You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 13:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #78050 Wysłany: 05 Sty 2008, 00:15; 
 Temat postu: Problemy z odpaleniem i gaśnieciem w trakcie jazdy
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2007,
Posty: 26
Witam.
Moje punto 1,2 ELX 75KM, 96r. ostatnio zachorowało, do czego i ja sie przyczyniłem.
A więc przelałem mu olej i to galancie, że w trakcie jazdy kopcił jak stara lokomotywa, spuściłem olej i przy okazji wymieniłem na MOBIL 15W 40. Chyba mu zalałem na za gęsty bo teraz za pierwszym razem nie zapala, dopiero za drugim, wcześniej odpalał na raz.
Druga skucha to taka, że ostatnio 2 razy zgasł mi silnik podczas jazdy. Przy próbie odpalenia nie zapala sie kontrolka wtrysku na tablicy rozdzielczej i silnik nie chce zaskoczyć. Po kilku-kilkunastu próbach podczas przekręcania kluczyka, kontrolka sie zapala i silnik też i można jechać.
Prosze o pomoc i porade.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #78094 Wysłany: 05 Sty 2008, 09:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Jedź na komputer, bo na przykład sonda może być tym olejem zajechana, mogło ci przez odmę zapaskudzić przepustnicę i silnik krokowy itp. Ogólne czyszczenie czujników się należy i kontrola na komputerze.

Z takim olejem 15/40 to ty na morozie chyba nie odpalisz.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78098 Wysłany: 05 Sty 2008, 09:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4866
Pomógł: 39
a co ma olej do tego? ja mam 15w40 i normalnie pali

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78104 Wysłany: 05 Sty 2008, 10:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Gęstość oleju, zwłaszcza w niskich temperaturach i związanych z tym oporów przy kręceniu rozrusznikiem.

Nie ma problemu jak jest garaż, ale na zewnątrz przy -20 napewno będą problemy. 15W/40 nie jest zalecany poniżej -15 stopni.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78188 Wysłany: 05 Sty 2008, 14:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2007,
Posty: 26
No właśnie stoi w garażu. Czy te problemy mogą wynikać z nagaru?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78216 Wysłany: 05 Sty 2008, 15:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 23 Lip 2007,
Posty: 150
Nie, nagar nie ma tu raczej nic do tego.
Chodzi tu o to, że olej 15W40 jest olejem mineralnym tj. gęstym.
Używa się go do silników starszych, które to nie są już tak szczelne. Jest on gęsty i przez to potrzebuje wyższej temperatury. I tu masz rację.

Wtrysk, a olej to dwie inne sprawy.
Poszukaj podobnych tematów w "szukaj"

_________________
Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78349 Wysłany: 05 Sty 2008, 20:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2007,
Posty: 26
Ten objaw (niedpalanie na raz) występuje tylko raz, rano przy zimnym silniku, potem jak sie już rozgrzeje zapala ok.
Większym problemem jest gaśnięcie samochodu w trakcie jazdy a potem niemożność odpalenia silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78674 Wysłany: 06 Sty 2008, 16:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 23 Lip 2007,
Posty: 150
Na gazie i na benzynie?
A co z zaworami? Grają czy cisza?

_________________
Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78678 Wysłany: 06 Sty 2008, 16:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2007,
Posty: 26
benzyna, zawory nie wiem jak grają, cisza jest, więc chyba jest dobrze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79255 Wysłany: 07 Sty 2008, 23:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 23 Lip 2007,
Posty: 150
Tylko co to znaczy gaśnie?
Gasną wszystkie kontrolki czy "tylko" nie idzie jak wciskasz gaz.

_________________
Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79355 Wysłany: 08 Sty 2008, 11:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2007,
Posty: 26
To, że gaśnie rozumiem, że wyłącza sie silnik, przestaje pracować. Tak jakbym go wyłączył z kluczyka. Zapala sie kontrolka od oleju i akumulatora. Światła sie palą, radio gra, tylko, nie można dalej jechać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79863 Wysłany: 09 Sty 2008, 14:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
soboliero napisał(a):
To, że gaśnie rozumiem, że wyłącza sie silnik, przestaje pracować. Tak jakbym go wyłączył z kluczyka. Zapala sie kontrolka od oleju i akumulatora. Światła sie palą, radio gra, tylko, nie można dalej jechać.
A kontrolka wtrysku?

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80082 Wysłany: 09 Sty 2008, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 23 Lip 2007,
Posty: 150
Tezet1956 dobrze kombinuje. To wygląda jakby nie dostawał paliwa.
Byłbym delikatny w stwierdzeniu, że to może być wina pompy.
Dokładnie mówiąc brudu w paliwie.
Ja z doświadczenia wiem, że to także możliwe. Wyjmij pompę i zobacz co kryje się w dekielku zasłaniającym filtr pompy.
Później zobaczymy co dalej.[/b]

_________________
Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80150 Wysłany: 09 Sty 2008, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2007,
Posty: 26
Cytuj:
A kontrolka wtrysku?

No właśnie, jak kontrolka wtrysku sie zapala a za chwile gaśnie to samochód odpala i jedzie dalej. Gdy kontrolka wtrysku sie nie zapali, nie można odpalić samochodu. Dopiero po kilku-kilkunastu próbach zapala sie kontrolka wtrysku i stacyjka zaskakuje.
A jakaś instrukcja do wyjęcia pompy paliwa?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80173 Wysłany: 09 Sty 2008, 23:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Trzeba szukać przyczyny braku zaświecenia kontrolki, tu jak mi się wydaje tkwi problem.
W przeciwieństwie do pawkaja ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym stacyjkę i przekaźnik podwójny. Wygląda na to, że na skutek jakichś przerw komputer traci zasilanie.

[ Dodano: 09 Sty 2008 22:46 ]
soboliero napisał(a):
Dopiero po kilku-kilkunastu próbach zapala sie kontrolka wtrysku i stacyjka zaskakuje.
To co piszesz potwierdza podejrzenie głównie kostki elektrycznej stacyjki.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80176 Wysłany: 09 Sty 2008, 23:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 23 Lip 2007,
Posty: 150
soboliero napisał:
Gdy kontrolka wtrysku sie nie zapali, nie można odpalić samochodu.

W takim razie Tezet1956 ma rację. Wygląda to na elektrykę.

_________________
Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80430 Wysłany: 10 Sty 2008, 16:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2007,
Posty: 26
Byłem u machaniora, on też stwierdził, że to elektronika, wspominał o sterowniach. Ale też nie dał gwarancji, że to to i takie szukanie usterki moze długo potrwać. Teraz np. działa samochód elegancko, ale jeżdże z duszą na ramieniu. Umówiłem się ale to dopiero we wtorek, chyba, żebym pojechał do Irlandii tam jest więcej naszych mechaników;o)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #293297 Wysłany: 28 Wrz 2009, 10:15; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 28 Lut 2008,
Posty: 2
Mam ten sam problem od 2 miesięcy i nikt nie może mi pomóc. Każdy mechanik szczela ślepo i teraz kazali mi wymienić cały komputer. Problem jest o tyle duży że jak wyprzedzam tira a z nad przeciwka leci coś innego to nie mam pewności czy zdąże bo w każdej chwili może zgasnąć i nie odpalić. Pierwsze objawy były już 5lat temu ale zdażało sie tak pare razy i przez cały rok spokój. ymieniane były świece, lambda, przewody, cewki nowa uszczelka pod głowicą, alternator w sumie to wymieniłem już sporo bo jeżdze 7lat tym kropkiem. Dodam że samochód ma lpg i przypadłość gaśnięcia dzieje się na bezynie jak i na lpg.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO