You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #696049 Wysłany: 18 Paź 2013, 19:10; 
 Temat postu: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin
Rejestracja: 03 Paź 2012,
Posty: 147
Jak w temacie. Muszę ją wymienić bo się mi urwało gwint od świecy :E a i tak dzisiaj się dowiedziałem że na czwartym baniaku mam oszałamiające 3 bary :E
Dlatego wertuję alegrosza i widzę głowice w różnych cenach i różnych wersji.
Dlatego moje pytanie. Czy sam golas (głowica z zaworami) podejdzie do mojego 1.2 8V 75KM od każdego kropka? Czy może tylko od 1.2 ale obojętnie czy MPI czy SDI??? Nie mam wiedzy w tym zakresie.
Oczywiście mogę kupić do 1.2 ale mam obawy czy sprzedawcy do końca wiedzą z jakiej wersji to było. MPI czy SDI. I co będzie jak mi typ powie że do MPI a będzie z SDI. Albo co gorsza z 1.1 :)

_________________
Złoty kropek 1,2 SX z LPG
Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20
Nero Carbonio 159 1,9jtdm


Góra
 Profil  
 

 
 Post #696057 Wysłany: 18 Paź 2013, 20:03; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim :)
Rejestracja: 06 Sie 2011,
Posty: 1757
Pomógł: 7
nie SDI tylko SPI :D a po drugie w puntach I SPI to wlasnie 1.1 wiec nie wiem po co pytasz jak nie chcesz od 1.1 :D wiec zostaje Ci 1.2 :) albo 60 albo 75...ale skoro masz 75 to taka bierz :)

_________________
Mój punciak :) ===> topic32422.html

Image

http://carsteamosw.phorum.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696062 Wysłany: 18 Paź 2013, 20:32; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Kupuj od 75, tego jest tyle na rynku, że nie ma co kombinować z głową od słabszego. Do tego jak najmniejszy plan i uszczelkę metalową z Grande ;)

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696063 Wysłany: 18 Paź 2013, 20:36; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin
Rejestracja: 03 Paź 2012,
Posty: 147
Kupić taką samą to nie filozofia. Poza tym czytałem że były 1.2 MPI i SPI. Tak samo są różne na laegroszu więc skąd stwierdzenie że jednopunktowe są tylko w 1.1???? Pytam dlatego bo nie wiem czy sprzedający wie co sprzedaje a nie wszędzie jest opisane jaki był wtrysk.

A dlaczego uszczelkę z grande 8V nie rozumiem.

[ Dodano: 18 Paź 2013 20:36 ]

No kurde patrzę na alegroszu i jak byk są głowice 1.2 z mono i multi wtryskiem. Tak więc coś tu nie halo

_________________
Złoty kropek 1,2 SX z LPG
Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20
Nero Carbonio 159 1,9jtdm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696064 Wysłany: 18 Paź 2013, 20:40; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
No jak nie halo.

1.1 55KM - monowtrysk - SPI
1.2 60KM - monowtrysk - SPI

1.2 73KM - WIELOPUNKT - MPI - taka Cie interesuje.

Uszczelkę z GP, bo masz okazję, doprężysz lekko i dostanie odrobinkę powera ;)

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696066 Wysłany: 18 Paź 2013, 20:51; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin
Rejestracja: 03 Paź 2012,
Posty: 147
Właśnie, czyli miałem rację że są różne 1.2. Więc głowice są różne i muszę kupić do MPI tak?

Odnośnie tej uszczelki to mnie zaciekawiłeś. Znaczy to że od GP bardziej siądzie? A momenty dokręcania się są takie jak normalnie dla mojego motoru? Ile siądzie ta uszczelka?? A może głębsze planowanie zrobić???
Możesz bardziej bogato opisać Angry? :)
No trochę jestem spragniony mocy w tym moim najsłabszym autku :>

_________________
Złoty kropek 1,2 SX z LPG
Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20
Nero Carbonio 159 1,9jtdm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696069 Wysłany: 18 Paź 2013, 20:57; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Nie powiem Ci na teraz dokładnie, ile siedzi, bo nie chce się mi szukać, ale taki np. Zyguś ma już głowę na tej uszczelce posadzoną ;) Cudów nie oczekuj, ale zawsze coś. Moment można by wziąć z manuala do 1.4 77KM do GP.

A co do głowicy, to każda z wymienionych Ci podejdzie, ale w 1.1 na pewno masz mniejsze zawory, w 60KM (chyba) też, bądź są identyczne, już człowiek zapomniał, jak rozstał się z autem :>

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696071 Wysłany: 18 Paź 2013, 21:01; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin
Rejestracja: 03 Paź 2012,
Posty: 147
Aha, kumam. Czyli nie zaszkodzi wrzucić, a nóż jakieś 0,5KM przybędzie :P ok, no to może by tak "szlifnąć" głowicę żeby była jeszcze niżej? To wtedy powinno już coś przybyć :> tylko chcę żeby nadal został bezkolizyjny, na wszelki wypadek :P ktoś wie ile bezpiecznie można zebrać mięska??

[ Dodano: 18 Paź 2013 21:01 ]

W sumie to może sobie zmierzę ile jest zapasu po zdjęciu czapki.

_________________
Złoty kropek 1,2 SX z LPG
Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20
Nero Carbonio 159 1,9jtdm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696073 Wysłany: 18 Paź 2013, 21:09; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Mięska to jak najmniej, 0,5mm jeśli można, bo ona trochę obniża jednak.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696229 Wysłany: 19 Paź 2013, 19:45; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Ori UPG ma chyba ~1,4 mm, ta z GP jakoś 0,3x mm - ja do tego obniżyłem głowice 0,3 mm, ale w 1.1 masz trochę inny blok, także u Ciebie wyjdzie większa kompresja, niż u mnie. Ile można max. zebrać z głowicy to najłatwiej się zorientować, mierząc jej wysokość - spróbuję się dokopać do danych odnośnie min. wysokości głowicy w 75 MPI. Oczywiście można jeszcze niżej, jak się podbierze denka tłoków :mrgreen: .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696232 Wysłany: 19 Paź 2013, 19:50; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Do głowicy z 1.1/1.2 60 nie pasuje kolektor dolotowy od 75, no i do tego zawory są mniejsze, więc raczej nie polecam zamiany w tą stronę ;)

Pawelec90 napisał(a):
Ori UPG ma chyba ~1,4 mm, ta z GP jakoś 0,3x mm

Ori ma 1,6-1,7mm, a z GP 0,5mm, to tak dla sprostowania ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696236 Wysłany: 19 Paź 2013, 19:59; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin
Rejestracja: 03 Paź 2012,
Posty: 147
To sporo siada. O 1mm. To lepiej chyba zebrać o ten 1mm głowicę bo i tak się planuje i tak. A uszczelka do GP jest ponad dwa razy droższa...

_________________
Złoty kropek 1,2 SX z LPG
Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20
Nero Carbonio 159 1,9jtdm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696238 Wysłany: 19 Paź 2013, 20:05; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
marek230482 napisał(a):
To lepiej chyba zebrać o ten 1mm głowicę bo i tak się planuje i tak.

Taa, tylko w razie problemu, uszczelkę wymienisz na normalną i masz głowicę o 1mm w górę, a jak tyle splanujesz to już potem nie ma za bardzo pola manewru. A zwyczajowe planowanie (takie nie tuningowe) jest w granicach 0,1mm.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #697030 Wysłany: 23 Paź 2013, 16:31; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin
Rejestracja: 03 Paź 2012,
Posty: 147
Dzisiaj porobiłem pomiary skoku zaworu i tłoka. Niestety nie mam dobrych wieści :) nie można splanować głowicy. Ja nawet nie będę dawał uszczelki z GP. Dlaczego? Ponieważ zawór wydechowy wychodzi ponad lico głowicy o 2mm. Tyle też jest wyżłobienia w tłoku. Ale ten też o parę dyszek wychodzi ponad lico bloku. Tak więc jak założę czapkę bez uszczelki to tłok bankowo spotka się z zaworem.
Dlatego nawet uszczelka z GP jest ryzykiem że przy urwaniu paska zawory dostaną strzała. Oczywiście to są pomiary z ręki suwmiarką. Nic precyzyjnego więc przy uszczelce z GP może jest dyszka luzu a może jej nie ma :) ja ryzykować nie będę. Pakuję oryginalną i będę spokojny. A wszystkim z uszczelką od GP radzę zmieniać pasek po 60 tys bo się mogą zdziwić że już nie mają bezkolizyjnego silnika :E nawet jak planowali głowicę o dyszkę (a może tym bardziej).

_________________
Złoty kropek 1,2 SX z LPG
Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20
Nero Carbonio 159 1,9jtdm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #697055 Wysłany: 23 Paź 2013, 19:57; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
marek230482 napisał(a):
zawór wydechowy wychodzi ponad lico głowicy o 2mm.

Imho to wskazuje, że prawdopodobnie ta głowica była już planowana i to chyba więcej niż raz ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #697071 Wysłany: 23 Paź 2013, 20:49; 
 Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin
Rejestracja: 03 Paź 2012,
Posty: 147
Sugerujesz że moja dotychczasowa również? Tak samo? :wink:

_________________
Złoty kropek 1,2 SX z LPG
Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20
Nero Carbonio 159 1,9jtdm


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO