You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 18:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #72998 Wysłany: 18 Gru 2007, 14:24; 
 Temat postu: Jak sprawdzić cewkę.
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Opoczno
Rejestracja: 03 Wrz 2007,
Posty: 139
Swego czasu załozyłem temat o moich problemach "auto gasnie podczas jazdy i śmierdzi jajem". Problem pojawia sie niezależnie czy jade na benzynie czy LPG czyli jest wspólny. Po mniej lub bardziej burzliwej dyskusji lupa została skierowana na cewke.
Jak sprawdzić która z cewek jest w agonii?
Bodajże kolega Stax proponował by wykrecic i obserwować iskrę. Ale... jest to bardzo nieprecyzyjna metoda. Bo normalnie auto jeździ i w momencie testu tez pewnie bedzie iskra. Problem pojawia sie ni z gruchy ni z pietruchy. Jadac trasą nagle slabnie i gasnie w efekcie.
Wracając do sedna, jak mozna jeszcze sprawdzić domowymi metodami cewkę (mam miernik)?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #73351 Wysłany: 20 Gru 2007, 10:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cieszyn - Sosnowiec
Rejestracja: 26 Lip 2007,
Posty: 100
też ostatnio założyłem podobny temat ale nikt nie odpowiedział...

_________________
yyy...Lancia Y 1.2 8V 6WAY


Góra
 Profil  
 
 
 Post #73354 Wysłany: 20 Gru 2007, 10:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Opoczno
Rejestracja: 03 Wrz 2007,
Posty: 139
Dokładnie, jakiś niewdzieczny to temat.
Spytalem wczoraj elektryka samochodowego i powiedział ze jedyną metodą na sprawdzenie cewki jest "kup pan nową i załóż w miejsce tej niby felernej". Zadne pomiary uzwojeń, rezystancji i czego tam jeszcze chcemy nic nam nie powiedzą. Nawet ta felerna cewka po wyjęciu i pomierzeniu będzie dawac dobre wartosci.
Powiedział tez, ze generalnie nie ma czegos takiego jak "spalona cewka". Cewka sie nie uszkadza w sensie przerwane, przepalone uzwojenie. Cewka dostaje przebicia izolacji w wyniku działania np temperatury (czesty przypadek w Cinquecento gdzie cewka jest b. blisko silnika) lub od wilgoci. Ja np zauważyłem u siebie problem w dni takie jak teraz czyli pochmurno, bardzo wilgotno w powietrzu. Do momentu przejechania 3-4 km auto potrafi kilka razy zgasnac i sie zalać. Potem (tak sobie to wyobrazam) jak wilgoc odparuje auto zdrowieje.
Wczoraj wymieniłem jedną cewkę. Oczywisci jest to loteria, bo nie wiem, która jest walnieta. Podejrzewałem tę odrobinę cieplejszą (blizej kierowcy) i bardziej swieciły wychodzące z niej przewody WN. Zobaczymy czy sluszny strzał. Jak autko postoi dzis pod robotą, złapie wilgoci albo problem sie powtórzy albo trafilem.

_________________
Punto 55, benzyna + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #73357 Wysłany: 20 Gru 2007, 11:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
wito76 napisał(a):
bardziej swieciły wychodzące z niej przewody WN

Przewody nie świecą z winy cewki, tylko dlatego, że są kiepskie. I w takim przypadku w pierwszej kolejności bym wymieniał przewody i wyczyścił izolatory ceramiczne świec i plastykowe cewek.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO