|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 07:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
piasek87 |
#688850 Wysłany:
02 Wrz 2013, 18:09; Temat postu: 1.2 8V po odpaleniu jakby nie palił na wszystkie cylindry |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 02 Wrz 2013, Posty: 5
|
Mam następujący problem zaraz po odpaleniu nieważne czy zimny czy rozgrzany auto nagle traci obroty, mocno wibruje, tak jak by nie palił na wszystkie cylindry nieraz trwa to zaledwie chwile i wraca wszystko do normy a nieraz stoję parę minut często pomaga mocne przegazowanie. Autko mam od miesiąca i objaw się nasila
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mario1978 |
#688897 Wysłany:
02 Wrz 2013, 20:48; Temat postu: Re: 1.2 8V po odpaleniu jakby nie palił na wszystkie cylindr |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Może być wypadanie zapłonów, lub kończy się pompa paliwowa, dlatego nie pali na wszystkie cylindry. Jest sporo możliwych problemów. Użyj wyszukiwarki w tym celu. Zaopatrz się w kabelek diagnostyczny, abyś mógł określić źródło problemów - post632868.html#p632868Jeżeli podczas takich wibracji, przy naciśnięciu na pedał gazu, samochód traci moc, z dużym prawdopodobieństwem pompa paliwowa nie wyrabia, nie dawkuje odpowiedniej ilości paliwa - post685375.html#p685375 Zainteresuj się tym tematem - topic8263.htmlRównież możesz mieć problemy z cewkami lub komputerem, świece obstawiam że masz dobre oraz kable? Z pomocą kabelka będziesz mógł zdiagnozować problem.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
BogdanK |
#688954 Wysłany:
02 Wrz 2013, 23:05; Temat postu: Re: 1.2 8V po odpaleniu jakby nie palił na wszystkie cylindr |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
mario1978 napisał(a): Również możesz mieć problemy z cewkami lub komputerem, świece obstawiam że masz dobre oraz kable? Z pomocą kabelka będziesz mógł zdiagnozować problem. Też to obstawiam.
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
piasek87 |
#689018 Wysłany:
03 Wrz 2013, 16:36; Temat postu: Re: 1.2 8V po odpaleniu jakby nie palił na wszystkie cylindr |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 02 Wrz 2013, Posty: 5
|
Jesli wciskam gaz to nie traci mocy bo jej niema dopóki nie przestanie wibrować. A wielokrotnie pomaga mu ostre przegazowanie i wtedy wszystko wraca do normy aż do następnego odpalania. Dzisiaj sprawdziłem pompę paliwa czy nie jest zabrudzona (filterek) ale czyściutko. Gdy auto wibrowało sprawdziłem cewki wiciagając kable iskra z każdej wychodziła. Jutro zmienię świece 
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#689033 Wysłany:
03 Wrz 2013, 20:40; Temat postu: Re: 1.2 8V po odpaleniu jakby nie palił na wszystkie cylindr |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
piasek87 napisał(a): Jesli wciskam gaz to nie traci mocy bo jej niema dopóki nie przestanie wibrować. A wielokrotnie pomaga mu ostre przegazowanie Hm.... prawdopodobnie masz zalewane świece. Przez te Twoje "przegazówki" prawdopodobnie szybciej pozbywasz się problemu. piasek87 napisał(a): i wtedy wszystko wraca do normy aż do następnego odpalania. Sprawdź świece, czy nie masz zalane? Jeżeli to się dzieje zawsze po odpaleniu, tak jakby Ci zalewało coś? Wyklucz więc świece zapłonowe. I nadal upieram się, że kabelek i program Ci pomogą w diagnozowaniu problemu.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#689036 Wysłany:
03 Wrz 2013, 20:54; Temat postu: Re: 1.2 8V po odpaleniu jakby nie palił na wszystkie cylindr |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Odkręć korek płynu chłodniczego, przegazuj i spr czy nie wybije. Podobne objawy miałem jak UPG zdechła  Ale tylko po odpaleniu - widocznie cyl zalał płyn chłodniczy i zanim go wydmuchało to cyl nie palił 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
piasek87 |
#690790 Wysłany:
15 Wrz 2013, 17:53; Temat postu: Re: 1.2 8V po odpaleniu jakby nie palił na wszystkie cylindr |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 02 Wrz 2013, Posty: 5
|
Przepraszam ale z braku czasu nie odpisywałem. Do wczoraj problem rozwiązywałem dodawając gaz odrazu po odpaleniu chodził idealnie. Lecz dzisiaj cały czas źle chodzi nic nie pomaga. Pojechałem do garażu kupiłem świece przy okazji wyszło że nie pali na 1 i 4 cylindrze czyli myślę cewka wiec zamieniłem je ale również nie chodzi na 1 i 4. Sprawdziłem iskrę na świecy i jest więc układ zapłonowy wychodzi że w porządku. Przyjrzałem się wtryskom i widać że ktoś tu już był. Kabelki do kostek na 1 i 4 są izolacją a 2 i 3 normalnie osłonką plastikową . Odkręciłem korek od wody przygazowałem i wszystko gra.A może to sa wtryski zapchane  W poniedziałek pojadę na komputer może coś pokaze [ Dodano: 15 Wrz 2013 17: ]Poczytałem trochę w tym temacie prawdopodobnie padł komputer  Czy ktoś zmieniał komputer miał podobny problem?
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#691015 Wysłany:
15 Wrz 2013, 21:46; Temat postu: Re: 1.2 8V po odpaleniu jakby nie palił na wszystkie cylindr |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
|
Góra |
|
 |
piasek87 |
#691735 Wysłany:
20 Wrz 2013, 15:39; Temat postu: Re: 1.2 8V po odpaleniu jakby nie palił na wszystkie cylindr |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 02 Wrz 2013, Posty: 5
|
|
Góra |
|
 |
karinocool |
#692246 Wysłany:
28 Wrz 2013, 10:13; Temat postu: Re: 1.2 8V po odpaleniu jakby nie palił na wszystkie cylindr |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 15 Wrz 2013, Posty: 4
|
witam podepnę się pod temat. Niedawno kupiłem żonie punto 00 1.2 16v b. Wszystko w nim raczej gra. Tylko martwi mnie jedna rzecz. Samochód stał teraz niecałe 3 dni. Poszedłem wyjechać z garażu i tu zdziwko bo odpalił za 2 razem. Gdy go odpaliłem to jakby nie chodził na wszystkie gary. Przytrzymałem go przez chwilę na wyższych obrotach i gdy puściłem gaz to pracował juz normalnie. Zgasiłem i odpaliłem i wszystko było już ok. Dodam że kable były wymieniane tydziń temu, świece prawdopodobnie też. Co za przyczyna może być? Dodam że gdy auto stoi przykładowo dzień to tego efektu nie ma.
Dodam conieco do tematu. Samochód stał teraz ok 12 godzin, poszedłem wyjechać z garażu i gdy go odpaliłem znowu działo się to samo tak jakby nie pracował na wszystkie gary. Po podtrzymaniu go na niewysokim gazie czuć było jak po chwili takjakby załapał kolejny gar i po kilkunastu sekundach kolejny i już wszystko było w normie pozatym że auto troche przerywało. Zgasiłem je i odpaliłem i wszystko grało. Dodam że gdy wsiądę do auta po np nocy i przekręce stacyjke nie słyszę pompki paliwa, gdy zgaszę samochód i przekręce stacyjkę to już ją słychać. Idzieje się tak to po np nocy. Ale mało tego, są dni kiedy nie słychać tej pompki a auto odpali normalnie. Nie mam pojęcia czego się czepić w tym momencie. Odczytałem błedy i wskazało coś takiego p0704 transmission/gear sys (5)-invalid signal, p1555-signal low, p0235 boost pressure (1). Czy ktoś wie co może byc przyczyna takich objawów?
Dzisiaj poszedłem wyjechać z garażu i odziwo po nocy i po przekręceniu stacyjki usłyszałem pompkę paliwową i samochód zapalił normalnie. Coś mi się wydaje że to wina pompki ale nie jestem do końca pewien. W jaki sposób można ją sprawdzić?
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#694838 Wysłany:
12 Paź 2013, 07:58; Temat postu: Re: 1.2 8V po odpaleniu jakby nie palił na wszystkie cylindr |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
karinocool napisał(a): p0704 transmission/gear sys (5)-invalid signal P0704 Obwód wejściowy przełącznika sprzęgła - usterka. karinocool napisał(a): p1555-signal low P1155 Air/Fuel Sensor Heater Circuit. (Bank 1 Sensor 2). Podgrzewacz drugiej sondy lambda powiedział "odmawiam współpracy". Do wymiany druga sonda lambda, tylko i wyłącznie oryginał. Dlaczego? Polecam ten wątek - post660039.html?#p660039karinocool napisał(a): p0235 boost pressure (1). P0235 - Czujnik A wspomagania turbosprężarki - usterka karinocool napisał(a): Coś mi się wydaje że to wina pompki ale nie jestem do końca pewien. W jaki sposób można ją sprawdzić? Zajrzyj tutaj - topic8263.html. Ciśnienie z pompki powinno być 3 bary. W sprawie usterek czujników, sprawdź okablowanie oraz wtyczki/gniazda, czy dobrze "siedzą". Odepnij wtyczkę/gniazdo i przeczyść KONTAKT U - http://sklep.avt.pl/p/pl/70925/kontakt+u+60ml.html. Kosztuje niedużo, a może Ci pomóc, jeżeli masz zaśniedziałe styki. Jeżeli faktycznie styki są dobre, okablowanie nie przetarte, do wymiany czujnik. Objawy które opisujesz, mogą wskazywać na nieszczelne wtyczki/gniazda, gdzieś Ci może wilgoć się zbierać, kiedy odpalisz samochód, komora silnika się nagrzewa i wilgoć odparowuje. Takie jest moje podejrzenie. Założę się, że na wiosnę i lato problemów nie będziesz mieć, kiedy będzie ciepło, nic nie robiąc  PS. Masz automat?
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
ka-8 |
#694873 Wysłany:
12 Paź 2013, 16:39; Temat postu: Re: 1.2 8V po odpaleniu jakby nie palił na wszystkie cylindr |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
mario1978 napisał(a): karinocool napisał(a): p0235 boost pressure (1). P0235 - Czujnik A wspomagania turbosprężarki - usterka Ja bym raczej "boost pressure" przetlumaczyl jako "cisnienie doladowania", a nie jako wspomaganie turbosprezarki, czyli moze wychodziloby to jakby na jakis czujnik cisnienia doladowania i jego ewentualna niepoprawna prace?
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|