyczny, błąd który co jakiś czas zapala mi lampkę to P1702- katalizator- jest prawdopodobnie przytkany lub zużyty także błąd sobie kasuje raz w miesiącu.

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #655407 Wysłany: 29 Mar 2013, 23:51; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Powracające błędy silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
szamot666 napisał(a):
prawdopodobnie przytkany lub zużyty
Katalizator który kończy swój żywot objawia się tym, że śmierdzi zgniłymi jajami, oraz zwiększa się spalanie, samochód jest zamulony - http://www.motofakty.pl/artykul/zatkany ... zator.html. Nic nie pasuje z objawów, do tego co piszesz. Proponuję Ci zakup KONTAKT U - http://aab.com.pl/ag-chemia-kontakt-u-300ml.html i spryskanie wszystkich wtyczek i gniazdek, kable wysokiego napięcia z obydwu stron, dwa kable od sterownika silnika, sondy lambda i inne rzeczy do których masz dostęp. Koszt nieduży a być może naprawisz błąd, zaśniedziałe styki potrafią takie cuda wyprawiać, szczególnie w zimne i chłodni dni.

Podjedź na analizę spalin, potwierdzą lub zaprzeczą, czy to katalizator.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #655531 Wysłany: 30 Mar 2013, 14:51; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Powracające błędy silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
mario1978 napisał(a):
Podjedź na analizę spalin, potwierdzą lub zaprzeczą, czy to katalizator.

Dobry pomysł, warto wcześniej wiedzieć czy problem jest z katalizatorem (koledze podczas badań technicznych na SKP z powodu niesprawnego katalizatora nie tylko nie podbili badania, ale jeszcze chcieli zatrzymać dowód rejestracyjny).

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #655534 Wysłany: 30 Mar 2013, 14:53; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Powracające błędy silnika
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Sępólno Krajeńskie [CSE]
Rejestracja: 03 Sty 2013,
Posty: 23
szamot666, kolego miałem dosłownie to samo, dodam, że mam auto w gazie, ale takie " serduszko" też mi się zapaliło, na początku myślałem, że to coś poważnego, ale podjechałem do znajomego i sprawdził co i jak okazało się, że:
- Zbyt uboga mieszanka,
- Jakość paliwa jest dość niestabilna,
wykasował mi błąd i jak na razie jest okej. Pozdrawiam. :)

_________________
Wódka koks laski latem , to nie dla mnie jeżdżę fiatem :D
ImageImage


Góra
 Profil  
 
 
 Post #655871 Wysłany: 31 Mar 2013, 11:29; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Powracające błędy silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
przemas1g to co opisujesz ma dużo wspólnego z sondą lambda, celowo tego nie pisałem w mojej wypowiedzi, aby nie wprowadzić zamieszania i kolejnych podejrzeń, nie mając 100% pewności po opisywanych objawach.
przemas1g napisał(a):
- Zbyt uboga mieszanka,
- Jakość paliwa jest dość niestabilna,
Na skład mieszanki paliwowej ma wpływ odczyt z sondy lambda, pierwszej regulacyjnej oraz tej z tyłu za katalizatorem. Na podstawie odczytów sprawdzających z sondy lambda z tyłu, jest korygowane dawkowanie paliwa. To może wskazywać na problemy "z tyłem" szamot666. Co do jakości paliwa... mamy w Polsce normy jakości paliwa, jeżeli tankuje się na pewnej stacji paliw, gdzie paliwo nie jest "chrzczone", odpuściłbym ten trop.

To co piszesz to są objawy kończącej się sondy lambda. Kończąca się sonda lambda potrafi takie cuda wyczyniać, u mnie takie błędy dawno temu były. Po wymianie pierwszej sondy lambda problem zniknął. Tyle że ja miałem już tak uwaloną sondę lambda, że mi błędy zapisywała w komputerze ;) Jak z każdym czujnikiem, w tym i sonda lambda, ma pewien zakres pracy/dopuszczalnych norm. I dopóki pracuje w zakresie normy, nie zwróci błędu.

Proponuję aby sprawdzić spaliny, gdyż pisze sam o katalizatorze, że padnięty... BogdanK też potwierdza, że z powodu uwalonego katalizatora może mieć problemy z przeglądem technicznym. Koszt nieduży badania i śpi spokojnie. Lub też może podmienić miejscami sondy lambda, oraz zainteresować się diagnostyką sond lambda - http://www.autotechnikaekspert.republik ... .htm#Sonda

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO