You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #662545 Wysłany: 24 Kwi 2013, 22:32; 
 Temat postu: Klapka w obudowie filtra powietrza, Auto gaśnie.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Sty 2013,
Posty: 24
Cześć.

Mam punto z 97 roku 1.1 SPI. Dwa miesiące temu założony gaz. Wczoraj auto na ciepłym silniku zaczęło nie równo chodzić i gasnąc. Dziś na zimnym dobrze na ciepłym znów to samo. Pojechałem do gazownika i mówi że to problem z filtrem powietrza. Mianowicie mówi że uszkodzony jest termostat w filtrze, to ta cześć z klapką wewnątrz obudowy za filtrem. Podobno jak silnik jest gorący to powinno zasysać powietrze z zewnątrz tą gumową rurką a jak jest zimny silnik to ta klapka powinna zamknąć ta gumową rurkę a otworzyć dolot z kolektora w celu ogrzewania silnika. U mnie ta klapka była w połowie. Ani nie zamykała jednego ani drugiego otworu. Przy okazji dokręcił coś pod tą częścią obudowy filtra zakręcaną na 2 śruby i w sumie teraz auto nie gaśnie. Jednak powiedział że jeśli chce żeby mi wyregulował instalacje LPG to muszę wymienić tą obudowę.
Czy nie poprawne działanie tej klapki może być przyczyną tego że auto gaśnie i nie równo chodzi czy jednak to zwalenie winy na cos innego?

Trochę w domu poruszałem tą klapką, posmarowałem WD i jak lekko dotknę ręką to się zamyka.
Zostawić tak jak jest czy jednak muszę kupić nowy filtr powietrza?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #662604 Wysłany: 25 Kwi 2013, 13:57; 
 Temat postu: Re: Klapka w obudowie filtra powietrza, Auto gaśnie.
Offline
Puntomaniak

Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.6 16V 103KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 04 Paź 2011,
Posty: 70
Przyczyna leży gdzie indziej.
Silnik nie ma prawa nierówno chodzić i gasnąć nawet przy źle działającym tym termostacie, w czasie normalnej pracy ta klapka nie przeskakuje zimne-ciepłe, tylko płynnie otwiera/zamyka kanały ciepłego i zimnego powietrza, czyli co, jeżeli rano jest zimno, to regulujemy zimny silnik na gorącym powietrzu z kanału nad kolektorem, a jak się później zrobi cieplej, to będziemy korygować ustawienie? W czasie normalnej pracy klapka też będzie czasami otwarta w "połowie", zwłaszcza zimą, latem będzie najczęściej cały czas zamykać kanał znad kolektora wydechowego.
Urządzenie to służy do utrzymywania w miarę jednakowej temperatury powietrza dolotowego do silnika i ono działa bardziej względem temperatury otoczenia, niźli samego silnika, chociaż, gdy silnik się już nagrzeje, to temperatura w komorze silnika również wzrośnie :)

Paradoksalnie zamiast kupować obudowę filtra powietrza można całkiem wywalić tę klapkę, i też silnik będzie działał bezproblemowo, ale zawsze lepiej, gdy jak coś już jest, to niech działa jak należy :)

_________________
PuntoS 55 był teraz Multipla 1.6 :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662761 Wysłany: 26 Kwi 2013, 08:24; 
 Temat postu: Re: Klapka w obudowie filtra powietrza, Auto gaśnie.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Sty 2013,
Posty: 24
Tak właśnie myślałem.

Dzięki za info:)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO