|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Alton88 |
#783162 Wysłany:
23 Sie 2015, 17:00; Temat postu: Wymiana uszczelniacza wału od strony rozrządu. |
|
|
Witam powoli przymierzam się do wymiany rozrządu i uszczelniacza wału, mam kilka pytań  . 1.- czy śruba trzmająca koło pasowe wału korbowego ma lewy czy prawy gwint? 2.- czy koło pasowe wału korobowego ma jakiś klin? 3.- czy koło pasowe wału korbowego zejdzie bez ściągacza? 4.- czy trzeba spuszczać olej przy wymianie uszczelniacza? 5.- czy ten zestaw jest wart uwagi?: http://allegro.pl/rozrzad-pompa-fiat-pu ... 15738.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lioton |
#783167 Wysłany:
23 Sie 2015, 18:15; Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wału od strony rozrządu. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
1. Koło jest mocowane jest na 3 śruby, jak pamiętam to 13. Gwint prawy. 2. Tak, ma klin. 3. Pewnie  w ogóle do puntolota żaden specjalistyczny przyrząd nie potrzebny ... 4. Podejżewam, że tak. Ew co się wyleje to uzupełnić. 5. Ujdzie, aczkolwiek -> pompa - Hepu , pasek- Conti, rolka- SKF to zestaw marzeń Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
Alton88 |
#783171 Wysłany:
23 Sie 2015, 19:47; Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wału od strony rozrządu. |
|
|
Źle się wyraziłem, chodzi o koło zębate które jest bezpośrednio przykręcone do wału korbowego jedną śrubą, trochę poczytałem i podobno są problemy z odkręcenem tej śruby czy to prawda i czy śruba ma prawy czy lewy gwint? Załącznik:
651647071b838eec.jpg [ 81.93 KiB | Obejrzany 6401 razy ]
Ostatnio edytowany przez Alton88, 23 Sie 2015, 22:33, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#783186 Wysłany:
23 Sie 2015, 22:22; Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wału od strony rozrządu. |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
Śruba koła pasowego ma prawy gwint, odkrecasz ją przed ściągnieciem paska rozrządu. Wrzucasz 4 bieg, druga osoba naciska hamulec nożny a Ty odkrecasz dobrym nasadowym kluczem z odpowiednim ramieniem. Oleju nie musisz spuszczać. Jak wymieniasz pompę wody, to zakup sobie silikon lub uszczelke w płynie. Ja stosuje uszczelkę w płynie Reinz-a. Pompa wody nie jest uszczelniana na uszczelce ani oringu, stąd pompę uszczelnia się w ten sposób. No i wiadomo trzeba mieć z 3l płynu chłodniczego. Autor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#783189 Wysłany:
23 Sie 2015, 22:53; Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wału od strony rozrządu. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
A tutaj cały topik  -> topic8227.htmlZ tym naporem na klucz też musisz uważać, w tym topiku ludzie mówią, że tam jest m13 i drobnozwojowy gwint (fota nawet jest) i dosyc krótki tak więc musisz "z czuciem" bo może się zerwać a wtedy kaplica ... Do wiekszych śrób wspomagam się rurką, ale tutaj raczej nie polecam ... steyr napisał(a): zakup sobie silikon lub uszczelke w płynie Dokładnie  i dobrze wyczyść gniazdo pompy.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|