|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 03:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
WojtasBB |
#7256 Wysłany:
12 Lut 2007, 23:01; Temat postu: |
|
|
golab napisał(a): Gdybyś wymienił tylko uszczelki, to zapewne też by przestało wyciekać... z tym "na pewno" to ja na pewno sie nie zgodzę Pitersen napisał(a): widzialem to sama wymiana nie pomoze
w połączeniu ze spiłowaniem stopek na pewno pomoże, tylko trzeba spiłować odpowiednio
|
|
Góra |
|
|
|
|
golab |
#7267 Wysłany:
12 Lut 2007, 23:30; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1997
|
Wojtas_BB napisał(a): z tym "na pewno" to ja na pewno sie nie zgodzę
Przekonaj mnie!
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
|
WojtasBB |
#7268 Wysłany:
12 Lut 2007, 23:35; Temat postu: |
|
|
golab napisał(a): Przekonaj mnie!
znane na AK są przypadki, gdzie były wymieniane uszczelki, po czym, po paru km ciekło dalej, inni, m.in. ASO bardzo często, do tego kleją to czerwonym silikonem i też sie zdarza że po paru tys km puszcza. jedynym i pewnym i potwierdzonym przez wieeeeeelu użytkowników sposobem pozbycia sie raz na zawsze wycieków spod pokrywy zaworów, jest nowa, dobra uszczelka + spiłowanie stopek pokrywy. Jak dobrą grubość spiłujesz, jeździsz przez -dziesiąt tysięcy km bez wycieków
|
|
Góra |
|
|
golab |
#7299 Wysłany:
13 Lut 2007, 12:36; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1997
|
Aaa, to Ty o tym myślałeś! Tam te piłowanie to inna sprawa... Pitersen pisał, że wymienił uszczelki oraz olej na zalecany i przestało wyciekać. A ja sądze, że gdyby oleju nie zmianiał tylko samą uszczelke, to również by nie ciekło... :]
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
|
Patryk |
#7384 Wysłany:
13 Lut 2007, 17:58; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: jeszcze Polska Rejestracja: 30 Sty 2007, Posty: 40
|
ipIV napisał(a): Przykleiłem temat, bo to jest typowa usterka Wojtas_BB: Napisz jeszcze w jakiej kolejności należy śruby dokręcać Bo z tego co wiem jest to ważne
Na krzyż
|
|
Góra |
|
|
Patryk |
#7386 Wysłany:
13 Lut 2007, 18:00; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: jeszcze Polska Rejestracja: 30 Sty 2007, Posty: 40
|
Grzyws napisał(a): To samo mu powiedziałem, ale on sie uparł że będzie dokręcał i już
NIech dokręca...
Tylko jaki to ma sens,skoro pokrywa się opera na stopkach...a jak zerwie gwint w glowicy ,to juz tak różowo nie będzie
|
|
Góra |
|
|
Pitersen |
#7387 Wysłany:
13 Lut 2007, 18:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
Patryk napisał(a): Na krzyż
Dokładnie
Ja przez wycieki oleju juz przeszedlem i swoje wiem, nie bedzie mnie tu nikt pouczał!
_________________ Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta
|
|
Góra |
|
|
Patryk |
#7388 Wysłany:
13 Lut 2007, 18:03; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: jeszcze Polska Rejestracja: 30 Sty 2007, Posty: 40
|
Pitersen napisał(a): Wojtas_BB napisał(a): nie ma najmniejszego znaczenia jak kupilem moje punto to na kartce bylo napisane ze jest wlany pelny syntetyk, a od nowosci zaleca sie polsyntetyk no i lało sie z niego , nowe uszczelki, nowy olej i juz suchutko mialem identyczne wycieki co tu sa na zdjeciu przedstawione :]
Nie leje się,bo dałeś nowe uszczelnienia,a nie dzęki zmianie klasy oleju
Jakbyś wodę w dziurawej misce wymienił na gęsty likier bez załatania dziury,to tez by się lało...
|
|
Góra |
|
|
Pitersen |
#7417 Wysłany:
13 Lut 2007, 18:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
Patryk napisał(a): Nie leje się,bo dałeś nowe uszczelnienia,a nie dzęki zmianie klasy oleju
Jakbyś wodę w dziurawej misce wymienił na gęsty likier bez załatania dziury,to tez by się lało...
mi chodzi o to ze przy zmianie uszczelek musialem zmienic olej na pol syntetyk
czy to takie trudne do zrozumienia, czy tu sam same osły
_________________ Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta
Ostatnio edytowany przez Pitersen, 13 Lut 2007, 23:53, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Patryk |
#7418 Wysłany:
13 Lut 2007, 18:58; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: jeszcze Polska Rejestracja: 30 Sty 2007, Posty: 40
|
Pitersen napisał(a): Patryk napisał(a): Nie leje się,bo dałeś nowe uszczelnienia,a nie dzęki zmianie klasy oleju
Jakbyś wodę w dziurawej misce wymienił na gęsty likier bez załatania dziury,to tez by się lało... mi chodzi o to ze przy zmianie uszczelek musialem zmienic olej na pol syntetyk czy to k**** takie trudne do zrozumienia, czy tu sam same osły
Raczej same osły
Z Twoich postów wynika jednoznacznie,ze półsyntetyk Ci pomógł zlikwidować wycieki ,co jest nieprawdą
_________________ Wycesc fefnaściefał dawniej - Mk1 1.2 8V MPI mit elpidżi 285 kkm
|
|
Góra |
|
|
Pitersen |
#7419 Wysłany:
13 Lut 2007, 19:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
UWAGA TŁUMACZE
do tych, którzy nie umieja tego pojąć!
1. Wymiana nowej uszczelki pod pokrywa zaworów
2. zmiana oleju 15W40 na 10W40
Jeszcze nie zrozumiałe
_________________ Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta
|
|
Góra |
|
|
wojtek1503 |
#12289 Wysłany:
09 Mar 2007, 23:39; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Łomża Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 7
|
To typowa usterka-ja w swoim Punto mam już 160tys i kilkukrotnie zmieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów-przyzwyczaiłem się do tego-nobody is perfect
|
|
Góra |
|
|
krzysiek188A4000 |
#15291 Wysłany:
26 Mar 2007, 12:50; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 02 Mar 2007, Posty: 93
|
Nowa uszczelka i tochę silikonu zdziała cuda
_________________ Punto ELX 1.2 80KM 16V 188A5000 blue metalic 3D 2000'
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#15328 Wysłany:
26 Mar 2007, 15:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
krzysiek188A4000 napisał(a): tochę silikonu zdziała cuda
Ta... póki się nie wytopi
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
pepepe |
#15331 Wysłany:
26 Mar 2007, 15:47; Temat postu: |
|
|
Nie czytalem calego watku ale u mnie w I-ce tez silnik sie "pocil", nie cieklo strumieniem tylko po prostu "pocil sie", oleju nie ubywalo w jakis zauwazalny sposob od przegladu do przegladu.
Lek ?
Zdjalem pokrywe od glowicy, zalozylem nowa uszczelke, mechanik dal mi jakis uszczelniacz, spilowal lekko progi na pokrywie i nie pocil sie przez dluzszy czas.
Przy sprzedazy widac bylo lekkie pocenie ale to juz 230 tys. przebiegu ...
|
|
Góra |
|
|
krzysiek188A4000 |
#15338 Wysłany:
26 Mar 2007, 16:55; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 02 Mar 2007, Posty: 93
|
misieq79 napisał(a): krzysiek188A4000 napisał(a): tochę silikonu zdziała cuda Ta... póki się nie wytopi
Użyłem silikonu odpornego na temp a nie wazelinę
_________________ Punto ELX 1.2 80KM 16V 188A5000 blue metalic 3D 2000'
|
|
Góra |
|
|
Limet |
#17899 Wysłany:
09 Kwi 2007, 12:44; Temat postu: |
|
|
Cesarz Bendzina |
|
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#17910 Wysłany:
09 Kwi 2007, 13:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
Limet napisał(a): ten typ poprostu tak ma nie nalezy sie tym zbytnio przejmowac
Ta... też tak myślałem, a potem nagle w korku (zeszsłego upalnego lata) wskazówka chłodnicy podjechała na czerwone, zanim dotelepałem się do miejsca parkingowego (metodą włącz-wyłącz) to już zaczynała iść para... Kontrolka smarowania się nie paliła, ale bagnecik suchutki...
Zestaw uszczelka + silikon żaroodporny już gotowy, czekam tylko na klucz dynamometryczny...
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#17921 Wysłany:
09 Kwi 2007, 15:06; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
misieq79 napisał(a): czekam tylko na klucz dynamometryczny...
Zrób manuala
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#17922 Wysłany:
09 Kwi 2007, 15:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
Cyfrówkę niby mam... Się zobaczy...
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#22558 Wysłany:
07 Maj 2007, 09:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
krzysiek188A4000 |
#22597 Wysłany:
07 Maj 2007, 14:03; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 02 Mar 2007, Posty: 93
|
po przejechaniu 7 kkm u mnie dalej suchutko, piłowanie stopek moim zdaniem jest trudniejsze do wykonania niż przesmarowanie delikatnie dobrym silikonem (każdą stopkę trzeba spiłować równo), a zmiana oleju z 10w na 5w nie ma prawa spowodować wycieków, przecież podczas pracy silnika obydwa oleje mają wskaźnik lepkości 40 CZYLI IDENTYCZNY
_________________ Punto ELX 1.2 80KM 16V 188A5000 blue metalic 3D 2000'
|
|
Góra |
|
|
EDi |
#22991 Wysłany:
10 Maj 2007, 13:16; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
dokładnie, miałem to samo, ale dopiero przy przebiegu 50 tyś. wymieniłem uszczelke pod pokywą zaworów + silikon termoodporny i jest ok
po prostu uszczelka dostaje temperatury od strony kolektora wydechowego, twardnieje i pocenie na 100%
usterka typowa co ileś tyś. km.
jak to mówią o Fiacie: jak sie nie poci, nie pojedzie
_________________ Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#23053 Wysłany:
10 Maj 2007, 18:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Właśnie Kupiłem Oring w ASO koszt. 3,5zł. Za chwilkę wybieram się na Juwenalia i o ile wrócę do jutra do domku to postaram sie w sobotę zrobić i napisać Manuala: Opis z Fotkami:D:D
PS. chłop z Aso mówił, że wytrzymuje Oring od 40 do 50 tyś.. [ Dodano: 15 Maj 2007 11:20 ]Witam!!
Właśnie wymieniłem Oring przy cewkach zapłonowych. Operacja trwała z pucowaniem ze szczątków starego oleju itp, jakies 30 minut
Manula nie robię ponieważ identycznie wszystko wygląda jak w Punto 1, a manual do punto 1 już ktoś zrobił, oto Link:
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/zro ... ingP1.html
Wszystko wygląda identycznie, a moze kupiłem Mk2 z Silnikiem od Mk1
Aczkolwiek, jak coś, służę Infem [ Dodano: 15 Cze 2007 15:10 ]Spiłowałem Stópki, jest Super, nic nie leci, no Zero "Zadyszki" !! wiem , że będzie tak do końca żywota mojej MK-2ki Napisałem Manuala:
http://fiatpunto.com.pl/topic1718.html
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
mars66 |
#53370 Wysłany:
12 Paź 2007, 13:51; Temat postu: Wyciek oleju |
|
|
Forumowicz |
|
Miejscowość: małopolska Rejestracja: 10 Paź 2007, Posty: 1
|
Czy diesle maja ten sam problem ? Bo u mnie cieknie
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|