|
Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
mireks |
#74402 Wysłany:
24 Gru 2007, 18:19; Temat postu: Linea 1.3 Multijet - wrażenia po jeździe w trasie |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
Witam
Postanowiłem się podzielić z Wami wrażeniami z jazdy moją Lineą w trasie. Gdy wyjeżdzałem, samochód od nowości miał przejechane 500 km. Gdy wróciłem, samochód miał już 1240 km.
Linea jest trochę szersza i dłuższa od Grande Punto, ale ten dieselek wyrabia z nią cuda.
Wyprzedzanie na 3-m biegu to poezja, a 4-y bieg to odlot. 200Nm to nie jest jakaś rewelacja, ale w trasie pozwala obejchać prawie każdego który ma pod maską max 2 litry w benzynie czyli do 120 KM. Z dieslami nie ma sensu konkurować.
Ruszanie z miejsca trochę trwa - tutaj nie ma nawet sensu równać się z benzyną. Ale zapięcie dwójki to już konkretny odjazd, a trójka i czwórka zostawia delikwentów zdecydowanie w tyle.
Zdarzyło mi się na trasie spotkać z focusem napędzanym etylinką, który pędził naprawdę ostro. Ja jadąc 120km na godzinę po pewnym czasie doszedłem delikwenta na światłach (trasa Grójec-Warszawa dwa pasy w jedną stronę). Później start z pod świateł. Focus na początku mnie wziął - wiadomo - moja krótka jedynka nie daje pola do popisu. Ale już dwójka i przepustnica uchylona na 3/4 a zaraz potem trójka i czwórka zrobiła focusowi kuku. Gdy doszedłem do swoich 120km/h odpuściłem bo szybciej jechać nie miałem potrzeby. Jaki efekt? Focus kilka długości samochodu za mną, za chwilę mnie doszedł i wyprzedził. W oczach kierowcy determinacja i efekt nerwowo przełączanych biegów. Oczywiście samochody, które były w drugiej kolejności za nami pozostały grubo ponad 100 metrów z tyłu.
Podobna sytuacja 30 minut wcześniej. Objechana Vectra B też napędzana jakąś benzyną. Patrząc na dynamikę jazdy kierowcy, musiał w niej mieć przynajmniej 1.8 16V. Przy 150 km/h i probie dobicia do mnie Vectra zrezygnowała.
Tak się własnie jeździ Multijetem 1.3. Do Linei ten silnik w zupełności wystarcza.
Raport spalania.
Niezależnie od tego czy jechałem dynamicznie czy wolno, średnie spalanie wyszło mi 5.2 lub 5.1 litra ON.
Mam wrażenie, że po przejechaniu 1200 km silnik mi się troszkę ułożył. Nie grzechocze tak intensywnie, nawet przy prędkości 150km/h we wnętrzu prawie go nie słychać. Karoseria nie szumi, słychać tylko szum opon. Fiatowi gratuluje dobrej linii i jednocześnie aerodynamiki.
Trasa sprzyjała testom. Droga była sucha jak pieprz, dzień, odcinki testowe równe jak stół, świeżo po modernizacji.
Pzdr
Mirek
|
|
Góra |
|
|
|
|
Kuba DST |
#74404 Wysłany:
24 Gru 2007, 18:42; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Strzelin Rejestracja: 24 Lis 2006, Posty: 918
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#74460 Wysłany:
25 Gru 2007, 12:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
czego nie ten dział?
A odnośnie raportu to 5 z kawałkiem przy takiej jeździe to spoko wynik
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
mireks |
#74471 Wysłany:
25 Gru 2007, 13:10; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
Krzycho90 napisał(a): czego nie ten dział? A odnośnie raportu to 5 z kawałkiem przy takiej jeździe to spoko wynik
Dodam jeszcze, że przy 150km/h spalanie chwilowe było na poziomie 7.5 litra ON.
Przy 100 km/h wacha się pomiędzy 3.8 a 5 litrów, a najcześciej oscyluje w pobliżu 4.5 litra (czyli katalogowe). Tak duża rozpietość to wynik tego, że nawet lekkie uchylenie gazu z powodu innego ułożenia nogi lub jakiekolwiek fluktuacje od poziomu powoduję iż spalanie myszkuje +/- 0,6 litra.
Brakuje w tym samochodzie 6-go biegu. Mocy jest na tyle dużo, że 6-ka spokojnie by dawała radę ciagnąć tą karoserię. A wtedy oczywiście i spalanie by spadło, bo diesel nie specjalnie przejmuje się oporami toczenia - spalanie zależy głównie od prędkości obrotowej silnika.
Pzdr
Mirek
Ostatnio edytowany przez mireks, 25 Gru 2007, 17:49, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
michalj |
#74474 Wysłany:
25 Gru 2007, 13:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 404
|
mireks napisał(a): Brakuje w tym samochodzie 6-go biegu. Mocy jest na tyle dużo, że 6-ka spokojnie by dawała radę ciagnąć tą karoserię. A wtedy oczywiście i spalanie by spadło (...)
To samo mogę powiedzieć o swoim 1.4 8v w Grande...
// Koniec off-topu
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
|
Maciey |
#74483 Wysłany:
25 Gru 2007, 13:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Chyba ktoś zmienił zdane na temat 1.3JTD bo przypominam sobie dyskusje z tematu: http://fiatpunto.com.pl/topic4112.html i wypowiedzi na temat tego silnika w Linei
Ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność
Chociaż przyznam,że silniczek jest bardzo udany
|
|
Góra |
|
|
mireks |
#74488 Wysłany:
25 Gru 2007, 14:18; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
Maciey napisał(a): Chyba ktoś zmienił zdane na temat 1.3JTD bo przypominam sobie dyskusje z tematu: http://fiatpunto.com.pl/topic4112.html i wypowiedzi na temat tego silnika w Linei Ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność Chociaż przyznam,że silniczek jest bardzo udany
Częściowo przyznaję Ci rację. W trasie ten silnik to mały diabełek i za to go pokochałem. W mieście jednak jest mi z nim źle. Jeśli w dodatku jest dużo świateł, to nie wiadomo jak nim jeździć - ruszać dynamicznie i ryzykować szybsze zużycie sprzęgła czy może ruszać jak wolnossącym dieslem i wlec się gdzieś 3/4 od czoła.
Linea jest cięższa od GP, co dodatkowo ostudza entuzjazm.
Za to w trasie jest duuużo lepiej niż się spodziewałem
pzdr
Mirek
|
|
Góra |
|
|
Maciey |
#74495 Wysłany:
25 Gru 2007, 14:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Ja 90-konną wersją miałem okazję tylko się przejechać, w swoim mam zaledwie 70KM (ale moje auto ma poniżej tony) a jeśli chodzi o ruszanie to nie ma sensu palić sprzęgła jak mówisz, ale do momentu włączenia się turbinki powoli a potem wedle uznania w okolicach 3tys rpm jest już nieźle
Co do tych porównań z autami na benzynę byłbym ostrożny, jednak trzeba przyznać,że auta na etylinę o podobnej pojemności i mocy muszą sie starać na starcie.
|
|
Góra |
|
|
divers88 |
#74505 Wysłany:
25 Gru 2007, 15:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 12 Wrz 2007, Posty: 990
|
no nie powiedziałbym
Turbo benzyna robi z tym ropniakiem co chce
_________________ Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
STax |
#74507 Wysłany:
25 Gru 2007, 15:44; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Radzę nie zaczynać dyskusji co lepsze benzyna czy diesel w tym temacie bo o tym można gadać w nieskończoność a to nie jest właściwy dział...
P.S. Benzyna górą forever //end of offtop
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#74513 Wysłany:
25 Gru 2007, 17:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
Krzycho90 napisał(a): Ten post był w Grande Punto. //Jaco
ja go znalazłem w tym - Inne Fiaty, ale pewnie wtedy był już przeniesiony
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
mireks |
#74516 Wysłany:
25 Gru 2007, 17:46; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
divers88 napisał(a): no nie powiedziałbym Turbo benzyna robi z tym ropniakiem co chce
Myślę, że turbobenzyny na naszych drogach prawie nie ma, więc jestem spokojny
|
|
Góra |
|
|
STax |
#74517 Wysłany:
25 Gru 2007, 18:02; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mireks parę rzeczy mnie zastanawia.
Sprawdziłem i wg danych technicznych linea 1.3 mj 90km ma 13,8s od 0 do 100km/h.
W związku z tym już średni kompakt z silnikiem 1.6 i mocy ok 100km powinien spokojnie brać linee i to min. do 130-150km/h (v-max dla linei z tym silnikiem to niby 170km/h).
Focus to mógł być 1.4 75km (15,1s do 100km/h) bo wszystkie pozostałe benzynowe focusy mają 11s i mniej
Vectra (nie mam danych dla B, podaje dla C) przy silniku 1.8 ma 122km i 11,2 do 100km/h (B miała chyba troszkę mniej mocy).
Nie podważam elastyczności diesla, która jest niezaprzeczalna, ale przy starcie spod świateł elastyczność nie ma żadnego znaczenia.
A i piszesz o tamtych autach, że "jeździły dynamicznie". Tzn? Ja kropkiem 1.1 też jeżdżę dynamicznie ale przy starcie spod świateł wychodzi ile kto ma mocy...
[ Dodano: 25 Gru 2007 17:02 ]
A i jeszcze: skąd pewność, że tamte to były benzyniaki?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Maciey |
#74518 Wysłany:
25 Gru 2007, 18:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
STax dlaczego chcesz popsuć humor Mirkowi?
Nie ma co sprawdzać w danych wiadomo, że Linka jest fajna i dynamiczna ale jak ktoś się uprze to z 1.4 ma jeszcze szanse, ale 1.6 i w górę raczej nie co nie znaczy,że można objeżdżać w trasie mocniejszych aut...
Co do startu z pod świateł też nie jest to powiedziane bo każde auto maksymalną moc osiaga przy innych obrotach wiem, że na razie jesteś niereformowalny jeśli chodzi o wyższość benzyniaków na dieslami, więc nie będę się z Tobą spierał bo sensu to nie ma
STax napisał(a): A i jeszcze: skąd pewność, że tamte to były benzyniaki?
często na tylnej klapie są oznaczenia silnika
Vectra B z 1.8 16V ma jakieś 115-116KM
|
|
Góra |
|
|
STax |
#74521 Wysłany:
25 Gru 2007, 19:07; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Maciey napisał(a): STax napisał(a): A i jeszcze: skąd pewność, że tamte to były benzyniaki? często na tylnej klapie są oznaczenia silnika Vectra B z 1.8 16V ma jakieś 115-116KM
No znaczki owszem, ale mireks pisze, że nie wie jaki silnik = nie widział znaczka...
A co do startu spod świateł to nie chodziło mi tu o moc, co po prostu o przyspieszenie 0-100km/h
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#74594 Wysłany:
26 Gru 2007, 02:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
Stax diesel na trasie całkiem inaczej sie sprawuje niż benzyna fakt na przyspieszenie to nie ma co prorównywac do 100 ale od 100 w góre to juz troszke inaczej wyglada z jazda, ja tu nie bronie diesla ale wiem bo jezdzilem benzyna teraz jezdze dieslem i wiem ze na trasie za chiny nie zamienil bym sie na benzynke ale juz w miescie to najchetniej jezdził bym benzyna, mój frend ma Honde civic VI generacji 115KM to powiem ze na trasie ciezko mu było dotrzymac mi kroku ja wyprzedzanki z 5 pod górki za zakretem z 4 a kolezka pełna lawira skrzynia od 3 do 4, 5 nie właczył bo nie dał rady pewnie on by poszedł na autostradzie 210 a ja tylko 200 (licznikowe naturalnie) ale kto jezdzi taka predkoscia, co innego ze startu zatrzymanego poczatkowo nie mógl ogarnac mojego przyspieszenia ale jak jego wskazówka obrotomierza doszła do 5,5 tys i zaczeła sie krecic prawie do 7 to sukcesywnie mnie dochodzil. a ja swojego mogłem krecic do 4 max 4,5 tys . tylko jemu przy takiej jezdzie pali 10-12 a mi 5-7 mówie oczywiscie o GP a nie o Linei.
|
|
Góra |
|
|
michalj |
#74595 Wysłany:
26 Gru 2007, 02:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 404
|
Dobrze ułożona Panda 1.1 może nawet Focusowi 1.6 sprawić problemy spod świateł... ale tylko do 80 km/h - potem kuce robią swoje.
Ostatnio się z Focusem turbo dieslem (nie pamiętam pojemności) ścigałem spod świateł - po kilku światłach i ja, i kierowca Focusa skłonni byliśmy uznać remis... a wtedy zostaliśmy zdeklasowani przez Rovera 2.0
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#74596 Wysłany:
26 Gru 2007, 02:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
to takie inne ciekawe porównanie od 0-50 Jeep Grand Cheeroke 5,2 ma tyle samo co Ferrari testarossa, wiadomo potem to juz nie ma pytań.
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1151 |
#74597 Wysłany:
26 Gru 2007, 02:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kędzierzyn Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 424
|
duzo tez zalezy od kierowcy, auto i jego moc to jedno a umiejetnosci to inna sprawa tez wazna
_________________ Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI
|
|
Góra |
|
|
bbanditoss |
#74605 Wysłany:
26 Gru 2007, 09:34; Temat postu: |
|
|
Nigdzie nie jadę |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11767 Pomógł: 13
|
Grzegorz1151 napisał(a): duzo tez zalezy od kierowcy, auto i jego moc to jedno a umiejetnosci to inna sprawa tez wazna
święte słowa reasumując co z tego, że auto gwizda jak szofer p***a
_________________
|
|
Góra |
|
|
michalj |
#74615 Wysłany:
26 Gru 2007, 11:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 404
|
Przypomina mi się jeden z odcinków Top Geara. Testowali w jakiejś olbrzymiej hali przyspieszenie (i hamulce) Chevroleta (dawniej: Daewoo Lanos) i bolidu formuły 1.
Zadanie przed obydwoma pojazdami: przyspieszyć do granic możliwości od 0, a potem wyhamować przed przeciwległą ścianą. Seryjny Chevrolet osiągnął około 130 km/h, a bolid... 136 km/h W obu przypadkach kierował Stig.
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
|
mireks |
#74665 Wysłany:
26 Gru 2007, 13:33; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
STax napisał(a): mireks parę rzeczy mnie zastanawia. Sprawdziłem i wg danych technicznych linea 1.3 mj 90km ma 13,8s od 0 do 100km/h. W związku z tym już średni kompakt z silnikiem 1.6 i mocy ok 100km powinien spokojnie brać linee i to min. do 130-150km/h (v-max dla linei z tym silnikiem to niby 170km/h).
Focus to mógł być 1.4 75km (15,1s do 100km/h) bo wszystkie pozostałe benzynowe focusy mają 11s i mniej
Vectra (nie mam danych dla B, podaje dla C) przy silniku 1.8 ma 122km i 11,2 do 100km/h (B miała chyba troszkę mniej mocy).
Nie podważam elastyczności diesla, która jest niezaprzeczalna, ale przy starcie spod świateł elastyczność nie ma żadnego znaczenia.
A i piszesz o tamtych autach, że "jeździły dynamicznie". Tzn? Ja kropkiem 1.1 też jeżdżę dynamicznie ale przy starcie spod świateł wychodzi ile kto ma mocy...
[ Dodano: 25 Gru 2007 17:02 ] A i jeszcze: skąd pewność, że tamte to były benzyniaki? Specjalnie patrzyłem na klapy obydwu samochodów i jak na złość nic na nich nie było. Benzynowe silniki nie zawsze mają oznaczenia na klapie. Za to diesle w focusie i vectrze zawsze. No chyba, że nie mają fabrycznych klap lub emblematy odpadły. Nie wiem czym wytłumaczyć fenomen dobrego odejścia Linei. Co do vectry wiem napewno, że nie był to osiołek 1.6 75KM, bo kiedyś taką jeździłem i tam ten silnik w zasadzie służy tylko do ruszania z miejsca. Może był to 1.8? Focus był w wersji 3d i jechał nim jakiś młody gość więc pewnie też nie było to toczydełko. Rzecz w tym, że tu gdzie ja mam 200Nm (ok 2 tyś obr), oni mają dopiero 120 może trochę więcej, a maksymalny moment pewnie łapią przy 3k5 obrotów czyli tam gdzie mój już w zasadzie zanika i gdzie ja już wkładam następny bieg. W każdym razie podczas procesu rozpędzania się Vectra trzymała mi się dużo sprawniej na ogonie niż focus. Nie zamierzam tutaj pisać o elastyczności diesla bo nadal uważam, że jest to wyssana z palca historia. Faktem jest, że na 4-m biegu samochód "się" zbiera fajnie ale biegi i tak muszę przełączać aby się rozpędzić lub wsadzić powera w koła. Może dużej pojemności silniki mają ją lepszą niż 1.3 JTD? 1.9TDI 90KM wkładany min do Octavii Mk1 ma prawie taki sam przebieg momentu w funkcji obrotów silnika. Co do jazdy dynamicznej tych samochodów to może za dużo powiedziane. Ale na tle innych zdecydowanie się wyróżniały. Jazda metodą wszystko muszę wyprzedzić, każda wolna przestrzeń jest do wykorzystania - tego typu zachowanie. [ Dodano: 26 Gru 2007 12:33 ]michalj napisał(a): Przypomina mi się jeden z odcinków Top Geara. Testowali w jakiejś olbrzymiej hali przyspieszenie (i hamulce) Chevroleta (dawniej: Daewoo Lanos) i bolidu formuły 1. Zadanie przed obydwoma pojazdami: przyspieszyć do granic możliwości od 0, a potem wyhamować przed przeciwległą ścianą. Seryjny Chevrolet osiągnął około 130 km/h, a bolid... 136 km/h W obu przypadkach kierował Stig.
I faktycznie mogło tak być. Kiedyś z ciekawości sciągnąłem sobie z internetu wykres momentu obrotowego silnika z F1. Do 10 tyś obrotów silnika, ten moment był lichy jak w przeciętnym, słabszym samochodzie osobowym. Silnik zaczynał żyć dopiero od 13 tyś obr. Wtedy moment sięgał 700-800Nm. Za to silnik kręci się do 20 tyś obr
Często widać, jak bolidy po zjeździe do boxu są wypychane przez mechaników i dopiero po chwili nabierają prędkości. Może po prostu nie chcą palić opon przy ruszaniu z boxu?
Pzdr
Mirek
|
|
Góra |
|
|
michalj |
#74672 Wysłany:
26 Gru 2007, 13:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 404
|
mireks napisał(a): Specjalnie patrzyłem na klapy obydwu samochodów i jak na złość nic na nich nie było. Benzynowe silniki nie zawsze mają oznaczenia na klapie. Za to diesle w focusie i vectrze zawsze. No chyba, że nie mają fabrycznych klap lub emblematy odpadły.
W Passacie jedną z "opcji" jest brak oznaczenia silnika na tylnej klapie, drugą jest brak nazwy modelu, tak więc niekoniecznie musiało odpaść.
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
|
STax |
#74782 Wysłany:
26 Gru 2007, 20:28; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mireks odnośnie tego f1 kontra lacetti to tu raczej nie o mały moment szło, bo f1 ma przecież cos koło 2s do setki więc szybko się wkręca nawet na te 13tyś obr., tylko po prostu na hali f1 paliło gumę w miejscu zamiast jechać.
A znaczki to tak jak michalj pisał, mogły być po prostu zdjęte. Z drugiej strony lineą nie jechałem, może faktycznie jest aż tak dynamiczna...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#74837 Wysłany:
26 Gru 2007, 22:34; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1211
|
STax
Ja powiem tak, Diesle jak wiadomo są na trasę bardziej...A ten radzi sobie tam nawet nieźle.
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|