|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 06:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bkamil92 |
#645904 Wysłany:
16 Lut 2013, 21:25; Temat postu: 1.2 16v - jak prawidłowo ustawić rozrząd |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 21 Sty 2013, Posty: 11
|
Witam, mam mały a w sumie duży problem. Kupiłem autko Punto I 1.2 16v z tym trzeba było splanowac glowice i wymienic tłok oraz zawory.. jak zabrałem sie z kumplem mechanikiem do ustawiania rozrzadu spojerzeliśmy w autodate i okazało sie że potrzebne są zabezpieczenia o.O oczywiscie zaden mechanik w okolicy nie posiada takiego wyposażenie więc mam pytanie: czy ktoś wie jak mozna samemu taki przyrząd zrobic lub czy idzie bez nich jakos sobie poradzic? i jeszcze jedno, tłoki powinny byc ustawione wszystkie na równym pozniomie tak?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
cams |
#645906 Wysłany:
16 Lut 2013, 21:29; Temat postu: Re: Pomocy rozrząd 1.2 16v |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 18 Paź 2011, Posty: 381 Pomógł: 11
|
bkamil92 napisał(a): czy ktoś wie jak mozna samemu taki przyrząd zrobic lub czy idzie bez nich jakos sobie poradzic? i jeszcze jedno Zaznacz sobie położenie koła rozrządu farbą względem głowicy. Tak samo koło na wale względem bloku. Dla pewności zrób dwa znaki. Zrób tak aby się nie przesuneło, ustaw na te swoje znaki i po robocie. Ja tak robiłem w Bravie ojca ( 1.2 16v) i działa  bkamil92 napisał(a): tłoki powinny byc ustawione wszystkie na równym pozniomie tak? To tak nie działa  W jaki sposób chciałbyś mieć wszystkie tłoki na jednym poziomie ?
|
|
Góra |
|
 |
bkamil92 |
#645909 Wysłany:
16 Lut 2013, 21:33; Temat postu: Re: Pomocy rozrząd 1.2 16v |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 21 Sty 2013, Posty: 11
|
czyli zabezpieczenie nie sa potrzebne do zablokowania wałkow zeby ustawic rozrzad tak?
|
|
Góra |
|
 |
cams |
#645911 Wysłany:
16 Lut 2013, 21:39; Temat postu: Re: Pomocy rozrząd 1.2 16v |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 18 Paź 2011, Posty: 381 Pomógł: 11
|
Nie, ułatwiają tylko pracę. Trzeba to tylko zrobić z głową i wszystko dobrze ustawić na te swoje "znaki". Dla pewności po złozeniu wszystkiego do kupy obroć wszystko ręką/kluczem i sprawdź czy nic nie trze, nie wydaje dziwnych dźwiękow. No i dobrze ustaw napinacz 
|
|
Góra |
|
 |
bkamil92 |
#645912 Wysłany:
16 Lut 2013, 21:47; Temat postu: Re: Pomocy rozrząd 1.2 16v |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 21 Sty 2013, Posty: 11
|
tylko ze nie ma tam moich zadnych znakow, poniewaz jak kupilem auto to bylo juz rozebrane i wstawilem nowy tlok i zawory, jedynie oryginalne znaki na kole
|
|
Góra |
|
 |
cams |
#645919 Wysłany:
16 Lut 2013, 22:02; Temat postu: Re: Pomocy rozrząd 1.2 16v |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 18 Paź 2011, Posty: 381 Pomógł: 11
|
Hm no to utrudnia sprawę. Nie wiem jak to w takim wypadku zrobić, trzebaby jakoś ustawić wałki. Ale jak to nie wiem ?
|
|
Góra |
|
 |
kelek |
#645955 Wysłany:
16 Lut 2013, 23:31; Temat postu: Re: Pomocy rozrząd 1.2 16v |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 19 Gru 2011, Posty: 372 Pomógł: 6
|
|
Góra |
|
 |
bkamil92 |
#645957 Wysłany:
16 Lut 2013, 23:33; Temat postu: Re: Pomocy rozrząd 1.2 16v |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 21 Sty 2013, Posty: 11
|
no wlasnie po to sa te blokady  i myslalem ze ktos wie jak je samemu zrobic 
|
|
Góra |
|
 |
_wladimir_ |
#645960 Wysłany:
16 Lut 2013, 23:43; Temat postu: Re: Pomocy rozrząd 1.2 16v |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
cams |
#645961 Wysłany:
17 Lut 2013, 00:06; Temat postu: Re: Pomocy rozrząd 1.2 16v |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 18 Paź 2011, Posty: 381 Pomógł: 11
|
Manual do 8v mu się raczej nie przyda, w 16v jest całkowicie inna góra ( bez fabrycznych znaków ) Cytuj: no wlasnie po to sa te blokady i myslalem ze ktos wie jak je samemu zrobic Chodziło mi o to że nie wiem jak to w takim razie bez blokad zrobić. Blokady samemu da się jakoś zrobić ale zbyt dokładne to raczej nie będzie, ale jakby co to szukaj w necie (centomania ?? ). Chyba najlatwiej w Twojej sytuacji będzie znaleźć kumatego mechanika i niech on się z tym bawi. Weźmie pewnie podobną kwotę co Ty byś wydał na zrobienie/kupinie tych blokad.
|
|
Góra |
|
 |
pies86 |
#646605 Wysłany:
18 Lut 2013, 23:49; Temat postu: Re: 1.2 16v - jak prawidłowo ustawić rozrząd |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
nic straconego blokady można dorobić i jakiegoś tokarza tylko suwmiarkę w dłoń i heja, jeśli nie mamy takiej opcji to najlepiej poszukać śrub, dokładnie takich by je wkręcić w miejsce korka tak już znajdziesz takie 2 śruby to obetnij je na 2-3 cm i teraz najważniejsze musisz wywiercić dziurę idealnie w środku tej śruby o wymiarze (nie pamiętam już dokładnie ale chyba 5-6mm) i tu masz 2 szkoły bo albo wywiercony otwór sobie nagwintujesz pod "szóstkę" śrubę albo dopasujesz jakiś gładki pręt który będzie wchodził tak aby wchodził lekko ciasnawo... Jak już to będziesz miał to wkręcasz grubszą śrubę na głębokość ok 1-1,5cm do głowicy z obu stron i wtedy kręcisz wałkami wkładając pręt do twojej przewierconej śruby jak poczujesz że pręt wszedł głębiej niż dotychczas to znaczy że jesteś w dobrym miejscu, wtedy wkładasz pręt do drugiej strony. W efekcie wałki powinne być całkowicie zablokowane i ani nie drgnąć. Wtedy w cylinder 1 i 2 od koła rozrządu wkładasz 2 elektrody do spawania (muszą być tej samej długości) i kręcisz wałem tak( zgodnie z kierunkiem normalnej pracy silnika) aby wierzchołki obu elektrod spotkały się idealnie równo przy czym w tej pozycji gdybyś dalej obrócił wałem to pierwszy tłok powinien iść w dół(to ważne) Jak już jesteś na tym etapie to zakładasz pasek ustawiasz napinacz na max. robisz 2 pełne obroty wałem. Jeśli nic nie puka i nie haczy o coś poluźniasz napinacz do prawidłowej pozycji i dokręcasz..po tym zabiegu wszystko musi hulać
Mam nadzieję że pomogłem....pozdro
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|