|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 19:33
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
smuk |
#695013 Wysłany:
13 Paź 2013, 15:31; Temat postu: Padnięty alternator, kontrolka itp. |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Witam. Dzisiaj w nocy doznałem awarii alternatora w Punto 1.1 55km. W trasie w pewnym momencie światła zaczęły ciemnieć, aż samochód zgasł i nie chciał zapalić z powodu rozładowanego akumulatora. Po naładowaniu aku autko odpaliło, jednak mierzyłem ładowanie i go nie ma. Napięcie na aku ~12,5V i spada jeśli silnik pracuje. Alternator nie jest pęknięty itp., da się go zakręcić ręką. Zastanawia mnie, dlaczego nie zaświeciła się kontrolka ładowania ? Na pewno jest sprawna. Zdarzało się, że nawet jak czasem pasek lekko się ślizgnął po wjechaniu w kałużę to odrazu się zapalała by po chwili zgasnąć. Tym razem nic. O co chodzi ? Przy okazji: Czy alternator typ: Magneti Marelli AA125R-70A to jest oryginalny z punto 1.1 ? Bo byłem pewny że powinien tam być 65A.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
NiebieskiSX |
#695030 Wysłany:
13 Paź 2013, 15:37; Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#695031 Wysłany:
13 Paź 2013, 15:40; Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp. |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Tylko, że teraz nie wiem jaki zamówić. Wszędzie szukam i pisze że do punto 1.1 ma być A115R [prąd 65A] a u mnie widać na tabliczce AA125R prąd 70A, a ten podobno jest do Cinquecento. Mam akumulator 43Ah, czy taki 65A sobie poradzi ? Zastanawia mnie czemu ktoś włożył taki altek.
|
|
Góra |
|
 |
NiebieskiSX |
#695032 Wysłany:
13 Paź 2013, 15:41; Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#695034 Wysłany:
13 Paź 2013, 15:45; Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp. |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Ciekawe czemu ktoś założył 70A. Czyzby z powodu wiekszego aku? [zalecany jest 32Ah, u mnie 43Ah.] Czy jeśli założe teraz altek 65A, nie bedzie problemu z niedoładowaniem aku? Dodam, że mam mały sprzet grający na pokładzie który moze troche prądu zjesc.
|
|
Góra |
|
 |
NiebieskiSX |
#695035 Wysłany:
13 Paź 2013, 15:47; Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#695051 Wysłany:
13 Paź 2013, 17:36; Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Pitu Pitu, można sobie wstawić i 200A alternator i nie będzie problemu poza większym obciążeniem dla silnika. Chodzi o to, żeby alternator był w stanie pokryć bilans ujemny poboru prądu w instalacji+mieć zapas na doładowanie aku. Ja bez klimy itp wstawiłem sobie alternator 85A-na codzień zero problemów, a jak mam gorszy dzień i wale regulator w radiu na maxa to przynajmniej nie mam obaw, że mi samochód zdechnie....jak to już raz zrobił 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
NiebieskiSX |
#695078 Wysłany:
13 Paź 2013, 19:55; Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#695179 Wysłany:
14 Paź 2013, 02:03; Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Ależ ja nie zwalniam nikogo z myślenia-fakt, nie napisałem nigdzie o tym, ale wiadome, że instalacja przy maksymalnym obciążeniu nie wytrzyma dużo mocniejszego alternatora i może dojść do brzydkich rzeczy jak pożar, bo kable za cienkie itp....ale też nie popadajmy w skrajności, że pare A w tą czy we w tą da nam jakieś nieprzyjemności  Zresztą, jedna sprawa-alternator nie daje nam cały czas pełnej mocy, i nie jest to tylko zależne od prędkości obrotowej, ale też od spadków napięcia-czyli poboru prądu. Także.....w teorii i mniej więcej, większy alternator daje zapas mocy, a produkować będzie jej tyle, ile produkował dotychczasowy-tyle ile trzeba 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
NiebieskiSX |
#695307 Wysłany:
14 Paź 2013, 19:30; Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|