You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 13:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #723714 Wysłany: 31 Mar 2014, 14:27; 
 Temat postu: Problem z wymianą alternatora
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Paź 2013,
Posty: 47
Czołem ;)

Łożyska w alternatorze kończą swój żywot, kręci się jak traktor :E
Już ze 2-3 razy miał zmieniane łożyska, więc pora na dołożenie i kupno regenerowanego z gwarancją ;)

Ale do rzeczy - problem jest z jego wymianą... nie ma jak wyciągnąć :?

Image

Niestety od góry zasłania mi parownik gazu, przez co tak łatwo sie alternatora nie wyciągnie. Na oko zabraknie ze 2cm by przeszło obok, albo więcej jak kształt nie podpasuje. Nie wiem czy parownik mogę sobie tak sam odkręcić i przesunąć, bo tam dużo węży i przewodów jest, jeszcze coś popsuje :roll:

Macie jakieś pomysły jak inaczej wyciągnąć alternator? Może da się zdjąć do na dole z 4 śrubami i tamtędy wyciągnąć altka? Chyba że to coś co trzyma silnik albo inną cześć i lepiej nie ruszać :P

Image

Czytałem coś, że da się dołem wyciągnąć jak się podniesie na lewarku... mam kanał jak coś, ale nie mam na tyle zdolności żeby odpinać wydech czy łapy silnika odkręcać... pasek jest zmieniany rok temu, jest teraz nawet za luźno napięty, więc bez jego wymiany się obejdzie raczej :D

Jakieś propozycje? Czy pozostaje tylko pojechanie do warsztatu LPG by to zdemontowali i zmienili altka?
Bo przyznam, że studencki budżet napięty, a robocizna kosztuje :wink:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #723727 Wysłany: 31 Mar 2014, 15:40; 
 Temat postu: Re: Problem z wymianą alternatora
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
To coś na 4 śrubach to łapa silnika, olej temat, boć widać nie dość zaawansowany, żeby takie dziwne pomysły mieć :E
Spokojnie go dołem wyciągniesz-od góry odkręcasz jedną/dwie śruby z altka, to co zostanie od spodu, i na luzie go tamtędy wyciągniesz. Napięcie paska to żaden problem-i tak śrube napinającą masz od góry ;)

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #723733 Wysłany: 31 Mar 2014, 15:59; 
 Temat postu: Re: Problem z wymianą alternatora
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Paź 2013,
Posty: 47
A nie ma cyrków z koniecznością rozpinania półosi czy rozkręcania wydechu? :P

Bo tematów na forach mało i różne info - jeden wyciągnął bez problemów, drugiemu po podlewarowaniu koła się zmieściło, a trzeci rozkręcił wydech i drążek reakcyjny od silnika... i bądź tu mądry :roll:

Bo to gdzie śruby jakie klucze, napięcie paska to wiem... kwestia tylko tego którędy pacjenta wyciągnąć i wstawić nowego :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #723751 Wysłany: 31 Mar 2014, 17:34; 
 Temat postu: Re: Problem z wymianą alternatora
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Na luzie wychodzi dołem ;)

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #723761 Wysłany: 31 Maj 2014, 15:30; 
 Temat postu: Re: Problem z wymianą alternatora
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Paź 2013,
Posty: 47
Dobra, to zaufam i powalczę w weekend :D
Mam nadzieję, że żadna niespodzianka na mnie nie czyha, bo tak od góry patrząc to za bardzo nie widziałem którędy dołem by się to dało :>

[ Dodano: 31 Maj 2014 15: ]

Piechuxt napisał(a):
Spokojnie go dołem wyciągniesz-od góry odkręcasz jedną/dwie śruby z altka, to co zostanie od spodu, i na luzie go tamtędy wyciągniesz. Napięcie paska to żaden problem-i tak śrube napinającą masz od góry ;)

Szkoda że nie wspomniałeś o zmniejszaczu Szalińskiego, wtedy rzeczywiście wychodzi dołem ;)
Bez rozpięcia zardzewiałej plecionki i lizaka oraz siły Pudziana do odchylenia silnika, to nie wyciągnie się dołem :P

Ja nie miałem jak się w taki cyrk bawić, więc odkręciłem parownik i go trochę przesunąłem, altek na styk wyszedł górą ;)
Teraz błoga cisza, bo tamte łożyska były " :E " :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO