You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 06:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #695013 Wysłany: 13 Paź 2013, 15:31; 
 Temat postu: Padnięty alternator, kontrolka itp.
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Witam. Dzisiaj w nocy doznałem awarii alternatora w Punto 1.1 55km. W trasie w pewnym momencie światła zaczęły ciemnieć, aż samochód zgasł i nie chciał zapalić z powodu rozładowanego akumulatora. Po naładowaniu aku autko odpaliło, jednak mierzyłem ładowanie i go nie ma. Napięcie na aku ~12,5V i spada jeśli silnik pracuje.
Alternator nie jest pęknięty itp., da się go zakręcić ręką.
Zastanawia mnie, dlaczego nie zaświeciła się kontrolka ładowania ? Na pewno jest sprawna. Zdarzało się, że nawet jak czasem pasek lekko się ślizgnął po wjechaniu w kałużę to odrazu się zapalała by po chwili zgasnąć. Tym razem nic.
O co chodzi ?
Przy okazji:
Czy alternator typ:
Magneti Marelli AA125R-70A to jest oryginalny z punto 1.1 ?
Bo byłem pewny że powinien tam być 65A.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #695030 Wysłany: 13 Paź 2013, 15:37; 
 Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 2299
Pomógł: 13
kontrolka się zapala tylko wtedy gdy rolka nie pracuję
ja miałem podobnie tylko że od razu zauważyłem że coś nie tak (bo mam kondensator z miernikiem napięcia więc zawsze sobie mogę sprawdzić jakie mam ładowanie)
alternator miał pierw 14,5 ładowanie później zleciało na 13,5 i później już nie pracował
stojan padł i altka szlak trafiło
wymień alternator i po sprawie

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #695031 Wysłany: 13 Paź 2013, 15:40; 
 Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp.
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Tylko, że teraz nie wiem jaki zamówić.
Wszędzie szukam i pisze że do punto 1.1 ma być A115R [prąd 65A] a u mnie widać na tabliczce AA125R prąd 70A, a ten podobno jest do Cinquecento. Mam akumulator 43Ah, czy taki 65A sobie poradzi ? Zastanawia mnie czemu ktoś włożył taki altek.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #695032 Wysłany: 13 Paź 2013, 15:41; 
 Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 2299
Pomógł: 13
ja w swoim 1.2 75 mam altka z 1.1 55 wszystko śmiga
do 1.1 ma być prąd wyjściowy 65 A tak samo jak do 1.2 75
większe np 75A to już klima

[ Dodano: 13 Paź 2013 15:41 ]

kup sobie alternator z 1.1 lub 1.2 są takie same prąd ma być 65A nie mniej nie więcej

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #695034 Wysłany: 13 Paź 2013, 15:45; 
 Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp.
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Ciekawe czemu ktoś założył 70A. Czyzby z powodu wiekszego aku? [zalecany jest 32Ah, u mnie 43Ah.]
Czy jeśli założe teraz altek 65A, nie bedzie problemu z niedoładowaniem aku?
Dodam, że mam mały sprzet grający na pokładzie który moze troche prądu zjesc.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #695035 Wysłany: 13 Paź 2013, 15:47; 
 Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 2299
Pomógł: 13
książkowo jest 32ah ale można założyć większy np 40-44ah
ale alternator ma być 65A
jeżeli masz klime 75A no i wtedy większy akumulator

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #695051 Wysłany: 13 Paź 2013, 17:36; 
 Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Pitu Pitu, można sobie wstawić i 200A alternator i nie będzie problemu poza większym obciążeniem dla silnika. Chodzi o to, żeby alternator był w stanie pokryć bilans ujemny poboru prądu w instalacji+mieć zapas na doładowanie aku. Ja bez klimy itp wstawiłem sobie alternator 85A-na codzień zero problemów, a jak mam gorszy dzień i wale regulator w radiu na maxa to przynajmniej nie mam obaw, że mi samochód zdechnie....jak to już raz zrobił xD

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #695078 Wysłany: 13 Paź 2013, 19:55; 
 Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 2299
Pomógł: 13
istnieje takie cos jak bezpieczenstwo po co kolega ma wstaeiac wiekszy alternator niz seria ?? podaje jak to jest ksiazkowo ja mam bogate car audio i wystarcza 65 A

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #695179 Wysłany: 14 Paź 2013, 02:03; 
 Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Ależ ja nie zwalniam nikogo z myślenia-fakt, nie napisałem nigdzie o tym, ale wiadome, że instalacja przy maksymalnym obciążeniu nie wytrzyma dużo mocniejszego alternatora i może dojść do brzydkich rzeczy jak pożar, bo kable za cienkie itp....ale też nie popadajmy w skrajności, że pare A w tą czy we w tą da nam jakieś nieprzyjemności ;) Zresztą, jedna sprawa-alternator nie daje nam cały czas pełnej mocy, i nie jest to tylko zależne od prędkości obrotowej, ale też od spadków napięcia-czyli poboru prądu. Także.....w teorii i mniej więcej, większy alternator daje zapas mocy, a produkować będzie jej tyle, ile produkował dotychczasowy-tyle ile trzeba :P

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #695307 Wysłany: 14 Paź 2013, 19:30; 
 Temat postu: Re: Padnięty alternator, kontrolka itp.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 2299
Pomógł: 13
więc ja koledze podałem zalecenia książkowe fiata :) taki i tak jest w punciaku 1.1 :)

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO