|
Obecny czas: 01 Lis 2024, 02:12
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
tzok |
#674168 Wysłany:
10 Cze 2013, 21:12; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
|
|
Pi3R |
#674203 Wysłany:
10 Cze 2013, 22:25; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Forumowicz |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HSD
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Tarnów Rejestracja: 11 Lis 2012, Posty: 3
|
Ok, dzięki za szybką odpowiedź. Jutro go podłącze jeszcze raz.
A czy możliwe że na świecach ngk będzie mulasty?? Słyszał ktoś żeby kropki nie lubiały takich świeczek??
|
|
Góra |
|
|
tzok |
#674208 Wysłany:
10 Cze 2013, 23:05; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
Larix |
#674568 Wysłany:
12 Cze 2013, 20:08; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Duszniki Zdrój Rejestracja: 02 Lip 2012, Posty: 27
|
tzok napisał(a): Jak na razie to sobie wyłączyłeś autokalibrację składu mieszanki i wolnych obrotów, włącz ją z powrotem... Program generuje logi ze swojego działania, wklejaj je zamiast obrazków. Wróciłem z problemem dopiero po paru miesiącach bo nie było czasu a to auto używane sporadycznie. Otóż włączyłem autokalibrację składu mieszanki. Autokalibracji wolnych obrotów nie dało się. Jest tak. Na zapłonie: PARAMETRY: Obroty silnika: 0 RPM Czas wtrysku: 0,00 ms Wyprzedzenie zapłonu: 10,00 ° Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 956 hPa Temperatura powietrza: 59 °C Temperatura wody: 86 °C Kąt otwarcia przepustnicy: 7,20 ° Napięcie akumulatora: 12,38 V Korekta sondy lambda: 1,00 Pozycja silnika krokowego: 107 kroków Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0 Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0 Korekta dawki paliwa: 0 kroków Obroty biegu jałowego: 1360 RPM Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM Silnik pracuje: NIE Sygnały z czujników OK: NIE Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE Klimatyzacja włączona: NIE Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE Bieg włączony: NIE Błędy: BŁĘDY: Silnik krokowy biegu jałowego Zwarcie do Vcc [P][Z] Skład mieszanki Max UBOGA [P][Z] BŁĘDY: Silnik krokowy biegu jałowego Zwarcie do GND/Przerwa [Z] Skład mieszanki Max UBOGA [Z]Poza tym pojawia się czasami i znika błąd o EPROM, CPU i RAM . Czy to uwalony komputer ?Na wolnych obrotach: PARAMETRY: Obroty silnika: 904 RPM Czas wtrysku: 2,02 ms Wyprzedzenie zapłonu: 12,50 ° Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 460 hPa Temperatura powietrza: 57 °C Temperatura wody: 82 °C Kąt otwarcia przepustnicy: 7,20 ° Napięcie akumulatora: 14,19 V Korekta sondy lambda: 0,97 Pozycja silnika krokowego: 61 kroków Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -19 Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0 Korekta dawki paliwa: 0 kroków Obroty biegu jałowego: 896 RPM Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM Silnik pracuje: TAK Sygnały z czujników OK: TAK Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK Klimatyzacja włączona: NIE Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE Bieg włączony: NIE Na 3000 obr: PARAMETRY: Obroty silnika: 3193 RPM Czas wtrysku: 2,40 ms Wyprzedzenie zapłonu: 15,50 ° Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 420 hPa Temperatura powietrza: 59 °C Temperatura wody: 93 °C Kąt otwarcia przepustnicy: 23,71 ° Napięcie akumulatora: 14,19 V Korekta sondy lambda: 0,91 Pozycja silnika krokowego: 124 kroków Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -10 Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -9 Korekta dawki paliwa: 0 kroków Obroty biegu jałowego: 888 RPM Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM Silnik pracuje: TAK Sygnały z czujników OK: TAK Przepustnica w skrajnej pozycji: NIE Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK Klimatyzacja włączona: NIE Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE Bieg włączony: NIE Na 2000 obr: PARAMETRY: Obroty silnika: 2252 RPM Czas wtrysku: 1,23 ms Wyprzedzenie zapłonu: 4,00 ° Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 336 hPa Temperatura powietrza: 60 °C Temperatura wody: 90 °C Kąt otwarcia przepustnicy: 7,20 ° Napięcie akumulatora: 14,00 V Korekta sondy lambda: 1,00 Pozycja silnika krokowego: 101 kroków Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -13 Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -9 Korekta dawki paliwa: 0 kroków Obroty biegu jałowego: 888 RPM Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM Silnik pracuje: TAK Sygnały z czujników OK: TAK Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE Klimatyzacja włączona: NIE Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE Bieg włączony: NIE Lambda (nowa NGK) na wolnych obrotach oscyluje , po dodaniu gazu już nie Przypominam , że auto pali dużo PB (10-12 przy normalnej jeździe) i jest mulaste. Bardzo bym prosił o rzut okiem na te parametry.
|
|
Góra |
|
|
tzok |
#674577 Wysłany:
12 Cze 2013, 20:47; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
raczek89 |
#674601 Wysłany:
12 Cze 2013, 21:48; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 26 Wrz 2010, Posty: 58
|
Larix, Nie wiem jaki masz rocznik ale jeśli masz 8F.5T Ecol to one dość często padały, a jeśli nowszy komputer to masz pewnie immo. Lepiej podmienić krokowy, ale jeśli jednak komp padnięty to koszt większy, bo zwykle te na allegro mają jeszcze immo które trzeba ściągnąć. Ale w tej sprawie najwyżej się zgłoś do mnie to mogę wyczyścić go (fiat code).
_________________ Italiano Squadre
Diagnostyka Fiatów od 1993 do 2008 (2piny, 3piny, Obd2) -> Info PW
|
|
Góra |
|
|
Larix |
#674667 Wysłany:
13 Cze 2013, 09:25; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Duszniki Zdrój Rejestracja: 02 Lip 2012, Posty: 27
|
tzok napisał(a): Albo uszkodzony silnik krokowy albo jego wiązka albo driver tego silnika w ECU. Czyli najlepiej byłoby podmienić z kimś kompa i zobaczyć co będzie ? Zwłaszcza, że wywala te błędy dotyczące ECU (komputer ?) i EPROM (pamieć ?) raczek89 napisał(a): Larix, Nie wiem jaki masz rocznik ale jeśli masz 8F.5T Ecol to one dość często padały Rocznik '96 . Właśnie IAW 8F.5T (Magneti Marelli) . Ale ten dopisek Ecol nie występuje. raczek89 napisał(a): ale jeśli jednak komp padnięty to koszt większy, bo zwykle te na allegro mają jeszcze immo które trzeba ściągnąć. U mnie w ogóle jest jakiś przekręt bo można wyjąć kluczyk przy pracującym silniku i nie gaśnie ani nie blokuje kierownicy Aha i auto rano dopóki jest zimne pięknie jedzie. Jak się rozgrzeje to zaczyna mulić
|
|
Góra |
|
|
tzok |
#674671 Wysłany:
13 Cze 2013, 09:59; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
Larix |
#674691 Wysłany:
13 Cze 2013, 12:23; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Duszniki Zdrój Rejestracja: 02 Lip 2012, Posty: 27
|
Czyli jakiego kompa najlepiej szukać ? Takiego samego ? Nowszego ? I rozumiem , że komplet za stacyjką powinien być ?
|
|
Góra |
|
|
tzok |
#674729 Wysłany:
13 Cze 2013, 15:33; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
ECOL sobie daruj, szukaj takiego jak masz, ew. 18F ze Sieny (tylko nie 18FD) z usuniętym immobilizerem lub komplet - ecu, code, stacyjka. Ale najpierw napraw/wymień stacyjkę i spróbuj znaleźć usterkę w obwodzie sterowania silnikiem krokowym. Na próbę możesz podmienić tylko ECOLa, bo każdy inny ma immo, pamiętaj też, że jak podepniesz ecu z wyczyszczonym immo pod centralkę code to immo się wpisze do ecu.
_________________ IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje
|
|
Góra |
|
|
raczek89 |
#674764 Wysłany:
13 Cze 2013, 19:41; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 26 Wrz 2010, Posty: 58
|
tzok napisał(a): ECOL sobie daruj, szukaj takiego jak masz, ew. 18F ze Sieny (tylko nie 18FD) z usuniętym immobilizerem lub komplet - ecu, code, stacyjka. Ale najpierw napraw/wymień stacyjkę i spróbuj znaleźć usterkę w obwodzie sterowania silnikiem krokowym. Na próbę możesz podmienić tylko ECOLa, bo każdy inny ma immo, pamiętaj też, że jak podepniesz ecu z wyczyszczonym immo pod centralkę code to immo się wpisze do ecu. Był bym dokładnie za tym co pisze Tzok, ale stacyjka nie powoduje błędów. U mnie po dorobieniu scyzoryków też mogę wyjąć kluczyk podczas pracy, ale gdybym przekręcił śrubokrętem w pozycję zero to silnik gaśnie i jest blokada, ale już tylko kluczykiem przekręcę z powrotem. Wszystko działa normalnie i brak błędów. Generalnie można podmienić jakikolwiek komputer od 1.2 8V mpi, czyli punto lub palio. Ecu spi występujące w 0.9, 1.1, 1.2 można zamienić między sobą, bo one maja tę samą wiązkę, ale inne mapy silnika.
_________________ Italiano Squadre
Diagnostyka Fiatów od 1993 do 2008 (2piny, 3piny, Obd2) -> Info PW
|
|
Góra |
|
|
tzok |
#674778 Wysłany:
13 Cze 2013, 21:32; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
Larix |
#674869 Wysłany:
14 Cze 2013, 09:42; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Duszniki Zdrój Rejestracja: 02 Lip 2012, Posty: 27
|
Nie do końca rozumiem to wszystko ? Stacyjka i centralka code to dwie osobne części ? Jak kupię nową stacyjkę to kluczyk zostaje stary czy jak ? Sorry ale jeszcze w żadnym aucie nie wymieniałem stacyjki . I mogę wymienić samą stacyjkę bez wpływu na immo ? Przy odpalaniu chwilę świeci mi kluczyk więc chyba mam jeszcze immo ?
|
|
Góra |
|
|
tzok |
#674880 Wysłany:
14 Cze 2013, 10:18; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
Cały system immobilisera to: - transponder w kluczyku (klucze powinny być 3: 2 niebieskie i 1 brązowy), - antena odbiorcza przy stacyjce (ta akurat jest wymienna), - centralka CODE, - sterownik silnika.
Wszystkie elementy poza anteną są parowane, do kompletu powinna być też karta FIAT CODE z kodem do awaryjnego uruchamiania silnika.
Samą stacyjkę da się wymienić, jeśli masz kluczyk z pilotem IR to transponder da się przełożyć, jeśli nie to transpondery systemu CODE-I da się kopiować (klika lat temu płaciłem ok 100zł za kluczyk) - czyli dorabiasz kluczyk na wzór tego z nowej stacyjki a transponder kopiujesz lub przekładasz ze starego kluczyka. Sterownik silnika da się "wyczyścić" i po takim zabiegu będzie działał bez połączenia z centralką CODE (wystarczy przeciąć jeden przewód), natomiast po pierwszym podłączeniu do centralki CODE zsynchronizuje się z nią (czyli nie można podłączać "na próbę", bo potem znów trzeba go będzie "czyścić") i immobilizer będzie nadal działał (jeśli chcesz go zachować).
_________________ IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje
|
|
Góra |
|
|
Larix |
#674894 Wysłany:
14 Cze 2013, 11:40; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Duszniki Zdrój Rejestracja: 02 Lip 2012, Posty: 27
|
tzok napisał(a): Sterownik silnika da się "wyczyścić" i po takim zabiegu będzie działał bez połączenia z centralką CODE (wystarczy przeciąć jeden przewód) Czyli w moim wypadku najprościej to : -kupuję komputer IAW 8 F lub 18 F bez immo albo z wyczyszczonym. -kupuję stacyjkę bez immo lub z immo i odcinam odpowiedni kabelek np. http://allegro.pl/fiat-siena-palio-brav ... 77889.html-jeżdżę Dobrze zrozumiałem ?
|
|
Góra |
|
|
raczek89 |
#674899 Wysłany:
14 Cze 2013, 11:47; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 26 Wrz 2010, Posty: 58
|
Larix, Kupujesz wyczyszczonego kompa, odłączasz centralkę Fiat Code (czarna puszka, wchodzą do niej dwie dwie wtyczki (antena i zasilanie)) odpinasz zasilanie (biała wtyczka), i dopiero teraz podłączasz wyczyszczonego kompa. mimo że masz klucz z immo komputer będzie odpalał auto, ale po podpięciu centralki Fiat Code komp odczyta klucz i już sparuje się z nim wówczas będzie można tylko tym kluczem odpalić auto. Możesz Kupić kompa z immo i z kluczem, ale wiąże się z wymianą wkładki stacyjki oraz zamkach w drzwiach (aby mieć jeden klucz do wszystkiego) To co podałeś w linku to tylko wkładka, uniemożliwia ona mechanicznie odpalenie auta innym kluczem. Chodzi o kostkę stacyjki, to z tyłu, inaczej to co wchodzi wtyczka. A to jest kostka stacyjki (na fotce jest od bravo/brava/punto/seicento)
_________________ Italiano Squadre
Diagnostyka Fiatów od 1993 do 2008 (2piny, 3piny, Obd2) -> Info PW
|
|
Góra |
|
|
tzok |
#674963 Wysłany:
14 Cze 2013, 18:09; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
Larix |
#675037 Wysłany:
15 Cze 2013, 09:02; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Duszniki Zdrój Rejestracja: 02 Lip 2012, Posty: 27
|
tzok napisał(a): Ciągle zapominasz natomiast o sterowniku/centralce FIAT CODE. Ok, muszę w wolnej chwili rozebrać obudowę kolumny i zobaczyć na własne oczy jak to wygląda.
|
|
Góra |
|
|
tzok |
#675060 Wysłany:
15 Cze 2013, 11:41; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
Larix |
#675079 Wysłany:
15 Cze 2013, 13:47; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Duszniki Zdrój Rejestracja: 02 Lip 2012, Posty: 27
|
tzok napisał(a): jest nad skrzynką bezpieczników po lewej stronie kierownicy, Dzięki za wskazówkę.
|
|
Góra |
|
|
groobyg2 |
#677318 Wysłany:
26 Cze 2013, 19:46; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Mar 2013, Posty: 29
|
|
Góra |
|
|
tzok |
#677353 Wysłany:
26 Cze 2013, 21:49; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
groobyg2 |
#677490 Wysłany:
27 Cze 2013, 17:33; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Mar 2013, Posty: 29
|
autko już kupiłem z instalacją. Jak bylem na ustawieniu lpg to gazownik powiedział, że nie ma czegoś tam co wyłącza wtryskiwacze bo słyszy jak działają. Mówił też coś, że sonda nie działa prawidłowo. Powiedz mi czy test wykaże czy cewki działają poprawnie i gdzie znajdę odczyt? Jak mogę odciąć sondę i czy będzie to poprawnie działało na lpg bez większego spalania? Instalacja lpg to Bingo (chyba 2)
_________________ 1) Fiat 126p niebieski 2) Fiat 126p czerwony 3) Ford Escort mkV 4) Fiat Punto i Opel Vectra B
|
|
Góra |
|
|
tzok |
#677516 Wysłany:
27 Cze 2013, 20:31; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
Sam sobie raczej nie poradzisz, a mało który gazownik będzie chciał po kimś poprawiać, zwłaszcza jak sam robi na innym systemie, wtedy pozostaje wymiana elektroniki sterującej od LPG w warsztacie zajmującym się instalacjami LPG albo znalezienie warsztatu, który zakłada instalacje BINGO. Jakby nie odcinało wtryskiwacza benzyny to by się nie dało w ogóle jechać na LPG, odcinać go odcina tylko nie ma emulatora (ale to nie jest problem przy tym sterowniku), pozostaje natomiast problem braku emulacji sondy lambda, która w momencie przełączenia na LPG musi zostać podłączona do centralki LPG ale odłączona od sterownika silnika, a w jej miejsce musi być podana masa na wejście sondy w sterowniku silnika (da się to zrobić za pomocą jednego przekaźnika ale centralka LPG ma zintegrowany emulator sondy, wystarczy ją poprawnie podłączyć i skonfigurować). Instrukcja od BINGO-S: http://oldwww.kme.eu/pdf/InstrukcjaBNGS-pl-1-4__A4.pdf...i BINGO-M: http://oldwww.kme.eu/pdf/InstrukcjaBNGM-pl-1-4__1.pdf
_________________ IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje
|
|
Góra |
|
|
groobyg2 |
#677523 Wysłany:
27 Cze 2013, 21:08; Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Mar 2013, Posty: 29
|
chyba faktycznie tego sam nie ogarnę. Pojadę z tym do gazownika. powiedz mi jeszcze czy sonda nie jest potrzebna do regulacji dawki gazu? nie mam na śrubę tylko elektroniczne sterowanie.
_________________ 1) Fiat 126p niebieski 2) Fiat 126p czerwony 3) Ford Escort mkV 4) Fiat Punto i Opel Vectra B
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|