You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 12:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #780900 Wysłany: 17 Lip 2015, 12:56; 
 Temat postu: Pomiar rerzystancji czujnika powietrza w kolktorze ssacym
Witam
Jestem posiadaczem Fiata Punto II 1.2 8V - 1999r. prod. W związku z tym że troszke wg. mnie dużo pali (10l - 11l/100km) chcialbym znaleść przyczynę i weliminować poszczegolne podzespoły.
Wykonalem pomiar (multimetr ustawiony na 20K) czujnika magneti marreli T-PRT03/C na 2 pinach tych z lewej strony (jak na załączonym zdjęciu) i przy +20 stopniach otrzymałem wartość: 2.25 , a z tego co udało mi się znaleść na forum i w necie to:
-40 stopni C: 49 993 omy
-20 stopni C: 15 701 omy
0 stopni C: 5959 omy
20 stopni C: 2509 omy
40 stopni C: 1157 omy
60 stopni C: 578 omy
W związku z powyższym czy:
-rezystancja czujnika powietrza w kolektorze ssacym przy danej temperaturze powinna mieć stałą wartość czy są jakies widełki?
- czy pomiar wykonałem na odpowiednich pinach?
Nadmienie również, że czujnik był troszkę pokryty warstwą oleju.
Poproszę o sugestie i poradę.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Czujnik powietrza w kolektorze ssącym magneti marreli T-PRT03/C - Fiat Punto II, 1.2, 8V, 1999r
DSC_0265.jpg
DSC_0265.jpg [ 27.04 KiB | Obejrzany 2439 razy ]


Góra
  
 

 
 Post #780986 Wysłany: 18 Lip 2015, 15:13; 
 Temat postu: Re: Pomiar rerzystancji czujnika powietrza w kolktorze ssacy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Co do pinów czy mierzyłeś poprawnie to się nie wypowiem. Wartość prawidłowa, takie odchyłki przy takiej rezystancji są jak najbardziej dopuszczalne. Przy podwyższonym spalaniu polecam sprawdzić sondę lambdę (sygnał jest na czarnym przewodzie sondy, a zakres na mierniku ustaw na do 2V, napięcie na ciepłym silniku powinno się rytmicznie zmieniać od około 0,2V do 0,8V). Najlepiej jakbyś podłączył auto pod komputer i sprawdził ewentualnie występujące błędy oraz wskazania z poszczególnych czujników (tps, map sensor, czujniki temperatury sonda (sondy w przypadku wersji CF3).

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #781080 Wysłany: 20 Lip 2015, 08:02; 
 Temat postu: Re: Pomiar rerzystancji czujnika powietrza w kolktorze ssacy
Dziękuje bardzo


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO