You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 03:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #8275 Wysłany: 19 Lut 2007, 18:04; 
 Temat postu: Szalejące obroty na biegu jałowym
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 19 Lut 2007,
Posty: 9
Mam problem z obrotami na przyslowiowym"luzie"obroty skacza nawet do 3tys.moze ktos zna temat i sie podzieli wiadomosciami co moze byc przyczyna (podobno silik krokowy) :?:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #8276 Wysłany: 19 Lut 2007, 18:08; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Masz LPG? :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8277 Wysłany: 19 Lut 2007, 18:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 19 Lut 2007,
Posty: 9
nie ,nie uwazam gazu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8278 Wysłany: 19 Lut 2007, 18:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
silniczek krokowy jest winny, na poczatek sprobuj go wyczyscic a jak to nie da efektu to musisz go wymienic

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8283 Wysłany: 19 Lut 2007, 18:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 19 Lut 2007,
Posty: 9
dzieki za porade kolega dal taka sama diagnoze i chcialem sie podzielic jego spostrzezeniami w szerszym gronie ,pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8375 Wysłany: 20 Lut 2007, 14:18; 
 Temat postu: to nie silniczek
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 19 Lut 2007,
Posty: 9
silniczek wymienilem i dalej to samo :evil:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8377 Wysłany: 20 Lut 2007, 14:38; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Dziwne :/ Może przepustnica się zacina? :hmm:

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8559 Wysłany: 21 Lut 2007, 12:19; 
 Temat postu: Re: Szalejące obroty na biegu jałowym
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: jeszcze Polska
Rejestracja: 30 Sty 2007,
Posty: 39
kris napisał(a):
Mam problem z obrotami na przyslowiowym"luzie"obroty skacza nawet do 3tys.moze ktos zna temat i sie podzieli wiadomosciami co moze byc przyczyna (podobno silik krokowy) :?:

lewe powietrze albo TPS się sypie

Diagnostyka prawdę Ci powie...

_________________
Wycesc fefnaściefał ;D
dawniej - Mk1 1.2 8V MPI mit elpidżi 285 kkm ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8563 Wysłany: 21 Lut 2007, 12:31; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytów
Rejestracja: 18 Gru 2006,
Posty: 930
Patryk napisał(a):
iagnostyka prawdę Ci powie...

ASO prawdę ci powie... 8)
U mnie też obroty spadały za nisko, pojechałem do ASO i wszystko gra :) :banan2:

_________________
Punto 1.2 8v 60KM Active Premius - verde cristallo
Grande Punto 1.4 8v 77KM Energy - błękitny psychodelic
GP 1.4 8v 77KM - grigio prezioso
Grande Punto 1.4 8v Estiva Blue&Me - błękitny hillybilly
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8566 Wysłany: 21 Lut 2007, 12:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: jeszcze Polska
Rejestracja: 30 Sty 2007,
Posty: 39
Cytuj:
ASO prawdę ci powie...


Taa... :lol: :lol:

ASO nie dość,ze nie powie prawdy,to nakłamie i wymusi wymianę (bo to oni tylko potrafią) polowy silnika/osprzętu...

_________________
Wycesc fefnaściefał ;D
dawniej - Mk1 1.2 8V MPI mit elpidżi 285 kkm ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8569 Wysłany: 21 Lut 2007, 12:40; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytów
Rejestracja: 18 Gru 2006,
Posty: 930
Fakt, że nie wiem co dokładnie zrobili ale kasy niewiadomo ile nie wzięli a działa :D

_________________
Punto 1.2 8v 60KM Active Premius - verde cristallo
Grande Punto 1.4 8v 77KM Energy - błękitny psychodelic
GP 1.4 8v 77KM - grigio prezioso
Grande Punto 1.4 8v Estiva Blue&Me - błękitny hillybilly
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8572 Wysłany: 21 Lut 2007, 12:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: jeszcze Polska
Rejestracja: 30 Sty 2007,
Posty: 39
Liper napisał(a):
Fakt, że nie wiem co dokładnie zrobili ale kasy niewiadomo ile nie wzięli a działa


Zapewne skasowali tylko adaptację... :D

_________________
Wycesc fefnaściefał ;D
dawniej - Mk1 1.2 8V MPI mit elpidżi 285 kkm ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8577 Wysłany: 21 Lut 2007, 13:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2007,
Posty: 106
Taaa Aso kase wezmie chetnie, mi spadaly obroty ponizej 1000 na zimnym silniku i okazalo sie ze sonda, w ASO chcieli 500 zl a z innego punciaka kupilem za 50 no jest roznica.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #10136 Wysłany: 01 Mar 2007, 02:22; 
 Temat postu: Re: to nie silniczek
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 274
kris napisał(a):
silniczek wymienilem i dalej to samo :evil:


Może sonda lambda coś nawala. Dobrze by było ją sprawdzić

_________________
Punto II 1.2 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13309 Wysłany: 14 Mar 2007, 15:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 710
Pomógł: 4
Ja też miałem podobny problem tytlko w VW Polo. Każdy sugerował mi wymianę silniczka krokowego. W jakiejś gazecie opisany był podobny przypadek. W moim przypadku wystarczyło wyczyścić nagar z przepustnicy który powodował że klpka się nie domykała. Gdy to zrobiłem falowanie silnika na biegu jałowym znikło. Obyło się bez wizyty u mechanika i wymiany silniczka. Życzę owocnej naprawy pozdrawiam.

_________________
MOJA KROPA :)
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #27036 Wysłany: 04 Cze 2007, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: wałbrzych
Rejestracja: 04 Cze 2007,
Posty: 1
Witam mam ten sam peoblem co ty wymienialem silnczek krokowy bylem w serwisie fiata i nic zauwarzyłem ze jak odrazu po zgaszeniu auta wyciągne silniczek zanim się ustawi i po jego ustawieniu wsadze go spowrotem po odpalenu obroty wracają do normalnych ae po klejnym zgaszeniu bez wyciągania znowu sie pierdzieli.pozdrawiam paty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #76815 Wysłany: 02 Sty 2008, 17:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 25 Paź 2007,
Posty: 96
No, to mam pierwszą usterkę od kiedy kupiłem punciaczka (po ponad trzech miechach- nie jest najgorzej :D ).

Pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat, jednak objawy są bardziej konkretne i regularne niż w Waszych przypadkach.

Mianowicie- jadę dziś rano z domu, staję na czerwonym, a tu nagle na "luzie" obroty z 1500 rosną do ok. 1800, wracają do 1500, z powrotem 1800, i tak jak poźniej policzyłem zawsze dokładnie 9 razy- przy razie 10tym rosną do 2500 i powoli dochodzą do 3000. Dodaję gazu- spadają znów do 1500, po czym rosną do 1800, spadają do 1500 itd.

Ciekawa opcja więc dzielę się z Wami :)
LPG brak, silnik 1.1.
To to samo co dotąd, czy już coś innego?

Na chłopski rozum to skoro obroty falują aż tak regularnie, to chyba w centralce sterującej coś się pomieszało. Akurat pierwszy raz wyjechałem po założeniu alarmu (jego wypięcie nic nie daje) i głośników w drzwi. Nie wiem czy to przypadek?!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #76905 Wysłany: 02 Sty 2008, 20:17; 
 Temat postu:
Porządnie nalej WD-40 do krokowca ale chyba bez skasowania błędów w komputerze się nie obędzie. Miałem taki sam przypadek i niestety już się poddałem i pojechałem do ASO. Facet wykręcił silniczek wlał WD po pięciu minutach wylał z niego syf, podpiął się do kompa,wykasował błędy i autko już rok bez kłopotu śmiga jak ta lala:) Pozdrawiam


Góra
  
 
 
 Post #77136 Wysłany: 03 Sty 2008, 00:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Cze 2007,
Posty: 96
Juras widziałeś dokładnie jak to robili w ASO ?
Wlewali WD-40 w miejsce tak jak pokazują strzałki na poniższych zdjęciach ?
Chyba benzyna ekstrakcyjna też się do tego celu nadaje ?
Image
Image

_________________
Fiat Punto 55 S '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #77170 Wysłany: 03 Sty 2008, 08:27; 
 Temat postu:
Nie wiem jak się spisze benzyna ekstrakcyjna,bo raczej ona nie ma takich właściwości jak WD-40(gdyby miała to po co przepłacac kupując WD) ale możesz spróbowac.Dokładnie wlewał tam gdzie zaznaczyłeś strzałkami. Potem na chwilę podpiął kabel do wyciągniętego silniczka i właczył zapłon. Skręcił wszystko do kupy i działa, ale prawie 100zł za skasowanie błędów i wyczyszczenie silniczka ubyło z kieszeni :? :x


Góra
  
 
 
 Post #77328 Wysłany: 03 Sty 2008, 17:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 25 Paź 2007,
Posty: 96
Wujek-mechanik załatwił od znajomego sprzęcior, zresetował komputer i już nie ma problemu :) Jak zakładałem alarm i wiele razy odłączałem i podłączałem akumulator coś się musiało pochrzanić. A w ASO to ten silniczek Ci musieli tak przy okazji wyczyścić, wystarczyłoby usunięcie błędów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #77395 Wysłany: 03 Sty 2008, 20:18; 
 Temat postu:
Niekoniecznie przy okazji.przyjechałem do aso,gdy silniczek pożyczony od kumpla dawał objawy podniesionych obr do1200 na gorącym silniku i falowanie obr w zakresie 200.mój 2500 skok do 3200.


Góra
  
 
 
 Post #77627 Wysłany: 04 Sty 2008, 00:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Cze 2007,
Posty: 96
Juras zastanawiam się po co w ASO podpięli się do wyciągniętego silniczka i włączyli zapłon ?
Czy to miało na celu ewentualne usunięcie resztek wd40 razem z zanieczyszczeniami z silniczka ?
Czy chodziło tylko o samo sprawdzenie jak/czy działa po czyszczeniu ?
Czy po włączeniu zapłonu krokowy powinien od razu zareagować i zacząć pracować ?

_________________
Fiat Punto 55 S '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #77719 Wysłany: 04 Sty 2008, 12:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
marcogal napisał(a):
Czy po włączeniu zapłonu krokowy powinien od razu zareagować i zacząć pracować ?
Ma wykonać ruch ustalający położenie startowe zależne od temperatury powietrza i określone przez centralkę.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #77746 Wysłany: 04 Sty 2008, 13:52; 
 Temat postu:
Tezet1956 napisał(a):
Ma wykonać ruch ustalający położenie startowe zależne od temperatury powietrza i określone przez centralkę.

Otóż to.


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO