|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 19:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
soboliero |
#78050 Wysłany:
05 Sty 2008, 00:15; Temat postu: Problemy z odpaleniem i gaśnieciem w trakcie jazdy |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 07 Wrz 2007, Posty: 26
|
Witam.
Moje punto 1,2 ELX 75KM, 96r. ostatnio zachorowało, do czego i ja sie przyczyniłem.
A więc przelałem mu olej i to galancie, że w trakcie jazdy kopcił jak stara lokomotywa, spuściłem olej i przy okazji wymieniłem na MOBIL 15W 40. Chyba mu zalałem na za gęsty bo teraz za pierwszym razem nie zapala, dopiero za drugim, wcześniej odpalał na raz.
Druga skucha to taka, że ostatnio 2 razy zgasł mi silnik podczas jazdy. Przy próbie odpalenia nie zapala sie kontrolka wtrysku na tablicy rozdzielczej i silnik nie chce zaskoczyć. Po kilku-kilkunastu próbach podczas przekręcania kluczyka, kontrolka sie zapala i silnik też i można jechać.
Prosze o pomoc i porade.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Tezet1956 |
#78094 Wysłany:
05 Sty 2008, 09:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Jedź na komputer, bo na przykład sonda może być tym olejem zajechana, mogło ci przez odmę zapaskudzić przepustnicę i silnik krokowy itp. Ogólne czyszczenie czujników się należy i kontrola na komputerze.
Z takim olejem 15/40 to ty na morozie chyba nie odpalisz.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#78098 Wysłany:
05 Sty 2008, 09:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
a co ma olej do tego? ja mam 15w40 i normalnie pali
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#78104 Wysłany:
05 Sty 2008, 10:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Gęstość oleju, zwłaszcza w niskich temperaturach i związanych z tym oporów przy kręceniu rozrusznikiem.
Nie ma problemu jak jest garaż, ale na zewnątrz przy -20 napewno będą problemy. 15W/40 nie jest zalecany poniżej -15 stopni.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
soboliero |
#78188 Wysłany:
05 Sty 2008, 14:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 07 Wrz 2007, Posty: 26
|
No właśnie stoi w garażu. Czy te problemy mogą wynikać z nagaru?
|
|
Góra |
|
 |
pawkaj |
#78216 Wysłany:
05 Sty 2008, 15:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
Nie, nagar nie ma tu raczej nic do tego.
Chodzi tu o to, że olej 15W40 jest olejem mineralnym tj. gęstym.
Używa się go do silników starszych, które to nie są już tak szczelne. Jest on gęsty i przez to potrzebuje wyższej temperatury. I tu masz rację.
Wtrysk, a olej to dwie inne sprawy.
Poszukaj podobnych tematów w "szukaj"
_________________ Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'
|
|
Góra |
|
 |
soboliero |
#78349 Wysłany:
05 Sty 2008, 20:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 07 Wrz 2007, Posty: 26
|
Ten objaw (niedpalanie na raz) występuje tylko raz, rano przy zimnym silniku, potem jak sie już rozgrzeje zapala ok.
Większym problemem jest gaśnięcie samochodu w trakcie jazdy a potem niemożność odpalenia silnika.
|
|
Góra |
|
 |
pawkaj |
#78674 Wysłany:
06 Sty 2008, 16:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
Na gazie i na benzynie?
A co z zaworami? Grają czy cisza?
_________________ Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'
|
|
Góra |
|
 |
soboliero |
#78678 Wysłany:
06 Sty 2008, 16:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 07 Wrz 2007, Posty: 26
|
benzyna, zawory nie wiem jak grają, cisza jest, więc chyba jest dobrze.
|
|
Góra |
|
 |
pawkaj |
#79255 Wysłany:
07 Sty 2008, 23:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
Tylko co to znaczy gaśnie?
Gasną wszystkie kontrolki czy "tylko" nie idzie jak wciskasz gaz.
_________________ Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'
|
|
Góra |
|
 |
soboliero |
#79355 Wysłany:
08 Sty 2008, 11:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 07 Wrz 2007, Posty: 26
|
To, że gaśnie rozumiem, że wyłącza sie silnik, przestaje pracować. Tak jakbym go wyłączył z kluczyka. Zapala sie kontrolka od oleju i akumulatora. Światła sie palą, radio gra, tylko, nie można dalej jechać.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#79863 Wysłany:
09 Sty 2008, 14:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
soboliero napisał(a): To, że gaśnie rozumiem, że wyłącza sie silnik, przestaje pracować. Tak jakbym go wyłączył z kluczyka. Zapala sie kontrolka od oleju i akumulatora. Światła sie palą, radio gra, tylko, nie można dalej jechać. A kontrolka wtrysku?
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
pawkaj |
#80082 Wysłany:
09 Sty 2008, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
Tezet1956 dobrze kombinuje. To wygląda jakby nie dostawał paliwa.
Byłbym delikatny w stwierdzeniu, że to może być wina pompy.
Dokładnie mówiąc brudu w paliwie.
Ja z doświadczenia wiem, że to także możliwe. Wyjmij pompę i zobacz co kryje się w dekielku zasłaniającym filtr pompy.
Później zobaczymy co dalej.[/b]
_________________ Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'
|
|
Góra |
|
 |
soboliero |
#80150 Wysłany:
09 Sty 2008, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 07 Wrz 2007, Posty: 26
|
Cytuj: A kontrolka wtrysku?
No właśnie, jak kontrolka wtrysku sie zapala a za chwile gaśnie to samochód odpala i jedzie dalej. Gdy kontrolka wtrysku sie nie zapali, nie można odpalić samochodu. Dopiero po kilku-kilkunastu próbach zapala sie kontrolka wtrysku i stacyjka zaskakuje.
A jakaś instrukcja do wyjęcia pompy paliwa?
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#80173 Wysłany:
09 Sty 2008, 23:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Trzeba szukać przyczyny braku zaświecenia kontrolki, tu jak mi się wydaje tkwi problem.
W przeciwieństwie do pawkaja ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym stacyjkę i przekaźnik podwójny. Wygląda na to, że na skutek jakichś przerw komputer traci zasilanie. [ Dodano: 09 Sty 2008 22:46 ]soboliero napisał(a): Dopiero po kilku-kilkunastu próbach zapala sie kontrolka wtrysku i stacyjka zaskakuje. To co piszesz potwierdza podejrzenie głównie kostki elektrycznej stacyjki.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
pawkaj |
#80176 Wysłany:
09 Sty 2008, 23:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
soboliero napisał:
Gdy kontrolka wtrysku sie nie zapali, nie można odpalić samochodu.
W takim razie Tezet1956 ma rację. Wygląda to na elektrykę.
_________________ Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'
|
|
Góra |
|
 |
soboliero |
#80430 Wysłany:
10 Sty 2008, 16:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 07 Wrz 2007, Posty: 26
|
Byłem u machaniora, on też stwierdził, że to elektronika, wspominał o sterowniach. Ale też nie dał gwarancji, że to to i takie szukanie usterki moze długo potrwać. Teraz np. działa samochód elegancko, ale jeżdże z duszą na ramieniu. Umówiłem się ale to dopiero we wtorek, chyba, żebym pojechał do Irlandii tam jest więcej naszych mechaników;o)
|
|
Góra |
|
 |
mariusz_ino |
#293297 Wysłany:
28 Wrz 2009, 10:15; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 28 Lut 2008, Posty: 2
|
Mam ten sam problem od 2 miesięcy i nikt nie może mi pomóc. Każdy mechanik szczela ślepo i teraz kazali mi wymienić cały komputer. Problem jest o tyle duży że jak wyprzedzam tira a z nad przeciwka leci coś innego to nie mam pewności czy zdąże bo w każdej chwili może zgasnąć i nie odpalić. Pierwsze objawy były już 5lat temu ale zdażało sie tak pare razy i przez cały rok spokój. ymieniane były świece, lambda, przewody, cewki nowa uszczelka pod głowicą, alternator w sumie to wymieniłem już sporo bo jeżdze 7lat tym kropkiem. Dodam że samochód ma lpg i przypadłość gaśnięcia dzieje się na bezynie jak i na lpg.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|