Witam
Na wstępie napiszę, że zanim założyłem ten temat to użyłem opcji szukaj, znalazłem kilka podobnych tematów jednakże żaden do końca nie opisywał problemów z które mnie spotkały.
Najlepiej jednak jeśli zacznę od początku:
2 tygodnie temu w moim Grande r.2010 57kW 77KM 1368cm3, (85tys km) została naprawiona skrzynia biegów, sprzęgło nie zostało wymienione.
Przez 2 tygodnie wszystko bylo ok po czym zaczeły się różnego rodzaju problemy.
W czwartek rano najpierw zaczęło coś skrzypieć gdzieś w okolicach lewego przedniego koła.Po południu podjechałem do znajomego na stację. Wrzucił auto na szarpaki. Nie wykazało żadnych luzów. Wszystko w jak najlepszym porządku. Ok, może jakaś guma się wyrobiła.
Podjechałem pod dom no i zaczęły się problemy większe. Coś mnie tknęło żeby poruszać przez chwilę szybko kierownicą lewo-prawo. Zaczeły się pojedyncze stuki w momencie kiedy kierownica przechodziła przez położenie środkowe. Typowe stuk stuk. OK. Mówię , podjadę do mechanika, niech zobaczy.
No i w trakcie jazdy pojawił się kolejny problem - już odpowiedni dla tego działu. Mianowicie podczas ruszania ze świateł i wrzucaniu 2 biegu zaczęło coś szarpać, dławić się. Zero mocy. Zmiana biegu na 3 i znowu wraz z przyśpieszaniem auto szarpie po czym dostaje jakby kopa i wyrywa do przodu. Podjechałem do mechanika, który stwierdził że byc może to kwestia wilgotności, i ulewnych deszczów i żebym jeszcze troszkę pojeździł i obserwował.
No i od wczoraj jeżdzę i obserwuję. I co zauważyłem:
1. Szarpanie pojawia się na każdym biegu, przy czym na 1 biegu jest najsłabsze.
2. Im szybciej chcę zwiększyć obroty i prędkośc tym bardziej szarpie i dłąwi się
3. Podczas spokojnego ruszania i zwiększania prędkości auto nie szarpie.
4.Ostatnie tankowanie 2 dni przed pojawieniem się problemów (przejechałem ok 25 km w tym czasie). Paliwo ze Statoila gdzie zazwyczaj tankuję.Przed tankowaniem w baku ok 8l
5.Od czwartku średnie zużycie paliwa zwiększyło się z ok 7,1l do 8,1l.
6.Nie zauważyłem żadnego zwiększonego kopcenia.
7. Auto szarpie i dławi się i na zimnym i rozgrzanym silniku.
8.Obroty na luzie w czasie postoju ok 800, zauważyłem że obroty rosną jakby wolniej w stosunku do wciśnięcia gazu (w czasie jazdy).
9. W momencie kiedy mocnej wcisnę pedał gazu to oprócz zamulenia, szarpania auto zaczyna drgać.
10. Dziś wracając do domu podczas przyspieszania pojawiła się kontrolka CHECK, Kilkakrotnie mignęła i zniknęła.
Czy w związku z powyższym ktoś coś?
Jeszcze tylko dopiszę , że auto odpala za 1 razem, bez najmniejszych problemów, w tym roku wymieniono olej i filtr powietrza.
Od czego zacząć?
2 sprawa dotyczy awarii od której zacząłem. Żeby nie zakładać nowego tematu w innym dziale tylko dopytam tu.
Będąc autem na kanale, podczas ruszania kierownicą lewo-prawo te pojedyncze stuki dochodziły z okolicy zaznaczonej na zdjęciu. Wiem, że to maglownica. Pytanie jednak czy z zaznaczonego miejsca faktycznie może dochodzić jakiś stukot czy tylko tak niesie. Jeśli może tam coś stukać to co i czy w takim przypadku konieczna jest np regeneracja bądź wymiana całej maglownicy czy jest szansa na to że koszty naprawy jednak będą niższe?
Z góry dzieki. Jeśli coś źle napisałem, opisałem to przepraszam ale w ciągu 2 tygodni kilka takich awarii może człowieka dobić.
