|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 06:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kris |
#8275 Wysłany:
19 Lut 2007, 18:04; Temat postu: Szalejące obroty na biegu jałowym |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 19 Lut 2007, Posty: 9
|
Mam problem z obrotami na przyslowiowym"luzie"obroty skacza nawet do 3tys.moze ktos zna temat i sie podzieli wiadomosciami co moze byc przyczyna (podobno silik krokowy) 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#8276 Wysłany:
19 Lut 2007, 18:08; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Masz LPG? 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
kris |
#8277 Wysłany:
19 Lut 2007, 18:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 19 Lut 2007, Posty: 9
|
|
Góra |
|
 |
Pitersen |
#8278 Wysłany:
19 Lut 2007, 18:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
|
Góra |
|
 |
kris |
#8283 Wysłany:
19 Lut 2007, 18:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 19 Lut 2007, Posty: 9
|
dzieki za porade kolega dal taka sama diagnoze i chcialem sie podzielic jego spostrzezeniami w szerszym gronie ,pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
kris |
#8375 Wysłany:
20 Lut 2007, 14:18; Temat postu: to nie silniczek |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 19 Lut 2007, Posty: 9
|
silniczek wymienilem i dalej to samo 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#8377 Wysłany:
20 Lut 2007, 14:38; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Dziwne  Może przepustnica się zacina? 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Patryk |
#8559 Wysłany:
21 Lut 2007, 12:19; Temat postu: Re: Szalejące obroty na biegu jałowym |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: jeszcze Polska Rejestracja: 30 Sty 2007, Posty: 39
|
kris napisał(a): Mam problem z obrotami na przyslowiowym"luzie"obroty skacza nawet do 3tys.moze ktos zna temat i sie podzieli wiadomosciami co moze byc przyczyna (podobno silik krokowy) 
lewe powietrze albo TPS się sypie
Diagnostyka prawdę Ci powie...
_________________ Wycesc fefnaściefał dawniej - Mk1 1.2 8V MPI mit elpidżi 285 kkm
|
|
Góra |
|
 |
Liper |
#8563 Wysłany:
21 Lut 2007, 12:31; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Bytów Rejestracja: 18 Gru 2006, Posty: 930
|
|
Góra |
|
 |
Patryk |
#8566 Wysłany:
21 Lut 2007, 12:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: jeszcze Polska Rejestracja: 30 Sty 2007, Posty: 39
|
Cytuj: ASO prawdę ci powie...
Taa...
ASO nie dość,ze nie powie prawdy,to nakłamie i wymusi wymianę (bo to oni tylko potrafią) polowy silnika/osprzętu...
_________________ Wycesc fefnaściefał dawniej - Mk1 1.2 8V MPI mit elpidżi 285 kkm
|
|
Góra |
|
 |
Liper |
#8569 Wysłany:
21 Lut 2007, 12:40; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Bytów Rejestracja: 18 Gru 2006, Posty: 930
|
|
Góra |
|
 |
Patryk |
#8572 Wysłany:
21 Lut 2007, 12:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: jeszcze Polska Rejestracja: 30 Sty 2007, Posty: 39
|
Liper napisał(a): Fakt, że nie wiem co dokładnie zrobili ale kasy niewiadomo ile nie wzięli a działa
Zapewne skasowali tylko adaptację... 
_________________ Wycesc fefnaściefał dawniej - Mk1 1.2 8V MPI mit elpidżi 285 kkm
|
|
Góra |
|
 |
Moskit |
#8577 Wysłany:
21 Lut 2007, 13:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 05 Lut 2007, Posty: 106
|
Taaa Aso kase wezmie chetnie, mi spadaly obroty ponizej 1000 na zimnym silniku i okazalo sie ze sonda, w ASO chcieli 500 zl a z innego punciaka kupilem za 50 no jest roznica.
|
|
Góra |
|
 |
Basti |
#10136 Wysłany:
01 Mar 2007, 02:22; Temat postu: Re: to nie silniczek |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 274
|
kris napisał(a): silniczek wymienilem i dalej to samo 
Może sonda lambda coś nawala. Dobrze by było ją sprawdzić
_________________ Punto II 1.2 16V
|
|
Góra |
|
 |
RzLukas |
#13309 Wysłany:
14 Mar 2007, 15:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 710 Pomógł: 4
|
Ja też miałem podobny problem tytlko w VW Polo. Każdy sugerował mi wymianę silniczka krokowego. W jakiejś gazecie opisany był podobny przypadek. W moim przypadku wystarczyło wyczyścić nagar z przepustnicy który powodował że klpka się nie domykała. Gdy to zrobiłem falowanie silnika na biegu jałowym znikło. Obyło się bez wizyty u mechanika i wymiany silniczka. Życzę owocnej naprawy pozdrawiam.
_________________ MOJA KROPA
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
|
|
Góra |
|
 |
Paty |
#27036 Wysłany:
04 Cze 2007, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: wałbrzych Rejestracja: 04 Cze 2007, Posty: 1
|
Witam mam ten sam peoblem co ty wymienialem silnczek krokowy bylem w serwisie fiata i nic zauwarzyłem ze jak odrazu po zgaszeniu auta wyciągne silniczek zanim się ustawi i po jego ustawieniu wsadze go spowrotem po odpalenu obroty wracają do normalnych ae po klejnym zgaszeniu bez wyciągania znowu sie pierdzieli.pozdrawiam paty
|
|
Góra |
|
 |
Misfit |
#76815 Wysłany:
02 Sty 2008, 17:00; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 25 Paź 2007, Posty: 96
|
No, to mam pierwszą usterkę od kiedy kupiłem punciaczka (po ponad trzech miechach- nie jest najgorzej  ).
Pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat, jednak objawy są bardziej konkretne i regularne niż w Waszych przypadkach.
Mianowicie- jadę dziś rano z domu, staję na czerwonym, a tu nagle na "luzie" obroty z 1500 rosną do ok. 1800, wracają do 1500, z powrotem 1800, i tak jak poźniej policzyłem zawsze dokładnie 9 razy- przy razie 10tym rosną do 2500 i powoli dochodzą do 3000. Dodaję gazu- spadają znów do 1500, po czym rosną do 1800, spadają do 1500 itd.
Ciekawa opcja więc dzielę się z Wami
LPG brak, silnik 1.1.
To to samo co dotąd, czy już coś innego?
Na chłopski rozum to skoro obroty falują aż tak regularnie, to chyba w centralce sterującej coś się pomieszało. Akurat pierwszy raz wyjechałem po założeniu alarmu (jego wypięcie nic nie daje) i głośników w drzwi. Nie wiem czy to przypadek?!
|
|
Góra |
|
 |
Juras |
#76905 Wysłany:
02 Sty 2008, 20:17; Temat postu: |
|
|
Porządnie nalej WD-40 do krokowca ale chyba bez skasowania błędów w komputerze się nie obędzie. Miałem taki sam przypadek i niestety już się poddałem i pojechałem do ASO. Facet wykręcił silniczek wlał WD po pięciu minutach wylał z niego syf, podpiął się do kompa,wykasował błędy i autko już rok bez kłopotu śmiga jak ta lala:) Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
marcogal |
#77136 Wysłany:
03 Sty 2008, 00:40; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 26 Cze 2007, Posty: 96
|
Juras widziałeś dokładnie jak to robili w ASO ?
Wlewali WD-40 w miejsce tak jak pokazują strzałki na poniższych zdjęciach ?
Chyba benzyna ekstrakcyjna też się do tego celu nadaje ?

_________________ Fiat Punto 55 S '97
|
|
Góra |
|
 |
Juras |
#77170 Wysłany:
03 Sty 2008, 08:27; Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak się spisze benzyna ekstrakcyjna,bo raczej ona nie ma takich właściwości jak WD-40(gdyby miała to po co przepłacac kupując WD) ale możesz spróbowac.Dokładnie wlewał tam gdzie zaznaczyłeś strzałkami. Potem na chwilę podpiął kabel do wyciągniętego silniczka i właczył zapłon. Skręcił wszystko do kupy i działa, ale prawie 100zł za skasowanie błędów i wyczyszczenie silniczka ubyło z kieszeni 
|
|
Góra |
|
 |
Misfit |
#77328 Wysłany:
03 Sty 2008, 17:14; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 25 Paź 2007, Posty: 96
|
Wujek-mechanik załatwił od znajomego sprzęcior, zresetował komputer i już nie ma problemu  Jak zakładałem alarm i wiele razy odłączałem i podłączałem akumulator coś się musiało pochrzanić. A w ASO to ten silniczek Ci musieli tak przy okazji wyczyścić, wystarczyłoby usunięcie błędów.
|
|
Góra |
|
 |
Juras |
#77395 Wysłany:
03 Sty 2008, 20:18; Temat postu: |
|
|
Niekoniecznie przy okazji.przyjechałem do aso,gdy silniczek pożyczony od kumpla dawał objawy podniesionych obr do1200 na gorącym silniku i falowanie obr w zakresie 200.mój 2500 skok do 3200.
|
|
Góra |
|
 |
marcogal |
#77627 Wysłany:
04 Sty 2008, 00:46; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 26 Cze 2007, Posty: 96
|
Juras zastanawiam się po co w ASO podpięli się do wyciągniętego silniczka i włączyli zapłon ?
Czy to miało na celu ewentualne usunięcie resztek wd40 razem z zanieczyszczeniami z silniczka ?
Czy chodziło tylko o samo sprawdzenie jak/czy działa po czyszczeniu ?
Czy po włączeniu zapłonu krokowy powinien od razu zareagować i zacząć pracować ?
_________________ Fiat Punto 55 S '97
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#77719 Wysłany:
04 Sty 2008, 12:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
marcogal napisał(a): Czy po włączeniu zapłonu krokowy powinien od razu zareagować i zacząć pracować ? Ma wykonać ruch ustalający położenie startowe zależne od temperatury powietrza i określone przez centralkę.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Juras |
#77746 Wysłany:
04 Sty 2008, 13:52; Temat postu: |
|
|
Tezet1956 napisał(a): Ma wykonać ruch ustalający położenie startowe zależne od temperatury powietrza i określone przez centralkę.
Otóż to.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|