|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
marek230482 |
#696049 Wysłany:
18 Paź 2013, 19:10; Temat postu: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin Rejestracja: 03 Paź 2012, Posty: 147
|
Jak w temacie. Muszę ją wymienić bo się mi urwało gwint od świecy  a i tak dzisiaj się dowiedziałem że na czwartym baniaku mam oszałamiające 3 bary Dlatego wertuję alegrosza i widzę głowice w różnych cenach i różnych wersji. Dlatego moje pytanie. Czy sam golas (głowica z zaworami) podejdzie do mojego 1.2 8V 75KM od każdego kropka? Czy może tylko od 1.2 ale obojętnie czy MPI czy SDI??? Nie mam wiedzy w tym zakresie. Oczywiście mogę kupić do 1.2 ale mam obawy czy sprzedawcy do końca wiedzą z jakiej wersji to było. MPI czy SDI. I co będzie jak mi typ powie że do MPI a będzie z SDI. Albo co gorsza z 1.1 
_________________ Złoty kropek 1,2 SX z LPG Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20 Nero Carbonio 159 1,9jtdm
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Zyguś |
#696057 Wysłany:
18 Paź 2013, 20:03; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim :) Rejestracja: 06 Sie 2011, Posty: 1757 Pomógł: 7
|
nie SDI tylko SPI  a po drugie w puntach I SPI to wlasnie 1.1 wiec nie wiem po co pytasz jak nie chcesz od 1.1  wiec zostaje Ci 1.2  albo 60 albo 75...ale skoro masz 75 to taka bierz 
_________________ Mój punciak ===> topic32422.html

http://carsteamosw.phorum.pl
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#696062 Wysłany:
18 Paź 2013, 20:32; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Kupuj od 75, tego jest tyle na rynku, że nie ma co kombinować z głową od słabszego. Do tego jak najmniejszy plan i uszczelkę metalową z Grande 
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
marek230482 |
#696063 Wysłany:
18 Paź 2013, 20:36; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin Rejestracja: 03 Paź 2012, Posty: 147
|
Kupić taką samą to nie filozofia. Poza tym czytałem że były 1.2 MPI i SPI. Tak samo są różne na laegroszu więc skąd stwierdzenie że jednopunktowe są tylko w 1.1???? Pytam dlatego bo nie wiem czy sprzedający wie co sprzedaje a nie wszędzie jest opisane jaki był wtrysk.
A dlaczego uszczelkę z grande 8V nie rozumiem.
[ Dodano: 18 Paź 2013 20:36 ]
No kurde patrzę na alegroszu i jak byk są głowice 1.2 z mono i multi wtryskiem. Tak więc coś tu nie halo
_________________ Złoty kropek 1,2 SX z LPG Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20 Nero Carbonio 159 1,9jtdm
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#696064 Wysłany:
18 Paź 2013, 20:40; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
No jak nie halo. 1.1 55KM - monowtrysk - SPI 1.2 60KM - monowtrysk - SPI 1.2 73KM - WIELOPUNKT - MPI - taka Cie interesuje. Uszczelkę z GP, bo masz okazję, doprężysz lekko i dostanie odrobinkę powera 
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
marek230482 |
#696066 Wysłany:
18 Paź 2013, 20:51; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin Rejestracja: 03 Paź 2012, Posty: 147
|
Właśnie, czyli miałem rację że są różne 1.2. Więc głowice są różne i muszę kupić do MPI tak? Odnośnie tej uszczelki to mnie zaciekawiłeś. Znaczy to że od GP bardziej siądzie? A momenty dokręcania się są takie jak normalnie dla mojego motoru? Ile siądzie ta uszczelka?? A może głębsze planowanie zrobić??? Możesz bardziej bogato opisać Angry?  No trochę jestem spragniony mocy w tym moim najsłabszym autku 
_________________ Złoty kropek 1,2 SX z LPG Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20 Nero Carbonio 159 1,9jtdm
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#696069 Wysłany:
18 Paź 2013, 20:57; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Nie powiem Ci na teraz dokładnie, ile siedzi, bo nie chce się mi szukać, ale taki np. Zyguś ma już głowę na tej uszczelce posadzoną  Cudów nie oczekuj, ale zawsze coś. Moment można by wziąć z manuala do 1.4 77KM do GP. A co do głowicy, to każda z wymienionych Ci podejdzie, ale w 1.1 na pewno masz mniejsze zawory, w 60KM (chyba) też, bądź są identyczne, już człowiek zapomniał, jak rozstał się z autem 
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
marek230482 |
#696071 Wysłany:
18 Paź 2013, 21:01; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin Rejestracja: 03 Paź 2012, Posty: 147
|
Aha, kumam. Czyli nie zaszkodzi wrzucić, a nóż jakieś 0,5KM przybędzie  ok, no to może by tak "szlifnąć" głowicę żeby była jeszcze niżej? To wtedy powinno już coś przybyć  tylko chcę żeby nadal został bezkolizyjny, na wszelki wypadek  ktoś wie ile bezpiecznie można zebrać mięska?? [ Dodano: 18 Paź 2013 21:01 ]W sumie to może sobie zmierzę ile jest zapasu po zdjęciu czapki.
_________________ Złoty kropek 1,2 SX z LPG Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20 Nero Carbonio 159 1,9jtdm
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#696073 Wysłany:
18 Paź 2013, 21:09; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Mięska to jak najmniej, 0,5mm jeśli można, bo ona trochę obniża jednak.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
Pawelec90 |
#696229 Wysłany:
19 Paź 2013, 19:45; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
Ori UPG ma chyba ~1,4 mm, ta z GP jakoś 0,3x mm - ja do tego obniżyłem głowice 0,3 mm, ale w 1.1 masz trochę inny blok, także u Ciebie wyjdzie większa kompresja, niż u mnie. Ile można max. zebrać z głowicy to najłatwiej się zorientować, mierząc jej wysokość - spróbuję się dokopać do danych odnośnie min. wysokości głowicy w 75 MPI. Oczywiście można jeszcze niżej, jak się podbierze denka tłoków  .
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#696232 Wysłany:
19 Paź 2013, 19:50; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Do głowicy z 1.1/1.2 60 nie pasuje kolektor dolotowy od 75, no i do tego zawory są mniejsze, więc raczej nie polecam zamiany w tą stronę  Pawelec90 napisał(a): Ori UPG ma chyba ~1,4 mm, ta z GP jakoś 0,3x mm Ori ma 1,6-1,7mm, a z GP 0,5mm, to tak dla sprostowania 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
marek230482 |
#696236 Wysłany:
19 Paź 2013, 19:59; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin Rejestracja: 03 Paź 2012, Posty: 147
|
To sporo siada. O 1mm. To lepiej chyba zebrać o ten 1mm głowicę bo i tak się planuje i tak. A uszczelka do GP jest ponad dwa razy droższa...
_________________ Złoty kropek 1,2 SX z LPG Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20 Nero Carbonio 159 1,9jtdm
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#696238 Wysłany:
19 Paź 2013, 20:05; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
marek230482 napisał(a): To lepiej chyba zebrać o ten 1mm głowicę bo i tak się planuje i tak. Taa, tylko w razie problemu, uszczelkę wymienisz na normalną i masz głowicę o 1mm w górę, a jak tyle splanujesz to już potem nie ma za bardzo pola manewru. A zwyczajowe planowanie (takie nie tuningowe) jest w granicach 0,1mm.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
marek230482 |
#697030 Wysłany:
23 Paź 2013, 16:31; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin Rejestracja: 03 Paź 2012, Posty: 147
|
Dzisiaj porobiłem pomiary skoku zaworu i tłoka. Niestety nie mam dobrych wieści  nie można splanować głowicy. Ja nawet nie będę dawał uszczelki z GP. Dlaczego? Ponieważ zawór wydechowy wychodzi ponad lico głowicy o 2mm. Tyle też jest wyżłobienia w tłoku. Ale ten też o parę dyszek wychodzi ponad lico bloku. Tak więc jak założę czapkę bez uszczelki to tłok bankowo spotka się z zaworem. Dlatego nawet uszczelka z GP jest ryzykiem że przy urwaniu paska zawory dostaną strzała. Oczywiście to są pomiary z ręki suwmiarką. Nic precyzyjnego więc przy uszczelce z GP może jest dyszka luzu a może jej nie ma  ja ryzykować nie będę. Pakuję oryginalną i będę spokojny. A wszystkim z uszczelką od GP radzę zmieniać pasek po 60 tys bo się mogą zdziwić że już nie mają bezkolizyjnego silnika  nawet jak planowali głowicę o dyszkę (a może tym bardziej).
_________________ Złoty kropek 1,2 SX z LPG Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20 Nero Carbonio 159 1,9jtdm
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#697055 Wysłany:
23 Paź 2013, 19:57; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
marek230482 napisał(a): zawór wydechowy wychodzi ponad lico głowicy o 2mm. Imho to wskazuje, że prawdopodobnie ta głowica była już planowana i to chyba więcej niż raz 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
marek230482 |
#697071 Wysłany:
23 Paź 2013, 20:49; Temat postu: Re: Czym różnią się głowice SPI/MPI oraz 1.1/1.2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin Rejestracja: 03 Paź 2012, Posty: 147
|
Sugerujesz że moja dotychczasowa również? Tak samo? 
_________________ Złoty kropek 1,2 SX z LPG Rosso Proteo 166 3,0V6 4HP20 Nero Carbonio 159 1,9jtdm
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|